Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 21/09/2020 | 17:33 uur
Wat mij betreft is de volgende stap de M109A4BE uit hun hangar trekken en die per direct de 105mm stukken laten vervangen.

Dat gaat nooit goedkoper en effectiever worden dan nieuwe systemen zoals de Archer. Maar ik denk dat iedereen hier vooral reageert op de achterliggende gedachte in plaats van het daadwerkelijke artikel in kwestie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Nikehercules

#263
Citaat van: Parera op 21/09/2020 | 16:59 uur
Het werkt ja maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op om zulke oude voertuigen te overhalen en nog voor wie weet hoelang in dienst te houden.

Het voorbeeld uit de video heeft 3335 ''service hours'', het bedrijf steekt er 1400 manuren in aan overhaal werk + nieuwe onderdelen noem het maar op. Ik vraag me af wat daarvan het prijskaartje is tegenover een nieuwe bulldozer.

Voor zo ver ik kan vinden kost een nieuwe DT6 een kleine 500.000,- Euro en die kan dan zeker 20 a 25 jaar mee. Ik schat de kosten van de overhaal in op een 200.000,- a 250.000,- per voertuig. Ruw weg de heflt van een nieuwe.

Dit is niet iets waar je trots op hoeft te zijn als land als je het mij vraagt.

Het herbouwen van deze machines gebeurt ook veelvuldig binnen de civiele wereld. 3335 draaiuren in 27 jaar is helemaal niets, daar zit nog genoeg potentie in en operationele veroudering speelt nauwelijks een rol. Ik zie het probleem niet. Nederland doet het ook met de Apache en Patriot.

Stoonbrace

Wat mij betreft is de volgende stap de M109A4BE uit hun hangar trekken en die per direct de 105mm stukken laten vervangen.

Stoonbrace

De reacties waren uiteraard te verwachten, net zoals het uitblijven van tegenargumenten.
Het werkt.
Het is goedkoper.
Next.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

#259
Citaat van: Parera op 21/09/2020 | 16:59 uur
Het werkt ja maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op om zulke oude voertuigen te overhalen en nog voor wie weet hoelang in dienst te houden.

Het voorbeeld uit de video heeft 3335 ''service hours'', het bedrijf steekt er 1400 manuren in aan overhaal werk + nieuwe onderdelen noem het maar op. Ik vraag me af wat daarvan het prijskaartje is tegenover een nieuwe bulldozer.

Voor zo ver ik kan vinden kost een nieuwe DT6 een kleine 500.000,- Euro en die kan dan zeker 20 a 25 jaar mee. Ik schat de kosten van de overhaal in op een 200.000,- a 250.000,- per voertuig. Ruw weg de heflt van een nieuwe.

Dit is niet iets waar je trots op hoeft te zijn als land als je het mij vraagt.

Dus voor de prijs van een nieuwe hebben we nu 8 bulldozers. Prima, wat mij betreft. We hebben de voorbije jaren heel wat materiaal uitgefaseerd dat achteraf gezien met wat updates waarschijnlijk beter was dat hetgeen we nu hebben.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 21/09/2020 | 16:46 uur
Werkt het?

Het werkt ja maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op om zulke oude voertuigen te overhalen en nog voor wie weet hoelang in dienst te houden.

Het voorbeeld uit de video heeft 3335 ''service hours'', het bedrijf steekt er 1400 manuren in aan overhaal werk + nieuwe onderdelen noem het maar op. Ik vraag me af wat daarvan het prijskaartje is tegenover een nieuwe bulldozer.

Voor zo ver ik kan vinden kost een nieuwe DT6 een kleine 500.000,- Euro en die kan dan zeker 20 a 25 jaar mee. Ik schat de kosten van de overhaal in op een 200.000,- a 250.000,- per voertuig. Ruw weg de heflt van een nieuwe.

Dit is niet iets waar je trots op hoeft te zijn als land als je het mij vraagt.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 21/09/2020 | 16:43 uur
Dit is toch wel de meest extreme vorm van geen nieuw materieel willen/ kunnen kopen :silent:

Van low budget naar no budget army.

Werkt het?

Parera

#256
Citaat van: Stoonbrace op 21/09/2020 | 15:34 uur
'Nieuwe' bulldozers.
https://sway.office.com/GAHpkbbQNncXbLO0

Dit is toch wel de meest extreme vorm van geen nieuw materieel willen/ kunnen kopen :silent:

Van low budget naar no budget army.


Kornet43

Nee, links zie je een International MaxxPro! Daar heeft de US Army er 3000 stuks van!

Stoonbrace


Links is toch zeker een JLTV.

Vergelijking tussen Humvee, JLTV en M-ATV

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 12/09/2020 | 15:17 uur
Smaak doet er niet toe, maar dat ding is echt mega lelijk. Zelfs de Mungo is mooier haha

Is idd niet een mooi apparaat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

FN Herstal to deliver 135 deFNder Light RWS Remote Weapon Stations to Belgian army

According to a press release published by the Belgian Ministry of Defense on September 11, 2020, the Belgian Company FN Herstal will deliver 135 deFNder Light RWS (Remote Weapon Station) armed with a 7.62mm machine gun to the Belgian army that will be mounted on the Belgian CLV (Command and Liaison Vehicle) Oshkosh JLTV (Joint Light Tactical Vehicle).

On September 11, 2020,the Belgian DGMR's (Directorate General Material Resources) Twitter account has announced that the Belgian Council of Ministers has given the green light to the Belgian Ministry of Defense to buy 322 JLTV CLV Command and Liaison Vehicles manufactured by American Company Oshkosh Defense.

The deFNder™ Light is a product designed and manufactured by the Belgian company FN Herstal, a worldwide leader in the manufacturing of small arms and ammunition for over a century. FN Herstal is the only weapon manufacturer on the market that offers the integration of its long-proven weapons onto a remotely operated weapon station.

The deFNder® Remote Weapon Stations provide optimized remote firing capability day and night while keeping the operator completely under armor protection. The deFNder® Light is the lightweight remote weapon station of the FN Herstal RWS family. It can integrate all FN Herstal machine guns up to 7.62mm caliber and is capable of extreme elevation and depression angles of operation.

This month, FN Herstal has already announced a signature of a strategic contract with the French company Nexter Systems in the framework of the CaMo (Capacité Motorisée, Motorized Capability) program for the modernization of the Belgian Army's ground mobility capability. For this contract, FN Herstal will supply deFNder remote weapon station that will be mounted on the new Griffon wheeled multi-role armored vehicle as well as on the modernized version of French main battle tanks Leclerc XLR.

https://www.armyrecognition.com/defense_news_september_2020_global_security_army_industry/fn_herstal_to_deliver_135_defnder_light_rws_remote_weapon_station_to_belgian_army.html