Oogafwijking vraag

Gestart door Marissen, 22/10/2003 | 16:06 uur

Marissen

Hallo bedankt voor jullie reacties,

ben bij de oogarts geweest mijn oog heeft waarschijnlijk al een licht herstel: eerst -0.5 nu -0.25, maar cilinder weer iets meer. hoornvlies of netvlies zijn niet beschadigd, waarschijnlijk nog een kwestie van lang geduld hebben tot het weer iets beter wordt,

weet iemand of ze vooral naar je oog afwijking kijken of ook echt naar je cilinderafwijking, die is weer iets meer geworden, maar ja, in ieder geval geen grote beschadigingen!

Maverick

#15
Citaat van: StrikeFalcon op 23/10/2003 | 15:01 uur
Sorry, ik kan niet het echt niet vonden van die PRK behandeling op de luchtmacht site of op werken bij de luchtmacht, misschien kan je een link plaatsen naar de plek waar je het gevonden hebt of waar we moeten zoeken.

http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/WBL/start.asp

volgens mij is dit em. Dat van PRK staat er niet bij. Maar toch weet ik 200% zeker dat het 2 maanden geleden nog op de site stond.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

D819

#14
Overigens moet ik er wel bij vertellen, dat onlangs duidelijk is geworden, dat luchtvaartmaatschappijen een laserbehandeling bij piloten ernstig ontraden, omdat men geen zekerheid heeft, wat de gevolgen op langere termijn zijn.

Ik zou er niet aan beginnen!


Overigens is er ook kans dat er nog een andere afwijking ontstaat door een ongelukje.

Je kan dat redelijk gemakkelijk testen..
Pak een ruitjesblok, dek een oog af, en controleer, of je de lijntjes recht ziet. Herhaal dat met het andere ook.
Deze test kan uitwijzen, dat je netvlies mogelijk beschadigd is.
Ga in ieder geval langs je huisarts als je dit hebt.

Troost je, het komt meestal op latere leeftijd voor.

mike0021

Beste Bart,

Voor dit soort vragen kun je het best contact opnemen met de werving van de Luchtmacht, Landmacht of Marine. Daarmee voorkom je dat je allerlei antwoorden krijgt die niet juist zijn.
Als je vragen hebt over de maximaal toegestane oogafwijking voor het Korps Mariniers kun je bellen naar 0800-0422 of kijken op www.werkenbijdemarine.nl.

Voor het Korps WAS een kleine oogafwijking toegestaan, maar die zaken zijn veranderd. De meest geschikte kandidaten mogen steeds verder en wordt bij de marine de voorkeur gegeven aan GEEN oogafwijking. Een laserbehandeling is wel toegestaan.
Op dit moment is het overigens niet mogelijk om te solliciteren voor het Korps Mariniers. Dat is pas mogelijk in september 2004.

StrikeFalcon

Sorry, ik kan niet het echt niet vonden van die PRK behandeling op de luchtmacht site of op werken bij de luchtmacht, misschien kan je een link plaatsen naar de plek waar je het gevonden hebt of waar we moeten zoeken.

Maverick

Citaat van: Marissen op 23/10/2003 | 13:26 uur
Bedankt Maverick,

wie weet of ze ook nog moeilijk doen over een oogverschil bij de luchtmacht en bij de Mariniers:
ene oog -0.25 en andere oog -0.5 of misschien -0.75?

En weet nog iemand iets af over hoe ze tegenover cilinderafwijkingen aankijken?

You're Welcome.

Jouw vragen over de oogafwijkingen, worden echt beantwoord op de luchtmacht site. Je moet wel heel goed zoeken, maar het staat er wel Dat wat ik vertelde over de PRK behandeling staat op de KLu website.
Ik raad je aan om daar eens te gaan kijken.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Marissen

Bedankt Maverick,

wie weet of ze ook nog moeilijk doen over een oogverschil bij de luchtmacht en bij de Mariniers:
ene oog -0.25 en andere oog -0.5 of misschien -0.75?

En weet nog iemand iets af over hoe ze tegenover cilinderafwijkingen aankijken?

Maverick

Citaat van: Marissen op 22/10/2003 | 19:45 uur

voor anderen: wie weet het antwoord op de vraag voor de mariniers?

naar mijn weten mag je best een oogafwijking hebben voor de mariniers. Je mag alleen niet teveel hebben. -0,5 denk ik zo ongeveer.
Een ex-marinier die ik ken had ook lenzen gekregen van het korps. Dat waren als het goed is maandlenzen.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Maverick

Citaat van: Marissen op 22/10/2003 | 19:45 uur
Ik snap dat je niet weet waarom niet, maar het lijkt mij zo raar dat ze dan geen vliegers met laserbehandeling aannemen, die kunnen toch even goed kijken?

voor anderen: wie weet het antwoord op de vraag voor de mariniers?

Strike Falcon, dat klopt niet.
Als je een PRK laserbehandeling hebt gehad, en een jaar later solliciteert mag je gewoon vliegen. Staat nota bene op de website die jij ook noemde.  Je moet dus wel een jaar wachten voordat ze je toelaten. en de resultaten moeten natuurlijk goed zijn na de behandeling.
Pas op, de PRK behandeling is de allerduurste die er is. Tenminste heel veel klinieken bieden hem heel duur aan.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Marissen

Ik snap dat je niet weet waarom niet, maar het lijkt mij zo raar dat ze dan geen vliegers met laserbehandeling aannemen, die kunnen toch even goed kijken?

voor anderen: wie weet het antwoord op de vraag voor de mariniers?

StrikeFalcon

Ik denk dat het inderdaad uitgesloten is, omdat je voor een F-16 en Apaches geen afwijkingen mag hebben. Tot nu toe kan je nog geen piloot worden na een laserbehandeling, misschien in de toekomst wel. Dit word er gezegd over laserbehandeling: "Mensen met een oogcorrectie met laser, worden op dit moment bij de Luchtmacht niet toegelaten als vlieger. Voor andere functies dan vlieger zijn oogcorrecties met laser wel toegestaan. "

Marissen

Is het uitgeloten om nog te kunnen vliegen in gevechtsvliegtuigen of helikopters

en mag het wel na laserbehandeling?

StrikeFalcon

Ik weet alleen wat de afwijking mag zijn voor bij de Luchtmacht. op www.werkenbijdeluchtmacht.nl staat: "Tegenwoordig zijn de eisen aan je ogen wat soepeler geworden. In principe kun je met -1,25 en +1,5 nog vlieger kan worden. Je kan dan bijvoorbeeld op een transporthelikopter (de Chinook of de Cougar) vliegen."

En ik denk dat je bij de keuring beter kan zeggen dat je dat ongelukje gehad hebt alleen als ze er om vragen dan, want ze verwachten dat je te vertrouwen bent en met liegen schaadt je het vertrouwen.  



Marissen

Ik heb een denne appel in me oog gegooid gekregen en zie nu vager van een afstand en het wordt allemaal wat kleiner en met minder goed afgebeeld, mijn totale zicht is wel goed en ik weet niet of het oog nog goed komt, maar slechter wordt het waarschijnlijk niet.

trouwens, als ik me laat keuren zeg ik toch niet dat ik dat heb gehad.

weet je nu genoeg om me advies of een site te geven of ken je iemand die het wel weet?

Haagswoussie

Wat was de aard van dat ongelukje? Dat kan ook reden zijn voor afkeur. Blijvende bijkomende schade, misschien dat ze het risico daarom niet willen nemen.
fight to fly, fly to fight, fight to win!

Marissen

#1
door een ongelukje heb ik nu een oogafwijking van - 0.5 tot -0.75 en een cilinder afwijking van  -0.70 andere oog -0.25.

weet iemand precies wat je oog afwijking mag zijn voor de mariniers of de luchmacht of de commando's. Ik weet dat het een geringe is , maar wat is gering.

Ik heb gebeld naar zo'n hulplijn, en die gast zei voor de mariniers niet meer dan - 1 maar hij wist niks precies en al helemaal niks over de cilinderafwijking.

Wie kan me helpen! je mag me ook een site geven of me mailen!