Light Tanks... de toekomst ?

Gestart door Harald, 07/06/2016 | 13:51 uur

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 27/07/2018 | 16:38 uur
voor die 10 Centauro hadden ze dus ook 30 Merkava van kunnen kopen...haha

Had gekund, maar zij hebben voldoende Ariete mbt's.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Citaat van: Parera op 27/07/2018 | 01:29 uur
Zo goedkoop is die Centaur 2 niet, 159 miljoen voor 10 stuks.
voor die 10 Centauro hadden ze dus ook 30 Merkava van kunnen kopen...haha

Parera

Zo goedkoop is die Centaur 2 niet, 159 miljoen voor 10 stuks.

Harald

Citaat van: Parera op 25/07/2018 | 18:54 uur
Dan heeft de CV90120T het een stuk beter voor elkaar met 12 stuks in het magazijn + 33 in rekken opgeslagen, al twijfelde ik daar al of dat wel genoeg rounds waren.

Even ter vergelijking, Leo2A6 heeft er totaal 42 stuks, 15 in de toren en 27 onderin links van de bestuurder.
Beide hebben de L55, de Amerikaanse Abrams M1A2 heeft de L44 en totaal 42 stuks granaten.
De Russische T-90 heeft in de autolader 22 stuks in voorraad en totaal 42 stuks tot zijn beschikking.

Dus opzich is dan 45 stuks nog niet zo gek..

Huzaar1

Zit bij cv90 in kisten onder de toren. Herladen is een houtje toutje klus. D.m.v een koord trek je de hele rits met patronen en schakels door de feeding belt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#134
Citaat van: Huzaar1 op 26/07/2018 | 16:26 uur
dat wijkt altijd wel af per cv90. Maar ik wist niet of deze info op het net stond dus better safe then sorry.
Je zou toch denken dat elk voertuig eenzelfde x aantal rounds kwijt kan, dat het verschilt per situatie is logisch afhankelijk van de beschikbaarheid van munitie en het gebruik ervan.
Ik wist niet dat er ook verschil zat in het aantal dat opgeslagen kon worden

De info staat Hiero  onder het kopje ''armament''.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 26/07/2018 | 16:21 uur
Die info is toch gewoon op het net te vinden?  De fabrikant heeft zelfs een productsheet online staan met daarin de aantallen. Ik neem aan dat dit geen groot geheim is  :silent:

Op een andere website kom ik een iets ander aantal tegen 2x 35 + 133 stored (CV9035NL specifiek)
dat wijkt altijd wel af per cv90. Maar ik wist niet of deze info op het net stond dus better safe then sorry.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 26/07/2018 | 01:50 uur
Jep maar dat gaat om tientallen schoten. Exacte aantal hou ik voor mezelf. Maar ik heb wel vetrouwen dat een 35mm apfsds heel veel pijn kan doen. Een italiaans 120mm ook wel..maar als het met de grote jongens mee wil doen en zich er niet uit manouvreren kan zijn 12 schoten  erg karig.
Die info is toch gewoon op het net te vinden?  De fabrikant heeft zelfs een productsheet online staan met daarin de aantallen. Ik neem aan dat dit geen groot geheim is  :silent:

Citaat
CV9035 mkIII
ready rounds 2 x 35 rds
stowed rounds typical 140 rds

Op een andere website kom ik een iets ander aantal tegen 2x 35 + 133 stored (CV9035NL specifiek)

Sparkplug

Citaat van: Parera op 25/07/2018 | 23:34 uur
Dat gaat dan om 105 mm munitie, voor elke 120 mm is 1,5x zoveel 105 mm. Dus als er 40 105mm's zijn zullen er +/- 25 120 mm's in de hull opslag zitten.

Als je de gequote link van mij had gezien, dan zag je de Centauro I met 120mm kanon  ;)

Military Today over de Centauro I met 105mm kanon
http://www.military-today.com/artillery/centauro_b1.htm

Volgens hen hebben alle generaties Centauro met 105mm of 120mm kanon 40 stuks munitie.

Alleen de Italianen zelf weten hoe het echt zit  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

#130
Citaat van: JdL op 25/07/2018 | 21:43 uur
Heeft onze CV9035 niet ook maar een gedeelte van de munitie vuurgereed in de toren en ligt de rest onderin?

Jep maar dat gaat om tientallen schoten. Exacte aantal hou ik voor mezelf. Maar ik heb wel vetrouwen dat een 35mm apfsds heel veel pijn kan doen. Een italiaans 120mm ook wel..maar als het met de grote jongens mee wil doen en zich er niet uit manouvreren kan zijn 12 schoten  erg karig.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#129
Citaat van: Sparkplug op 25/07/2018 | 21:59 uur
Military Today zegt over de Centauro I dat deze ook 40 stuks munitie heeft.
http://www.military-today.com/artillery/centauro_120mm.htm

De twee eerdere spec sheets van de Centauro I en Centauro II komen rechtstreeks van de fabrikant.

Dat gaat dan om 105 mm munitie, voor elke 120 mm is 1,5x zoveel 105 mm. Dus als er 40 105mm's zijn zullen er +/- 25 120 mm's in de hull opslag zitten.
Ik ga er vanuit dat er dan maximaal 30 stuks in de Centauro II liggen. Dat maakt het natuurlijk wel vergelijkbaar met de CV90120 maar ik vind het erg vreemd dat de fabrikant geen melding maakt van de opslag capaciteit. Als ik het zo lees zijn er ongeveer 40 rounds aanwezig in de mk2 waarvan 12 stuks in de toren. Dat betekend maximaal 28 in opslag maar eerder de 25 stuks zoals bij de mk1.

A.J.

Wiel, ergo niet aan beginnen. Klaar.


Sparkplug

Citaat van: vlincent op 25/07/2018 | 21:39 uur
Volgens http://www.military-today.com/artillery/centauro_2.htm heeft de Centauro 2 circa 40 stuks 120 mm. De datasheet zegt 12 ready to fire, misschien is er nog een andere munitie opbergplaats?

Military Today zegt over de Centauro I dat deze ook 40 stuks munitie heeft.
http://www.military-today.com/artillery/centauro_120mm.htm

De twee eerdere spec sheets van de Centauro I en Centauro II komen rechtstreeks van de fabrikant.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Heeft onze CV9035 niet ook maar een gedeelte van de munitie vuurgereed in de toren en ligt de rest onderin?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan