Vesting Holland

Gestart door oud_zijde, 21/10/2003 | 12:09 uur

oud_zijde

zo heet mijn spelletje dus, het gaat nu nogal hard voorat met het creatuur dus ik dacht ik open vast een topic.
Ik noem het Medal of Honor op zijn Hollands maar dat is misschien iets te hoog gegrepen gezien mijn relatief beperkte skillz maar het blijft een coole marketing slogan dus ik houd hem ernaast.

De game speelt zich af in Rotterdam tussen 10 en 14 mei in 1940 (van het eerste tot het laatste bombardement) de speler neemt de rol op van een marine luitenant in opleiding en gaanderweg in het spel zul je ook het bevel moeten voeren over een aantal bevriende soldaten. Het spel maakt gebruik van de inmiddels zwaar verouderde (doch gratis) Quake 2 engine en een modificatie daarop die de graphics radicaal verbeterd genaamd Quake2 Evolved.

Nu is Quake2 Evolved net gereleased en tot mijn grote schaamte krijg ik het nog niet aan de praat dus voor plaatjes moeten jullie nog ietsjes wachten want de modellen (waaronder hr ms van Galen, SS Potsdam, infanteristen, mariniers, Fallschirmjäger, m38 pantservoertuigen en guns ... lots of guns) werken vanwege de polycount en grote textures over het algemeen niet of nauwelijks in standaard Quake2 en ik ben nog in onderhandeling over serverspace.
Ook snap ik (nog) de ballen van het compilen van videogames maar zodra ik het snap (mits ik q2e aan de praat krijg) komt er een speelbare demo die voor de Rotterdammers onder ons afspeelt op de boompjes (straat of wijk ofzo in R'dam)

dat was het voor nu, to be continued
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.