Klein kaliber vuurwapens

Gestart door Sparkplug, 05/01/2017 | 19:15 uur

Sparkplug

Textron publicly unveils Next Generation Squad Weapon prototypes (ter vervanging van de M4 en M249)

https://defence-blog.com/army/textron-publicly-unveils-next-generation-squad-weapon-prototypes.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#155
Dat is nog eens een dikke scope  ;D

Als ik zo kijk gaat het om de Dragon familie warmtebeeld kijkers.

http://www.qioptiq.com/dragon-lr.html

Kan volgens de infosheet van de fabrikant tot op 3050 m een persoon detecteren (x 10.8 zoom)

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 15/07/2019 | 18:04 uur
DMO op facebook:

De kijker gaat dus op het wapen en het beeld wordt weergegeven op je helm.

dat is echt, heel gaaf spul.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

DMO op facebook:

CitaatSamen met fabrikant Qioptiq hebben we een contract getekend voor de levering van het warmtebeeldsysteem voor het M2 QCB 12,7mm machinegeweer (WTS).

Het contract bestaat uit de levering van 330 systemen, reservedelen, special tools, maar ook uit opleidingen voor gebruikers en instandhouders. Het systeem is aangeschaft voor de Koninklijke Landmacht en Marine en bestaat uit een warmtebeeldkijker die op de machinegeweer wordt gemonteerd en een Helmet Mounted Display (HMD) die op de rail van de gevechtshelm wordt gemonteerd. Het beeld van het systeem wordt dan via de display voor het oog zichtbaar. De gebruiker hoeft hierdoor niet door de WTS te kijken om te kunnen waarnemen of richten.



De kijker gaat dus op het wapen en het beeld wordt weergegeven op je helm.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 10/07/2019 | 13:19 uur
De nieuwe LOAW's hebben niet die lompe handgreep zoals op jouw foto, maar gewoon een langere rail met tweepoot.
Op onderstaande foto zijn twee vernieuwde LOAW's te zien, let op de dikkere loop en tweepoot.


Bedankt, dan is het duidelijk. Ze hebben het wapen nog iets verder door ontwikkeld dan te vinden is op de site van Colt Canada.

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 10/07/2019 | 13:19 uur
De nieuwe LOAW's hebben niet die lompe handgreep zoals op jouw foto, maar gewoon een langere rail met tweepoot.
Op onderstaande foto zijn twee vernieuwde LOAW's te zien, let op de dikkere loop en tweepoot.

Inderdaad goed om te zien dat ze de originele handbeschermer hebben vervangen. De echte heavy barrel (d.w.z. geen aangepast profiel zoals bij de C7 en M16A2 voor de M203) is in ieder geval gebleven  8)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/07/2019 | 20:51 uur
Ja dat is zo maar ik zie die LOAW namelijk nergens meer op de foto's, dat leek mij de enigste logische verklaring maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bedenkt om die mobiele LOAW te vervangen door dat gedrocht van een MAG.

Daarom schreef ik ook dat in mijn ogen een minimi logischer zou zijn als je de LOAW wilt vervangen. Minimi kan je naast 5.56 mm ook in 7.62 mm krijgen als zwaarder kaliber MG.

De nieuwe LOAW's hebben niet die lompe handgreep zoals op jouw foto, maar gewoon een langere rail met tweepoot.
Op onderstaande foto zijn twee vernieuwde LOAW's te zien, let op de dikkere loop en tweepoot.



-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Parera op 09/07/2019 | 20:54 uur
Gedrocht qua gewicht  ;) Zeker als je dat naast de LOAW of minimi zet.

7,62 t.o.v 5,56 is toch niet te vergelijken en dat gewicht is dan voor lief genomen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: A.J. op 09/07/2019 | 20:55 uur
De LOAW en MINIMI hebben de vuurkracht van een pompbuks...
De MAG is gewoon baas op het gebied van vuursteun binnen de infanterie 8).
Ja, lompzwaar en kak om mee te stekkeren. Maar als dat ding begint te spugen........
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Parera op 09/07/2019 | 20:51 uur
Daarom schreef ik ook dat in mijn ogen een minimi logischer zou zijn als je de LOAW wilt vervangen. Minimi kan je naast 5.56 mm ook in 7.62 mm krijgen als zwaarder kaliber MG.

KMARNS heeft altijd al een voorkeur gehad voor machinegeweren zoals de Browning BAR, FN FALO en nu de Colt Canada LOAW. Geen idee wat zij van de FN Minimi in 5,56mm of 7,62mm vinden.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#146
Citaat van: A.J. op 09/07/2019 | 20:55 uur
De LOAW en MINIMI hebben de vuurkracht van een pompbuks...

Ja de MAG is natuurlijk beter qua vuurkracht maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om dat ding door de jungle mee te nemen als er een alternatief systeem is.

FN MAG : 11,8 kg | 650 a 1000 RPM
FN Minimi : 8,0 kg |  800 RPM of 8,8 kg | 800 RPM voor 7.62 mm
LOAW : 5,8 kg | 600 a 750 RPM

Maar de vraag was eigenlijk; Waar is de LOAW gebleven?

De discussie over welk wapen beter is is een waar ik niet in mee kan dan omdat ik er geen kennis van heb.

A.J.

Citaat van: Parera op 09/07/2019 | 20:54 uur
Gedrocht qua gewicht  ;) Zeker als je dat naast de LOAW of minimi zet.

De LOAW en MINIMI hebben de vuurkracht van een pompbuks...

Parera

Citaat van: A.J. op 09/07/2019 | 20:53 uur
Wat???

Gedrocht qua gewicht  ;) Zeker als je dat naast de LOAW of minimi zet.