Opvolging LC Fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/03/2017 | 16:50 uur

StrataNL

Citaat van: walter leever op 01/03/2017 | 20:16 uur
Dus jij wil een helemaal nieuwe romp(ontwerp)? (Ganz neu,voor sommigen hier.  :devil: )

Is de bestaande dan niet te "upgraden"of zo slecht?
Ik denk aan 't werk om weer een nieuwe te ontwerpen,misschien als je een evolutie toepast dat dit dan weer bespaart(ik roep maar iets  ;) )

En idd de CIWS was ikke vergeten,moeten er dus op en voldoende ervan.(niet zoals nu 1 "verdwaalde"Goalkeeper,ik overdrijf een beetje ,maar toch)

en dat er de nieuwste versie van SEWACO op moet is logisch.

Stilstand is achteruitgang, aangezien maritieme innovatie een speerpunt is van de Nederlandse industrie moeten we dat zo houden.

Tja, er schijnt nu ook een LCF zonder Goalkeeper te varen..... Al is dat tijdelijk.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 01/03/2017 | 20:16 uur
Dus jij wil een helemaal nieuwe romp(ontwerp)? (Ganz neu,voor sommigen hier.  :devil: )

Is de bestaande dan niet te "upgraden"of zo slecht?
Ik denk aan 't werk om weer een nieuwe te ontwerpen,misschien als je een evolutie toepast dat dit dan weer bespaart(ik roep maar iets  ;) )

En idd de CIWS was ikke vergeten,moeten er dus op en voldoende ervan.(niet zoals nu 1 "verdwaalde"Goalkeeper,ik overdrijf een beetje ,maar toch)

Groter dan 6000 ton vereist denk ik een ander ontwerp... hoe en wat geen idee: klassiek? bijlboeg? Trimaran?

walter leever

#4
Dus jij wil een helemaal nieuwe romp(ontwerp)? (Ganz neu,voor sommigen hier.  :devil: )

Is de bestaande dan niet te "upgraden"of zo slecht?
Ik denk aan 't werk om weer een nieuwe te ontwerpen,misschien als je een evolutie toepast dat dit dan weer bespaart(ik roep maar iets  ;) )

En idd de CIWS was ikke vergeten,moeten er dus op en voldoende ervan.(niet zoals nu 1 "verdwaalde"Goalkeeper,ik overdrijf een beetje ,maar toch)

en dat er de nieuwste versie van SEWACO op moet is logisch.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#3
Citaat van: walter leever op 01/03/2017 | 19:01 uur
Mijn gedachte hierover is:

-weer een maatje groter,denk bijv aan 8 a 9000 ton(dit ook met 't oog op de "ruimte"die je dan hebt voor alle nieuwe ontwikkelingen die plaats vinden tijdens het scheeps"leven",en je dan ook in staat bent deze toe te passen.) ;)
-minstens 4 van dit soort schepen.(liever 6 a 8 )
-ik weet dat de hoofdtaak luchtverdediging is(als ik 't zo mag noemen),maar kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat de huidige LCF ook een beetje een Multipurpose schip is,sonar,torpedo's,etc
dus zeg ik dat de volgende generatie dit ook weer zou moeten zijn,natuurlijk met de hoofdtaak lucht verdediging(mogen wel meer torpedo's op  )
-Volledig BMD uitgerust
-waarschijnlijk tegen die tijd laserwapens
-ik denk aan een evolutie van de huidige romp(groter,stiller,krachtiger)
-meer raketten(mischien wel dubbele van nu)
-Tomahawks(of eventuele opvolger)
-en natuurlijk de best mogelijke radars.(maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan,aangezien die er eigenlijk nu ook al opstaan,de nieuwe Spy radars is een "aftreksel"/evolutie van onze huidige,dit ondanks dat ze(Amerikanen)nu denken dat ze 't beste hebben.die gaan dus ook aan de AESA's(APAR zo je wilt) :devil:
-CEC,NSM/LRASM.
Als we dit al kunnen waarmaken,denk ik dat er al een capabel schip ligt in de basis.(er kan natuurlijk nog van alles op en aan,zal aan de centjes liggen)
Ik zou zeggen vul maar aan ,een ieder die er zin in heeft. ;)

Aantal: 4 (aangevuld met 6-8 vMFF)

Ik denk aan een innovatief ontwerp > 7000 ton, primair AAW en secondair multi purpose incl, multi mission bay.

Innovatief SEWACO stysteem.

Voorstuwing en combinatie van electro, diesels en gasturbine(s).

Raket bewapening: AAW, ASW en ASuW, landattack

AAW/BMD: NSSM2/SM2?/SM3/SM6
ASW:ASROC (wel/niet icm torpedo?)
ASuW: LRASM
Landattack: LRASM met of zonder Tomahawk?

VLS 2 x 48 cellen

Kanon: railgun (indien technisch haalbaar) anders 127mm Vulcano

CIWS: diverse systemen: laser, kanon, raket, energie.. Welke combinatie is in staat hypersoon uit te schakelen?

Bemanning: 150-175 (inl. staf)

Helo: NH90 en opvolger + 1 of 2 U(C)AV

walter leever

#2
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2017 | 16:50 uur
De Defensie Materieel Organisatie (DMO) hanteert een periode van 14 jaar voor een nieuw marineschip en aangezien het eerste LCF in vermoedelijk 2032 moet worden vervangen nadert de datum voor het voorlopige ontwerp in een hoog tempo...

Hoe zou het vLCF er uit moeten zien en welke capaciteiten moet deze krijgen?

Is het op basis van het vMFF of is het een volledig nieuw ontwerp? Doen we dit als Nederland alleen of met één of meerdere partners?

Boeggolf aan vervangingen

http://marineschepen.nl/dossiers/boeggolf-aan-vervangingen.html

Mijn gedachte hierover is:

-weer een maatje groter,denk bijv aan 8 a 9000 ton(dit ook met 't oog op de "ruimte"die je dan hebt voor alle nieuwe ontwikkelingen die plaats vinden tijdens het scheeps"leven",en je dan ook in staat bent deze toe te passen.) ;)
-minstens 4 van dit soort schepen.(liever 6 a 8 )
-ik weet dat de hoofdtaak luchtverdediging is(als ik 't zo mag noemen),maar kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat de huidige LCF ook een beetje een Multipurpose schip is,sonar,torpedo's,etc
dus zeg ik dat de volgende generatie dit ook weer zou moeten zijn,natuurlijk met de hoofdtaak lucht verdediging(mogen wel meer torpedo's op  )
-Volledig BMD uitgerust
-waarschijnlijk tegen die tijd laserwapens
-ik denk aan een evolutie van de huidige romp(groter,stiller,krachtiger)
-meer raketten(mischien wel dubbele van nu)
-Tomahawks(of eventuele opvolger)
-en natuurlijk de best mogelijke radars.(maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan,aangezien die er eigenlijk nu ook al opstaan,de nieuwe Spy radars is een "aftreksel"/evolutie van onze huidige,dit ondanks dat ze(Amerikanen)nu denken dat ze 't beste hebben.die gaan dus ook aan de AESA's(APAR zo je wilt) :devil:
-CEC,NSM/LRASM.
Als we dit al kunnen waarmaken,denk ik dat er al een capabel schip ligt in de basis.(er kan natuurlijk nog van alles op en aan,zal aan de centjes liggen)
Ik zou zeggen vul maar aan ,een ieder die er zin in heeft. ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1
De Defensie Materieel Organisatie (DMO) hanteert een periode van 14 jaar voor een nieuw marineschip en aangezien het eerste LCF in vermoedelijk 2032 moet worden vervangen nadert de datum voor het voorlopige ontwerp in een hoog tempo...

Hoe zou het vLCF er uit moeten zien en welke capaciteiten moet deze krijgen?

Is het op basis van het vMFF of is het een volledig nieuw ontwerp? Doen we dit als Nederland alleen of met één of meerdere partners?

Boeggolf aan vervangingen

http://marineschepen.nl/dossiers/boeggolf-aan-vervangingen.html