Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Ace1

Citaat van: Jooop op 12/09/2020 | 18:41 uur
Wel heel radicaal en dan krijgen de Turken een nuke van Pakistan die ze op Parijs gooien en hebben we een hele mooie WW3, om effe de worst case scenario op te pimpen

Daar hebben de turken geen materiaal voor om een nuke op parijs te gooien. Heel veel buurlanden zullen er niet om rouwen als Turkije een paar toontjes lager gaat zingen.

Jooop

Wel heel radicaal en dan krijgen de Turken een nuke van Pakistan die ze op Parijs gooien en hebben we een hele mooie WW3, om effe de worst case scenario op te pimpen

Ace1

Citaat van: Jooop op 12/09/2020 | 18:22 uur
Whohohow wat de Turken eisen is ook niet mis, dit word inderdaad een boem als er geen dialoog komt



Als de Fransen een nuke op Ankara en een nuke op Istanboel gooien is het probleem Turkije gelijk opgelost.

Jooop

Whohohow wat de Turken eisen is ook niet mis, dit word inderdaad een boem als er geen dialoog komt


Jooop

Als ik zo naar de EEZ kijk dat de Grieken opeisen kan ik mij de Turken ook wel voorstellen. Dit roept om oorlog


Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 12/09/2020 | 13:29 uur
Hitler weet ook dat een aanval op Polen hem met supermachten Frankrijk en Groot-Brittannië in oorlog brengt. We hebben een deal gesloten over het Sudetenland, wat een grote overwinning voor de Duitsers was. Zo dom om Polen aan te vallen zijn ze echt niet.....

Eh, nee hij was er juist van overtuigd dat na Sudentland, en debezetting van het Rheinland, en de annexatie van Memel etc. etc. ook Danzig toegegeven zou worden. Dat is het hele punt, dat hij keer op keer op basis van emotie en zelf overtuiging cruciale fouten maakte. De Luftwaffe,  Kriegsmarine en vooral Whermacht waren volgens de programma's in 1941 pas klaar met bewapenen volgens programma.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Thomasen op 12/09/2020 | 13:29 uur
Hitler weet ook dat een aanval op Polen hem met supermachten Frankrijk en Groot-Brittannië in oorlog brengt. We hebben een deal gesloten over het Sudetenland, wat een grote overwinning voor de Duitsers was. Zo dom om Polen aan te vallen zijn ze echt niet.....

AH was een heel ander persoon, zag zichzelf en zijn volk als onoverwinnelijk, en sleepte heel Duitsland daar in mee.  De leiders waar wij nu bang voor zijn dat zij ons in een groot militair conflict storten, steken m.i. niet zo in elkaar.

En 'supermacht' Frankrijk is volgens mij ook onder de voet gelopen. En er is nu geen enkel land meer die een soort Blitzkrieg voor elkaar kan boksen.

Ros

Citaat van: Zander op 08/09/2020 | 12:54 uur
Als de narsisctische erdo überhaupt inziet dat hij ook verlies kan leiden.....

Daar twijfel ik niet aan. Ongeleide projectiel maar beslis niet zo dom.

Zander

Citaat van: Ros op 08/09/2020 | 11:35 uur
De feiten onder ogen zien is zelfs een figuur als Erdogan niet vreemd. Ongeleide projectiel met de vinger op de trekker maar zal een militaire nederlaag en afgang niet riskeren.
Als de narsisctische erdo überhaupt inziet dat hij ook verlies kan leiden.....
People are sheep

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 07/09/2020 | 23:00 uur
Je redeneer proces is veel te simpel, zo gaat dat helemaal niet. Juist iemands emotie die leidt tot het ontstaan van de situatie is de beperkende factor in rationele controle en coördinatie. Die is er dan ook in in ieder geval mindere mate.

De feiten onder ogen zien is zelfs een figuur als Erdogan niet vreemd. Ongeleide projectiel met de vinger op de trekker maar zal een militaire nederlaag en afgang niet riskeren.

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 07/09/2020 | 17:19 uur
Vraag me af of dat snel gebeurt. Massa is dom.

Enne.. nog 1 maandje he :p
O ja ...die komt eraan...die ga je zeker winnen van me..haha

Huzaar1

Citaat van: Ros op 07/09/2020 | 21:51 uur
Met alle, al hier genoemde scenario's, te verwachten reacties vanuit de EU in het achterhoofd, mocht het tot ontploffen komen. Dit weet Erdogan ook donders goed, dus zal hij het niet zo ver laten komen. Terugtrekken met een of andere smoes kan altijd.

Je redeneer proces is veel te simpel, zo gaat dat helemaal niet. Juist iemands emotie die leidt tot het ontstaan van de situatie is de beperkende factor in rationele controle en coördinatie. Die is er dan ook in in ieder geval mindere mate.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Ros op 07/09/2020 | 21:51 uur
Met alle, al hier genoemde scenario's, te verwachten reacties vanuit de EU in het achterhoofd, mocht het tot ontploffen komen. Dit weet Erdogan ook donders goed, dus zal hij het niet zo ver laten komen. Terugtrekken met een of andere smoes kan altijd.
Of een andere troef uitspelen: de 'vluchtelingen/migranten', door deze naar de grens te brengen/sturen.

Ros

Met alle, al hier genoemde scenario's, te verwachten reacties vanuit de EU in het achterhoofd, mocht het tot ontploffen komen. Dit weet Erdogan ook donders goed, dus zal hij het niet zo ver laten komen. Terugtrekken met een of andere smoes kan altijd.

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 07/09/2020 | 17:15 uur
Daar kijk ik naar uit ...dat die Turken hier over de schreef gaan en wij als Nederland eindelijk de ogen
openen en die lui terugsturen naar waar ze vandaan komen ! ;D
Je hebt het hier over massale deportatie van Nederturken. Dit noemen ze ook wel etnisch zuiveren. Dan moet er wel echt stront aan de knikker zijn.
Ik begrijp jouw standpunt maar je formulering is wat kort door de bocht.
People are sheep