Internationale Helicopter ontwikkelingen

Gestart door Harald, 01/03/2017 | 13:48 uur

MasterChief1971

Citaat van: Parera op 27/05/2019 | 15:46 uur
De Bo105 is al lang vergeten, die gaan we nooit meer vervangen tenzij er echt een grote dreiging aan zit te komen vanuit het Oosten. Daarom juist als vervanging van de Alouette en AB412's dat waren ''LUH's'' en SAR heli's. Nu is de SAR uitbesteed aan een civiele partij dus dat is niet meer nodig om te vervangen. Op het laatste moment vlogen we nog met 4 Alouette 3's misschien is dat een mooi aantal om aan te kopen van de H160M.

Is er überhaupt behoefte aan behalve "mooie heli, man" ?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Parera

Citaat van: Harald op 27/05/2019 | 15:37 uur
De H160M zal bij de marine weer waarschijnlijk de AS565 gaan vervangen, het lijkt ook wel een 565 in een modern jasje.

Maar voor NL ?

H160M is te klein voor de Cougar vervanging en voor ASW taken hebben we de NH90.  Om dan nog een extra light heli erbij te nemen als "Bolkow bo105" vervanging ?? ...  :hrmph:
Voor SOF ?? .... dan zou ik toch voor een groter type gaan ... HH-60W of H225M of wachten op de uitkomst van het Future Vertical Lift (FVL) programma van de Amerikanen.

De Bo105 is al lang vergeten, die gaan we nooit meer vervangen tenzij er echt een grote dreiging aan zit te komen vanuit het Oosten. Daarom juist als vervanging van de Alouette en AB412's dat waren ''LUH's'' en SAR heli's. Nu is de SAR uitbesteed aan een civiele partij dus dat is niet meer nodig om te vervangen. Op het laatste moment vlogen we nog met 4 Alouette 3's misschien is dat een mooi aantal om aan te kopen van de H160M.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 27/05/2019 | 14:52 uur
Welk zouden jullie kiezen als het zou gaan om de Leonardo AW139M en de Airbus H160M?
Voor welke taken?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

French MoD Names Future Light Joint Helicopter "Guepard", Speeds Up Its Procurement

French Minister of the Armed Forces, Florence Parly, today announced that the future Light Joint Helicopter (HIL program) of the French military will be named "Guepard" (Cheetah). She also announced that its procurement will be accelerated.


The announcement came as Parly was visiting the Airbus Helicopter plan in Marignane near Marseilles. The HIL (for Hélicoptère Interarmées Léger) program calls for the procurement of 169 Guepard helicopters for the French Army, Air Force and Navy.

With the speeding up of the procurement process, the first deliveries are set for 2026 (compared to 2028 as previously planned).



Based on the H160 next gen helicopter design by Airbus Helicopters, the Guepard HIL is set to replace 5 types of helicopters currently in services with the 3 French military services: The Gazelle of the army (armée de terre), the Fennec of the air force (armée de l'air) and the Alouette III, Dauphin and Panther of the navy (marine nationale).

The H160, the latest addition to Airbus Helicopters' civil lineup, was chosen in 2017 to be militarized and meet the needs of the French armed forces. The single fleet concept will pool development costs between the three services. It will also make it possible to optimize support by benefiting from economies of scale, for example on spare parts stocks. The early withdrawal of ageing helicopter fleets will generate savings of the order of one hundred million euros in terms of operational maintenance.

Thanks to its modularity and versatility, the Guepard will fulfill a wide range of missions: armed reconnaissance, fire support, infiltration of special forces and MEDEVAC for the army, anti-ship, naval protection and maritime rescue for the navy; airspace protection, search and rescue, deep action or intelligence missions for the air force.



The H160 is a 6 tons class helicopter capable of speeds of 160 knots. It can carry 12 passengers at distances of up to 120 nautical miles. According to Airbus Helicopters, the H160 features the noise-reducing and performance-enhancing "Blue Edge" main rotor designed to increase the lift capacity by 100 kg and lower noise signature by 50% (3 dB). Military use is intrinsic in the H160 design such as a strengthened landing gear and anti-corrosion for naval operations.

For anti-surface warfare (ASuW), the Guepard will be fitted with MBDA's Sea Venom/ANL anti-ship missiles.

Citaat
"We are proud that the HIL is considered a strategic programme. I would like to thank the Ministry, the French Defence Procurement Agency DGA and the armed forces for their trust and for the close collaboration which helped create the conditions for the programme to be brought forward within the framework of the current military budget law. This will make it possible to speed up the replacement of the older generation of aircraft, while optimising the support and availability of the French State's helicopter fleet. Our teams are committed to delivering an aircraft in 2026 that meets the needs of the French armed forces in terms of availability, performance and capability, thus enabling it to rapidly become the new benchmark on the world's medium-lift military helicopter market."
Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters

[Source: Navalnews.com]

Harald

De H160M zal bij de marine weer waarschijnlijk de AS565 gaan vervangen, het lijkt ook wel een 565 in een modern jasje.

Maar voor NL ?

H160M is te klein voor de Cougar vervanging en voor ASW taken hebben we de NH90.  Om dan nog een extra light heli erbij te nemen als "Bolkow bo105" vervanging ?? ...  :hrmph:
Voor SOF ?? .... dan zou ik toch voor een groter type gaan ... HH-60W of H225M of wachten op de uitkomst van het Future Vertical Lift (FVL) programma van de Amerikanen.

Parera

Citaat van: StrataNL op 27/05/2019 | 14:47 uur
Inderdaad, mooie tussenmaat als een Cougar te groot is of H145 te klein.

Ja en voor vele nationale taken is een Cougar eigenlijk te groot maar we hebben niets ''kleiners'' dus is dit een goed alternatief. Al koop je slechts 6 H145M's + 6 H160M's aan voor support taken.

Citaat van: Sparkplug op 27/05/2019 | 14:52 uur
Welk zouden jullie kiezen als het zou gaan om de Leonardo AW139M en de Airbus H160M?

Op dit moment zonder info over de H160M zou ik toch kiezen voor die heli want ; zowel inzetbaar vanaf land als vanaf schepen dus interessante optie.

Sparkplug

Welk zouden jullie kiezen als het zou gaan om de Leonardo AW139M en de Airbus H160M?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Inderdaad, mooie tussenmaat als een Cougar te groot is of H145 te klein.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 27/05/2019 | 14:33 uur
H160M Cheetah nieuwe Franse legerhelikopter

https://www.pilootenvliegtuig.nl/2019/05/27/h160m-cheetah-nieuwe-franse-legerhelikopter/

Geen verkeerde heli, wel klein maar niet verkeerd als vervanger van de al uitgefaseerde Alouetten en AB412's als  ''light utility helicopter'' en eventueel opleidingen en trainingen.





Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

wat extra informatie omtrent het Advanced AH-64 Block II programma van Boeing.

Boeing shows how high-speed Apache gunship will look like
https://defence-blog.com/news/boeing-shows-how-high-speed-apache-gunship-will-look-like.html


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

#297
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.