Koers VS onder Trump

Gestart door Ace1, 28/01/2017 | 10:54 uur

Lex

Trump woedend akkoord met vluchtelingendeal 

WASHINGTON -  Donald Trump zal het akkoord met Australië over de opname van ruim duizend vluchtelingen respecteren maar is uitermate ongelukkig met de deal. Dat heeft het Witte Huis donderdag laten weten. ,,De overeenkomst die nog door de vorige regering is gesmeed, is iets dat hem buitengewoon ergert", zei woordvoerder Sean Spicer tijdens de persbriefing. ,,Het staat hem totaal niet aan."

Spicer vertelde dat de Amerikaanse president, die de Australische premier Malcolm Turnbull ook telefonisch op z'n Trumps te verstaan had gegeven hoe hij tegen de zaak aankeek, uit respect voor Australië en z'n premier de afspraak zal nakomen.

Hij laat 1250 asielzoekers die in detentie zitten op twee eilandjes in het noorden van Australië naar de VS komen op voorwaarde dat hun levenswandel op de ,,strengst mogelijke manier zal worden nagetrokken."

Telegraaf, 02-02-2017, 20:14

Oorlogsvis

Citaat van: Zeewier op 02/02/2017 | 10:08 uur
Ja. Ik zie het. Maar dit mag dus gewoon. Bij dat Zwarte Pieten protest van Geert Wilders zag ik ook bedenkelijke figuren lopen. Van geestelijk beperkten, kampers, tokkies tot aan openlijke (bij de politie bekende) neonazi's. En toen heb ik er ook niet met een gevoel van superioriteit en dedain op neergekeken.

Ondertussen is Trump het conservatieve anti-immigrantenbeleid van Turnbull (premier Australië) in de soep aan het draaien. Een diplomatieke ramp. En imagoschade voor Turnbull die het al niet makkelijk had. Trump is op zijn minst een narcist met een kort lontje.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/trump-valt-telefonisch-hard-uit-tegen-australische-premier~a4456843/
klopt walgelijke linkse tokkies met enge brilletjes op zijn het...ik kwam toevallig zondagavond net terug van de wintersport op schiphol en daar stonden er ook zo'n 50 te schreeuwen...

Ze zijn tegen zwarte piet...tegen vissen met levend aas, ..voor kraken van woningen, tegen Trump..tegen Wilders, ..tegen vuurwapens , tegen militairisme, tegen alles !!
Maar waarom trekken ze hun bek niet open tegen die Arabieren ? die hebben immers ook de Israeli's verboden naar hun landen te reizen en zijn nog onvriendelijker voor vrouwen dan Trump !
Trump praat alleen maar een beetje macho over vrouwen maar dat doet eigenlijk iedere man met een gezond portie hormonen ook hier in Nederland en de VS.
Ooit wel een negers onder elkaar over de vrouwtjes horen praten ?....lachen...en ik vind dat dat gewoon moet kunnen.

Maar Moslims zien vrouwen juist als een soort huisdier...heb geen zin om het allemaal op te noemen....maar daar wordt nooit tegen gedemonstreerd door dat linkse takke tuig.

Sparkplug

'Trump valt uit tegen premier Australië en beëindigt gesprek voortijdig'

Gepubliceerd: 02 februari 2017 05:55
Laatste update: 02 februari 2017 10:17

President Donald Trump heeft een telefoongesprek met de minister-president van Australië, Malcolm Turnbull, voortijdig beëindigd na onenigheid over een vluchtelingendeal die eerder werd gesloten tussen de VS en Australië.

Trump viel volgens Amerikaanse media tegen Turnbull uit.

In de briefing over het telefoongesprek staat volgens verschillende Amerikaanse media dat Trump het gesprek na 25 minuten beëindigde. Voor het gesprek was een uur uitgetrokken. Australië en de VS koesteren traditioneel een warme band.

Turnbull wilde weten of de VS het verzoek van Australië wil honoreren om 1.250 vluchtelingen op te nemen van een Australisch detentiecentrum. Trump zou vervolgens regeringsfunctionarissen van Turnbull hebben vervloekt vanwege het vluchtelingenakkoord.

Op een bepaald moment zou Trump tegen Turnbull hebben gezegd dat hij met vier andere wereldleiders had gesproken die dag, onder wie Vladimir Poetin, en dat dit "veruit het slechtste gesprek" was. Trump zou tegen Turnbull gezegd hebben dat het "politieke zelfmoord" zou zijn als hij het Australische verzoek zou inwilligen. Via Twitter gaf Trump aan de deal te gaan bestuderen.

Mexico

De Amerikaanse functionarissen zeiden dat Trump zich net zo zou hebben gedragen in gesprekken met leiders van andere landen, zoals Mexico. Een ontmoeting tussen Trump en de leider van Mexico, Enrique Peña Nieto, werd eerder afgezegd vanwege onenigheid over de muur die Trump bij de grens met Mexico wil laten bouwen.

Volgens CNN heeft Trump tegen Peña Nieto gezegd dat Mexico niet genoeg doet om "schurken" op te pakken. De VS is bereid Mexico te helpen in de strijd tegen drugskartels als Mexico het niet voor elkaar krijgt, zei Trump.

Het gesprek tussen de Mexicaanse president en Trump werd door Trumps woordvoerder Sean Spicer omschreven als "productief".

Ook hebben woensdag functionarissen van Mexico en de VS elkaar ontmoet om veiligheid, handel en migratie te bespreken. Het is het eerste overleg tussen functionarissen van beide landen na het aantreden van Trump.

Door: ANP/NU.nl/Reuters

http://www.nu.nl/buitenland/4436820/trump-beeindigt-gesprek-met-premier-australie-voortijdig.html?redirect=1
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zeewier

Citaat van: Ros op 02/02/2017 | 00:29 uur
EU en Mexico versnellen gesprekken over vrijhandelsakkoord
 
De Europese Unie en Mexico willen snel een beter vrijhandelsakkoord en hebben daarvoor twee extra gespreksronden ingelast.
De stap lijkt een reactie op het dreigement van de Amerikaanse president Donald Trump om NAFTA, het vrijhandelsakkoord tussen de VS, Canada en Mexico, op te zeggen.

''We zijn getuige van een zorgwekkende toename van protectionisme in de wereld", aldus EU-handelscommissaris Cecilia Malmström en de Mexicaanse minister Ildefonso Guajardo van Economische Zaken. Zij willen de vorig jaar begonnen onderhandelingen versnellen om eerder de vruchten te kunnen plukken van een nieuw akkoord.

De extra gespreksrondes vinden plaats in april en juni. Tussendoor ontmoeten Malmström en Guajardo elkaar in Mexico City om de onderhandelaars een duwtje te geven.

De ''modernisering'' van het bestaande vrijhandelsverdrag FTA uit 2000 zorgt volgens het duo voor meer banen en groei. De waarde van de jaarlijkse onderlinge handel groeide tussen 2005 en 2015 van 26 miljard naar 53 miljard euro.

www.nu.nl
Mexico groeit al jaren gestaag door daar waar de BRICS het aflaten. Mexico, het nieuwe India.

Zeewier

Citaat van: A.J. op 01/02/2017 | 19:52 uur
Zoals ik al eerder zei, er wordt geen middel ongemoeid gelaten... Vanmiddag op het Malieveld:



Wat voor sneuneus ben je dan om Anne Frank vergelijkingen te maken. Dan maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk.



En uiteraard de kinderen inzetten met een zielig verhaaltje wat uiteraard door mama op het bord gekalkt is... Thuis ff gamen zat er niet in voor hem, mee naar de anti-Trump demo moest ie!



Nog zo'n pareltje...
Ja. Ik zie het. Maar dit mag dus gewoon. Bij dat Zwarte Pieten protest van Geert Wilders zag ik ook bedenkelijke figuren lopen. Van geestelijk beperkten, kampers, tokkies tot aan openlijke (bij de politie bekende) neonazi's. En toen heb ik er ook niet met een gevoel van superioriteit en dedain op neergekeken.

Ondertussen is Trump het conservatieve anti-immigrantenbeleid van Turnbull (premier Australië) in de soep aan het draaien. Een diplomatieke ramp. En imagoschade voor Turnbull die het al niet makkelijk had. Trump is op zijn minst een narcist met een kort lontje.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/trump-valt-telefonisch-hard-uit-tegen-australische-premier~a4456843/

Ros

EU en Mexico versnellen gesprekken over vrijhandelsakkoord
 
De Europese Unie en Mexico willen snel een beter vrijhandelsakkoord en hebben daarvoor twee extra gespreksronden ingelast.
De stap lijkt een reactie op het dreigement van de Amerikaanse president Donald Trump om NAFTA, het vrijhandelsakkoord tussen de VS, Canada en Mexico, op te zeggen.

''We zijn getuige van een zorgwekkende toename van protectionisme in de wereld", aldus EU-handelscommissaris Cecilia Malmström en de Mexicaanse minister Ildefonso Guajardo van Economische Zaken. Zij willen de vorig jaar begonnen onderhandelingen versnellen om eerder de vruchten te kunnen plukken van een nieuw akkoord.

De extra gespreksrondes vinden plaats in april en juni. Tussendoor ontmoeten Malmström en Guajardo elkaar in Mexico City om de onderhandelaars een duwtje te geven.

De ''modernisering'' van het bestaande vrijhandelsverdrag FTA uit 2000 zorgt volgens het duo voor meer banen en groei. De waarde van de jaarlijkse onderlinge handel groeide tussen 2005 en 2015 van 26 miljard naar 53 miljard euro.

www.nu.nl

bergd

35.000 Iraniërs bezoeken Amerika per jaar. Ik kan mij niet voorstellen dat het inreisverbod niet schadelijk is voor bijvoorbeeld de handelsbetrekkingen. Iets waar Europa als het slim is handig gebruik van kan maken.

Ros

 ambtenaren
Citaat van: Thomasen op 01/02/2017 | 22:44 uur
Demonstreren mag, kunnen we ze gelijk identificeren.

En met welk doel voor ogen ? Voor deze demonstratie is gewoon toestemming gevraagd en verkregen. Netjes volgens de regels die  hier voor van toepassing zijn. Alleen een beetje jammer dat enkele lijsttrekkers deze bijeenkomst hebben misbruikt voor hun partijdoelen.

En het is opmerkelijk dat de Amerikanen de keutel al een beetje hebben ingetrokken door alle protesten op het opschorten van het migratiebeleid...het werkt dus wel. Ook in de VS zijn er duizenden mensen de straat op gegaan en hebben 900 ambtenaren een petitie tegen het decreet ondertekend.

Huzaar1

Citaat van: ridivek op 01/02/2017 | 22:45 uur
Ter verduidelijking:
Ik schreef niet mijn persoonlijke perspectief maar het beeld dat volgems mij vele mensen in het Middenoosten van het westen hebben. 99% hiervan kunnen we Trump niet aanrekenen. Maar het (weer) dicht gooien van de grenzen wel. Mijn doel was duidelijk te maken hoe dat waarschijnlijk wordt opgevat door moslim extremisten. Het zet verder aan tot haat tegen het westen ('joden en christenen die islamieten onderdrukken').
Het effect is dus averechts. Inpaats van een veiligere situatie, wordt de jihaat aangewakkerd.

Dit geldt ook voor de reactie die Frankrijk direct na de aanslagen gaf. 'Nu, na de aanslagen, komen we in actie in Syrie.'
Minder dan een week later bleek dat de aanslagen door Europeanen werden gedaan. Lekker kwaad met kwaad vergelden, in plaats van opkomen voor mensenrechten.
Dan heb ik toch een voorkeur voor de zwakke geemotioneerde reactie die Nederlandse, Belgische en Duitse politici geven.
Maar idd hadden de Nederlandse handels sancties richtig Rusland wel harder gemogen (meer pijn bij ons).
Ik zal proberen meer on 'Koers VS onder Trump' topic te blijven.

Edit: Ik heb mijn visie over vluchtelingen van wege off topic weg gehaald.

Man, bral lekker verder. Nederland zocht juist na de ellende in Frankrijk direct naar manieren om ook in Syrië te kunnen bombarderen. Daarnaast 'lekker kwaad met kwaad bestrijden, in plaats van opkomen voor mensenrechten'... dafuq?

Really?

Hoe ga je opkomen voor die mensenrechten van lui die door IS worden onthoofd? Door op het malieveld te gaan staan met een bord in je hand dat Moslims toch best oke zijn?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

ridivek

#82
Ter verduidelijking:
Ik schreef niet mijn persoonlijke perspectief maar het beeld dat volgems mij vele mensen in het Middenoosten van het westen hebben. 99% hiervan kunnen we Trump niet aanrekenen. Maar het (weer) dicht gooien van de grenzen wel. Mijn doel was duidelijk te maken hoe dat waarschijnlijk wordt opgevat door moslim extremisten. Het zet verder aan tot haat tegen het westen ('joden en christenen die islamieten onderdrukken').
Het effect is dus averechts. Inpaats van een veiligere situatie, wordt de jihaat aangewakkerd.

Dit geldt ook voor de reactie die Frankrijk direct na de aanslagen gaf. 'Nu, na de aanslagen, komen we in actie in Syrie.'
Minder dan een week later bleek dat de aanslagen door Europeanen werden gedaan. Lekker kwaad met kwaad vergelden, in plaats van opkomen voor mensenrechten.
Dan heb ik toch een voorkeur voor de zwakke geemotioneerde reactie die Nederlandse, Belgische en Duitse politici geven.
Maar idd hadden de Nederlandse handels sancties richtig Rusland wel harder gemogen (meer pijn bij ons).
Ik zal proberen meer on 'Koers VS onder Trump' topic te blijven.

Edit: Ik heb mijn visie over vluchtelingen van wege off topic weg gehaald.

Ros

Citaat van: Thomasen op 01/02/2017 | 21:13 uur
Dit soort mensen moeten echt tegen zichzelf beschermd worden.

Artikel 7.....even vergeten ?

A.J.

#80
Zoals ik al eerder zei, er wordt geen middel ongemoeid gelaten... Vanmiddag op het Malieveld:



Wat voor sneuneus ben je dan om Anne Frank vergelijkingen te maken. Dan maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk.



En uiteraard de kinderen inzetten met een zielig verhaaltje wat uiteraard door mama op het bord gekalkt is... Thuis ff gamen zat er niet in voor hem, mee naar de anti-Trump demo moest ie!



Nog zo'n pareltje...

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 01/02/2017 | 17:33 uur
Ff he, Iran en Saudi Arabia moeten het moslim extremisme de kop in drukken?

Ja dat inderdaad  :cute-smile: ... alsof je een wolf vraagt op je schapen te letten.



Juist die landen hebben volgens mij de grootste hand in moslim problemen op deze aardbol maargoed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

En Lynxian slaat de spijker op zijn kop!
People are sheep

Lynxian

Citaat van: ridivek op 01/02/2017 | 01:58 uur
Terrorisme is toegenomen.
- Juist dit beleid van Trump,
- het wegkijken voor de acties van Israel,
- de inval in Irak en Afghanistan onder Bush
- het uitblijven van ingrijpen in Syrie (2010, VN veto Rusland & China)
- Ons gebrek aan tollerantie vluchtelingen op te vangen (<5%).
- Het direct schuldige aanwijzen bij aanslagen.
Leidt tot extra aanhangers van de jihaat.
Veel dingen irriteren me aan je post, maar ik zal me beperken tot het belangrijkste punt en de nutteloze filosofie achter de geschiedenisles even naast me neerleggen: als jij graag verantwoordelijk wilt zijn voor de daden van je voorouders dan doe je dat maar, ik hou me bezig met het hier en nu.

Al dat gelul wat zogenaamd Trump z'n schuld is; bekijk het nieuws even. Trump is nu welgeteld twee weken aan de macht. Twee. Weken. Hij heeft een paar nutteloze decreetjes getekend waarop een lading gevoelige jankkinderen helemaal los gaat ook al is deze onzin al vaak genoeg gebeurd onder andere presidenten. Als je datzelfde nieuws de laatste paar decennia heb gevolgd dan zou je ook zijn opgevallen dat islamitisch terrorisme is het westen actief is geworden sinds 9/11. Bush was toen aan de macht, maar dit was het gevolg van Amerikaans buitenlandbeleid dat tijdens de Koude Oorlog is ingezet. Hoe lang is de Koude Oorlog geleden en hoe lang is Trump nu aan de macht? Ik denk dat je deze simpele rekensom zelf wel kunt oplossen.

Hij kan nog vanalles fout gaan doen waar je de komende vier jaar lekker op los kunt gaan, maar totdat het zover is bedenk je maar dat een gros van de boze moslims het gevolg is van waardeloos buitenlandbeleid onder leiding van Clinton, Bush en Obama. Ja, Obama ook. Wat denk je? Dat moslims er blij van worden als ze Al Jazeera opzetten en een Amerikaanse drone weer eens per ongeluk een huwelijk heeft opgeblazen? De tegenstanders van Obama noemde hem ook schertsend Dronebama.

En je geeft aan dat er een einde moet komen aan Westers ingrijpen in andere landen. Dat is mooi, weet je wat één van de speerpunten was van Trump's buitenlandbeleid gedurende zijn verkiezingscampagne? Juist; een einde aan het ingrijpen in andere landen. Weet je wie door wou gaan met wereldpolitie spelen? Hillary. Toch vermoed ik dat ik deze onzin niet had hoeven lezen als zij nu decreten aan het tekenen was geweest in het Witte Huis.