Toekenning Militaire Willems-Orde

Gestart door Ros, 08/02/2016 | 12:37 uur

MasterChief1971

Citaat van: Parera op 18/06/2018 | 17:25 uur
Een die in 2013 gekozen heeft voor ''het grote geld'' als vlieg instructeur bij de Omani's. Niet alleen moedig ook nog verstandig  :silent:


Op de foto uit het NOS artikel valt mij iets op:

Op zijn naampatch zit een zwart embleem dat heel erg lijkt op dat van een Amerikaanse Kapiteins rang (OF-2). Hij is nu in dienst als Majoor bij de KLU reserve, is het niet vreemd dat hij in een lagere rang terug gekomen is dan hij in dienst had? Het lijkt mij te gaan om een subdued rank insignia


[Bron:  NOS]


[Source: amazon ]
Wellicht bevorderd?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Parera

#28
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/06/2018 | 17:22 uur
Helikopterpiloot Roy de Ruiter krijgt Militaire Willems-Orde

https://nos.nl/l/x/2237144?social=t via @NOS

Een die in 2013 gekozen heeft voor ''het grote geld'' als vlieg instructeur bij de Omani's. Niet alleen moedig ook nog verstandig  :silent:


Op de foto uit het NOS artikel valt mij iets op:

Op zijn naampatch zit een zwart embleem dat heel erg lijkt op dat van een Amerikaanse Kapiteins rang (OF-2). Hij is nu in dienst als Majoor bij de KLU reserve, is het niet vreemd dat hij in een lagere rang terug gekomen is dan hij in dienst had? Het lijkt mij te gaan om een subdued rank insignia


[Bron:  NOS]


[Source: amazon ]

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Helikopterpiloot Roy de Ruiter krijgt Militaire Willems-Orde

https://nos.nl/l/x/2237144?social=t via @NOS


Zander

Citaat van: Zander op 22/05/2018 | 13:12 uur
Niet als je alleen het KCT beloond.
Ik heb zelf in Afghanistan voldoende gezien om te kunnen zeggen dat ook reguliere troepen voor de MWO in aanmerking zouden kunnen komen. Ik denk echter dat men bij het KCT de wegen wat makkelijker bewandeld naar medailles.
Overigens bedoel ik niet dat de dragers van het KCT de MWO niet verdiend hebben.
People are sheep

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 21/05/2018 | 23:07 uur
Nou wil ik niet heel vervelend zijn, maar wat is er tussen Korea en Afghanistan gebeurd wat een Willemsorde zou moeten opleveren? Of moet iemand van het KOVOM hem hebben omdat hij zijn buddy met een verzwikte enkel de finish overgetrokken heeft bij de vierdaagse oid?
Die mariniers die die Molukkers hebben afgeknald tijdens de gijzeling ! ...die verdienen ook een Willemsorde..maar nee die krijgen nog een onderzoek vd rechtbank.

Parera

Citaat van: Zander op 22/05/2018 | 13:12 uur
Niet als je alleen het KCT beloond.
Ik heb zelf in Afghanistan voldoende gezien om te kunnen zeggen dat ook reguliere troepen voor de MWO in aanmerking zouden kunnen komen. Ik denk echter dat men bij het KCT de wegen wat makkelijker bewandeld naar medailles.

tsja speciale troepen = speciale behandeling?

Ik denk dat we de komende jaren zeker nog een aantal MWO's gaan zien, de vorige generatie die ze ontvingen na de tweede wereld oorlog zal ook niet lang meer in leven zijn voor zover dat ze nog leven. En de orde zal toch moeten blijven bestaan, en ik weet zeker dat er genoeg personen die in aanmerking komen maar de vraag is of er zoveel uitgereikt gaan worden. Waarschijnlijk zal er volgende keer nog wel iemand komen van de marine / korps mariniers zodat alle krijsmacht delen hun eigen MWO'er hebben.

Zander

Citaat van: Ros op 21/05/2018 | 23:35 uur
"Moed, beleid en trouw"....volgens mij van toepassing op alle militairen. Of trekt het grootste deel de keutel in en kruipt onder een steen als het wat heet onder de voeten begint te worden ?

En in een Apache heb je altijd twee mensen nodig om goed en "heldhaftig" te werk kunnen gaan. En dan vergeet ik, voor het gemak, even het team dat op de grond achterblijft om het allemaal mogelijk te maken.

Ik zie dit als een stukje PR, oppoetsen van het moraal en verdoezelen van de situatie waar de krijgsmacht nog steeds in zit. Af en toe toe een feestje en een aai over de bol, dan zijn ze weer even blij. Alsof je hiermee de leegloop gaat beperken....

Niet als je alleen het KCT beloond.
Ik heb zelf in Afghanistan voldoende gezien om te kunnen zeggen dat ook reguliere troepen voor de MWO in aanmerking zouden kunnen komen. Ik denk echter dat men bij het KCT de wegen wat makkelijker bewandeld naar medailles.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 22/05/2018 | 07:22 uur
Het toekennen van een MWO wordt niet zomaar even door de eerste de beste commandant gedaan. En jij weet heel goed dat een MWO voor uitzonderlijke situaties is.

Dat je er nog moeite aan besteed
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Thomasen op 21/05/2018 | 23:23 uur
Ik heb geen idee. Is ook een vraag mijnerzijds.
In Nederlands Nieuw-Guinea en Joego echt niemand die moed beleid en trouw heeft getoond? Zijn de speciale clubjes geen echt spannende dingen gaan doen of is het gewoon nooit van een flink treffen gekomen?

Niet op een dusdanige manier dat een MWO opgeleverd zou hebben. Er zijn wel andere dapperheidsonderscheidingen uitgedeeld.

A.J.

Citaat van: Ros op 21/05/2018 | 23:35 uur
"Moed, beleid en trouw"....volgens mij van toepassing op alle militairen. Of trekt het grootste deel de keutel in en kruipt onder een steen als het wat heet onder de voeten begint te worden ?

En in een Apache heb je altijd twee mensen nodig om goed en "heldhaftig" te werk kunnen gaan. En dan vergeet ik, voor het gemak, even het team dat op de grond achterblijft om het allemaal mogelijk te maken.

Ik zie dit als een stukje PR, oppoetsen van het moraal en verdoezelen van de situatie waar de krijgsmacht nog steeds in zit. Af en toe toe een feestje en een aai over de bol, dan zijn ze weer even blij. Alsof je hiermee de leegloop gaat beperken....

Het toekennen van een MWO wordt niet zomaar even door de eerste de beste commandant gedaan. En jij weet heel goed dat een MWO voor uitzonderlijke situaties is.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 21/05/2018 | 23:37 uur
Ze krijgen er allemaal eentje, Ook Huzaar1  :cute-smile:

Uhu, iemand moet de piemel dragen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Thomasen op 21/05/2018 | 23:23 uur
Stel dat het wel zo is dan zou het uitreiken ook gezien kunnen worden als onderdeel van hernieuwde waardering voor de krijgsmacht.

Ze krijgen er allemaal eentje, Ook Huzaar1  :cute-smile:

Ros

Citaat van: A.J. op 21/05/2018 | 23:03 uur
Hoezo? Want de ontvanger kan per definitie geen daden verricht hebben die een Willemsorde rechtvaardigen?

"Moed, beleid en trouw"....volgens mij van toepassing op alle militairen. Of trekt het grootste deel de keutel in en kruipt onder een steen als het wat heet onder de voeten begint te worden ?

En in een Apache heb je altijd twee mensen nodig om goed en "heldhaftig" te werk kunnen gaan. En dan vergeet ik, voor het gemak, even het team dat op de grond achterblijft om het allemaal mogelijk te maken.

Ik zie dit als een stukje PR, oppoetsen van het moraal en verdoezelen van de situatie waar de krijgsmacht nog steeds in zit. Af en toe toe een feestje en een aai over de bol, dan zijn ze weer even blij. Alsof je hiermee de leegloop gaat beperken....