Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 20:47 uur
Dat is niet moeilijk Israël heeft namelijk nog 40 F16's te koop staan

Met elk slechts 1000 vlieguren...??

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 06/03/2018 | 20:47 uur
Dat is niet moeilijk Israël heeft namelijk nog 40 F16's te koop staan en als je deze van een update laat voorziet in Israël en heb je een toestel wat superieur is.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/6706/israel-retires-the-f-16a-b-netz-and-puts-40-up-for-sale
OK - maar daarbij weten we niets over de vlieguurtjes en de toestand van de frames...
Enfin - het zal niet gebeuren.
(Dank je voor de link!)

Ace1

#56
Citaat van: ARM-WAP op 06/03/2018 | 19:24 uur
Ik zou wel eens willen weten waar de Heer Yuksel denkt deze F-16s (nog) te vinden.
Het iss idd weer zo'n eikel die geen weet heeft over dit thema en aan profileringsdrang lijdt... Verkiezingen zijn weer in aantocht... Elk tracht wanhopig een paar soundbites de ether in te sturen en hoopt daarbij te scoren of dat tenminste de naam bij de kiezer blijft hangen...

Dat is niet moeilijk Israël heeft namelijk nog 40 F16's te koop staan en als je deze van een update laat voorziet in Israël en heb je een toestel wat superieur is.

http://www.thedrive.com/the-war-zone/6706/israel-retires-the-f-16a-b-netz-and-puts-40-up-for-sale

ARM-WAP

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 19:39 uur
Het levert weer een zinloze discussie en als je pech hebt vertraging.
Aan MinDef en de staf van de LuM om aan te tonen dat die optie er gewoon niet is...

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 19:39 uur
Als het dan toch tijdelijke occasions zouden moeten zijn dan heb je denk ik de beste kans in sur plus (Europese) Typhoons of misschien heeft Saab nog een aantal Gripen A/B in de opslag staan die opgewaardeerd kunnen worden naar C/D variant.
Dat is dan ook weer een probleem:
- De Oostenrijkers stoten 12 Typhoons af omdat ze hen te duur zijn... In Belgie zouden die kisten eventueel wel tijdelijk ingezet kunnen worden. Maar daar willen zowel MinDef als Staf LuM nieuw. Dus: geen optie
- De Zweden haakten af omdat ze blijkbaar niet konden/willen voldoen aan de eventuele Belgische (zware?) eisen bij buitenlandse, operationele inzet. Ook geen optie dus.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 19:39 uur
Maar goed eerst een occasion en daarna een nieuwe kist is slechts meer geld uitgeven.
Uiteraard... en die occasions moeten mss eerst weer aanpassingen ondergaan voordat ze in gebruik genomen worden. Nog meer uitgegeven.

Ach, gewoon een paar maandjes afwachten en dan komt de aap uit Vandeputs mouw.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 06/03/2018 | 19:24 uur
Ik zou wel eens willen weten waar de Heer Yuksel denkt deze F-16s (nog) te vinden.
Het iss idd weer zo'n eikel die geen weet heeft over dit thema en aan profileringsdrang lijdt... Verkiezingen zijn weer in aantocht... Elk tracht wanhopig een paar soundbites de ether in te sturen en hoopt daarbij te scoren of dat tenminste de naam bij de kiezer blijft hangen...

Het levert weer een zinloze discussie en als je pech hebt vertraging.

Als het dan toch tijdelijke occasions zouden moeten zijn dan heb je denk ik de beste kans in sur plus (Europese) Typhoons of misschien heeft Saab nog een aantal Gripen A/B in de opslag staan die opgewaardeerd kunnen worden naar C/D variant.

Maar goed eerst een occasion en daarna een nieuwe kist is slechts meer geld uitgeven.

ARM-WAP

#53
Ik zou wel eens willen weten waar de Heer Yuksel denkt deze F-16s (nog) te vinden.
Het iss idd weer zo'n eikel die geen weet heeft over dit thema en aan profileringsdrang lijdt... Verkiezingen zijn weer in aantocht... Elk tracht wanhopig een paar soundbites de ether in te sturen en hoopt daarbij te scoren of dat tenminste de naam bij de kiezer blijft hangen...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 06/03/2018 | 18:16 uur
Misschien moeten ze de Mirage 5's maar uit de musea slepen :angel: Wat een onzin, deze meneer heeft totaal geen idee waar hij over praat.
Toestellen met 1000 vlieg uren op de tellers ik denk niet dat die er veel gaan zijn, en hoeveel uren hebben de Belgische toestellen er opzitten?

Het is dan ook wederom een politicus die zonder kennis van zaken zijn persmoment zoekt.  :sick:

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/03/2018 | 17:57 uur
Vervanging oude F-16's: Kamerlid Veli Yüksel sluit aankoop tweedehands F-16's niet uit

https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1520350026849/

Misschien moeten ze de Mirage 5's maar uit de musea slepen :angel: Wat een onzin, deze meneer heeft totaal geen idee waar hij over praat.
Toestellen met 1000 vlieg uren op de tellers ik denk niet dat die er veel gaan zijn, en hoeveel uren hebben de Belgische toestellen er opzitten?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Vervanging oude F-16's: Kamerlid Veli Yüksel sluit aankoop tweedehands F-16's niet uit

https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1520350026849/


Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 20/02/2018 | 20:03 uur
Ik hoopte even dat het in een ASuW role zou zijn. Nu kunnen alle kandidaten daar mee uit de voeten, maar toch.
Een Belgisch squadron op de CdG, man man. glad onmogelijk natuurlijk.

Het wapenpakket van de Rafale C en Rafale M is identiek.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#47
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/02/2018 | 19:31 uur
Hebben we iets gemist?

Belgium wants to buy Rafale fighters for naval capability, says French lawmaker

https://www.defensenews.com/naval/2018/02/20/belgium-wants-to-buy-rafale-fighters-for-naval-capability-says-french-lawmaker/#.WoxpJj8Z2h4.twitter
Nou is de grap dat Belgen dom zijn maar volgens mij bewijst deze Fransman dat wij Nederlanders het al jaren verkeerd zeggen: De Fransen zijn de lompe  :big-smile:
Mocht dit om een of andere reden wel de waarheid zijn, dan wil ik hierbij afscheid nemen van de samenwerkingen tussen Nederland en Belgie want dan kunnen we de Belgen toch niet meer serieus nemen.

Voorlopig ga ik maar uit van een over ijverige journalist die gelezen heeft: Belgie heeft de keuze uit o.a. de Rafale. En daarbij zelf deze conclusie trok: Rafale = Carrierborne dus Belgie wil het om die reden.

Citaat van: Huzaar1 op 20/02/2018 | 19:35 uur
;D

Als Belgie over 10 jaar met 34 rafales in de marine uitvoering hier de QRA boven NL doet hebben we in ieder geval allemaal wat te lachen.


Dan wel vertrokken vanaf oefen vliegkampschip ''BNS Kleine-Brogel''   :silent:

Sparkplug

Weer tijd voor een facepalm smiley. Alsof de Fransen erom staan te springen dat een handjevol Belgische Rafale M's aan de carrier air wing worden toegevoegd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.


Huzaar1

Ik snap dit soort idioten niet. Hoe kun je dit nu zeggen. Dit kan niets anders zijn dan een unieke capability proberen aan te tonen om zo wat los proberen te maken. Als hier maar enige waarheid achter zit vrees ik echt dat we voortaan beter de banden met Frankrijk aan kunnen halen. Wat een geweldige lobby moeten die lui hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"