Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 04/10/2018 | 18:46 uur
Jammer dat Standaard het woord gemeenteraadsverkiezingen niet in de kop wilde gebruiken. Bij deze kop dacht ik eerst aan de landelijke verkiezingen.

Hopelijk weten zowel de regering als parlement daarna wel z.s.m. een keuze te maken.

Belachelijke situatie natuurlijk om 's-lands veiligheid te koppelen aan gemeenteraadsverkiezingen... maar goed dat fenomeen kennen we ook in Nederland, het loste ons vermoedelijk een stoeltje bij de G20.

Sparkplug

Citaat van: Standaard op 04/10/2018 | 17:59 uur
België: Regering probeert vervanging F-16's over verkiezingen te tillen

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181004_03807671?utm_source=standaard&utm_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend via @destandaard

Jammer dat Standaard het woord gemeenteraadsverkiezingen niet in de kop wilde gebruiken. Bij deze kop dacht ik eerst aan de landelijke verkiezingen.

Hopelijk weten zowel de regering als parlement daarna wel z.s.m. een keuze te maken.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Mourning

Citaat van: Sparkplug op 10/09/2018 | 10:38 uur
Als het om de VS en/of F-35 gaat, dan wordt dat vaak onder een vergrootglas gelegd.

Idd, dus waarom zou je die tegenstanders dat extra vergrootglas bij wijze van spreken in de handen drukken?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 10/09/2018 | 10:28 uur
Klopt, maar het is wel alles gerelateerd aan de JSF welk meer (vaak negatieve) extra aandacht genereerd. Het komt mij i.i.g. als onverstandig over.

Als het om de VS en/of F-35 gaat, dan wordt dat vaak onder een vergrootglas gelegd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

ARM-WAP

Dat de Amerikanen alsook de Britten "druk maken" kan ik best voorstellen.
Er is immers nog een derde partij die druk uitoefent... eentje die niet eens de moeite gedaan heeft een dossier in te dienen terwijl zowel de Amerikanen als de Britten dit wel deden.
Dat men bezuiden de taalgrens een voorkeur heeft voor 'derden' moge duidelijk zijn. Zij denken nog steeds dat het manna uit de hemel zal vallen, zelfs al is er niets concreets aangeboden. Integendeel: dreigementen zijn er dan weer wel.

Oktober is niet lang meer... Nog een maandje wachten... om dan de langverwachte beslissing nogmaals te zien uitgesteld? Zou me niets verbazen.

En even terzijde... de verkiezingsuitslag in Zweden zal ook in Belgie stilletjesaan enkele politieke partijen zenuwachtig beginnen maken. Het zou best wel eens kunnen dat de kaarten voor de federale stoelendans goed geschud worden zodat een herhaling van de huidige regering er niet komt.
En een regering "van lopende zaken" zal geen beslissing nemen omtrent dit dossier.

Mourning

Citaat van: Sparkplug op 10/09/2018 | 10:21 uur
De aanbiedingen van de andere partijen hebben ook een beperkte geldigheid. En het is niet zo dat de Amerikanen als enigste druk uitoefenen.

Klopt, maar het is wel alles gerelateerd aan de JSF welk meer (vaak negatieve) extra aandacht genereerd. Het komt mij i.i.g. als onverstandig over.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 10/09/2018 | 10:17 uur
Ik weet niet of dat, zeker bij dit dossier, de juiste approach is om de order binnen te halen voor Lockheed Martin... ik hoor het geluid vanuit Wallonie om niet te zwichten voor de druk alweer aanzwellen.

De aanbiedingen van de andere partijen hebben ook een beperkte geldigheid. En het is niet zo dat de Amerikanen als enigste druk uitoefenen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/09/2018 | 07:58 uur
VS-ambassadeur zet België onder druk om over opvolging F-16's te beslissen voor half oktober

http://www.dm.be/s/ax8f81990/1AkodQ via @demorgen

Ik weet niet of dat, zeker bij dit dossier, de juiste approach is om de order binnen te halen voor Lockheed Martin... ik hoor het geluid vanuit Wallonie om niet te zwichten voor de druk alweer aanzwellen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

VS-ambassadeur zet België onder druk om over opvolging F-16's te beslissen voor half oktober

http://www.dm.be/s/ax8f81990/1AkodQ via @demorgen

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 05/09/2018 | 09:32 uur
The version of the F-35 Belgium is considering buying was conceived to be no more expensive to build and operate than the Cold War F-16s it will replace."
:cute-smile: :confused: :silent:
en toen volgde de klik die dat browservenster sloot.

Met die zin heb ik ook idd de nodige moeilijkheden. Het gedeelte "no more expensive to build" zou wel eens aardig kunnen kloppen als de F35A prijsdaling doorzet naar het gewenste niveau (versus de meest recente F16 variant).

Het exploitatiegedeelte.... daar gaan ze toch de mist in.

ARM-WAP

Ik dacht, interessante lectuur...
Totdat ik het volgende las:
"Just knowing those two facts would tell any aerospace expert that the Typhoon is less survivable in wartime and more expensive to maintain.
The version of the F-35 Belgium is considering buying was conceived to be no more expensive to build and operate than the Cold War F-16s it will replace."
:cute-smile: :confused: :silent:
en toen volgde de klik die dat browservenster sloot.

jurrien visser (JuVi op Twitter)