Invloed verkiezing Trump op defensie Europa

Gestart door Zander, 09/11/2016 | 09:25 uur

walter leever

#37
Citaat van: Huzaar1 op 10/11/2016 | 19:49 uur
Wat was er mis met reagan? Vond het prima vent.

Hmmmmm,daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Is er bijvoorbeeld voor verantwoordelijk dat de Unions niks meer voorstellen(weet je nog de staking van de verkeersleiders,bijv)en of dat nu zo positief heeft uitgepakt voor de "Average Joe",dat denk ik dus niet.
Loon van de "blue collar"amerikaan was hoger in de jaren '80 dan anno nu heeft daar dus duidelijk mee te maken,hij was niet alleen die dit deed,zijn mede tijdgenoot ene Thatcher deed precies 't zelfde in Engeland met de mijn(werkers)en met 't zelfde gevolg en toch worden ze nog altijd beschouwd als grote politici,ik kan er niet bij(vanuit menselijk perspectief dan)

Vanuit nationalistisch perspectief ,ja duidelijk ze lieten niet met zich sollen,klopt.Maar wel ten koste van veel armoede,word voor 't gemak maar even vergeten.(Laat duidelijk zijn dat ik geen Communist ben  :devil: )

Als je een (in mijn ogen) goede Amerikaanse president wilt kom je bijvoorbeeld bij "Teddy" uit die deed allebei sterk naar buiten toe(al was er wel een wereldoorlog natuurlijk)en tegelijkertijd zorgzaam voor zijn bevolking(hij stuurde het leger eropuit naar de Stakers die belaagd werden door knokploegen van de baas)liet ze op 't terrein omdraaien en dezelfde knokploeg werd onder schot gehouden,zo kan 't dus ook.

Maar goed misschien ben ik wel erg hoopvol en verwacht ik te veel,maar 't kon dus wel. :P

Maar goed nu weer terug naar Trump,want daar ging 't hier over,sorry voor mijn geschiedenisles.

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 10/11/2016 | 17:52 uur
Tsja, Reagan werd ook voor gevreesd.
Het kan met Trump nog steeds alle kanten op. Een vlekkeloze president zal het niet worden, maar er zijn veel checks and balances in het systeem, het hoeft  niet gelijk  mis te gaan. Het kan ook prima goed uit pakken. Herstel van relaties tussen de VS en Rusland, een Europa dat meer op eigen benen moet staan, en een China dat wat van de aandacht krijgt die het verdient.

Who knows.

Wat was er mis met reagan? Vond het prima vent.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Admiral Halsey

Citaat van: A.J. op 10/11/2016 | 19:06 uur
Al die partijen afzonderlijk en deels gezamenlijk in de paarse organisatie hebben defensie tot het bot wegbezuinigd. Laat maar dus.

Veel politieke partijen willen dat er niet meer op de Defensie bezuinigd wordt.

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 10/11/2016 | 17:30 uur
Zal de overwinning van Trump er toe leiden dat de PVV en de VNL nog veel meer stemmen weten binnen te halen? Ik moet er niet aan denken wanneer de onderbuik het hier echt voor het zeggen krijgt! Laat Sybrand Buma van het CDA maar premier worden en een brede coalitie over het midden met D66, VVD en de PvdA vormen.

Al die partijen afzonderlijk en deels gezamenlijk in de paarse organisatie hebben defensie tot het bot wegbezuinigd. Laat maar dus.

Lex

Hedenavond bij Nieuwsuur een discussie over de waarde van NATO Art. 5, nav de uitspraken van president-elect Trump.

dudge

Citaat van: Zeewier op 10/11/2016 | 17:13 uur
Je moet niet echt Dion Graus als minister van Financiën willen, dat is voor niemands portemonnee een goed idee.  :silent:

Maar ik geraak nu niet in een paniekaanval om dat Trump aan de macht is. Dat hij de kernraketten als champagnekurken laat knallen of zo. Het is gewoon Amerikaans beleid dat op zijn Trump's wordt uitgeserveerd.

Tsja, Reagan werd ook voor gevreesd.
Het kan met Trump nog steeds alle kanten op. Een vlekkeloze president zal het niet worden, maar er zijn veel checks and balances in het systeem, het hoeft  niet gelijk  mis te gaan. Het kan ook prima goed uit pakken. Herstel van relaties tussen de VS en Rusland, een Europa dat meer op eigen benen moet staan, en een China dat wat van de aandacht krijgt die het verdient.

Who knows.

Admiral Halsey

Zal de overwinning van Trump er toe leiden dat de PVV en de VNL nog veel meer stemmen weten binnen te halen? Ik moet er niet aan denken wanneer de onderbuik het hier echt voor het zeggen krijgt! Laat Sybrand Buma van het CDA maar premier worden en een brede coalitie over het midden met D66, VVD en de PvdA vormen.

Zeewier

Citaat van: Mourning op 10/11/2016 | 17:08 uur
Tijd om de popcorn tevoorschijn te halen! :devil:
Je moet niet echt Dion Graus als minister van Financiën willen, dat is voor niemands portemonnee een goed idee.  :silent:

Maar ik geraak nu niet in een paniekaanval om dat Trump aan de macht is. Dat hij de kernraketten als champagnekurken laat knallen of zo. Het is gewoon Amerikaans beleid dat op zijn Trump's wordt uitgeserveerd.

Mourning

Citaat van: Zeewier op 10/11/2016 | 16:20 uur
Ik voorspel dat er niets van Trumps plannen waar worden gemaakt omdat het toch bullshit was. En dat deert niemand omdat zijn achterban uit raciale redenen op hem stemden niet om dat hij het beste antwoord had voor Amerika. Daarom zal het zijn gevolg weinig uitmaken wat hij doet, hij doet het op zijn Trump's en dan is het altijd goed. Dus ook al doet hij een 180° draai van wat hij allemaal beweerde, dat maakt niet uit. Geen journalistiek gezeik, Trump is onze Trump. Hij is president van the most powerfull nation in the world en dat is wat telt.
Dus wat gaat Trump doen? Gewoon verder gaan met wat de Obama Administration ongeveer deed en komt dan met de logica dat hij nu toch doet wat ze (de media) wilden. What are ya complaining? I do what the people want, so shut the fuck up.

*getuite lippen* I tell ya... George Bush kwam in eigen Conservative-kring ook met alles weg. Fox News praatte toch weer alles recht. Hypocrisie is een eigenschap van Democrats is de teneur, daar kan je jezelf niet aan branden. Ik werk nu in een Amerikaans bedrijf dus heb er wel wat ervaring er mee (al zijn de in Europa gestationeerde expats nagenoeg voor 90% Democrats). Ik onderschrijf het niet maar snap wel hun "logica". Deze mensen doen ironisch genoeg opvallend veel denken aan Russen. Dit is nationalistische tribale politiek. Het draait om het eergevoel van de eigen witte clan, daar moet de journalistiek geen diepere lagen in zoeken want die is er niet. Geert Wilders' achterban denkt ook zo.

Tijd om de popcorn tevoorschijn te halen! :devil:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Zeewier

#28
Ik voorspel dat er niets van Trumps plannen waar worden gemaakt omdat het toch bullshit was. En dat deert niemand omdat zijn achterban uit raciale redenen op hem stemden niet om dat hij het beste antwoord had voor Amerika. Daarom zal het zijn gevolg weinig uitmaken wat hij doet, hij doet het op zijn Trump's en dan is het altijd goed. Dus ook al doet hij een 180° draai van wat hij allemaal beweerde, dat maakt niet uit. Geen journalistiek gezeik, Trump is onze Trump. Hij is president van the most powerfull nation in the world en dat is wat telt.
Dus wat gaat Trump doen? Gewoon verder gaan met wat de Obama Administration ongeveer deed en komt dan met de logica dat hij nu toch doet wat ze (de media) wilden. What are ya complaining? I do what the people want, so shut the fuck up.

*getuite lippen* I tell ya... George Bush kwam in eigen Conservative-kring ook met alles weg. Fox News praatte toch weer alles recht. Hypocrisie is een eigenschap van Democrats is de teneur, daar kan je jezelf niet aan branden. Ik werk nu in een Amerikaans bedrijf dus heb er wel wat ervaring er mee (al zijn de in Europa gestationeerde expats nagenoeg voor 90% Democrats). Ik onderschrijf het niet maar snap wel hun "logica". Deze mensen doen ironisch genoeg opvallend veel denken aan Russen. Dit is nationalistische tribale politiek. Het draait om het eergevoel van de eigen witte clan, daar moet de journalistiek geen diepere lagen in zoeken want die is er niet. Geert Wilders' achterban denkt ook zo.

dudge

Citaat van: Ros op 10/11/2016 | 12:57 uur
Mag je vinden. Wat mij betreft is dat allen in landen waar een Erdogan, Assad, Saddam Hoessein aan de macht zijn/waren.

Een almachtige alleenheerser is het alleszins niet. Maar vergis je niet, dat is ook Assad, Kim-Jung en zeker Erdogan niet. Eenieder heeft zijn eigen functie,  taken en bevoegdheden, maar de President in de VS is wel degelijk het hoofd van de uitvoerende macht. Hij kan zijn SecDef ook de laan uit sturen, andersom kan niet. Om een nieuwe aan te nemen is dan weer wel toestemming van de senaat nodig.

Een politieagent kan ook een bekeuring uitschrijven als  Obama te hard rijd (niet dat de president zelf mag rijden, maar in theorie). Betekend niet dat hij de baas van Obama, of straks Trump, is.

Mourning

Citaat van: Micheltje op 10/11/2016 | 13:21 uur
Met andere woorden (zie het niet snel gebeuren natuurlijk). Men ziet nog dat het misschein geblokkeerd word.

Theoretisch zouden de nu door de Republikeinen gedomineerde organen inderdaad de nieuwe president dwars kunnen zitten. Uiteraard is de kans daarop VELE malen kleiner vergeleken met de kans dat zoiets zou gebeuren als Hillary President was geworden. Zij is immers van de Democratische partij en Trump is van de Republikeinen voormeld.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Micheltje

Citaat van: Ros op 10/11/2016 | 11:53 uur
Het is niet apart en "hij" staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, De Senaat met de Republikeinen in de meerderheid hebben Obama's voordracht om een nieuwe rechter aan te stellen afgewezen. Dus kan de President de keutel intrekken en niets doen. Trump kan met zijn snode plannen ook niets zonder steun van het Senaat. Beslist het Senaat dat een voorgenomen plan niet haalbaar is, te duur is of Amerikaanse belangen in de wereld kan schaden  gaat het feest niet door. De Supreme Court toetst het beleid en wetsvoorstellen aan de Grondwet, vinden zij het in strijd met de Grondwet gaat een gepland feestje ook niet door.

Met andere woorden (zie het niet snel gebeuren natuurlijk). Men ziet nog dat het misschein geblokkeerd word.

Ros

Citaat van: Thomasen op 10/11/2016 | 12:20 uur
Maar de POTUS is wel degelijk het baasje,

Mag je vinden. Wat mij betreft is dat allen in landen waar een Erdogan, Assad, Saddam Hoessein aan de macht zijn/waren.


walter leever

Citaat van: Thomasen op 10/11/2016 | 12:20 uur
'de machtigste' is net zo'n kutterm als 'de beste', kun je helemaal niets mee. Maar de POTUS is wel degelijk het baasje, in tegenstelling tot in Nederland, waar de mindef formeel niet ondergeschikt is aan de minpres.

Zou zomaar kunnen,echter lijkt mij zeer onverstandig om 't beslissingsrecht over wat dan ook bij 1 man/vrouw neer te leggen,is toch te hopen dat dit niet zo is. ;)(erg gevaarlijke manier van werken,er zal maar een "dorpsgek" daar zitten)die er in mijn ogen(dorpsgek)al dikwijls heeft gezeten.