Bestaansrecht van de monarchie

Gestart door Do1990, 28/10/2015 | 10:29 uur

Ros

Ook voor dit topic.....als dit niet (meer) over het onderwerp gaat zal ik het verwijderen,

Ben
Forumbeheer

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:37 uur
Hij had het over mijn buurman, daar gaf ik antwoord op. De meeste Nederlanders hebben niet in het leger gediend, dus de kans dat iemand z'n buurman gediend heeft is erg laag.

En mensen die roepen dat ze hun land tot de dood verdedigen, in vredestijd is heel makkelijk. Woorden zijn goedkoop, laat maar zien hoe ze echt in zo'n situatie reageren. Dan zul je zien dat ze opeens 180 graden van mening veranderd zijn.

Klets je nou man?! Jij bent degene die lekker op alles en iedereen aan het afgeven is en ''ons'' hele volk over een gigantische kam scheert, alszijnde laf, onverschillig, chauvinistisch, egoistisch, materialistisch, etc. Maar vervolgens doe je zelf helemaal NIETS als iemand je daarnaar vraagt en verschuil je je achter ''maar ik ben maar Calimero''...

En ga je eens verdiepen want dienders kunnen wel degelijk in de bak belanden...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

bergd

van mij mag er een slotje op, het gaat niet meer over de Monarchie

bergd

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:32 uur
Als ik iemand met een knuppel sla, en diegene sterft. Is het dan ook goed, zolang ik niet het doel had om hem te doden? Ik vind het nogal krom dat de hoogste straf die een politieagent kan krijgen ontslag is.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt, lees je eerst eens in

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:29 uur
Boeit mij niet, ik ga hem niet dwingen om de machinegeweer nesten te bestormen. Het zou wat anders zijn als hij nu in vredestijd zichzelf op de borst klopt en zegt dat hij tot de dood vecht, en in realiteit snel wegrent en de boot richting Engeland pakt.

Onverschilligheid... wat verweet je Hollanders ook alweer?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/10/2015 | 15:31 uur
Als veteraan vraag ik me af of jij enig idee hebt waar je over spreekt?
Ben geen veteraan maar heb wel hetzelfde idee
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:29 uur
Boeit mij niet, ik ga hem niet dwingen om de machinegeweer nesten te bestormen. Het zou wat anders zijn als hij nu in vredestijd zichzelf op de borst klopt en zegt dat hij tot de dood vecht, en in realiteit snel wegrent en de boot richting Engeland pakt.

Als veteraan vraag ik me af of jij enig idee hebt waar je over spreekt?

bergd

#36
Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:17 uur
Oke, secretaris-generaal dan. Dat maakt het natuurijk veel minder erg. :hrmph:
bewijsvoering is altijd lastig in dit soort zaken, of je nou secr-gen bent of dat je Ietje van de schoonmaak heet.

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:17 uur
En hij was ook in elkaar geslagen door hun, maar dat is blijkbaar ook niet van belang?
het was ook vast een bedoeling denk je niet, heel bewust vermoord. Triest dat je zo'n gedachtekronkel hebt want die suggestie wek je wel namelijk. (Inschattings)Fouten kunnen we allemaal maken in het verkeer of daar buiten maar oordelen uit de luie stoel is o zo makkelijk.


JdL

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:33 uur
Nou, ik moet het huidige koningshuis toch ook accepteren? Waarom? Omdat hun de macht hebben, en alle machtsstructuren in macht hebben. Wat hun in staat stelt hun wil op te leggen aan het volk.
Welke macht en wil???
De koning heeft helemaal geen macht
Die ligt bij de regering
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:23 uur
Ja, maar als je wilt dat ik ga emigreren naar een land waar het mij wel bevalt. Dan zal ik toch een bedrag moeten hebben om een leven mee op te bouwen, denk je ook niet?

Het is niet alsof ik dan van tevoren een baantje geregeld heb als bankdirecteur wat mij kan voorzien van een riante maandelijks inkomen.

Ik kan mij emigratie naar een ander land zonder problemen veroorlovend, denk je dat ik er niet voor moet werken?

Je hebt nog wat te doen!

Volgens mij begeven we ons nu echt buiten het "doel" van dit topic.

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:22 uur
Ik ben een groot voorstander van karma, en om iedereen met gelijke munt te behandelen. Dus als het volk bestaat uit egoïstische klootzakken, prima. Waarom zou ik dan anders moeten zijn? Niet? Mooi, dan ben ik ook lekker een egoïstische klootzak.

Slapste weerwoord EVERRRR.... je buurman mag zeker niet van datzelfde argument gebruik maken om maar niets te hoeven doen neem ik aan? Dat blijft gewoon dezelfde laffe, egoistische Hollander?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:09 uur
Waarom zou ik weg moeten gaan? Lekker simplistisch.

Geef mij even een paar miljoen euro, dan ben ik weg. Zo niet, dan is het een non-argument.


Ik roep niet dat je weg moet, dat is een eigen conclusie, je bent vrij om te gaan en staan waar je wil.

Geven.... klinkt erg als ik hou liever mijn handje op, er is niets mis met werken voor je geld, dat moet ik als netto betaler tenslotte ook.

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 15:09 uur
Waarom zou ik weg moeten gaan? Lekker simplistisch.

Geef mij even een paar miljoen euro, dan ben ik weg. Zo niet, dan is het een non-argument.

Om te peilen hoe de gemoedsstemming hier is, of mensen het hier eens zijn met mij, qua onrecht etc. Of dat ze aan mijn beeld voldoen over de Hollander, namelijk egoïstisch, hypocriet, chauvinistisch, materialistisch en onverschillig.

Qua hypocrisie valt het op dit forum wel mee, had juist verwacht dat ik een golf van emotie zou krijgen mbt Indonesië. Maar mensen zijn hier blijkbaar wel (vrij, niet helemaal)consistent in wat ze zeggen(tot nu toe dan).

Maar voor de rest klopt het wel, met betrekking tot onverschilligheid etc.

Lol.... echt... Over egoistisch, hypocriet EN onverschillig gesproken... wie heeft het over ballen hebben in het ene topic en geen verzet willen plegen tegen een buitenlandse overheerser in een ander topic? Hint: kijk even in de spiegel daar vind je je antwoord.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

bergd

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:50 uur
Demmink
Demmink was geen Minister va Justitie
Politie heeft de antiliaan zijn luchtpijp dichtgedrukt niet dood geknuppeld.


bergd

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:33 uur
Nou, ik moet het huidige koningshuis toch ook accepteren? Waarom? Omdat hun de macht hebben, en alle machtsstructuren in macht hebben. Wat hun in staat stelt hun wil op te leggen aan het volk.
Koning is niet in charge... das zo 1900 we leven in 2015 de regering regeert.
prima als je er tegen bent wil je het veranderen dan ben je een meerderheid nodig.