Damen Enforcer LPD's

Gestart door Ace1, 12/12/2015 | 11:17 uur

Ace1

#24
Citaat van: Admiral Halsey op 18/12/2015 | 19:00 uur
Tijd om Zr.Ms. Rotterdam te verkopen en te vervangen door een modernere en een gestroomlijnde Enforcer-type. Zij zou, gezien haar leeftijd, een prachtige occasion kunnen zijn voor andere landen.

Hoe wil je dat gaan betalen de vervanging van de Walrus Klasse, M Fregat en de Alkmaar Klasse gaan voor.

Admiral Halsey

Tijd om Zr.Ms. Rotterdam te verkopen en te vervangen door een modernere en een gestroomlijnde Enforcer-type. Zij zou, gezien haar leeftijd, een prachtige occasion kunnen zijn voor andere landen.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 12/12/2015 | 16:58 uur
Kost een hoop hoor, zo'n scheepswerf. Begin je pas aan als je weet dat je er geld kan verdienen.

Graag weer on topic

dudge

Citaat van: Ace1 op 12/12/2015 | 16:19 uur
Damen heeft wereldwijd 50 agenten alleen ben ik van mening dat in in Zuid-Amerika en Canada er nog wel 2 extra scheepswerven erbij kunnen om extra thuismarkten te  kunnen creëren voor toekomstige marinebouwprojecten.

Kost een hoop hoor, zo'n scheepswerf. Begin je pas aan als je weet dat je er geld kan verdienen.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/12/2015 | 16:12 uur
Dat is een mooi uitgangspunt.

Damen heeft wereldwijd 50 agenten alleen ben ik van mening dat in in Zuid-Amerika en Canada er nog wel 2 extra scheepswerven erbij kunnen om extra thuismarkten te  kunnen creëren voor toekomstige marinebouwprojecten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 12/12/2015 | 16:06 uur
Ik ga ervan uit dat er verschillende types wel wat exportorders opgaan leveren bij Damen.

Dat is een mooi uitgangspunt.

Ace1

#18
Citaat van: Lex op 12/12/2015 | 14:15 uur
Is het niet wat overdreven, meerdere types in dit topic te plaatsen in relatie tot hetgeen in de opening topic staat?;)

Ik ga ervan uit dat er verschillende types wel wat exportorders opgaan leveren bij Damen.
En van de Damen Crossovers, LST's en bevoorraders zijn toch ook meerdere types in een topic geplaats?

Lex

Is het niet wat overdreven, meerdere types in dit topic te plaatsen in relatie tot hetgeen in de opening topic staat?;)

Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 12/12/2015 | 13:23 uur
Zou alleen nuttig zijn als er significant meer militairen in de regio gestationeerd gaan worden. En ik betwijfel of dat gaat gebeuren.
Een LPD zou overkill zijn, zeker als er ook op air-transport ingezet wordt. En misschien moet het stationschip wel een crossover worden.

Vind ik geen verkeerde gedachtegang.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/12/2015 | 12:49 uur
Kan je over discussiëren.

Gezien de te verwachten klimatologische omstandigheden en te voorziene vraag naar extra militaire bijstand in die regio zou wat mij betreft iets meer capaciteit geen overbodige luxe zijn.

Zou alleen nuttig zijn als er significant meer militairen in de regio gestationeerd gaan worden. En ik betwijfel of dat gaat gebeuren.
Een LPD zou overkill zijn, zeker als er ook op air-transport ingezet wordt. En misschien moet het stationschip wel een crossover worden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 12/12/2015 | 12:50 uur
Een Damen LST 100 of 120 is als meer capaciteit dan de Pelikaan nu al heeft en een Damen LST heeft een landingspot voor een Helicopter dat heeft de Pelikaan niet en kan LCVPS vervoeren.

Keuzes....

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/12/2015 | 12:49 uur
Kan je over discussiëren.

Gezien de te verwachten klimatologische omstandigheden en te voorziene vraag naar extra militaire bijstand in die regio zou wat mij betreft iets meer capaciteit geen overbodige luxe zijn.

Een Damen LST 100 of 120 is als meer capaciteit dan de Pelikaan nu al heeft en een Damen LST heeft een landingspot voor een Helicopter dat heeft de Pelikaan niet en kan LCVPS vervoeren.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 12/12/2015 | 12:41 uur
Voor in de west vindt ik een LST voldoende


Kan je over discussiëren.

Gezien de te verwachten klimatologische omstandigheden en te voorziene vraag naar extra militaire bijstand in die regio zou wat mij betreft iets meer capaciteit geen overbodige luxe zijn.

Ace1

#10
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/12/2015 | 12:26 uur
en de kleinste voor in de west als Pelikaan vervanger.

Voor in de west vindt ik een LST voldoende

http://products.damen.com/en/ranges/landing-ship

Voor Nieuw Zeeland zie ik een Enforcer 7000/8000 als een geschikte opvolger voor HMNZS CANTERBURY - L421

http://www.navy.mil.nz/mtf/cant/default.htm