Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Parera

#471
Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2022 | 14:00 uur
Wellicht de hele productie over Fra en Be maar ik zie niet in hoe 100+ jaguars over de organisatie kunnen worden uitgesmeerd ? Er lijken me andere noden indien dit wel gebeurt?

De originele Franse order voor de Jaguar was 300 voertuigen, België koopt er dan ook nog eens 60 stuks. Van de Griffon worden 1872 voertuigen aangekocht door Frankrijk & 417 door België.
Ik geloof inderdaad wel dat de ''honderden extra voertuigen'' slaat op de Frans & Belgische aankoop en dan gecombineerd in de Jaguar en Griffon. Vergeet ook niet dat er nog een voertuig bijkomt uit het Scorpion project een 4x4.

Ongetwijfeld krijgt ook de land component een x aantal extra voertuigen over de gehele serie. Als België de volledige gewapende APC capaciteit wil vervangen zal er een totaal van +/- 100 Jaguars gekocht moeten worden (vervanging van Pandur I, Piranha IIIC 30 mm & 90 mm).

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2022 | 14:00 uur
Wellicht de hele productie over Fra en Be maar ik zie niet in hoe 100+ jaguars over de organisatie kunnen worden uitgesmeerd ? Er lijken me andere noden indien dit wel gebeurt?

Ik kijk van niets meer op. Ze doen maar wat bij de landmacht.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 20/07/2022 | 13:31 uur
Je mag 'centaines' gerust google translaten.  ;)

Wellicht de hele productie over Fra en Be maar ik zie niet in hoe 100+ jaguars over de organisatie kunnen worden uitgesmeerd ? Er lijken me andere noden indien dit wel gebeurt?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2022 | 13:29 uur
Honderden? Ik denk een nulletje te veel ;)
Maar de 28 howitzers waren bekend, fijn.

Je mag 'centaines' gerust google translaten.  ;)

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 20/07/2022 | 13:14 uur



Artikels ter gelegenheid van nationale feestdag zijn vaak interessant. We gaan naar 28 stukken CAESAR en ergens verscholen in het artikel lijkt nu ook duidelijk waar de extra honderden miljoenen voor CAMO voertuigen uit het STARplan naartoe gaan: *honderden* extra Jaguars...

Honderden? Ik denk een nulletje te veel ;)
Maar de 28 howitzers waren bekend, fijn.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace




Artikels ter gelegenheid van nationale feestdag zijn vaak interessant. We gaan naar 28 stukken CAESAR en ergens verscholen in het artikel lijkt nu ook duidelijk waar de extra honderden miljoenen voor CAMO voertuigen uit het STARplan naartoe gaan: *honderden* extra Jaguars...

Harald

Ik weet zo niet of deze berichten al gepost waren

DAF 8x8


Een nieuwe gepantserde evacuatiecapaciteit.

Het Protected Evacuation Vehicule (PEV) wordt het nieuwe
gepantserde evacuatievoertuig van de drie logistieke bataljons
van de Landcomponent. DAF Trucks N.V behaalde het contract
voor de bouw van negen nieuwe gepantserde trekkers met
diepladers die de voertuigen* van de Interwapen
Gemotoriseerde Capaciteit en het Special Operations Regiment
kunnen evacueren tijdens buitenlandse opdrachten. Het PEV
vervult hiermee de ontbrekende behoefte voor inzet in
operaties. De levering van het eerste PEV is gepland voor het
vierde trimester van 2023.

https://sway.office.com/kTTDJw3ywH9Qt5Dj?fbclid=IwAR3aLBba56Azi6nPzCF3AsLafdp34h0wAf4Gm7Yg821IkWuVtaRE5uXVrWM


https://beldefnews.mil.be/wp-content/uploads/2022/01/tekening.jpg

Lex

Citaat van: ridivek op 24/12/2021 | 16:51 uur
Volgens mij was hier nog niet gedeeld dat Jankel begonnen is met de serie productie van de LTTV (Unimog). bericht: Janes & Jankel
Maak een zoekslag en kijk naar het resultaat.  :angel:

ridivek

#463
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/12/2021 | 19:20 uur
DAF 8X8 TREKKERS MET BROSHUIS TRAILERS VOOR BELGISCH LEGER

https://bigtruck.nl/blog/item/daf-8x8-trekkers-met-broshuis-trailers-voor-belgisch-leger
:hrmph: Vervanging Tropco (en WLS) voor Nederland?

'k dacht nog wat relevants toe te voegen. Maar was al geplaatst.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)


ARM-WAP

Citaat van: Huzaar1 op 21/12/2021 | 16:07 uur
Heeft de komst en boodschap van Trump op veiligheids uitgaven in Belgie dan niets teweeg gebracht?
Nagenoeg niets dus.

Men zal eens geglimlacht hebben...  of "Comprends pas l'américain"  :angel:

Huzaar1

Heeft de komst en boodschap van Trump op veiligheids uitgaven in Belgie dan niets teweeg gebracht?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

ARM-WAP

Citaat van: Huzaar1 op 21/12/2021 | 14:20 uur
Hoe gaat de regering om met druk van buitenaf op dit onderwerp?
De overgrote meerderheid heeft geen benul van defensie. Kan je ook duidelijk afleiden uit Twitter. Er zijn er slechts een paar die blijkbaar het beste ermee voorhebben. O.a. Jasper Pillen.
De rest reageert gewoon niet op "bezorgde burgers/militairen".

Defensie wordt enkel een punt wanneer 'de Burger' opeens roept om bijstand omdat zijn huis volloopt met Vesderwater, de boer zijn patatten verzuipen (en daarmee het hoofdingredient van Frituren duurder wordt) of wanneer er medeburgers ergens moeten geevacueerd worden in het buitenland.
Op zo'n momenten wordt opeens overduidelijk dat de jarenlange armoede op dat Federaal Departement gezorgd heeft voor kaasschaven en afstoten van hele capaciteiten.
Zoals o.a. ook gebeurd is met de Civiele Bescherming...

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 21/12/2021 | 14:05 uur
We zijn een bijhuis van het Franse leger geworden. Zonder de nucleaire paraplu.
Hoe gaat de regering om met druk van buitenaf op dit onderwerp?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"