Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 15/10/2018 | 20:56 uur
Daar heb je het toch mis.
Er is een deel van het Koninkrijk de Nederlanden wat grenst aan Frankrijk, of als je dat liever hebt: er is een deel van Frankrijk wat grenst aan het Koninkrijk der Nederlanden.  8)

Het is een "paar" uur vliegen, maar dan heb je ook wat... (na de wederopbouw)

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 15/10/2018 | 19:57 uur
Wat een wereldvreemde benadering is dit weer, echt Belgen. Kap eens met die naïeve passieve houding. Weinig galant?
Frankrijk doet officieel niet eens meer mee aan de strijd, en hun hele deelname was niet volgens de regels.
Echt godsakker wat ben ik de goden dankbaar dat NL niet naast Frankrijk ligt.
Daar heb je het toch mis.
Er is een deel van het Koninkrijk de Nederlanden wat grenst aan Frankrijk, of als je dat liever hebt: er is een deel van Frankrijk wat grenst aan het Koninkrijk der Nederlanden.  8)

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/10/2018 | 18:48 uur
"Mogelijk wil minister Vandeput wel nog het erg heikele dossier van de opvolger van de F-16 mee laten landen. Verwacht wordt dat er geen beslissing komt voor het staatsbezoek van de Franse president Macron in november. Het zou weinig galant zijn van premier Charles Michel (MR) om Amerikaanse gevechtsvliegtuigen te kopen, net voor zo'n Frans bezoek. Zeker omdat ook Frankrijk nog steeds officieus meedingt"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/15/wordt-zuhal-demir-nieuwe-minister-van-defensie/

Wat een wereldvreemde benadering is dit weer, echt Belgen. Kap eens met die naïeve passieve houding. Weinig galant?
Frankrijk doet officieel niet eens meer mee aan de strijd, en hun hele deelname was niet volgens de regels.
Echt godsakker wat ben ik de goden dankbaar dat NL niet naast Frankrijk ligt.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

#432
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/10/2018 | 19:01 uur
Het zou ook niet galant zijn om tijdens dat staatsbezoek een niet officiële- en daarmee niet bestaande kandidaat tot winnaar te bestempelen...

Conclusie: het betreft slechts tijdrekken, waarbij het mij niet zal verbazen als dit dossier als soap wordt doorgeschoven naar de volgende minister van defensie.

Politici...  :sick:

En dan is het niet te hopen dat België net als Canada tweedehands toestellen moet aanschaffen om de kwantiteit op peil te houden en de echte keuze steeds voor zich uit schuift.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 15/10/2018 | 18:55 uur
Beginnen over galant, terwijl de Rafale officieus en niet officieel meedingt. Waar moet België nog meer rekening mee houden? :sick:

Het zou ook niet galant zijn om tijdens dat staatsbezoek een niet officiële- en daarmee niet bestaande kandidaat tot winnaar te bestempelen...

Conclusie: het betreft slechts tijdrekken, waarbij het mij niet zal verbazen als dit dossier als soap wordt doorgeschoven naar de volgende minister van defensie.

Politici...  :sick:

Sparkplug

Citaat van: VRT op 15/10/2018 | 18:48 uur
"Mogelijk wil minister Vandeput wel nog het erg heikele dossier van de opvolger van de F-16 mee laten landen. Verwacht wordt dat er geen beslissing komt voor het staatsbezoek van de Franse president Macron in november. Het zou weinig galant zijn van premier Charles Michel (MR) om Amerikaanse gevechtsvliegtuigen te kopen, net voor zo'n Frans bezoek. Zeker omdat ook Frankrijk nog steeds officieus meedingt"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/15/wordt-zuhal-demir-nieuwe-minister-van-defensie/

Beginnen over galant, terwijl de Rafale officieus en niet officieel meedingt. Waar moet België nog meer rekening mee houden? :sick:
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

"Mogelijk wil minister Vandeput wel nog het erg heikele dossier van de opvolger van de F-16 mee laten landen. Verwacht wordt dat er geen beslissing komt voor het staatsbezoek van de Franse president Macron in november. Het zou weinig galant zijn van premier Charles Michel (MR) om Amerikaanse gevechtsvliegtuigen te kopen, net voor zo'n Frans bezoek. Zeker omdat ook Frankrijk nog steeds officieus meedingt"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/15/wordt-zuhal-demir-nieuwe-minister-van-defensie/

Huzaar1

Citaat van: Harald op 15/10/2018 | 13:09 uur
Ze waren toch al begonnen ...  :hrmph:  :P .. met F-16 (af te) schieten

straks zijn er te weinig F-16's en moet de vervanger versneld ingevoerd worden ...

Welnee, je hebt ze gehoord toch :cute-smile:
Ze rollen gewoon een glimmend nieuwe operationeel-gereed klaarstaande Block 52 F-16 uit de verpakking en vliegen daarmee. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/10/2018 | 12:45 uur
* wanneer gaat nu het de kogel door de Brusselse kerk aangaande het vF16 dossier?

Ze waren toch al begonnen ...  :hrmph:  :P .. met F-16 (af te) schieten

straks zijn er te weinig F-16's en moet de vervanger versneld ingevoerd worden ...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 15/10/2018 | 12:33 uur
Hier was uitstel voor aangevraagd als ik me het goed herinner, meer dan dat weet ik ook niet.

Ik begreep dat dit het plan was...

* is dit gebeurd?
* is het voorstel op basis van de huidige voorwaarden verlengt?
* is het door LM afgewezen?

En natuurlijk de vraag, nu de verkiezingen achter de rus zijn en het duidelijk is geworden dat een burgemeestersbaantje ook wel attractief is... de vraag:

* is dit een idee van Steven Vandeput zelf, of wordt hij door de partij geparkeerd?
* wanneer gaat nu het de kogel door de Brusselse kerk aangaande het vF16 dossier?


Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/10/2018 | 09:09 uur
Wat is er inmiddels gebeurd met de gisteren geëxpireerde offerte van LM m.b.t. de (mogelijke) aanschaf van de F35A?
Hier was uitstel voor aangevraagd als ik me het goed herinner, meer dan dat weet ik ook niet.

Huzaar1

Goede vraag.
Gek dat een wapensysteem niet ontladen wordt als er onderhoudt wordt uitgevoerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Wat is er inmiddels gebeurd met de gisteren geëxpireerde offerte van LM m.b.t. de (mogelijke) aanschaf van de F35A?

Huzaar1

#422
Is natuurlijk een PR nachtmerrie dit voor de Beglische luchtmacht. Ben benieuwd wat mm baas te zeggen heeft. Is oud f16 vlieger.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#421
Ik las ergens iets over een ''Weight-to-wheels switch'' waarbij zodra er gewicht op de wielen komt (aan de grond staan) het automatisch voorkomt dat alle wapens blokkeren, ik vraag me af of iemand hier meer over weet ? En als dit bestaat hoe dat hier in godsnaam fout gegaan kan zijn? Het toestel stond ook in een bunker voor onderhoud maar was nog geladen?

Een voormalig F-16 monteur zegt wel dat het mogelijk is dat de switch handmatig uitgezet is i.v.m. bepaalde onderhoudstaken.
Deze F-16 flight checklist stond ook gepost.