Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

Huzaar1

Niks niks.
Maar dat dit de jaarplanning niet overhoop gooit.. daar geloof ik nul van.  :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2018 | 12:45 uur
KAN NOG JAAAAAREN MEE.


Geen keuring voor verkoop.

Over het algemeen is de autohandel in Belgieë betrouwbaarder en goedkoper. Zolang de dealer maar niet Hassan heet. ;D


Maar goed, wat voor effect heeft dit grapje op het vervangingsproces? Meer dan een geheven vingertje en wat schijnheilig gezucht zal het wel niet worden?

Stoonbrace

Citaat van: Flyguy op 14/10/2018 | 12:44 uur
DEALER ONDERHOUDEN, MATCHING NUMBERS!

KAN NOG JAAAAAREN MEE.









Geen keuring voor verkoop.

Flyguy

Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2018 | 12:37 uur
F-16. Lage kilometerstand, altijd in de garage gestaan. Eerste en enige eigenaar was een nonnetje. Oppervlakkige lakschade.

DEALER ONDERHOUDEN, MATCHING NUMBERS!

Stoonbrace

Citaat van: StrataNL op 13/10/2018 | 20:05 uur


F-16. Lage kilometerstand, altijd in de garage gestaan. Eerste en enige eigenaar was een nonnetje. Oppervlakkige lakschade.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 13/10/2018 | 14:03 uur
Wel tekenent dat direct als er een belg 3 f-16's vernaggelt erbij geroeptoetert wordt dat er meer dan Nederlandse toestellen vliegen.


Volgens mij zou je je druk moeten maken om iets anders maargoed :cute-smile:

Tja, Walen en Nederlanders... Ik ga me er niet in moeien...  :angel:

Lex


StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Flyguy op 13/10/2018 | 00:32 uur
Klinkt als een typische walenopmerkingen.

Wel tekenent dat direct als er een belg 3 f-16's vernaggelt erbij geroeptoetert wordt dat er meer dan Nederlandse toestellen vliegen.


Volgens mij zou je je druk moeten maken om iets anders maargoed :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Lynxian op 13/10/2018 | 13:15 uur
Ik persoonlijk had verwacht dat je de wapens niet op de grond zou kunnen afvuren, waarbij ik mag aannemen dat de boordcomputers uit waren of in onderhoudsmodus staan. Maarja, ik ben maar een simpele programmeur.  :cute-smile:

Dat vroeg ik me ook al af, ik kan me niet voorstellen dat het gebruikelijk is dat een toestel stilstaand in onderhoud (in de hangaar/bunker) in staat is om zomaar wapens af te vuren. Blijkbaar is het in dit geval wel gebeurd maar je ziet normaal altijd ''remove before flight'' labels ik nam altijd aan dat die ook een soort veiligheids pal zouden activeren als ze er in zaten.

Citaat van: Lynxian op 13/10/2018 | 13:15 uur
Is dit overigens nou de eerste kill door een F-16 van een ander vliegtuig met zijn boordkanon? Zou toch een leuk stukje trivia zijn; weet iemand dit?  :devil:

Nee hoor er zijn al meerder ''kills'' gemaakt met het boordkanon van een F-16. Voor België was het dan wel weer de eerste, maar dat was het toch al eerste na 1945.
Alle F-16 operationele info hier

Lynxian

Ik persoonlijk had verwacht dat je de wapens niet op de grond zou kunnen afvuren, waarbij ik mag aannemen dat de boordcomputers uit waren of in onderhoudsmodus staan. Maarja, ik ben maar een simpele programmeur.  :cute-smile:

Is dit overigens nou de eerste kill door een F-16 van een ander vliegtuig met zijn boordkanon? Zou toch een leuk stukje trivia zijn; weet iemand dit?  :devil:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Tientallen miljoenen schade: schoot de ene F-16 de andere aan flarden?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181012_03832713 via @nieuwsblad_be

Sparkplug

Citaat van: Umbert op 13/10/2018 | 10:12 uur
Werden de eenheden op het vliegveld Volkel. vroeger niet aangeduid met 1ste Fighter Wing meen dat ik die term in een of ander boek gelezen te hebben.
https://sgvolkel.nl/cms/download/historie.pdf

Dan was vliegbasis Volkel de enigste daarmee. In de boeken over de vliegbases Gilze-Rijen, Leeuwarden, Soesterberg en Twente ben ik nooit iets tegen gekomen over officiële Wing nummers. Het wordt zelfs niet eens genoemd in het boek Squadrons van de Koninklijke Luchtmacht (W.F. Helfferich, 3 edities).

Vliegbasis Volkel had ook de meeste Squadrons van Commando Tactische Luchtstrijdkrachten (CTL). Daarnaast bestond tot 1972 Commando Luchtverdediging (CLV). Vanaf 1972 ging alles op in CTL.

Voordat we te ver off-topic gaan, weer terug naar België.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Umbert

#404
Citaat van: Sparkplug op 12/10/2018 | 19:29 uur
De KLu heeft officieel alleen Squadrons en geen Wings. Nooit gehad ook, ondanks dat genoeg vliegbases 2 of meerdere squadrons hadden.

Werden de eenheden op het vliegveld Volkel. vroeger niet aangeduid met 1ste Fighter Wing meen dat ik die term in een of ander boek gelezen te hebben.
https://sgvolkel.nl/cms/download/historie.pdf