Internationale Helicopter ontwikkelingen

Gestart door Harald, 01/03/2017 | 13:48 uur

Huzaar1

Citaat van: Parera op 06/03/2020 | 10:40 uur
Werkt prima in een scenario als in de Perzische golf tegen een serie fast attack crafts maar of het ook effectief is tegen een grote tegenstander zoals China / Rusland dat betwijfel ik.

Ook in de perzische golf werkt dit allemaal niet. Wie bedenkt dit soort onzin toch.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 06/03/2020 | 09:10 uur
Jaja, in een labaratorium oorlog is een dergelijke taak vast nuttig. In een plaatje waar de carrier voor is gemaakt en de praktijk is dit een lachertje.

Heli als carrier protection. Hmmhmm

Werkt prima in een scenario als in de Perzische golf tegen een serie fast attack crafts maar of het ook effectief is tegen een grote tegenstander zoals China / Rusland dat betwijfel ik.

Huzaar1

Jaja, in een labaratorium oorlog is een dergelijke taak vast nuttig. In een plaatje waar de carrier voor is gemaakt en de praktijk is dit een lachertje.

Heli als carrier protection. Hmmhmm
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Weapon wing integration keeps Wildcat on target for carrier protection role



The UK Royal Navy's (RN's) Wildcat HMA2 rotorcraft will be ready to defend the service's largest-ever warships from next year, with the integration of key new armaments proceeding on schedule, Leonardo Helicopters says.

An ongoing effort to add Thales Martlet air-to-surface missiles and MBDA Sea Venom anti-ship weapons has completed environmental testing and carriage trials aboard the 6t-class rotorcraft, following the integration of a Leonardo-designed Wildcat Weapon Wing.

Louis Wilson-Chalon, maritime marketing manager for Leonardo Helicopters UK, says the company is on track to have the enhanced Wildcat ready for deployment in support of the RN's first worldwide operational Carrier Strike Group deployment late next year. This "CSG21" activity will involve HMS Queen Elizabeth – the service's first of two 65,000t aircraft carriers, along with support ships and Royal Fleet Auxiliary assets.

"We will be ready to support the fleet," Wilson-Chalon says, confirming that the company has received a production contract to build weapon wings for the navy's Wildcat fleet. Firing trials with the Martlet have yet to be conducted, but the programme is on schedule, he says.

The RN's new carriers will operate with an embarked complement of Lockheed Martin F-35B Lightning combat aircraft and Leonardo AW101 Merlin HM2 multi-mission rotorcraft, including airborne early warning examples being prepared via the Lockheed-led Crowsnest programme. Deployed aboard accompanying Type 45 destroyers and Type 23 frigates, Wildcats will provide anti-surface warfare protection for the carrier group.

Each weapon wing-equipped helicopter will be able to carry a maximum load of 20 Martlet or four Sea Venom missiles, or operate with a mixed fit of 10 and two, respectively. With a 13kg (29lb) launch weight, 3-5nm (6-9km) range and Mach 1.5 performance, the laser-guided Martlet is integrated using five-round canister launchers. The high-subsonic speed Sea Venom is 2.5m (8.2ft) long, weighs 120kg and can attack surface targets to a range of over 11nm.

To offset the added weight of carrying the new anti-surface weapons, Leonardo's aerofoil-equipped weapon wing provides 360kg of aerodynamic lift on each side of the rotorcraft, Wilson-Chalon says.

The RN has a fleet of 24 Wildcat HMA2s, with the British Army also using 28 of the type in a battlefield utility AH1 standard.

The navy showcased its future carrier strike capability from 28 February during a week-long visit to Liverpool by its second example, HMS Prince of Wales. The vessel will in early 2021 host a third and final series of flight trials with the F-35B, to be staged off the US East Coast, before also achieving operational readiness.

https://www.flightglobal.com/helicopters/weapon-wing-integration-keeps-wildcat-on-target-for-carrier-protection-role/137104.article


Harald

Boeing Reveals Its Contender To Be The Army's Future High-Speed Armed Scout Helicopter



.../...

The new Boeing design, which the company does not appear to have its own name for at present, is a compound helicopter with a single six-bladed main rotor, a canted four-bladed tail rotor, and four-bladed pusher prop in the rear. A single General Electric T901 engine, with its air intake on the right side of the fuselage, is the primary source of power. The Army selected the T901 last year as the winner of its Improved Turbine Engine Program (ITEP) and the service plans to use it first to re-engine AH-64s and UH-60 Black Hawks.

.../...

Internal munitions bays on either side of the lower fuselage, along with a 20mm rotary-barrel cannon in a turret under the nose and nose-mounted sensor turret are also visible in the newly released concept art.

.../...

https://www.thedrive.com/the-war-zone/32442/boeing-reveals-its-contender-to-be-the-armys-future-high-speed-armed-scout-helicopter

Harald

#478
Boeing Future Attack Reconnaissance Attack Aircraft   (Boeings FARA helicopter ontwerp... nice ..  :big-smile: .. Comanche 2 ) 

https://www.youtube.com/watch?v=H8bXB3milTA&feature=emb_logo




Harald

The new @BellFlight UH-Y Venom and the @BellFlight AH-1Z Viper helicopters of the Czech Air Force will be delivered in a grey/green camouflage scheme.

https://twitter.com/DutchAviaPhoto/status/1234566616110817281/photo/1

Harald

HH-60W 'Jolly Green II' follows footprints of rescue giants

The Air Force named its newest combat rescue helicopter, the HH-60W, the "Jolly Green II," following the legendary tradition of the Vietnam-era HH-3E Jolly Green and HH-53 Super Jolly Green crews who pioneered the combat search and rescue mission.

.../...

https://www.afmc.af.mil/News/Article-Display/Article/2096421/hh-60w-jolly-green-ii-follows-footprints-of-rescue-giants/



https://www.youtube.com/watch?v=rOgbD2Qb3w4


Huzaar1

Leasen opleiding ?  Leasen is gewoon leasen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Enforcer op 27/02/2020 | 15:06 uur
NL is toch ook begonnen met Apaches door er een aantal te leasen?

Dat werd gedaan met de 12 stuks AH-64A, omdat de AH-64D in 1996 nog niet leverbaar was (30 stuks besteld in 1995) en er toch een kader moest worden opgeleid. Tenzij leasing t.b.v. opleiding gelijk staat aan leasing t.b.v. testen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Enforcer

NL is toch ook begonnen met Apaches door er een aantal te leasen?

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 27/02/2020 | 14:02 uur
heb?
Nee, zo werkt het niet.


Ik snap niet wat je niet snapt. De Fransen willen weten of het iets is. Dus ze willen die dingen uitproberen. Als je nog niet weet wat je wilt en je hebt ook geen organisatie die het apparaat in stand kan houden is een lease constructie het doodgewoonste en meest logische. Bijvooorbeeld het feit dat je niet zit te kijken met chinooks als je ze besluit niet aan te kopen en bij een lease contract zit ook onderhoud en kan er naargelang nodig iets in het contract worden inbegrepen of exclusief gemaakt.

Ik Snap je niet meer : )

Wat ik bedoel is dat de leasing voorwaarden niet gaan bepalen wat er wel of niet met de Chinook mag worden getest. Als leasing toch simpelweg het beste is, dan is het duidelijk en heb ik verder niets gezegd ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 27/02/2020 | 13:51 uur
Dan moet Boeing en/of DoD wel goede voorwaarden hebben als het om leasing gaat.
heb?
CitaatDe Franse luchtmacht moet alles kunnen testen ongeacht er wordt gekocht of geleased.

Nee, zo werkt het niet.


Ik snap niet wat je niet snapt. De Fransen willen weten of het iets is. Dus ze willen die dingen uitproberen. Als je nog niet weet wat je wilt en je hebt ook geen organisatie die het apparaat in stand kan houden is een lease constructie het doodgewoonste en meest logische. Bijvooorbeeld het feit dat je niet zit te kijken met chinooks als je ze besluit niet aan te kopen en bij een lease contract zit ook onderhoud en kan er naargelang nodig iets in het contract worden inbegrepen of exclusief gemaakt.

Ik Snap je niet meer : )

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 27/02/2020 | 13:22 uur
Ik snap niet wat je niet snapt :)

Ze gaan testen en dan is het mij volkomen duidelijk dat je in een situatie waarin je nog niets zeker weet die apparaten leased en niet koopt. Je snapt toch wel dat het een testfase is?

Dan moet Boeing en/of DoD wel goede voorwaarden hebben als het om leasing gaat. De Franse luchtmacht moet alles kunnen testen ongeacht er wordt gekocht of geleased.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 27/02/2020 | 09:44 uur
Is leasing nu wel een goede oplossing? Als zij eenmaal met de Chinook vliegen, dan zullen ze zeer waarschijnlijk inzien dat zij deze capaciteit langer nodig hebben dan de lease periode.

Ik snap niet wat je niet snapt :)

Ze gaan testen en dan is het mij volkomen duidelijk dat je in een situatie waarin je nog niets zeker weet die apparaten leased en niet koopt. Je snapt toch wel dat het een testfase is?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"