Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#75
Spaanse marine vergroot haven omdat onderzeeër niet past
De Spaanse marinehaven in de stad Cartagena moet op de schop. Er komt een verbouwing van 16 miljoen euro omdat de nieuwe onderzeeërs van het Spaanse leger niet in de haven blijken te passen. De Spaanse krant El Pais spreekt van een nieuw hoofdstuk in het bizarre verhaal rond de nieuwe onderzeeërs van het type S-80, die vanaf 2022 inzetbaar moeten zijn. De komende dagen geeft de Spaanse regering waarschijnlijk goedkeuring om bijna 1,8 miljard euro extra uit te geven voor het project. De totale kosten voor de vier onderzeeërs komen daarmee op 4 miljard euro, een miljard per onderzeeboot. De schepen zijn daarmee ongeveer twee keer zo duur als verwacht. De vorige regering van premier Rajoy had de papieren voor de extra uitgaven al klaarliggen, maar nog niet ondertekend. De nieuwe minister van Defensie, Margarita Robles, wil de investeringen snel doorvoeren. De werkzaamheden in de haven zouden dit najaar kunnen beginnen.

Niet drijven
De problemen met de S-80 begonnen in 2013, toen een afwijking in de gewichtsverdeling van 125 ton aan het licht kwam. Daardoor kwam het drijfvermogen van de onderzeeër in gevaar. Het was niet gegarandeerd dat het schip na een duik weer aan het wateroppervlak kon komen. De gewichtsverdeling kon alleen worden hersteld door de S-80 met ongeveer 10 meter te verlengen, naar bijna 81 meter. De onderzeeër kreeg ook meteen een nieuwe naam: de S-80 Plus.

3 meter te kort
Nu blijkt de S-80 Plus dus te lang voor de haven in de Zuid-Spaanse stad Cartagena. De aanlegplaatsen zijn 78 meter lang, zo'n 3 meter te kort voor de nieuwe onderzeeër dus. Daarnaast zijn er ook problemen met de motoren die de onderzeeërs moeten voortstuwen. Ook hebben experts grote twijfels of de S-80 de concurrentie aankan met andere onderzeeërs. Een Duits type heeft bijvoorbeeld een marktwaarde van 400 tot 600 miljoen euro, ongeveer de helft van de kosten van de Spaanse onderzeeërs dus.

[Bron : Nos.nl ]

Uit de Spaanse krant waar de NOS naar refereert

Parera

2 New Ships DN-4000: the Largest and Most Modern Patrol Boats of the CSBVN



At the Vietship 2018 show taking place in Hanoi, the document of the Song Thu Corporation introduces a very modern DN-4000 patrol ship built for the Vietnam Coast Guard. In the context of the fluctuating world and region, as one of the most important law enforcement forces at sea, the Vietnam Coast Guard has recently been given priority in building new ships. Multi-patrol boats and modern search and rescue vessels. In particular, the military shipbuilding industry in our country has risen strongly, building many modern patrol vessels to provide forces such as naval, marine police, fishermen, ... Typical of That is the units such as Song Thu Corporation, Ba Son Corporation, One Member Limited Company 189, Hong Ha Shipbuilding Limited Company.

These modern facilities have made a particularly important contribution to ensuring that Vietnamese law enforcement forces patrol and monitor the sea, protect the sovereignty of the sea and the island as well as protect the fishery resources. At the same time along with the fishermen on the sea to help, search and rescue when necessary, help her peace of mind on the long beach. In addition to the "Made in Vietnam" vessels, the Vietnam Coast Guard has recently received a number of patrol boats from the United States, Korea and Japan.



On the other hand, with their internal strength and creativity, Vietnamese shipbuilders have fully mastered the technology of shipbuilding, patrol and large specialized ships to be ready to accelerate. request. Although there have been large-scale modern patrol boats such as the DN-2000 design or the Hamilton class patrol boat that we recently received from the US (numbered CSB 8020) but that was not enough, Coast Guard Vietnam still needs larger and more modern vessels, can go long sea, operating in the sea conditions. Therefore, the DN-4000 shipbuilding project has been deployed on the basis of the help of the Damen Group (Netherlands), the DN-2000 design unit to build a series of six ships equipped for the Viet Nam Coast Guard Male (4 units) for the Vietnam Fisheries Control Force (2 units) before. According to the brochure presented at Vietship 2018, which is taking place at the Hanoi National Convention Center, Song Thu Corporation said it would build two modern DN-4000 multi-patrol boats to equip the police Vietnamese sea.

Specifically, DN-4000 ships have the basic technical parameters - as follows: Maximum length 122,90m; Maximum width 16m; Height of the ship is 7.4m; Draft maximum 4.1m; Capacity 14.360kw; Maximum speed of 23.2 knots; Utilized by: Vietnam Coast Guard; Quantity: 2 pcs. Estimates of the standard water displacement of the DN-4000 design vessels will have a displacement of over 4,000 tonnes and, once loaded, will be the largest and most modern vessels of the Police. Vietnamese sea.



Prior to that, in early 2015, the DN-4000 multi-purpose patrol boat was first shown at the Coast Guard Review Conference 2014 and deployed in 2015 by the Coast Guard of Vietnam and th 2 DN-4000 appeared on the report of VTV1. According to the design, the DN-4000 ships have landing and storage spaces in sufficient space to accommodate mid-sized helicopters. In the design document, the Russian-made Ka-27 helicopter can be easily dismantled and landed. In terms of weapons, the DN-4000 can be equipped with lightweight cannons just enough to defend and do maritime patrol duties. Although there is no information on the progress of deploying two DN-4000 multi-purpose patrol vessels at Song Thu, it is possible to see the plan approved.

Hopefully, in the near future, we can see that these large and modern ships are on the payroll of the Vietnam Coast Guard, contributing to the protection of sea sovereignty and law enforcement in the sea. as well as ensuring the safety of life and property for the fishermen peace of mind to the sea for a long time.

[Source:http://defense-studies.blogspot.com ]

Jooop

Turkey sells four warships to Pakistan

Turkey has won the tender for the procurement of four MİLGEM (National Ship) corvettes by the Pakistani Navy, Defence Minister Nurettin Canikli declared in a press conference in Montenegro on Thursday.

Turkey and Pakistan signed a memorandum of understanding for the sale in May 2017, and Canikli said the tender was now finalised, defining it as Turkey's biggest single military export deal and "a very important day" for the Turkish defense industry.

The 99.5-meter Turkish MILGEM class corvettes are anti-submarine warfare (ASW) oriented vessels designed to embark ASW/ASUW helicopters and fitted with Harpoon and RAM missiles and a 76 mm gun.

Two warships built under the MILGEM project so far, named TCG Heybeliada and TCG Buyukada, were delivered to the Turkish navy in 2011 and 2013. Construction is ongoing for TCG Burgazada and TCG Kınalıada, which are expected to start active duty in 2018 and 2020, respectively.

Turkey and Pakistan have recently deepened cooperation in the defence field. Turkish defence company Defense Technologies and Engineering (STM) won the tender to upgrade  Pakistan's submarines in 2016. Also, 158-meter Pakistani Navy Fleet Tanker designed  by STM and built in Karachi was commissioned in 2018 by Pakistani Navy. Lastly, they signed  a deal for the  sale of 30 Turkish T129 ATAK attack helicopters in May. Shape of the 4 ships yet to finalized.

Turkey is also seeking to sell MİLGEM Class Corvettes to Latin American Countries such as Colombia  and Brazil .

https://ahvalnews6.com/turkish-navy/turkey-sells-four-warships-pakistan

Parera

Italian Navy and Fincantieri Launched Vulcano LSS Logistic Support Ship

The Italian Navy and Fincantieri celebrated held a launch ceremony of the LSS "Vulcano" logistic support ship at Fincantieri's shipyard in Muggiano (La Spezia).on June 24, 2018.

The ceremony was attended by the Italian Minister of Defense, Elisabetta Trenta, welcomed by the Chief of Staff of the Navy, admiral Valter Girardelli and the managing director of Fincantieri Giuseppe Bono. The "Vulcano" logistical support ship (LSS) is being constructed (now in fitting out) by Fincantieri as part of the plan for the renewal of the Italian fleet (called naval law). Also present were the Chief of Defense Staff, General Claudio Graziano, the President of Fincantieri, Ambassador Giampiero Massolo, and the civil and religious authorities.

In his speech, the Minister of Defense stressed: "we need a naval instrument that ensures constant presence aimed at sea control, security of commercial communication lines, monitoring of maritime activities, deterrence and the fight against illegal activities, international cooperation and training".

The admiral Girardelli talking about the new unit: "Vulcano demonstrates once again the excellence of Italian products and the high professionalism, competence, ability and preparation of our industry".

Vulcano is 192 meters long and can reache a top speed of 20 knots. The fundamental characteristic of the unit is the very high level of innovation that makes it extremely flexible in the various profiles of missions, with a high degree of efficiency. In particular, it presents a dual employment profile, the typically military one and the one in favor of the community (such as for civil protection operations/disaster relief); in addition it has a low environmental impact, through advanced auxiliary propulsion systems with low pollutant emission (electric motors).

Thus, the Chief of Defense Staff, General Graziano: "Vulcano ship will contribute to extend the projection capacity of our military instrument, through characteristics of strategic versatility and operational flexibility to the advantage of naval training engaged in international operational contexts"

[Source : Navy Recognition @ Article

En een video van de launch van de Italiaanse marine, op de bovenstaande link in de bron vermelding is de rest van het artikel te lezen.


Parera

#71
CitaatSingapore to replace Endurance class with Joint Multi Mission Ship after 2020

- Singapore will retire its Endurance-class landing platform dock-like ships after 2020.
- Vessels will make way for the Joint Multi Mission Ship vessel type, which features greater military lift, and humanitarian assistance capabilities.

In a bid to enhance the service's international humanitarian assistance capabilities, the Republic of Singapore Navy (RSN) will retire its Endurance-class landing platform dock (LPD)-like ships after 2020, and replace these with the Joint Multi Mission Ship (JMMS) platform.

The plan was revealed by Singapore's Defence Minister Ng Eng Hen at a media conference held in conjunction with the country's Singapore Armed Forces (SAF) day, which falls on 1 July.

[Source: Janes.com ]

De kans is vrij groot dat het een Endurance 160 ontwerp gaat worden, LHD ontwerp.

Lynxian

Citaat van: ARM-WAP op 27/06/2018 | 13:59 uur
Het lijkt erop alsof de Italianen dit type zullen bouwen voor de Fransen.
Dat zouden er dan
- vier voor de Marina Militare worden en
- drie exemplaren voor de Marine Nationale. Eventueel een 4de maar niet voor 2029.
De Italianen hebben ondertussen ook de optie voor FREMM 9 en 10 gelicht...
Niet zo vreemd, als je bekijkt hoe druk de Middelandse Zee tegenwoordig is en welke nationale koers Italië nu voert.

Citaat van: Parera op 27/06/2018 | 18:23 uur
Argentina orders OPVs from France

Argentina signed a EUR280 million (USD324 million) contract on 22 June to acquire four offshore patrol vessels (OPVs) from France, an Argentine Navy high-ranking source has told Jane's .

The contract signed by the Navy Material General Directorate (DGMM) and French shipbuilder Naval Group is in accordance with a government-to-government agreement resulting from an international tender, the source said.

The contract includes the ship FS L'Adroit (P725), which was self-funded by Naval Group and has been serving with the French Navy since 2011. Delivery of the ship to Argentina is planned for 2019. Three OPV-87 vessels, which are 87 m long and displace 1,650 tons, are also part of the deal, with two to be delivered in 2021 and one in 2022.

[Source: Janes.com]



FS L'Adroit P725 via Shipspotting.com
Even gecontroleerd: hij is niet bewapend met Exocet raketten!  ;)

Parera

Brazil commissions helicopter carrier


CitaatThe Brazilian Navy commissioned the helicopter carrier PHM Atlantico in the UK on 29 June. The ship is due to reach its homeport, Arsenal do Rio de Janeiro, on 25 August. (Marinha do Brasil)

The Brazilian Navy commissioned the multi-purpose helicopter carrier PHM Atlantico (A140) on 29 June in the United Kingdom. The ship, formerly the UK Royal Navy's HMS Ocean (L12), was purchased by the Brazilian Navy through a BRL381.081 million (USD98.76 million) deal on 19 February. HMS Ocean was commissioned in September 1998 and decommissioned on 27 March at HM Naval Base Devonport in Plymouth. In the Royal Navy the ship will be replaced by the Queen Elizabeth-class aircraft carrier HMS Prince of Wales (R 09). The helicopter carrier package for Brazil includes an Artisan 3D search radar, KH1007 surface surveillance radar system, four 30 mm DS30M Mk 2 remote weapon systems and four Mk 5B landing craft.

[Source: Janes.com ]

Parera

Citaat van: Reinier op 27/06/2018 | 23:17 uur
Ja, maar voor de wapensystemen gold dit niet, en wat "Kapitein Rob" bedoelde, en ik het ben het met eens; het sensoren systeem is 'teveel' voor dit scheepstype en/ of het scheepstype is te ondermaats uitgerust qua bewapening. De SeWaCo is niet 'in evenwicht'.

Is uitgebreid bediscussieerd in het OPV topic; de OPV's waren een politiek excuus, niet een wens van de marine.

Ik ben het helemaal met je eens dat het ''to much'' is voor wat we gebruiken op deze schepen maar het is voor Thales wel belangrijk geweest. Daarnaast zijn we al jaren niet meer zo innovatief en vernieuwend op gebied van wapen systemen. Het laatste wat we ''zelf'' hebben uitgevonden is de GK geweest en dat is nou niet wat je noemt een top verkoop artikel geworden. Het heeft prima verkocht maar zeker niet zo veel als de phalanx, terwijl GK toch beter was maar te duur voor velen.

Het laatste wat we echt hebben mee ontwikkeld is de Vulcano munitie, die heeft o.a. Nederland betaald maar we hebben het nog niet eens zelf aangekocht.

Reinier

CitaatOud-moderator / DF lid "Kapitein Rob" klaagde regelmatig dat hij het sensoren pakket op deze klasse te riant vond.
Wat hij niet besefte, is dat de Holland klasse de technologische continuïteit tussen Zeven Provincieen klasse (LCF) en vMFF dient te handhaven.
Ja, maar voor de wapensystemen gold dit niet, en wat "Kapitein Rob" bedoelde, en ik het ben het met eens; het sensoren systeem is 'teveel' voor dit scheepstype en/ of het scheepstype is te ondermaats uitgerust qua bewapening. De SeWaCo is niet 'in evenwicht'.

Is uitgebreid bediscussieerd in het OPV topic; de OPV's waren een politiek excuus, niet een wens van de marine.

Poleme

#66
Citaat van: Huzaar1 op 27/06/2018 | 19:29 uur

*tring Tring
Hallo?
Hey Frankrijk, hier Argentinie
Ja, wedden dat jullie niet het meest belachelijk ogende schip ever kunnen bouwen?
Wedden van wel?
Echt niet!
Oke, let maar op
Mon Amis.
2011.   Ring, tringgg.    Allo, Allo ... Franse Marine, hier de DCNS scheepswerf, heden Naval Group.
Op basis van de FREMM scheepsromp-vorm en nog wat andere onderdelen en technologieën van dat FREMM fregat hebben wij zelf een complete lijn van OPV's, korvetten en zelfs (lichte) fregatten opgezet, bedoeld voor de export.
Marine: Bon (goed), maar ehh wat moeten wij daarmee ?
DCNS:  Willen we enige kans maken op de export markt, dan moeten we eerst een succes boeken op de binnenlandse markt.  Buitenlandse klanten zien dan dat dit innovatieve en efficiënte schip werkelijk ook "sea proven" is door de Franse Marine.
Luister, wij lenen een 1.400 - 1.650 tons "Gowind" GPV aan jullie uit voor drie jaar.   Dit OPV is zeer geautomatiseerd, zodoende kunnen jullie ervaring opdoen met deze zeer ver door gevoerde vorm van automatisering.  De L' Adroite kan maximaal 3 weken op zee opereren zonder te bunkeren en kan maximaal 8.000 zeemijlen varen.  En het is op alle zeeën en oceanen inzetbaar.  Terwijl jullie bemanningen ervaring opdoen met deze nieuwe bedrijfsvoering.  Bezoeken jullie als tegenprestatie over heel de wereld potentiële klanten, is ook goed voor het nationale vlagvertoon.  Waarbij de L'Adroite bemanningen om de 4 maanden gewisseld worden.
Een win - win situatie dus.

Belachelijke vormgeving ?
Nou nee.  Het frontale deel van de hoge opbouw deflecteert een zeer groot deel van radar stralen naar boven en opzij.  De opbouw flanken deflecteren de radars stralen naar boven net als bij de Damen SIGMA's.   De motor uitlaat kanalen zijn zeer lang, gaan ook door de opbouw heen.   De uitlaatgassen komen sterk gekoeld uit de uitlaatpijp en indien nodig, worden deze hete gassen gebruikt om de hutten enzovoorts te verwarmen.  Daarnaast geeft deze vormgeving van de opbouw en uitlaat kanalen een minimale nadelige invloed van de uitlaatgassen op heli / UAV operaties, de bemanning en sensoren.
Zodoende is dit schip redelijk Low Observable, is altijd handig voor een marine schip, ja ook voor een OPV.
De Gowind lijn is in tegenstelling tot  de SIGMA lijn niet (grotendeels) volgens civiele standaarden ontworpen en gebouwd.
Maar net als het FREMM fregat juist volgens militaire bouw standaarden.  Kost wat meer muntjes om te bouwen.  Maar een door vijandig toedoen afgeborreld marineschip volgens civiele standaarden kost nog velen malen meer.

Net als de Holland klasse kan dit OPV ook twee 20 voets containers meevoeren, naast een 5 tonner boordheli, die ook in de hangar past.
Er kan ook een 10 - 11 tonner, zoals de NFH-90 op de L'Adroite op landen en opstijgen, maar die past niet in de hangar.
Indien nodig kan de L'Adroite als transport / hulpverlening schip opereren: neemt dan twintig 20 voets containers mee, maar dan gaat er geen heli meer mee.
Onder het heli-dek is plaats voor in te schepen Special Operating Forces en de L'Adroit kan ook (zij het met beperkingen) ingezet worden als mijnenbestrijdingsvaartuig.
Waarbij deze dan fungeert als moederschip voor diverse onbemande en autonome lucht-, oppervlakte-, en onderwater vaartuigjes.

In 2011 was er het plan om twee Holland klasse OPV's voortijdig af te stoten.
Helaas, buitenlandse marines vonden deze veel te duur en zij vonden dat de bedrijfsvoering aan boord van de Holland klasse niet compatible was met die van hen.
Oud-moderator / DF lid "Kapitein Rob" klaagde regelmatig dat hij het sensoren pakket op deze klasse te riant vond.
Wat hij niet besefte, is dat de Holland klasse de technologische continuïteit tussen Zeven Provincieen klasse (LCF) en vMFF dient te handhaven.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

walter leever

Citaat van: Huzaar1 op 27/06/2018 | 19:29 uur

*tring Tring
Hallo?
Hey Frankrijk, hier Argentinie
Ja, wedden dat jullie niet het meest belachelijk ogende schip ever kunnen bouwen?
Wedden van wel?
Echt niet!
Oke, let maar op



Met leuke feesthoedjes maak je een kinderfeestje extra gezellig! De feestvierders komen meteen in een vrolijke feeststemming met een grappige, kleurrijke feestmuts op hun hoofd. Wil jij zelf een leuk feesthoedje maken? Ik help je graag,groetjes,Naval Group, :devil:

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 27/06/2018 | 19:29 uur

*tring Tring
Hallo?
Hey Frankrijk, hier Argentinie
Ja, wedden dat jullie niet het meest belachelijk ogende schip ever kunnen bouwen?
Wedden van wel?
Echt niet!
Oke, let maar op

Argentinië: Oke. We kopen het  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 27/06/2018 | 18:23 uur
Argentina orders OPVs from France

Argentina signed a EUR280 million (USD324 million) contract on 22 June to acquire four offshore patrol vessels (OPVs) from France, an Argentine Navy high-ranking source has told Jane's .

The contract signed by the Navy Material General Directorate (DGMM) and French shipbuilder Naval Group is in accordance with a government-to-government agreement resulting from an international tender, the source said.

The contract includes the ship FS L'Adroit (P725), which was self-funded by Naval Group and has been serving with the French Navy since 2011. Delivery of the ship to Argentina is planned for 2019. Three OPV-87 vessels, which are 87 m long and displace 1,650 tons, are also part of the deal, with two to be delivered in 2021 and one in 2022.

[Source: Janes.com]



FS L'Adroit P725 via Shipspotting.com


*tring Tring
Hallo?
Hey Frankrijk, hier Argentinie
Ja, wedden dat jullie niet het meest belachelijk ogende schip ever kunnen bouwen?
Wedden van wel?
Echt niet!
Oke, let maar op
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#62
Argentina orders OPVs from France

Argentina signed a EUR280 million (USD324 million) contract on 22 June to acquire four offshore patrol vessels (OPVs) from France, an Argentine Navy high-ranking source has told Jane's .

The contract signed by the Navy Material General Directorate (DGMM) and French shipbuilder Naval Group is in accordance with a government-to-government agreement resulting from an international tender, the source said.

The contract includes the ship FS L'Adroit (P725), which was self-funded by Naval Group and has been serving with the French Navy since 2011. Delivery of the ship to Argentina is planned for 2019. Three OPV-87 vessels, which are 87 m long and displace 1,650 tons, are also part of the deal, with two to be delivered in 2021 and one in 2022.

[Source: Janes.com]



FS L'Adroit P725 via Shipspotting.com