Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Harald

Puur politiek spel!   Dubbele agenda.

Erdogan is Rusland ook nodig in verband met Syrie en het aanpakken van "terroristen" (volgens Turkije) welke zich ophouden in het grensgebied van Turkije en Syrie.

Tevens gebruikt Erdogan het aanpappen met de Russen om de VS te sarren en onderdruk te zetten en visa versa ook. De Russen zien deze mogelijkheid ook om meer invloed te krijgen in die regio en het kunnen slijten van wapens (vergroten van afhankelijk zijn van Rusland).
Als de VS uitbeeld is willen de Russen graag, dit is altijd al zo geweest.
De Russen willen Assad niet weg hebben daar en kunnen zo ook enige invloed uitoefenen naar Turkije. Voor wat , hoort wat..     

Als de VS wel gaat leveren aan Turkije dan heeft Erdogan "gewonnen" ! Maar hij koopt dan alsnog wel wat bij de Russen !
Een volgende keer gaat Erdogan nog iets verder om te kijken hoe ver hij door kan gaan, hij wil de macht en de controle in de hand hebben. 
Kenmerkend voor een narcist. 

Ros

Duidelijk is wel dat de VS niet zo blij is met de risico dat Turkije uit de NAVO zou kunnen stappen. Anders was deze opening om weer F-35's te kunnen krijgen niet geboden.

De uitspraak van Esper, "No, not in my book," when asked about the possibility", zal zijn standpunt zijn, de uiteindelijke besluitvorming ligt toch echt ergens op een wat hoger niveau. Bijleveld bij ons kan wat willen maar als puntje bij paaltje.......

Maar, zo lang Erdogan er nog zit gaat de samenwerking met de Russen gewoon verder. Ingaan op het voorstel van de VS zal door Erdogan als politieke nederlaag worden gezien.



Parera

Citaat van: Mourning op 29/08/2019 | 11:18 uur
Wat zijn die Turken toch een deugnieten...

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Rusland Turkije ook maar in de buurt van de SU-57 laat komen zolang het een NATO-lid is en zelfs daarna: eerst zien, dan geloven.

We gaan zien wat de Turken en Russen uit onderhandelen

Turkey to start preliminary talks with Russia over Su-35, Su-57
http://alert5.com/2019/08/29/turkey-to-start-preliminary-talks-with-russia-over-su-35-su-57/

De Turken willen graag de Su-57 maar ze praten nu ook al over de Su-35, wat eigenlijk al niets meer is dan een aangepaste Su-27 die beter geschikt was als air superiority & multi-role fighter. De eerste variant hiervan vloot al in 1988 onder de naam Su-27M. Het toestel is later omgedoopt tot de Su-35, en het project heeft tot 2005 stil gelegen door de uit een valling van de Soviet Unie en economische crisis in Rusland.

De Su-35 is dus eigenlijk niks meer dan een ''moderne variant van de Su-27''; een toestel dat al sinds begin jaren '80 rondvliegt. De Su-57 is de beoogde opvolger van de Su-27's & MIG-29's binnen de Russische luchtmacht. De Su-57 is wel een ''stealth fighter'' maar het is nog niet zo'n informatie gestuurd toestel als de F-35 dat is. Ook zijn er van de Su-57 op dit moment nog maar slechts 9 vliegende prototypes gebouwd + 3 voor grond testen & 1 toestel dat gekannibaliseerd is voor onderdelen na de brand in een ander prototype.

Op 29 Juli dit jaar is de order binnengekomen en is begonnen aan de serieproductie voor de eerste batch van Su-57's voor de Russische luchtmacht, die willen er 76 hebben. Het eerste vliegtuig moet volgens de info al voor eind 2019 afgeleverd worden aan de Russische luchtmacht. Waarschijnlijk leveren ze er in 2019 2 af en in 2020 nog eens 2 stuks maar ook deze toestellen zijn nog ''prototypes'', de echte serie productie word naar verwachting gestart in 2020 of later. Tegen 2028 moeten alle 76 toestellen geleverd zijn, een jaar geleden riepen de Russen ook nog dat de Su-57 nooit in serie productie zou komen.

Umbert

Citaat van: Mourning op 29/08/2019 | 11:18 uur
Wat zijn die Turken toch een deugnieten...

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Rusland Turkije ook maar in de buurt van de SU-57 laat komen zolang het een NATO-lid is en zelfs daarna: eerst zien, dan geloven.

Zelfde kan ik me indenken voor de S400 systemen, denk dat hele systeem minimaal is en de advanced dingen er helemaal niet op zitten. Misschien als de turk de NAVO verlaat dan? Maar denk zelf van nooit, blijft gok voor de Rus, want stoelendans is altijd een gok, en de Turk die krijgt stempel onbetrouwbaar als ze die al niet hebben.

Mourning

Wat zijn die Turken toch een deugnieten...

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Rusland Turkije ook maar in de buurt van de SU-57 laat komen zolang het een NATO-lid is en zelfs daarna: eerst zien, dan geloven.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 29/08/2019 | 09:51 uur
Oh.. rare kop. Dit staat in hetzelfde bericht
"But Esper seemed to shut that down, saying: "No, not in my book," when asked about the possibility."

Hoe kun je een artikel die titel geven alsnin hetzelfde bericht dezelfde man direct dit afschiet...
Nee. Er is geen mogelijkheid gegeven door Esper over het her openen van het f35 programma voor de turken.

Dat zegt ie notabene.

Dat zegt Esper niet. Zijn reactie "No, not in my book," is gericht op de volgende quote.

CitaatSome analysts have questioned whether a loophole exists that would allow Ankara to back down, save face and regain the fifth-generation fighter. Should Turkey keep the S-400 parts in a warehouse somewhere not actively running, the argument goes, the U.S. could invite Turkey back to the F-35 program.

Volgens Esper moet de S-400 eerst Turkije verlaten en dan kan er weer met Turkije over de F-35 worden gesproken.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 29/08/2019 | 08:44 uur
Esper sets demand that might let Turkey rejoin F-35 program

https://www.defensenews.com/pentagon/2019/08/28/esper-turkey-could-rejoin-f-35-program-if-s-400-is-out-of-the-country/

Oh.. rare kop. Dit staat in hetzelfde bericht
"But Esper seemed to shut that down, saying: "No, not in my book," when asked about the possibility."

Hoe kun je een artikel die titel geven alsnin hetzelfde bericht dezelfde man direct dit afschiet...
Nee. Er is geen mogelijkheid gegeven door Esper over het her openen van het f35 programma voor de turken.

Dat zegt ie notabene.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 18/08/2019 | 21:12 uur
'Het Westen' kun je hier nemen in de zin van Fukuyama's democratisch-liberale orde. En ik was onder de indruk dat in Westelijk Turkije een groot deel van de bevolking daar wel degelijk naar streefde. Dat het Regime wat anders wil soit. Oost-Turkije heb ik wat andere dingen gezien.

Dit dus.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 18/08/2019 | 18:17 uur
Net zeg je nog dat Turkije nooit lid van de EU word (waar ik mee eens ben), en nu vraag je of Turkije niet bij de EU wil horen.

Ik denk dat jij de Turken wel heel dom inschat, denk jij dat zij dat niet inzien?

Dat weet ik niet. Ik denk dat Turkije dat altijd wilde, maar nu een tactirk voert waar ze zeggen dat ze het willen maar het niet echt willen. Waardoor die koerswijziging gekomen is weet ik niet.

Ze zouden het heel graag willen omdat het gigantisch veel handelsvoordeel biedt en financiele bronnen oplevert waar turkije mee zou kunnen groeien. Het is namelijk heel erg afhankelijk van Buitenlandse investeringen. Alleen als als NL er de stekker uit zou trekken zou Turkije in een recessie belanden.

Wellicht gooiden ze toen ze erachter kwamen dat Europa te lastig zou worden i.v.m verliezen van bepaalde autonomie over 'binnenlands beleid' , zoals meest basale mensenrechten. Maar ook de status tussen griekenland en cyprus is omacceptabel. Turkije livt wat dat betreft nog in de middeleeuwen.

Hoe dan ook, ten opzichte van de normale manier van zaken, normale manier van omgaan met mensenrechten distantieert Turkije zich hier steeds verder van. En dat is een simpele constatering. Gemeten a.d.h.v het aantal mensenrechten schendingen, offensieven naar weerloze gemeenschappen en onderdrukking van minderheden door Turkije is te zeggen, Turkije komt steeds verder van Europa af te staan.

Dus ook steeds verder van een betere toegang tot bronnen, financieel en handel.
Dit feestje gaat nog maar even goed. En nee de Turken zijn niet dom, wel overdreven emotioneel en het wordt hun ondergang dat ze staat niet los kunnen zien van geloof.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Net zeg je nog dat Turkije nooit lid van de EU word (waar ik mee eens ben), en nu vraag je of Turkije niet bij de EU wil horen.

Ik denk dat jij de Turken wel heel dom inschat, denk jij dat zij dat niet inzien?

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 18/08/2019 | 17:44 uur
Eens, laten we daarom ook maar de verhoudingen nemen zoals het is en niet doen alsof Turkije zich verwijderd van het westen als zij al geen deel uit maakt van het westen.

Het Barbarisme wat in Turkije wordt vertoond neemt toe. Dus je stelling klopt niet en kan daarom niet worden aangenomen. T.o.v het recente verleden neemt Turkije wel degelijk afstand van de vrije waarden en normale normen van het Westen. Het verwijdert zichzelf wel degelijk, welk doel turkije erbij heeft, wel of niet bij de EU willen horen, of de geografische positie is irrelevant.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Eens, laten we daarom ook maar de verhoudingen nemen zoals het is en niet doen alsof Turkije zich verwijderd van het westen als zij al geen deel uit maakt van het westen.