Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 15/04/2019 | 12:57 uur
Klopt, echter ging het in 2014 alleen om de vervanging van de F-5E/F. Deze ronde zorgt ook voor vervanging van de F/A-18C/D.

Kan mij toch niet voorstellen dat ze in Bern straks net als in 2014 weer met boter en suiker erin gaan.

Dat mag ik hopen, immers als je aan het volk vraagt: wat heb je liever 1 fighter of meer en betere zorg?, dan weet je het antwoord nu al.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/04/2019 | 12:47 uur
Tja... je moet defensie aankopen ook niet aan het volk voorleggen.

Klopt, echter ging het in 2014 alleen om de vervanging van de F-5E/F. Deze ronde zorgt ook voor vervanging van de F/A-18C/D.

Kan mij toch niet voorstellen dat ze in Bern straks net als in 2014 weer met boter en suiker erin gaan.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 15/04/2019 | 12:35 uur
Ze hadden nu ook een aandeel kunnen hebben in de productie van de Grippen. Die boot hebben ze mooi gemist.

Tja... je moet defensie aankopen ook niet aan het volk voorleggen.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#3350
CitaatDefense Ministry: F35A had 2 emergency landings

Japan's Defense Ministry says an F35A fighter jet that crashed into the sea off northern Japan on Tuesday had made two emergency landings in the last two years. State Minister of Defense Kenji Harada was speaking at a Lower House committee meeting on Thursday. The minister referred to a test flight by US manufacturer Lockheed Martin in June, 2017, before Japan deployed the aircraft. He said the flight was aborted after a cooling system alert. The minister said the manufacturer found faults in the system and replaced the defective parts before delivering the jet to the defense ministry. A ministry official also said at the committee meeting that while the same aircraft was flying in bad weather last August, there was a malfunction in the position indicator. The Defense Ministry says the defective parts were replaced. The Air Self-Defense Force began deploying F35A jets at its Misawa base in Aomori Prefecture, northern Japan, in January last year. The ministry official told NHK that it's not known whether the two incidents were linked to Tuesday's crash.

[Source: https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20190412_11/ ]

Citaat
Undersea search begins for ASDF fighter jet

Japan's Defense Ministry says an undersea search has begun for an Air Self-Defense Force fighter jet that crashed off Aomori Prefecture on Tuesday. Debris from the F-35A was found on Wednesday morning, but the pilot remains missing. Defense Minister Takeshi Iwaya told reporters on Friday that aircraft and ships from the Self-Defense Forces, the Coast Guard and the US military are continuing their search. He also said a submarine rescue ship of the Maritime Self-Defense Force began an undersea search on Friday morning. The ministry plans to expand its fleet of F-35 jets to 147 over the next 10 years. Iwaya said the ministry will focus on finding out the cause of the crash, and there has been no change to its deployment plan. Referring to the two emergency landings that the fighter made in the past, he said faulty parts were changed before it was put back into service. He added that the ministry plans to investigate whether the repairs had anything to do with the crash. Asked about concerns that China and Russia may try to recover the crashed jet, Iwaya said the ministry is monitoring foreign aircraft and vessels around the clock, and it has not detected any unusual activities.

[Source: https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20190412_23/ ]

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 12/04/2019 | 01:40 uur
Spanje wil deelnemen aan het Frans-Duitse FCAS project, er schijnt in Februari een intentie verklaring getekend te zijn door de drie landen. Spanje wil een gelijkwaardig aandeel in het project.


Oud nieuws toch?

Parera

Spanje wil deelnemen aan het Frans-Duitse FCAS project, er schijnt in Februari een intentie verklaring getekend te zijn door de drie landen. Spanje wil een gelijkwaardig aandeel in het project.

https://www.infodefensa.com/es/2019/04/11/noticia-defensa-busca-implicar-industria-ciencia-financiacion.html

Ace1

Vermiste JSF terecht, piloot nog zoek

De F35A, een 'basismodel' van de nieuwe Amerikaanse straaljagers van Lockheed-Martin, was dinsdag met één vlieger aan boord voor een trainingsvlucht opgestegen van de luchtmachtbasis van Misawa, circa 540 kilometer ten noorden van Tokio. Het toestel was 28 minuten in de lucht, toen het boven zee verdween.

De F35A, een 'basismodel' van de nieuwe Amerikaanse straaljagers van Lockheed-Martin, was dinsdag met één vlieger aan boord voor een trainingsvlucht opgestegen van de luchtmachtbasis van Misawa, circa 540 kilometer ten noorden van Tokio. Het toestel was 28 minuten in de lucht, toen het boven zee verdween.

Het is de tweede keer dat een F-35 staaljager is neergestort. Het verongelukte gevechtsvliegtuig van Lockheed-Martin was het eerste toestel dat was gemonteerd door Mitsubushi Heavy Industries in Japan. Het bedrijf heeft nog niet op het ongeluk gereageerd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3421469/vermiste-jsf-terecht-piloot-nog-zoek

Huzaar1

Citaat van: JdL op 10/04/2019 | 09:53 uur
Ook als dat zo is kun je uit bepaalde brokstukken, hoe klein misschien ook, nog steeds hele waardevolle informatie halen over de kist.

Maar hoe vindt je die dan? En hoe ga je dat verzamelen? Ik denk dat als ze hele airliners niet meer kunnen vinden, die met alle stoelen, bagage en rotzooi nog makkelijker op te sporen zijn ook na een zeecrash je je helemaal gaat rotzoeken naar een 'straaljagertje'. Dan denk ik ook nog eens dat het Westen zoiets eerder vindt dan de Russen en Chinezen en dan is een dieptebom of wat dan ook genoeg om het af te maken. Ik heb dit scenario nooit zo goed begrepen :) .
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

JdL

Citaat van: Huzaar1 op 09/04/2019 | 21:53 uur
Vinden? Whut?

Dat ding is met mach zieikjenogeenkeer neergeknalt in een oceaan, alle stukken zijn naar de bodem gezonken. Ik denk niet dat er nog zo veel te vinden is. Het is geen WO2 propellorvliegtuig wat op het water land zonder al te veel schade en risico.
Ook als dat zo is kun je uit bepaalde brokstukken, hoe klein misschien ook, nog steeds hele waardevolle informatie halen over de kist.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Citaat van: Lex op 09/04/2019 | 22:05 uur
Wie zegt dat? Wat is de bewijsvoering hiervoor?
Het enige wat formeel bekend gesteld is, is het feit dat de kist van de radar is verdwenen en dat er een grote SAR actie is gestart.
Ik denk dat ze vooral de piloot zoeken, maar dat denk ik
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 09/04/2019 | 21:53 uur
Vinden? Whut?
Dat ding is met mach zieikjenogeenkeer neergeknalt in een oceaan, alle stukken zijn naar de bodem gezonken. Ik denk niet dat er nog zo veel te vinden is. Het is geen WO2 propellorvliegtuig wat op het water land zonder al te veel schade en risico.

Wie zegt dat? Wat is de bewijsvoering hiervoor?
Het enige wat formeel bekend gesteld is, is het feit dat de kist van de radar is verdwenen en dat er een grote SAR actie is gestart.

Huzaar1

Vinden? Whut?

Dat ding is met mach zieikjenogeenkeer neergeknalt in een oceaan, alle stukken zijn naar de bodem gezonken. Ik denk niet dat er nog zo veel te vinden is. Het is geen WO2 propellorvliegtuig wat op het water land zonder al te veel schade en risico.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"