Ongewenst gedrag bij Defensie

Gestart door Zeewier, 02/11/2017 | 16:54 uur

A.J.

Citaat van: bergd op 18/07/2020 | 18:14 uur
Ik hoor steeds een beetje de redenatie in door, ja maar als je hier niet tegen kan dan moet je maar een andere baan gaan zoeken dan is dit niks voor jou.
Ik draai het om als jij jezelf niet onder controle kan houden maakt dat jou een goede militair?

We hebben het in dit laatste geval niet over iets zoals gebeurd is bij de OZD want dat gaat helemaal nergens over natuurlijk en het is niet meer dan terecht dat die figuren defensie uitgekegeld worden. Zeker als leidinggevende (een sgt nb!) moet je beter weten.

Maar dit laatste geval gaat om het al dan niet per ongeluk zien van een geslachtsdeel. Nou dikke mik... Maar ondertussen hebben de dames uiteraard wel een bureaublad vol snelkoppelingen naar XHamster BBC ed...

MasterChief1971

Citaat van: A.J. op 18/07/2020 | 18:30 uur
Als jij je in je eigen legeringsgebouw waar alleen kerels liggen gaat omkleden voor het raam en ze zien je vanaf de buitenkant/ ander legeringsgebouw zie ik dat niet als onfatsoenlijk gedragen. Ik zou het nog eerder andersom stellen, dat er gewoon een stel gluurders in het andere gebouw zitten...
Helaas houd dat geen stand bij de rechter.
Verder zou ik zeggen: óf een vaderlijk gesprek óf parade commandant. Meer niet.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: Ros op 18/07/2020 | 11:49 uur
Toch opvallend dat het grootste gros van het  personeel er geen enkel probleem mee heeft zich fatsoenlijk te gedragen en collega's te respecteren zoals het in iedere samenleving gebruikelijk is ? Het  gaat natuurlijk om  enkele rotte appels  die Defensie in een kwaad daglicht kunnen plaatsen.

Als jij je in je eigen legeringsgebouw waar alleen kerels liggen gaat omkleden voor het raam en ze zien je vanaf de buitenkant/ ander legeringsgebouw zie ik dat niet als onfatsoenlijk gedragen. Ik zou het nog eerder andersom stellen, dat er gewoon een stel gluurders in het andere gebouw zitten...

mikemans

Citaat van: bergd op 18/07/2020 | 18:14 uur
Ik hoor steeds een beetje de redenatie in door, ja maar als je hier niet tegen kan dan moet je maar een andere baan gaan zoeken dan is dit niks voor jou.

Nergens wordt gesuggereerd dat de klager maar met ontslag moet gaan.

Citaat
Ik draai het om als jij jezelf niet onder controle kan houden maakt dat jou een goede militair?
Het gaat hier niet over jezelf onder controle houden. Het is niet alsof er hele gebouwen zijn gesloopt, genocide is gepleegd of een hele groep vrouwen verkracht. Iemand dacht dat het leuk was om zijn kont te laten zien. Nou blijkbaar niet. Foei. Klaar.

Het probleem is dat er steeds meer dingen vallen onder misdrijf, marechaussee, ontslag.

Het lijkt wel alsof er gewoon geen tussenweg meer is. Scheet laten? Ontslag. Ruzie maken? Ontslag. Nare opmerking maken? Ontslag.

Je broek laten zakken is niet hetzelfde als verkrachting of moord. Alle gevoel voor nuance is weg.

bergd

Citaat van: mikemans op 18/07/2020 | 16:43 uur

Als we jouw redenatie volgen mag je in een kleedhok, een badkamer of een sauna ook je broek niet uit.

Ik hoor steeds een beetje de redenatie in door, ja maar als je hier niet tegen kan dan moet je maar een andere baan gaan zoeken dan is dit niks voor jou.
Ik draai het om als jij jezelf niet onder controle kan houden maakt dat jou een goede militair?

mikemans

Citaat van: Ros op 18/07/2020 | 14:39 uur
Doe dit soort dingen dan eens in het openbaar in een winkelstraat of bij een school ?

Het was niet in een winkelstraat of bij een school. Het was binnen, in een ander gebouw als de klager. Op een afgesloten militair kamp.

Als we jouw redenatie volgen mag je in een kleedhok, een badkamer of een sauna ook je broek niet uit.

Wat een droppie ben je toch ook.

Ros

#132
Citaat van: mikemans op 18/07/2020 | 12:48 uur
Dat jij dat niet inziet en gekwalificeerd als rotte appels die subiet ontslagen moeten worden geeft ons inzicht in jouw zure gedachtegoed waarin elke vorm van vrolijkheid, humor of vermaak onmiddelijk en met harde hand afgestraft moet worden.

De incidenten waar we het hier over hebben vallen dus volgens jou onder  vrolijkheid, humor of vermaak ? Doe dit soort dingen dan eens in het openbaar in een winkelstraat of bij een school ? Laat daar je broek eens zakken. Moet je eens zien hoe snel je in de cel zit. En probeer de rechter dan eens te overtuigen dat het maar kattenkwaad en onderbroekenlol is en dat dit op de kazerne wel mag....

Onder kattenkwaad en onderbroekenlol versta ik toch echt iets heel anders.

mikemans

Citaat van: Ros op 18/07/2020 | 11:49 uur
Toch opvallend dat het grootste gros van het  personeel er geen enkel probleem mee heeft zich fatsoenlijk te gedragen en collega's te respecteren zoals het in iedere samenleving gebruikelijk is ? Het  gaat natuurlijk om  enkele rotte appels  die Defensie in een kwaad daglicht kunnen plaatsen.

Wat weet jij nou van wat gebruikelijk is in de samenleving. Je komt al 10 jaar niet meer buiten. In een "samenleving" waarin we 18 tot 25 jarige jongens op een kazerne interneren, naast vrouwen in dezelfde leeftijd. En vervolgens maken dat er niets maar dan ook werkelijk niets aan vertier is, temeer tijdens deze corona misere. In zo'n samenleving is het heel gebruikelijk dat die jongens katte kwaad uithalen en onderbroekenlol bedrijven. Dat is normaal gedrag onder jongeren.

Dat jij dat niet inziet en gekwalificeerd als rotte appels die subiet ontslagen moeten worden geeft ons inzicht in jouw zure gedachtegoed waarin elke vorm van vrolijkheid, humor of vermaak onmiddelijk en met harde hand afgestraft moet worden.

En nee dat betekend niet dat verkrachting o.i.d maar moet kunnen. maar het incident waar het nu over gaat is mijns inziens het vermelden niet waard en zeker al geen bezoek van de marechaussee. Want als dat wel het geval is, dan kunnen we de kazernes beter sluiten ter voorkoming van vrolijkheid.

Dan is elke grap, elke beweging, elke opmerking dan ook waar maar iemand aanstoot aan neemt reden tot ontslag en dan is de situatie onleefbaar.


Ros

Citaat van: mikemans op 18/07/2020 | 09:38 uur
Nee het is lekkere reclame dat je als je eenmaal bij de krijgsmacht zit roomser moet zijn als de paus 24/7. Dat je in in principe na je werk op een stoel moet gaan zitten wachten op de volgende dag. Dat je voor het minste of geringste meteen wordt ontslagen na een publieke schandpaal in het landelijke nieuws.

Lekkere reclame, toch maar gewoon bij de mac donalds gaan werken. Dan woon je niet intern en kun je in je vrije tijd zonder het vergrootglas van Ros op elke pinkbeweging leven.

Toch opvallend dat het grootste gros van het  personeel er geen enkel probleem mee heeft zich fatsoenlijk te gedragen en collega's te respecteren zoals het in iedere samenleving gebruikelijk is ? Het  gaat natuurlijk om  enkele rotte appels  die Defensie in een kwaad daglicht kunnen plaatsen.

mikemans

Citaat van: Ros op 17/07/2020 | 21:05 uur
Goede reclame voor de krijgsmacht in ieder geval. Ga zo door zou ik zeggen.

Nee het is lekkere reclame dat je als je eenmaal bij de krijgsmacht zit roomser moet zijn als de paus 24/7. Dat je in in principe na je werk op een stoel moet gaan zitten wachten op de volgende dag. Dat je voor het minste of geringste meteen wordt ontslagen na een publieke schandpaal in het landelijke nieuws.

Lekkere reclame, toch maar gewoon bij de mac donalds gaan werken. Dan woon je niet intern en kun je in je vrije tijd zonder het vergrootglas van Ros op elke pinkbeweging leven.


Ros

Citaat van: Lex op 17/07/2020 | 22:37 uur
Hoe erg is men doorgeschoten?
Een werknemer doet zijn/haar werk, naar tevredenheid; krijgt vervolgens een schouderklopje (letterlijk) van een leidinggevende.
Beschouwt dat als niet correct en meldt dat bij COID,

Zal in behandeling moeten worden genomen en afhankelijk van dit onderzoek komt er een conclusie. Eventuele voorgeschiedenis weten we niet. Ging het letterlijk om een schouderklopje zal de indiener van de klacht natuurlijk zelf aangesproken moeten worden. Lijkt mij sterk dat alleen om een letterlijk schouderklopje iemand naar de COID stapt ?

Ros

#127
Citaat van: A.J. op 17/07/2020 | 22:15 uur
Er zit natuurlijk wel een verschilletje tussen daadwerkelijk iemand aanranden en een keer iemands geslachtsdeel zien... In Afghanistan rende ik ook in mijn blote tokus de mariniersdouche uit  richting de paprika omdat er weer een 107mm barrage werd losgelaten... Je denkt toch niet dat ik eerst mijn slippers en onderbroek ga opzoeken als de raketten links en rechts inslaan?

Niet te vergelijken situatie natuurlijk.

Minimaal de slippers aandoen zou wel moeten
  :cute-smile:

A.J.

Citaat van: Lex op 17/07/2020 | 22:37 uur
Hoe erg is men doorgeschoten?
Een werknemer doet zijn/haar werk, naar tevredenheid; krijgt vervolgens een schouderklopje (letterlijk) van een leidinggevende.
Beschouwt dat als niet correct en meldt dat bij COID,

Dit dus. Men is compleet doorgeslagen.

Lex

Hoe erg is men doorgeschoten?
Een werknemer doet zijn/haar werk, naar tevredenheid; krijgt vervolgens een schouderklopje (letterlijk) van een leidinggevende.
Beschouwt dat als niet correct en meldt dat bij COID,

A.J.

Citaat van: Ros op 17/07/2020 | 21:05 uur
Dat schijnt dan niet te passen binnen het macho cultuurtje dat er (nog steeds) schijnt te heersen binnen de organisatie, de reacties hier lezend. Dit soort gedrag hoort er schijnbaar bij. Goede reclame voor de krijgsmacht in ieder geval. Ga zo door zou ik zeggen.

Er zit natuurlijk wel een verschilletje tussen daadwerkelijk iemand aanranden en een keer iemands geslachtsdeel zien... In Afghanistan rende ik ook in mijn blote tokus de mariniersdouche uit  richting de paprika omdat er weer een 107mm barrage werd losgelaten... Je denkt toch niet dat ik eerst mijn slippers en onderbroek ga opzoeken als de raketten links en rechts inslaan?