Onverwerkte oorlog in Indonesië

Gestart door Do1990, 28/10/2015 | 09:17 uur

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 16:33 uur
En Nederlanders namen ook wraak op "moffenhoeren", NSB'ers en Waffen-SS'ers, en gebruikten hun om mijnvelden op te ruimen en werden gemarteld in concentratiekampen. Denk je dat enkel Hollanders het recht hebben om wraak te nemen? Wat verwacht je, dat die Indonezen net gaan doen alsof er niks is gebeurd? Ja, want als iemand jou complete familie afslacht, dan zul je natuurlijk ook geen wraak nemen, toch?
In het geval van de voorbeelden uit de eerste zin, gaat het om mensen die in mindere mate of juist volledig fout waren. Tijdens de Bersiap periode werd helemaal geen rekening gehouden of iemand onder de slachtoffers überhaupt fout was. Het ging ze alleen om de (vermeende) afkomst.

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Tanker op 28/10/2015 | 16:16 uur
Men heeft het altijd en alleen over wreedheden begaan door Nederlandse militairen, over de Bersiap-periode hoor je helemaal niets in de media.
Tijdens de Bersiap-periode zijn 20.000 Nederlandse mannen, vrouwen, kinderen vermoord door Indonesische nationalisten. Ongewapende en weerloze burgers vermoord puur omdat het Nederlanders waren. Dat eenzijdige gelul komt me de strot uit, vertel dan ook over de wandaden gepleegd door de andere zijde.Ik heb ook een gigantische pl**rishekel aan die Liesbeth Zegveld, die belicht ook altijd één zijde die van de zogenaamde slachtoffers, en Nederlandse militairen zijn altijd de daders in haar beleving.

http://www.archiefvantranen.nl/
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/3546643/2013/11/18/De-Bersiap-een-vergeten-golf-van-etnisch-geweld.dhtml


Dit.

De indo's gedroegen zich als beesten. Bendes als de zwarte buffels/kraaien voerden dood en verderf onser de kampongs. Meeste bewoners van indonesiie wilde gewoon weer terug onder de Nederlandse kroon. Elementen  ( pemuda'a)die geindoctrineerd werden door de jappen ( kentepai ) gingen onder t mom van merdaka merdaka de terrorist spelen.

Totaal onderbelichte kant van wat zich daar afspeelden. Jammergenoeg voor de indo's zijn ze nu onder totale controle gesteld van de Islam.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Als dit topic een ander leven gaat leiden kunt u deze terugvinden in de bak met zoekgeraakte topics.

Ben
Forumbeheer

Tanker

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 09:17 uur
Tijdens de dekolonisatieoorlog met Indonesië, van 1945 tot 1950, werd er wel over gepubliceerd: wreedheden begaan door Nederlandse militairen. Daarna was het een tijd lang stil. Tot begin 1969, toen de VARA een gesprek uitzond met een veteraan die onomwonden sprak over oorlogsmisdaden van twintig jaar geleden. De emoties liepen hoog op en dat bleef daarna bij iedere nieuwe openbaring het geval, tot op de dag van vandaag. Nog steeds komen er onbekende wandaden aan het licht en de discussie of er wel of niet structureel misdaden zijn begaan is nog altijd actueel. In deze uitzending het rumoer van de afgelopen decennia op een rij en de worsteling van historici met waarheidsvinding en gevoeligheden in het onderzoek naar geweld in Indonesië.

http://www.npodoc.nl/speel.VPWON_1241924.html


Men heeft het altijd en alleen over wreedheden begaan door Nederlandse militairen, over de Bersiap-periode hoor je helemaal niets in de media.
Tijdens de Bersiap-periode zijn 20.000 Nederlandse mannen, vrouwen, kinderen vermoord door Indonesische nationalisten. Ongewapende en weerloze burgers vermoord puur omdat het Nederlanders waren. Dat eenzijdige gelul komt me de strot uit, vertel dan ook over de wandaden gepleegd door de andere zijde.Ik heb ook een gigantische pl**rishekel aan die Liesbeth Zegveld, die belicht ook altijd één zijde die van de zogenaamde slachtoffers, en Nederlandse militairen zijn altijd de daders in haar beleving.

http://www.archiefvantranen.nl/
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/3546643/2013/11/18/De-Bersiap-een-vergeten-golf-van-etnisch-geweld.dhtml

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:34 uur
Volgens mij maak ik ook deel uit van "jouw volk", en sta ik vrij op kritiek te hebben op mijn eigen land en volk. Zegt genoeg over jou, zou leuk worden als jij aan de macht was. Vrijheid van meningsuiting mag, maar enkel als je me reet likt en de hemel in prijst. Heel genadevol van je.

Geen enkel probleem met vrijheid van meningsuiting, wel met hypocritie. Ook geen probleem met terechte kritiek op ''ons'' volk, zie mijn eerste posting bijv. in dit topic, wel wederom, met hypocritie. Rara waaraan jij je in mijn ogen schuldig maakt?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:55 uur
Apart, normaal noemt men mij "extreem-rechts", jij bent de eerste die mij links noemt.

Waarom bestormen die heldhaftige Hollandse helden het parlement en stadhuis dan niet? Aangezien hun degene zijn die het beleid maken en uitvoeren? Ik heb geen respect voor lafaards en bullebakken die graag zwakkere mensen aanvallen.

En er zit ook een asielzoekerscentrum in de buurt, wat boeit mij dat? Heb er geen last van.
ik weet het niet met jou...extreem rechts ? ...pfff..waarsch ben je een AIVD'er die een beetje mensen op het forum aan het opjutten is..kijken hoe extreem men hier op jou gaat reageren..haha..succes 007 !

Sparkplug

@Do1990 Misschien is het handig als je jezelf even voorstelt in het speciale voorstel topic. Dan is het voor iedereen duidelijk wie je bent en zijn er geen scheve gezichten (als deze er al waren). Het is maar een tip.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

DvdW

Citaat van: JdL op 28/10/2015 | 15:34 uur
Een paar weken geleden vond ik cedo nulli een beetje koppig in het IS toppic maar dit slaat echt alles....
Het is weer trollen tijd  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

JdL

Een paar weken geleden vond ik cedo nulli een beetje koppig in het IS toppic maar dit slaat echt alles....
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:27 uur
Jij voelt je wel heel erg gekwetst en butthurt he? Valt nogal op namelijk.

Nee, dat noemt men realistisch en erkenning van feiten. Maar ik zie dat je verblind bent door emotie en dus mij enkel persoonlijk wilt aanvallen en beledigen.

Ik heb een hekel aan mensen die anderen van alles beschuldigen maar zich aan PRECIES hetzelfde schuldigmaken... Trek ik slecht. Zeker als ze dan ook nog eens gaan brallen alsof ze de waarheid in pacht hebben...

Als jij gaat schenentrappen op ''mijn'' volk moet je niet verbaasd zijn als je wat terugontvangt. Of gaan we nu in de slachtofferrol?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:20 uur
Ik ben zelf ook 75% Nederlands, dus ik maak ook deel uit van dit volk. Dus omdat ik zelf Nederlands ben, ben ik verplicht om enkel complimentjes te geven over het Nederlandse volk en alles rooskleurig zie mbt het Nederlandse geschiedenis? Dacht het mooi niet.

Grappig, aangezien je mijn vermoedens over arrogantie, chauvinisme nu enkel hebt versterkt.

Zie: mijn reactie in het andere topic daarover.

Vraag: Heb je  al in de spiegel gekeken?

En trouwens nu ben je ineens wel deel van ''ons'' volk? Wow... over selectiviteit en hypcritie gesproken...  :dead:

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:20 uurDat is een non-argument, aangezien ik als individu niets kan doen. Gaat nogal moeilijk om een revolutie in je eentje te voeren, vind je ook niet? Zal wat zijn als de soldaten van Julius Gaius Ceasar zeiden, "steek jij maar eerst de Rubicon over, gooi het Senaat omver, en dan volgen we jou wel", dat is het standaard excuus van een lafaard.

De lafaard is degene die zich achter de massa verschuild om maar niets te hoeven doen met als argument: ik ben maar alleen, zielig en machteloos... echt een jankargument van de hoogste orde.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

#22
Citaat van: bergd op 28/10/2015 | 14:56 uur
Ik vind het goed dat Indonesië een soevereine staat is geworden en als land erkenning heeft gekregen. Ik heb de politionele acties ook niet zo kunnen begrijpen vanuit de standpunt van de desbetreffende regering (uitzondering nieuw Guinea en Molukken daargelaten) achteraf is het ook makkelijk praten natuurlijk.

Je moet ook niet de ogen sluiten voor wat er daarna gebeurde. In het jonge bestaan van Indonesië heeft Soeharto naar schatting 500.000 tot 3 miljoen communisten laten vermoorden en een veelvoud belande achter de tralies of werden uitgesloten van de maatschappij.

Nieuw Guinea waar politieke vluchtelingen tot op de dag worden vermoord of in de gevangenis worden gezet, helaas sluit de internationale gemeenschap hier de ogen voor

Dus als je praat over wie is nou beter af met wie ik weet het nog zo net niet
Ook onder Soekarno zijn er genoeg Indonesiërs onnodig gestorven. En dan nog de Konfrontasi politiek tegen Brunei, Maleisië en Singapore. Indonesië maakte en maakt het zichzelf nog steeds te moeilijk.

Te bedenken dat buurland Papoea Nieuw-Guinea dit jaar hun 40 jarige onafhankelijkheid viert.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

DvdW

Citaat van: Mourning op 28/10/2015 | 15:16 uur
Vind het bijzonder ONaangenaam hoe je het volk waar ik deel van uitmaak in dit en andere topics neerzet. Als jij ballen hebt vertel je eens wat meer over je eigen volk. Kijken of je van koekjes van eigen deeg houdt i.p.v. lekker af te geven op het land waar je nu, naar ik aanneem, woont en waar je gebruik maakt of hebt gemaakt van de faciliteiten en mogelijkheden die dat land je daarbij heeft geboden. Ik zou zeggen toedeledokie en veel plezier in Indonesie of de Molukken.

Trouwens mr. Hero waarom voer je daar geen gewapend verzet? Als we het toch over ballen hebben...

+ een heleboel!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:41 uur
Klopt, maar ik denk dat wij allebei niet zo naïef zijn om te denken dat die clubjes in staat zijn om hun wil op te leggen aan de staat, ofwel? Dus wat kan men er dan aandoen? Standaard antwoord van de willekeurige horige is "richt dan je eigen partij op", maar dat kost miljoenen euro's, en probeer maar eens betrouwbare mensen te vinden die niet net zo ijdel, corrupt en megalomaan zijn als de rest van de partijen.

Enige oplossing voor het probleem is om opnieuw te beginnen, en de samenleving te zuiveren van het corrumperende element. Maar daar zijn Hollanders te laf en onverschillig voor. Hun zijn tevreden, zolang het met hun maar (financieel) goed gaat. Wat er met hun buurman gebeurd boeit niet.

Vind het bijzonder ONaangenaam hoe je het volk waar ik deel van uitmaak in dit en andere topics neerzet. Als jij ballen hebt vertel je eens wat meer over je eigen volk. Kijken of je van koekjes van eigen deeg houdt i.p.v. lekker af te geven op het land waar je nu, naar ik aanneem, woont en waar je gebruik maakt of hebt gemaakt van de faciliteiten en mogelijkheden die dat land je daarbij heeft geboden. Ik zou zeggen toedeledokie en veel plezier in Indonesie of de Molukken.

Trouwens mr. Hero waarom voer je daar geen gewapend verzet? Als we het toch over ballen hebben...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

bergd

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:41 uur
Klopt, maar ik denk dat wij allebei niet zo naïef zijn om te denken dat die clubjes in staat zijn om hun wil op te leggen aan de staat, ofwel?
kan altijd nog de gang naar de rechter maken, laatst heeft een kleine groene energie lobby de overheid bij het Europees hof met positief resultaat aangeklaagd met betrekking energie quota. David tegen Goliath het kan wel.