Opvolging LC Fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/03/2017 | 16:50 uur

Harald

Zr.Ms. Evertsen vuurt laatste schot met het oude kanon

Na 3491 schoten sinds 2005 is het nu klaar voor de oude Oto Breda van Zr.Ms. Evertsen. Het Luchtverdedigings- en Commandofregat (LCF) vaart momenteel door de Middellandse Zee en is bezig met de laatste periode van de reis naar onder andere Japan. Ook voor het 127 mm kanon is dus het einde in zicht.

.../....

https://marineschepen.nl/nieuws/Evertsen-vuurt-laatste-schot-met-oude-kanon-231121.html

Lex


Sandgroper


Flyguy

Citaat van: StrataNL op 26/10/2021 | 21:09 uur
Volgens mij is er meer één echte Parel...  ;D

PAKB. Nooit mijn favoriet geweest.

StrataNL

Citaat van: Flyguy op 26/10/2021 | 20:12 uur
Dat was ze al  :heart:
Volgens mij is er meer één echte Parel...  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Flyguy

Citaat van: Parera op 26/10/2021 | 18:29 uur
Verstandig, ook omdat de Evertsen waarschijnlijk na een grote reis hard toe is aan een groot onderhoud. Daarnaast is de Evertsen het jongste schip in de klasse en kan dus ook in theorie het langste gebruik blijven maken van dit kanon.

Nu nog even dat geld vinden voor de extra VLS module gevuld met SM-3's en dan is de Evertsen het pareltje van onze vloot  ;)

Dat was ze al  :heart:

Parera

Citaat van: Harald op 26/10/2021 | 13:46 uur
Zr.Ms. Evertsen zal het eerste fregat met het nieuwe kanon worden

De eerste van de vier 127/64 LW kanons van het Italiaanse bedrijf Leonardo, zal op Zr.Ms. Evertsen worden geplaatst. Het Luchtverdedigings- en Commandofregat (LCF) zal volgend jaar in onderhoud gaan, wordt gemoderniseerd en krijgt dan ook het nieuwe kanon.

..../....

https://marineschepen.nl/nieuws/Evertsen-zal-eerste-fregat-worden-met-nieuw-kanon-251021.html

Verstandig, ook omdat de Evertsen waarschijnlijk na een grote reis hard toe is aan een groot onderhoud. Daarnaast is de Evertsen het jongste schip in de klasse en kan dus ook in theorie het langste gebruik blijven maken van dit kanon.

Nu nog even dat geld vinden voor de extra VLS module gevuld met SM-3's en dan is de Evertsen het pareltje van onze vloot  ;)


Harald

Zr.Ms. Evertsen zal het eerste fregat met het nieuwe kanon worden

De eerste van de vier 127/64 LW kanons van het Italiaanse bedrijf Leonardo, zal op Zr.Ms. Evertsen worden geplaatst. Het Luchtverdedigings- en Commandofregat (LCF) zal volgend jaar in onderhoud gaan, wordt gemoderniseerd en krijgt dan ook het nieuwe kanon.

..../....

https://marineschepen.nl/nieuws/Evertsen-zal-eerste-fregat-worden-met-nieuw-kanon-251021.html

Huzaar1

Citaat van: Zander op 15/10/2021 | 16:57 uur
Jij hoort alleen je zelf. Ik begrijp hoe defensie werkt. Ik denk alleen dat er, met oog op de toekomst, misschien wel eens een andere stap gemaakt zou moeten worden.

Ik snap het niet meer..er is onlangs pas juist budget gealloceerd voor juist munitie voorraden. Daar wordt werk van gemaakt, per hoofdtaak komt er een dedicated munitie budget. Het zal wel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 15/10/2021 | 13:26 uur
1. Ik ben niet de minister van Defensie, ik ontwerp dit allemaal niet.
2. Ik snap niet hoe je leest, ik zeg juist dat de overheid a.d.h.v. hoofdtaak munitievoorraden aanlegt. Best een wijs en begripvol besluit.
3. Er is nu 'al' budget t.b.v. hoofdtaak 2, dat is inclusief de VJTF. Volgens mij is dat voor toekomstige problemen of mis ik een operatie?
4. Welk direct doel heeft munitie dan dat op de plank ligt tot de ELOT verstrijkt, we hebben het niet over nucleaire bommen.
5. we hebben wel meer nodig dan alleen munitie.
6. Er komt vanzelf een allocatie voor hoofdtaak 1, die zal een stuk duurder zijn en niet direct uitvoerbaar.
Jij hoort alleen je zelf. Ik begrijp hoe defensie werkt. Ik denk alleen dat er, met oog op de toekomst, misschien wel eens een andere stap gemaakt zou moeten worden.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Zander op 15/10/2021 | 13:18 uur
Maw toekomstige problemen, lekker belangrijk, zien we dan wel.....
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen. Heeft een direct doel. Zorgen dat we tzt geen mega investering moeten doen en dus weer(zoals nu met F35 en de boeggolf bij de KM) vastlopen op andere zaken.

1. Ik ben niet de minister van Defensie, ik ontwerp dit allemaal niet.
2. Ik snap niet hoe je leest, ik zeg juist dat de overheid a.d.h.v. hoofdtaak munitievoorraden aanlegt. Best een wijs en begripvol besluit.
3. Er is nu 'al' budget t.b.v. hoofdtaak 2, dat is inclusief de VJTF. Volgens mij is dat voor toekomstige problemen of mis ik een operatie?
4. Welk direct doel heeft munitie dan dat op de plank ligt tot de ELOT verstrijkt, we hebben het niet over nucleaire bommen.
5. we hebben wel meer nodig dan alleen munitie.
6. Er komt vanzelf een allocatie voor hoofdtaak 1, die zal een stuk duurder zijn en niet direct uitvoerbaar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 15/10/2021 | 09:49 uur
Defensie heeft dat wel maar dit is zo duur dat het de organisatie zou lamleggen zonder 'direct' doel. Ik ben van mening dat we de productie of lijn van elk munitiestuk wat we gebruiken moeten borgen.

Dit is iets voor de toekomst. Maar met raketjes erg ingewikkeld.
Maw toekomstige problemen, lekker belangrijk, zien we dan wel.....
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen. Heeft een direct doel. Zorgen dat we tzt geen mega investering moeten doen en dus weer(zoals nu met F35 en de boeggolf bij de KM) vastlopen op andere zaken.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Parera op 15/10/2021 | 13:07 uur
Die vuurpijlen voorraad word al langzaam aangevuld met o.a. ESSM Block 2's en SM-2MR's  maar dit zijn nog lang niet genoeg raketten om alles op orde te krijgen. Willen we in de (nabije) toekomst ook nog eens nieuwe raketten gaan toevoegen (VL-ASROC, TLAM, SM-6, SM-3 als voorbeelden) dan zal daar een behoorlijke investering voor gedaan moeten worden.

Als voorbeeld pak ik de in 2019 bestelde SM-2MR's, dit gaat om 18 raketten en deze worden vanaf 2025 geleverd. Dat betekend dat er minimaal 6 jaar over heen gaat voordat we ze in Den Helder hebben liggen. De ESSM block 2's zijn in 2018 besteld en deze worden verwacht tussen 2024 en 2027, ook hier een levertijd van 6 tot 9 jaar.

Als de FuAD vanaf 2032 moet instromen dan mogen we toch echt wel in 2024 beginnen met het bestellen van extra / nieuwe raket voorraaden.

Alle taken t.b.v. hoofdtaak 1 zijn in voorraad budgettair voorzien. T.b.v. hoofdtaak 1 moet die stap nog worden genomen maar dit kost miljarden en het is niet helemaal duidelijk of dit met huidige infrastructuur kan. Het is opmerkelijk gezien in Nederland de grootste munitiebunker complex van Europa staat. Maargoed niet alles is t.b.v. actuele munitie, ook demil.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#323
Citaat van: Zander op 14/10/2021 | 20:55 uur
Dan mogen we de voorraad vuurpijlen ook wel eens op orde gaan brengen. Lijkt me verstandig als we de voorraden nu alvast gaan opbouwen.

Die vuurpijlen voorraad word al langzaam aangevuld met o.a. ESSM Block 2's en SM-2MR's  maar dit zijn nog lang niet genoeg raketten om alles op orde te krijgen. Willen we in de (nabije) toekomst ook nog eens nieuwe raketten gaan toevoegen (VL-ASROC, TLAM, SM-6, SM-3 als voorbeelden) dan zal daar een behoorlijke investering voor gedaan moeten worden.

Als voorbeeld pak ik de in 2019 bestelde SM-2MR's, dit gaat om 18 raketten en deze worden vanaf 2025 geleverd. Dat betekend dat er minimaal 6 jaar over heen gaat voordat we ze in Den Helder hebben liggen. De ESSM block 2's zijn in 2018 besteld en deze worden verwacht tussen 2024 en 2027, ook hier een levertijd van 6 tot 9 jaar.

Als de FuAD vanaf 2032 moet instromen dan mogen we toch echt wel in 2024 beginnen met het bestellen van extra / nieuwe raket voorraaden.

Huzaar1

Citaat van: Zander op 15/10/2021 | 08:29 uur
Ik zeg ook nergens dat de KM dit moet doen. Ik zeg alleen dat áls er schuiten komen met meer VLS, dat we dan de voorraad alvast wel eens mogen uitbreiden. Kwestie van voortschrijdend inzicht. Helaas heeft defensie dat niet.

Defensie heeft dat wel maar dit is zo duur dat het de organisatie zou lamleggen zonder 'direct' doel. Ik ben van mening dat we de productie of lijn van elk munitiestuk wat we gebruiken moeten borgen.

Dit is iets voor de toekomst. Maar met raketjes erg ingewikkeld.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"