Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Lex

Dreigend vertrek Duitsers laat Erdogan koud 

ANKARA -  Als de Duitse militairen worden teruggetrokken uit luchtmachtbasis Incirlik in Turkije, zegt de Turkse regering ,,tot ziens." Het vertrek van de troepen zou voor Turkije ,,geen groot probleem" zijn, zei de Turkse president Recep Tayyip Erdogan woensdag in Ankara.

Berlijn stelde eerder te overwegen de circa 250 Duitse militairen van de vliegbasis over te plaatsen naar een andere standplaats in de regio, zoals Jordanië. De aanleiding is een conflict met de Turkse regering, die weigert Duitse parlementariërs toestemming te geven om de eigen manschappen te bezoeken.

Het is Ankara in het verkeerde keelgat geschoten dat Duitsland asiel heeft verleend aan Turkse militairen. De Turkse minister Mevlüt Çavusoglu (Buitenlandse Zaken) zei vorige week dat zijn regering niet van plan is de Duitsers te ,,smeken" om te blijven. ,,Als ze weg willen, zijn ze vrij om te gaan."

Telegraaf, 24-05-2017, 17:46

Zander

Turkije en haar krijgsmacht spatten vanzelf als een zeepbel uitelkaar. Het land loopt economisch slecht en de politiek zal ook vanzelf stuk draaien op de machtswellust van Erdogan.

Ik ben ze liever kwijt dan rijk. Als we blijven pappen en nat houden blijft Erdogan het idee houden met alles weg te kunnen komen.

Dom om ze eruit te knikkeren? nee hoor eerder een strategische uitdaging.
People are sheep

Jooop

Turkije neemt de weigering van Turkse politici (tijdens de referendum) serieus en toont dit nu door Duitse politici te weigeren. Ik denk (weet het bijna zeker) dat Nederlandse politici ook niet welkom zijn.


Turkije uit de NATO knikkeren zal volgens mij erg dom zijn, gaat ook niet gebeuren. Je mag er niets voor voelen maar ze hebben nu eenmaal een sterk leger dat met hun opkomende defensie industrie alleen maar sterker word, die wil je niet tegen je hebben (zeker niet in de toekomst).

Ronald Elzenga

#47
Citaat van: Christian Thiels op 15/05/2017 | 16:06 uur
Christian Thiels‏Geverifieerd account @ThielsChristian 

BREAKING: Germany will move its soldiers if #Turkey refuses lawmaker visit - Merkel @Reuters
Lijkt me een verstandige beslissing om te vertrekken. Op zoek naar andere basis in de regio.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Christian Thiels‏Geverifieerd account @ThielsChristian 

BREAKING: Germany will move its soldiers if #Turkey refuses lawmaker visit - Merkel @Reuters


jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

#44
Citaat van: Zander op 14/05/2017 | 22:43 uur
Ik had ook al begrepen dat onze vrinden van de Patriots ook als honden werden behandeld.
Misschien moeten we de Turken nu een laten vallen.

Mijn idee al zullen de Europese zuid-flank NAVO landen er dan wel een stap bovenop moeten doen, iets wat momenteel wellicht een uitdaging met zich mee zal brengen.

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/05/2017 | 22:23 uur
In Turkey, new demands to evict US forces from Incirlik Air Base

http://www.militarytimes.com/articles/us-troops-turkey-incirlik-ypg-pkk-syrian-kurds

Ik had ook al begrepen dat onze vrinden van de Patriots ook als honden werden behandeld.
Misschien moeten we de Turken nu een laten vallen.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Zeewier

Citaat van: Jooop op 05/05/2017 | 14:49 uur
Misschien zijn de Turken wel nuchter op dat gebied, wat is de NAVO zonder tegenligger Soviet unie?

De Turken zien al lang dat wanneer het erop aankomt ieder voor zichzelf is, nu wij nog!
Daar is de NAVO juist niet voor opgericht. De NAVO kan trouwens best zonder Rusland, punt is dat sommige politici het belang van de NAVO terugschalen wanneer de drijging minder lijkt.

Jooop

Misschien zijn de Turken wel nuchter op dat gebied, wat is de NAVO zonder tegenligger Soviet unie?

De Turken zien al lang dat wanneer het erop aankomt ieder voor zichzelf is, nu wij nog!

Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 05/05/2017 | 13:56 uur
Hebben onze NAVO partners inhoudelijke kennis van Patriots hard en software?
Denk het niet.
De kennis die wij nu hebben van de S400 hebben zij van de Patriots.
En ik geloof ook niet dat de Turken 100% de zelfde S400 krijgen als de Russen zelf hebben.
Doch is het een schande dat Erdogan bij de vijand shopt!
:silent:
klopt...toch wordt Turkije allang niet meer als een betrouwbare bondgenoot gezien hoor.

Ros

Citaat van: Zander op 05/05/2017 | 13:56 uur
Doch is het een schande dat Erdogan bij de vijand shopt!
:silent:

Ik denk ook niet dat de NAVO leden nu al te gretig zullen zijn handel te wukken drijven op dit gebied met de Turken...?

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 04/05/2017 | 19:13 uur
wat ik niet begrijp is dat Rusland de S-400 aan Navo landen zou gaan leveren ? ...dan geef je toch de geheimen prijs van je beste luchtdoel systeem ?

of leveren de Russen een zwaar uitgeklede export versie aan de Turken dan ?

Hebben onze NAVO partners inhoudelijke kennis van Patriots hard en software?
Denk het niet.
De kennis die wij nu hebben van de S400 hebben zij van de Patriots.
En ik geloof ook niet dat de Turken 100% de zelfde S400 krijgen als de Russen zelf hebben.
Doch is het een schande dat Erdogan bij de vijand shopt!
:silent:
People are sheep

Oorlogsvis

Citaat van: Jooop op 04/05/2017 | 12:13 uur
Ik denk dat wij meer naar de historie moeten kijken om de motivering van Turkije te begrijpen.

Turkije (Ottomaanse rijk) was de baas van de Soennieten en Iran (Perzië) de baas van de Sjiieten. Nu speelt in het Midden-Oosten er opnieuw een machtsstrijd waarbij Iran flink haar macht wil uitbreiden (met name Syrië, Iraq en Yemen)  en de historische baas van de Soennieten gaat tegen balanceren.

We zien dan ook Turkse troepen in Irak en Syrië en Turkije heeft recentelijk militaire basis in Qatar. 

In defensie kringen gaan er ook sterke geruchten dat Turkije 5 fregatten aan Saudi Arabië en 4 fregatten aan Pakistan gaan verkopen. Dus de Turken zijn sterk bezig om de "Soenitische bondgenoten" van wapens te voorzien. Ze zijn er dan ook erg erop uit om technologie in afweer systemen te vergaren.
Voor mij komt het niet als een verassing dat ze dan voor de S-400 kiezen als NATO bondgenoten minder happig zijn om de technologie te delen.
wat ik niet begrijp is dat Rusland de S-400 aan Navo landen zou gaan leveren ? ...dan geef je toch de geheimen prijs van je beste luchtdoel systeem ?

of leveren de Russen een zwaar uitgeklede export versie aan de Turken dan ?