Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 18/10/2018 | 19:01 uur
Die amerikanen hebben wel lef hoor

Nou ik noem dat meer vooruitziende blik, want de F22 moet toch samenwerken met de F35 dus dan is het kijken of diverse basis die in de toekomst F35 "kunnen" krijgen geschikt zijn voor het "tijdelijk" huisvesten van de F22, en ja ze hebben een tijdelijk huisvestingsprobleem thuis, dus zou zeggen, ze doen het gewoon omdat het kan. 

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Harald op 18/10/2018 | 08:28 uur
F-22 arrives at Kleine Brogel Air Base, Belgium 
.... o f   :hrmph:.. schaffen ze de gehele luchtcomponent af ... en laten ze de Amerikanen vanaf hun vliegvelden vliegen...  :angel: :P
(flinke bezuiniging.. geen aankoop van F-16 vervangers ..  ;)

The U.S. Air Force has deployed F-22s from the 1st Fighter Wing to Kleine-Brogal Air Base, Belgium, Oct. 17.
The aircraft are part of Raptor Redeploy 19-1, conducting short-term visits across Europe.

http://alert5.com/2018/10/18/f-22-arrives-at-kleine-brogel-air-base-belgium/#more-72008

Die amerikanen hebben wel lef hoor
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Lynxian op 18/10/2018 | 18:51 uur
Moeten ze mee oppassen. Het wil nog wel eens hard waaien in België. Of een Belgische monteur pleegt even wat routine-onderhoud...  :angel:

Of ze zorgen zelf dat het fout gaat. Twee F-22A's hebben dit jaar al een crash landing gemaakt  ;)  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lynxian

Citaat van: Harald op 18/10/2018 | 08:28 uur
F-22 arrives at Kleine Brogel Air Base, Belgium 
.... o f   :hrmph:.. schaffen ze de gehele luchtcomponent af ... en laten ze de Amerikanen vanaf hun vliegvelden vliegen...  :angel: :P
(flinke bezuiniging.. geen aankoop van F-16 vervangers ..  ;)

The U.S. Air Force has deployed F-22s from the 1st Fighter Wing to Kleine-Brogal Air Base, Belgium, Oct. 17.
The aircraft are part of Raptor Redeploy 19-1, conducting short-term visits across Europe.

http://alert5.com/2018/10/18/f-22-arrives-at-kleine-brogel-air-base-belgium/#more-72008
Moeten ze mee oppassen. Het wil nog wel eens hard waaien in België. Of een Belgische monteur pleegt even wat routine-onderhoud...  :angel:

Harald

F-22 arrives at Kleine Brogel Air Base, Belgium 
.... o f   :hrmph:.. schaffen ze de gehele luchtcomponent af ... en laten ze de Amerikanen vanaf hun vliegvelden vliegen...  :angel: :P
(flinke bezuiniging.. geen aankoop van F-16 vervangers ..  ;)

The U.S. Air Force has deployed F-22s from the 1st Fighter Wing to Kleine-Brogal Air Base, Belgium, Oct. 17.
The aircraft are part of Raptor Redeploy 19-1, conducting short-term visits across Europe.

http://alert5.com/2018/10/18/f-22-arrives-at-kleine-brogel-air-base-belgium/#more-72008

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Ik denk niet dat de getroffen toestellen worden vervangen. Althans dat begrijp ik hier.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Stoonbrace

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/10/2018 | 22:50 uur
Volgens mij hebben de Belgen na dit incident nog 52 of 53 F16s, dus aan het getal 34 kunnen ze vast wennen.

Of de eerste opvolger al in 2023 geleverd kan worden is met al dit getreuzel maar afwachten, al lijkt de Italiaanse eind assemblage lijn, gezien het te verwachten lager Italiaanse aantal, wel wat capaciteit (over) te hebben.

We hebben er nog meer.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 15/10/2018 | 22:40 uur
?

Ik bedoel met minder F-16's dan de Belgen totaal ter beschikking hadden. Heb het niet over de vervanger, de keuze is nog niet gemaakt en als die er komt duurt het nog wel even dat de vervanger ingestroomd is.

Volgens mij hebben de Belgen na dit incident nog 52 of 53 F16s, dus aan het getal 34 kunnen ze vast wennen.

Of de eerste opvolger al in 2023 geleverd kan worden is met al dit getreuzel maar afwachten, al lijkt de Italiaanse eind assemblage lijn, gezien het te verwachten lager Italiaanse aantal, wel wat capaciteit (over) te hebben.

Huzaar1

Citaat van: Lex op 15/10/2018 | 22:03 uur
Voor de zuiverheid: weet je reeds zeker dat het betreft 'toestellen' of blijft het bij  'toestel'?  :angel:

Die ene die getroffen is. Geen idee hoevaak en waar. Maargoed zal even duren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Lex op 15/10/2018 | 22:03 uur
Voor de zuiverheid: weet je reeds zeker dat het betreft 'toestellen' of blijft het bij  'toestel'?  :angel:

?

Ik bedoel met minder F-16's dan de Belgen totaal ter beschikking hadden. Heb het niet over de vervanger, de keuze is nog niet gemaakt en als die er komt duurt het nog wel even dat de vervanger ingestroomd is.

Lex

Citaat van: Ros op 15/10/2018 | 21:53 uur
Of met minder toestellen gewoon verder ?
Voor de zuiverheid: weet je reeds zeker dat het betreft 'toestellen' of blijft het bij  'toestel'?  :angel:

Ros

Citaat van: Sparkplug op 15/10/2018 | 19:08 uur
En dan is het niet te hopen dat België net als Canada tweedehands toestellen moet aanschaffen om de kwantiteit op peil te houden en de echte keuze steeds voor zich uit schuift.

Of met minder toestellen gewoon verder ?