Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Ros

#89
Citaat van: Sparkplug op 22/12/2015 | 11:44 uur
Niet zeggen joh  ;) Dan wil Ros Duitsland alle 10 laten leasen  :lol:

Dank voor de tip........alle 10 dus  :cute-smile: Als ze die tweedehandse willen hebben tenminste.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 22/12/2015 | 11:44 uur
Niet zeggen joh  ;) Dan wil Ros Duitsland alle 10 laten leasen  :lol:

Oeps  :crazy:

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/12/2015 | 11:42 uur
Wel bij de les blijven hé.... inmiddels zitten we op 10 (waarvan 8 in bestelling)  :angel:
Niet zeggen joh  ;) Dan wil Ros Duitsland alle 10 laten leasen  :lol:
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 22/12/2015 | 11:38 uur
Alle 8..... :devil:

Wel bij de les blijven hé.... inmiddels zitten we op 10 (waarvan 8 in bestelling)  :angel:

Ros

Citaat van: Zander op 22/12/2015 | 11:27 uur
Misschien kunnen zij ze ook leasen van onze KLU. 😈

Alle 8..... :devil:

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 22/12/2015 | 11:20 uur
Maar ook voor andere toestellen zal dat aantal vermoed ik gewoon lager worden omdat de vervangers van toestellen bij elke generatie in aantal afnemen i.v.m. de altijd toenemende aankoop en vooral de toenemende instandhoudings/onderhoudskosten van nieuwe toestellen.
Het is ook de vraag of beide Tornado Wings (Tactical Air Force Wings 33 en 51) vervanging krijgen. Als slechts één Wing vervanging krijgt, dan zit het aantal rond de 50 stuks.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/12/2015 | 09:56 uur
Het schijnt dat al eens een Duitse delegatie bij LM op de koffie is geweest...

De Duitsers alleen zie ik geen kist bouwen voor louter de Tornado vervanging, dan zijn 100 (fictief getal) F35 aanzienlijk goedkoper van de plank dan het circus van eigen ontwikkeling.

Misschien kunnen zij ze ook leasen van onze KLU. 😈
People are sheep

Mourning

Dat aantal van 100 zal ter discussie worden gesteld (voorspelling). Zeker als het de F35A wordt (tegen die tijd waarschijnlijk een sterk verbeterde F35A), waarbij er veel centjes rechtstreeks Duitsland uitgaan, zelfs bij grootschalige compensatieorders. Maar ook voor andere toestellen zal dat aantal vermoed ik gewoon lager worden omdat de vervangers van toestellen bij elke generatie in aantal afnemen i.v.m. de altijd toenemende aankoop en vooral de toenemende instandhoudings/onderhoudskosten van nieuwe toestellen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

JdL

Als onze oosterbuur +- 100 F-35's zou aanschaffen zouden we mooi kunnen samenwerken bij opleiding en kan woensdrecht er nog meer onderhouden
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

#80
Citaat van: Thomasen op 22/12/2015 | 10:54 uur
Of integreren ze de B61 op een ander type.
Dat is aan de VS. Zelfs met de Duitse en Italiaanse Typhoons is dit niet gebeurd, terwijl hun Tornado's de B61-3 en B61-4 kunnen afwerpen, vanwege de kerntaak van beide landen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 22/12/2015 | 10:54 uur
Of integreren ze de B61 op een ander type.

Is ze tenslotte ook gelukt met de Tornado.

dudge

Citaat van: Sparkplug op 22/12/2015 | 10:45 uur
De ECR variant werd begin jaren 90 geleverd. Duitsland kreeg hun laatste Tornado IDS en ECR omstreeks 1992.

Twee vragen zijn belangrijk. Gaat Duitsland uit van 2025 (vervanging kopen van de plank) en behouden zij de kerntaak (F-35 en heel misschien F/A-18E/F)?

Of integreren ze de B61 op een ander type.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 22/12/2015 | 10:45 uur
Twee vragen zijn belangrijk. Gaat Duitsland uit van 2025 (vervanging kopen van de plank) en behouden zij de kerntaak (F-35 en heel misschien F/A-18E/F)?

Als ze van de plank kopen mbt de kerntaak dan is er vanaf 2025 slechts één optie (zoals het er nu naar uit ziet)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#76
Citaat van: Mourning op 22/12/2015 | 10:37 uur
Zou me ook niet verbazen als de Duitsers de Tornado en Typhoon-vervanging op een enkele hoop gooien en (dus nog tig jaar met de Tornado doorvliegen of een aantal Typhoons eerder uit dienst zullen nemen en bijv. voor reserve onderdelen gaan kannibaliseren) en dan met een Frans-Duits-Spaanse-Italiaanse vervanger komen ofzo.

Kan ook zijn dat men voor een UCAV kiest en in die richting juist extra investeerd, maar als men daar in de media net zo achterlijk tegen drones aankijkt als hier in Nederland (vaak) het geval is, en ik vermoed dat dat het geval is (mogelijk nog krampachtiger dan hier, als dat al mogelijk is), dan is dat ook weer niet zo waarschijnlijk.

Of men koopt een vervanger van de plank. Extra Typhoons van een nieuw te ontwikkelen tranche (4?)? Ik roep nu maar even wat. Die Tornado ECR's zijn meen ik ook vrij laat ontwikkeld door o.a. de Duitsers.



Persoonlijk hoop ik dat de Tornado/EF vervanging op één hoop wordt gegooid, het zou wat mij betreft de meest logische optie zijn. Een tranche 4 EF zou killing zijn voor de fighter (export) industrie, daarmee geef je de huidige positie op aan de concurrentie buiten (west) Europa.

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 22/12/2015 | 10:37 uur
Die Tornado ECR's zijn meen ik ook vrij laat ontwikkeld door o.a. de Duitsers.
De ECR variant werd begin jaren 90 geleverd. Duitsland kreeg hun laatste Tornado IDS en ECR omstreeks 1992.

Twee vragen zijn belangrijk. Gaat Duitsland uit van 2025 (vervanging kopen van de plank) en behouden zij de kerntaak (F-35 en heel misschien F/A-18E/F)?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.