Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#75
Citaat van: Stoonbrace op 20/03/2018 | 07:33 uur
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/levensduur-f-16-kan-volgens-studie-makkelijk-worden-verlengd-tot-minstens-2029~ada1cffd/

Wég vervanging.

Lijkt me een voorbarige conclusie, hooguit een latere invoerdatum.

De enige die daar echt pret bij heeft (naast wat politieke haantjes) is LM, die pakt de euro's 2 keer, eenmaal voor het verlengen van de levensduur, in het kostbaarste stuk van de badkuipkromme, en daarna vol op de kassa voor de F35A.


Huzaar1

Het heeeeft even geduurd, maar ook journalisten kunnen rekenen.

Even professor Herman Matthijs citeren: 'De wet van 23 mei 2017 heeft de programmering voor de militaire investeringen 2016-2030 vastgelegd en daar staat 9,2 miljard euro ingeschreven. Die 9,2 miljard is uitgedrukt in geld van 2015, dus daar moet je de inflatie nog bij rekenen. Er is dus zeker geld voorzien voor de aankoop van de 34 gevechtsvliegtuigen.'

Het verbaast ons dat een begrotingsspecialist niet weet dat voor de vliegtuigen slechts 3,5 miljard euro werd geprogrammeerd. Onvoldoende want uit het officiële document dat de verkoop van VS-militair materieel toelaat en goedgekeurd werd door het Amerikaanse congres is er sprake van $6.53 miljard, en dus moet minstens één tot twee miljard gezocht worden (of afgenomen van andere noodzakelijke militaire programma's). Men mag van de Amerikanen veel zeggen, maar ze gaan niet lichtzinnig foute bedragen vermelden op officiële documenten.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

#72
Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 22:49 uur
Deze Cobra's kun je upgraden naar AH-1W/Z.

Dat wordt dan een hele prijzige upgrade. De Israëlische Cobra's zijn eenmotorig. De roots van de AH-1W gaat terug tot de AH-1J (eerste tweemotorige Cobra).

Tweedehands kopen is één, maar dan begint het pas. De boel moet ook nog op niveau worden gebracht.

In België dachten sommigen blijkbaar ''Wat zij in Canada met tweedehands Hornets kunnen, kan hier ook.''.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

'Worden we een onderafdeling van de Nederlandse defensie?'

http://www.knack.be/s/r/c/973529 via @knack

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 22:50 uur
Er is een hele goede reden waarom de Israëlische luchtmacht afscheid van deze oude kisten neemt, dergelijk oud en stevig ingezet materieel moet je niet willen.

Ik hoef ook geen opgeknapte auto uit 1979, ook niet als ze deze voorzien hebben van airco en navigatie, misschien leuk voor in de weekenden, maar niet om er nog vele jaren 40.000km of meer per jaar mee te rijden.
De beste man ziet de tweedehands F-16's ook maar als tussen oplossing tot dat de F-35 ver genoeg ontwikkeld is om aan te kopen en direct full capable te zijn.
Alsof je je auto inruilt voor eenzelfde model met minder kilometers om over 2 jaar alsnog de nieuwste versie te kopen. Dan betaal je toch 2 keer de prijs of zie ik dat verkeerd?

Dan heb je kans nu 28 miljoen per kist te betalen, Indonesie kocht 24 tweedehands F-16's voor een kleine 670 miljoen dollar (27,9 mil per toestel) x 34 toestellen = een kleine 950 miljoen euro waarna je besluit om over 2- 4 jaar alsnog die 3,5 miljard uit te trekken om de F-35 te kopen omdat het dan wel uit ontwikkeld is? Dan ben je alleen maar meer geld kwijt, het zal wel Turkse logica zijn ( er vanuit gaande dat meneer Turks is)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#69
Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 22:30 uur
Nu zat ik eens verder te lezen.

also selling another seven Hercules C-130 planes, seven Hawk fighter-interceptor systems, 40 Skyhawk Eagles and eight Cobra helicopters

http://www.thedrive.com/the-war-zone/6706/israel-retires-the-f-16a-b-netz-and-puts-40-up-for-sale

Jurrien hier heb je 8 Cobra gevechtshelikopters die maritiem ingezet kunnen worden, jij weet deze aanschaf vast heel goed te verkopen aan de politici in Den Haag?

Er is een hele goede reden waarom de Israëlische luchtmacht afscheid van deze oude kisten neemt, dergelijk oud en stevig ingezet materieel moet je niet willen.

Ik hoef ook geen opgeknapte auto uit 1979, ook niet als ze deze voorzien hebben van airco en navigatie, misschien leuk voor in de weekenden, maar niet om er nog vele jaren 40.000km of meer per jaar mee te rijden.

Ace1

Citaat van: JdL op 06/03/2018 | 22:41 uur
Dat zijn oude Cobra's, geen AH-1W/Z. Moet je echt niet willen.

Deze Cobra's kun je upgraden naar AH-1W/Z.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 22:42 uur
Combat proof kan je al na 1 inzet zijn, deze kisten hebben echt hun uurtjes wel gemaakt.

Nogmaals Israel Aerospace Industries (IAI) heeft de kennis in huis om een toestel naar 0 uren te brengen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 21:54 uur
Afgeracht vindt ik persoonlijk een lelijk woord laten we dat vervangen door combat proof.

Combat proof kan je al na 1 inzet zijn, deze kisten hebben echt hun uurtjes wel gemaakt.



JdL

Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 22:30 uur
Nu zat ik eens verder te lezen.

Jurrien hier heb je 8 Cobra gevechtshelikopters die maritiem ingezet kunnen worden, jij weet deze aanschaf vast heel goed te verkopen aan de politici in Den Haag?
Dat zijn oude Cobra's, geen AH-1W/Z. Moet je echt niet willen.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Ace1

Nu zat ik eens verder te lezen.

also selling another seven Hercules C-130 planes, seven Hawk fighter-interceptor systems, 40 Skyhawk Eagles and eight Cobra helicopters

http://www.thedrive.com/the-war-zone/6706/israel-retires-the-f-16a-b-netz-and-puts-40-up-for-sale

Jurrien hier heb je 8 Cobra gevechtshelikopters die maritiem ingezet kunnen worden, jij weet deze aanschaf vast heel goed te verkopen aan de politici in Den Haag?

Ace1

#63
Citaat van: Parera op 06/03/2018 | 22:09 uur
Een toestel zover door upgraden en onderdelen vervangen zodat alles 0 uren gevlogen heeft schiet toch totaal niet op?  Dan betaal je uiteindelijk net zoveel als dat je een splinternieuw toestel gaat kopen. Laat je van de nieuwprijs misschien nog eens 20% korting krijgen in deze ''refurbished'' status maar het is en blijft een opgeknapt barrel.

en afgeracht is echt wel iets heel anders dan combat proven hoor....

Nee dat valt mee Israel Aerospace Industries (IAI) biedt een Kfir Blok 60 voor  $20 miljoen per stuk aan.

Parera

Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 21:59 uur
Nu heeft Israël een eigen defensie industrie die de kennis in huis heeft om een toestel naar 0 uren te brengen dat hebben ze bewezen door gebruikte Kfir toestellen naar 0 uren te brengen.

http://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=26606.15

Een toestel zover door upgraden en onderdelen vervangen zodat alles 0 uren gevlogen heeft schiet toch totaal niet op?  Dan betaal je uiteindelijk net zoveel als dat je een splinternieuw toestel gaat kopen. Laat je van de nieuwprijs misschien nog eens 20% korting krijgen in deze ''refurbished'' status maar het is en blijft een opgeknapt barrel.

en afgeracht is echt wel iets heel anders dan combat proven hoor....


Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 21:13 uur
Met elk slechts 1000 vlieguren...??

Nu heeft Israël een eigen defensie industrie die de kennis in huis heeft om een toestel naar 0 uren te brengen dat hebben ze bewezen door gebruikte Kfir toestellen naar 0 uren te brengen.

http://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=26606.15