Opvolging LC Fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/03/2017 | 16:50 uur

StrataNL

Het wordt steeds pijnlijker.... Zr.Ms. Van Amstel, gisteren vertrokken voor oefening (meer dan een week later dan gepland) onverrichter zake weer enroute Den Helder wegens mankementen...

(weet dat het over LCF's gaat, maar bij de M's speelt het ook).
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lynxian

Ik was vanochtend ook prettig verbaasd toen ik zag hoe inhoudelijk kloppend het NOS artikel was. Ik kon dit niet plaatsen, totdat ik zag dat marineschepen.nl de bron was. Goed dat er zoveel aandacht aan wordt besteed, hopelijk komt er nou eindelijk eens wat vaart achter die %^#% reserve-onderdelen! Het onderwerp staat defensiebreed gelukkig al niet een paar jaar op de agenda, anders zou dit wat beschamend zijn.

Parera

Citaat van: StrataNL op 16/11/2017 | 16:44 uur
De LCF's zitten vanaf volgend jaar tot de instroom van een vervangend exemplaar (if ever) zonder werkend boordkanon.
Daarom had het contract al getekend moeten zijn en bij elk schip dat de modernisering ingaat het kanon vervangen worden. Simpel en het schip ligt dan toch in het dok/ aan de werf.

Harald

https://a.msn.com/r/2/BBF1N0h?m=nl-nl

Het wordt in iedergeval wel erkend dat er problemen zijn door defensie bij de marine en lcf fregatten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#62
Het artikel in Marineschepen.nl van vandaag was iig een doorslaggevend succes, zelden heeft deze site, met een voor ons, maar bij het grote publiek nauwelijks bekende boodschap, zoveel landelijk media weten te bereiken.

Hopelijk zet het ook in Den Haag zoden aan de dijk.

StrataNL

Citaat van: Parera op 16/11/2017 | 15:58 uur
Die kanons nieuw kosten +/- 15 miljoen euro per stuk *4 = 6- miljoen met nog wat verbouw / opleiding en extra ammo erbij 100 miljoen had makkelijk in het DMPO 2018 gepast. Kon dan gelijk mee met de upgrade vanaf 2019 voor de LCF's geen probleem.
De LCF's zitten vanaf volgend jaar tot de instroom van een vervangend exemplaar (if ever) zonder werkend boordkanon.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Reinier op 16/11/2017 | 15:06 uur
Dat zeg ik.
In de periode van Hennis is er niets gebeurd. Enige dat zij heeft gedaan is:
- F-35 in ontvangst genomen en nog officieel een krabbel gezet onder de aanschaf. Besluit waar al 20 jaar over gesteggeld was
- JSS uiteindelijk laten overbrengen naar NL, waar het eigenlijk haar plan was op deze te verkopen waar het niet dat de CU en SGP hebben kunnen tegenhouden
- 18 tanks geleased bij de Duitser (wat een armoe)
- niets gedaan aan lege voorraden
- niets gedaan aan CAO
- mooi geposeerd voor de foto's
- heel veel holle retoriek uitgekraamd
- alle belangrijke (vervangings)dossiers, iets waar je een besluit over moet nemen, heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ver voor haar uit geschoven

Dat besluit over 4 kanonnen voor de LCF's dat had toch met gemak genomen kunnen worden?
Voordat nu die dingen op een LCF staan, zit je ergens in 2022. Kan je ze er bijna weer afslopen voor de opvolger.

Die kanons nieuw kosten +/- 15 miljoen euro per stuk *4 = 6- miljoen met nog wat verbouw / opleiding en extra ammo erbij 100 miljoen had makkelijk in het DMPO 2018 gepast. Kon dan gelijk mee met de upgrade vanaf 2019 voor de LCF's geen probleem.

Oorlogsvis

Kinderen moeten het volkslied gaan zingen en de Nederlandse vlag moet terug !...hangt nu in de 2de kamer ..haha

maar geld uittrekken voor een fantsoenlijke Marine (krijgsmacht in algemeen) is er niet bij...wat een poppekast.

Reinier

Citaat van: walter leever op 16/11/2017 | 12:57 uur
dus in de plaats van een plan te maken(2018),heb ik voor haar,die te pas en onpas toeterd over haar vader en dus haar ervaring  :sick: ,alvast een "plan de campagne".
Zo snel als mogelijk worden alle systemen weer in orde gebracht(hersteld/ge-upgrade/vervangen/etc)er worden per direct 4 nieuwe(en met de nadruk op nieuwe) 127 mm kanonnen gekocht(Vulcano),de 4(daar ga ik nog altijd vanuit)voor de vMFF kunnen evt.ook al besteld worden,zo zou je dus een beetje druk kunnen zetten op de voortgang van dit projekt(ze liggen anders maar "stof"te vangen in het magazijn)of kunnen gebruiken als vervanging indien 1 van de overige 4(die op de LCF's) problemen zou hebben die niet op het schip hersteld kunnen worden.(in de tussentijd)

....

Kortom Den Haag hoeft niet (opnieuw)te gaan "nadenken" over hoe en wat en hoeveel want dit is allang bekend,nu dient er actie ondernomen te worden.We hebben lang genoeg geouwehoerd.  :dead:

Let wel deze zeer nodige reparaties/vervangingen en upgrades dienen niet bij het Budget afgetrokken te worden deze zaken hadden gewoon in orde moeten zijn.(ik bedoel dus het geld wat er nodig is om dit te doen,moet niet afgetrokken worden van het Defensie Budget),stelletje Haagse minkukels.  :hrmph:
Dat zeg ik.
In de periode van Hennis is er niets gebeurd. Enige dat zij heeft gedaan is:
- F-35 in ontvangst genomen en nog officieel een krabbel gezet onder de aanschaf. Besluit waar al 20 jaar over gesteggeld was
- JSS uiteindelijk laten overbrengen naar NL, waar het eigenlijk haar plan was op deze te verkopen waar het niet dat de CU en SGP hebben kunnen tegenhouden
- 18 tanks geleased bij de Duitser (wat een armoe)
- niets gedaan aan lege voorraden
- niets gedaan aan CAO
- mooi geposeerd voor de foto's
- heel veel holle retoriek uitgekraamd
- alle belangrijke (vervangings)dossiers, iets waar je een besluit over moet nemen, heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ver voor haar uit geschoven

Dat besluit over 4 kanonnen voor de LCF's dat had toch met gemak genomen kunnen worden?
Voordat nu die dingen op een LCF staan, zit je ergens in 2022. Kan je ze er bijna weer afslopen voor de opvolger.

Reinier

Citaat van: Flyguy op 16/11/2017 | 13:16 uur
Jup. De ZP is al een tijdje uit de voeding en helemaal leeggeroofd.
:omg: bizar!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 16/11/2017 | 13:52 uur
Ik ben de mening toegedaan dat het drukker is met Russen.  :angel:

Die mening deel ik...

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 16/11/2017 | 13:34 uur
Het is druk voor de Nederlandse kust: en wel met Chinese oorlogsbodems

http://www.hpdetijd.nl/2017-11-16/china-nederlandse-kust/
Ik ben de mening toegedaan dat het drukker is met Russen.  :angel:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het is druk voor de Nederlandse kust: en wel met Chinese oorlogsbodems

http://www.hpdetijd.nl/2017-11-16/china-nederlandse-kust/

Harald

Citaat van: Reinier op 16/11/2017 | 12:55 uur
Het blijft mij ook verbazen in dit dossier en dat van de vervanging MFF, subs, dat het nog steeds zo stil is in Den Haag.
Hennis wilde er mid 2017 al niets meer aan doen vanwege naderende verkiezingen, 'laat de volgende regering maar een beslissing nemen over dit dossier'.

Je zou dan verwachten dat het dossier helemaal klaar is met een strik er omheen. Of gaan we nu inderdaad weer wachten tot mid 2018 tot het 'plan' over de toekomst van defensie klaar is. Dat bediscussiëren, behoeftestelling bepalen, dan weer specs opstellen voor deze 'nieuwe' defensie en schepen. Voordat je het weet, is nog steeds niet besloten over de LCF's, vMFF en subs eind 2018.

Precies !.... uitstel, uitstel, uitstel ..... en dan moet zeker de volgende MinDef een beslissing gaan nemen ..  :hrmph: :mad:

Flyguy

Citaat van: Lex op 16/11/2017 | 12:56 uur
Intern de marine spreekt men reeds over "donor schepen" in dit verband.
Jup. De ZP is al een tijdje uit de voeding en helemaal leeggeroofd.