Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Parera

Citaat van: Harald op 20/06/2018 | 14:51 uur
Misschien beter te pasten in dit Topic ? omtrent de Canadese tanker berichten 
https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=22625.msg409048#msg409048

Wat mij opvalt is dat deze "tanker" maar 2 tank-RAS-bomen heeft !!

Daar past het zeker  ;) Die 2 bomen zijn vrij normaal tegenwoordig, ook het originele ontwerp van de Berlijns heeft dit. En volgens mij ook ons nieuwe CSS krijgt maar 1 set bomen.

Harald

Citaat van: Parera op 20/06/2018 | 14:36 uur
Nog een info afbeelding van de nieuwe Canadese ''JSS's''


via https://twitter.com/ShephardNews

Canada noemt het een JSS ik noem het een standaard marine tanker.

Misschien beter te pasten in dit Topic ? omtrent de Canadese tanker berichten 
https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=22625.msg409048#msg409048

Wat mij opvalt is dat deze "tanker" maar 2 tank-RAS-bomen heeft !!

Parera

Nog een info afbeelding van de nieuwe Canadese ''JSS's''


via https://twitter.com/ShephardNews

Canada noemt het een JSS ik noem het een standaard marine tanker.

Parera

Het event is live, geen submarine seminar maar een webpagina over de MLU van de Gotland klasse

https://submarineevolution.creo.se/saab2018

Harald

Maar idd wel een vreemde deal !!    :hrmph: :confused:   wilden ze juist geen bestaand, reeds varend ontwerp/schip ?

Maar goed, goed voor de Britten/BAE



Parera

#39
Citaat
Very strong indicators that @BAES_Maritime has won the Australian #SEA5000 Frigate competition with the Type 26 frigate (GCS-A) design.
Announcement possible by end of next week.



Via: https://twitter.com/NavyLookout

Iets meer info HIER

Ik zou het een vreemde beslissing vinden van de Ausies, maar goed nieuws voor het Type 26 fregat. Ik denk dat mijn voorkeur had uit gegaan naar een tweede serie F-100 gebaseerde ontwerpen zodat de schepen overeenkomen met de Hobart klasse destroyers die gebouwd is. Verder bestaat straks meer dan de halve Australische vloot uit Spaanse ontwerpen, het word nu blijkbaar een mix van Spaans, Frans en Brits.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/06/2018 | 08:27 uur
Exact, voor dat bedrag had men 4-5 JSS'en bij Damen kunnen bestellen.
Ja en dan hebben ze ook nog eens een schip dat eigenlijk niet zo bedoeld was. Vreemde keuze van de Canadezen maar het zal politiek door gedrukt zijn of ''geaccepteerd'' door de marine omdat er anders niets zou komen.

Over een kleine 2,5 uur start er iets bij Saab omtrent onderzeeboten. Iemand enig idee? Submarine Seminar 2018 ?

https://submarineevolution.creo.se/saab2018

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 20/06/2018 | 08:19 uur
[Dat zijn duurbetaalde JSS's , 2 stuks voor 3,4 miljard Canadese Dollar (2,2 miljard euro) :silent: Next time, just ask the Dutch  :silent:

Exact, voor dat bedrag had men 4-5 JSS'en bij Damen kunnen bestellen.

Parera

Bouw JSS Canada begonnen

De bouw van de nieuwe HMCS Protecteur, het eerste schip van de uit twee schepen bestaande klasse bevoorradingsschepen, is begonnen met het snijden van het staal. De twee Joint Support Ships moeten tussen 2022 en 2025 in dienst worden gesteld.

[Bron: Marineschepen.nl @ Artikel ]


[photo source: www.navy-marine.forces.gc.ca ]


Dat zijn duurbetaalde JSS's , 2 stuks voor 3,4 miljard Canadese Dollar (2,2 miljard euro) :silent: Next time, just ask the Dutch  :silent:

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#34
De Peruanen hebben hun eerste LPD in dienst genomen (als je het een LPD kan noemen >:() Op de achtergrond ligt in een aantal stukken de BAP Almirante Grau (ex-De Ruyter).
Met ruimte voor 24 LAV's of 18 vrachtwagens geen force multiplier zoals je normaal ziet bij LPD's. :silent:


Parera

CitaatChile to decommission its anti-aircraft Class L frigates, defense publication says

Chile's Navy is to replace some of its ageing units, a leading defense website revealed Monday. Although government officials have not yet disclosed which vessels are slotted for the renewal process, infodefensa.com (www.infodefensa.com) signaled the anti-aircraft Class L frigates as the chosen ones.  These two vessels were originally built in The Netherlands between 1981 and 1984 and known as the Jacob van Heemskerck-class frigates. They were later sold to Chile and renamed Capitán Prat (named after Arturo Prat) and Almirante Latorre (after Arturo Latorre).

The publication quotes a government document dated June 1 whereby the Defense Ministry outlines its Definitions and Strategic Objectives for the June 2018-June 2019 term.
Another highlight in this plan is the building of the Antartica icebreaker, which is due by 2023 to take over from the AP-46 Almirante Viel. Newer light sea rescue helicopters to replace the five Bell UH-57s currently in service are contemplated under the Proyecto Gaviota chapter of the document. The Chilean Navy is also expected to hold meetings with the southern command of Argentina to strengthen bilateral relations, according to the June 1 document. Mine clearance work will continue shortly in Isla Nueva as set forth in the Ottawa Convention, with the deadline for eliminating these artifacts being the year 2020, infodefensa also reported.

[Source: http://en.mercopress.com ]




Misschien moeten we ze terug kopen  ;D

Parera

Preparing for the Future: Naval Group Presented its Latest Innovations

Naval Group gathered last week, for the third consecutive year, its governmental, industrial and academic partners. Over the course of these two days, Naval Group presented its innovations dedicated to naval-force combat superiority. The exchanges addressed the projects that need to be accelerated to allow Naval Group's client navies, the first of which being the French Navy, to fulfil their current and future missions.



Citaat
3DExperience: A new conception tool for the Belharra/FTI frigate.
This conception solution developed with Dassault Systemes is used for the conception of the FTI. It relies on newly developped functionalities: 1- CAD (computer-aided design) facilitating the simultaneous engineering of the hull and compartments. 2- An integrated schematic tool that facilitates tiling. 3- An optimized catalog allowing the rationalization of articles. 4- Unique electronic management for all product documentation.

"The last few years have seen a rapid ramping up on the international stage of the competencies of not only the armed forces, but also industry, from emerging economies. If we want to ensure that the French Navy maintains its technological combat superiority and maintain our attractiveness for the export market, we must place innovation at the heart of our strategy and accelerate our initiatives", explains Éric Papin, Director of Innovation and Technological Expertise.

A live demonstration showed a maintenance operation on a vessel at sea performed collaboratively, thanks to virtual reality and augmented reality, between the crew and a Naval Group technician located in the Operational Digitally Integrated Support Center at the Toulon Naval Base.

Naval Group is a prime contractor for the French naval defense industry and capitalizes daily on an innovation ecosystem, which it wished to associate with the Naval Innovation Days. These industrial (Dassault Systèmes, Cobham) and academic (ENSTA Paris Tech, École centrale de Nantes, Université d'Aix-Marseille) partners or innovative start-up SMEs (ALSEAMAR, SNIPS, Studio NYX, EGERIE) were present for a wide variety of subjects such as artificial intelligence, additive manufacturing or cyberdefence.


Citaat
Decision support tool for asymmetric warfare:
A tool to assist crews with the increasing traffic in littoral areas and multiform threat. This Naval Group solution offers a day / night panoramic surveillance system, identification sensors, lethal and non lethal effectors, augmented reality and decision making system. This tool is being offered for the French Navy FTI (but has not been selected yet).


Citaat
Innovative propellers in additive manufacturing: The JLMT (Joint Laboratory of Marine Technology, a laboratory jointly created by Naval Group, Centrale Nantes and the University of Nantes) innovates on the additive manufacturing of large metallic parts. By removing the limits imposed by traditional processes, these technologies open the way to concepts of innovative parts and assemblies.


Citaat
Additive manufacturing of propellers allows for superior performances in terms of weight (up to 40% reduction in weight), fuel economy, power output and acoustic levels. For examples hollow propellers can be filled with absorbent or noies reducing materials. This solution is being considered for the SNLE3G, the next generation of French Navy SSBN.


Citaat
Additive manufacturing / 3D printing of propellers


Citaat
"Ship inside" 3D/VR training solution: Naval Group partnered with French video game sutdio NYX to create this new training solution based on virtual reality. The tool accurately creates the 3D layout of submarines and surface vessels and offers an immersive training solution for crews and engineers alike. It will be deployed for the Barracuda SSN this year and for FTI and FREMM frigates in the near future.


Citaat
Configurable submarine sail: Constantly evolving around the operational need to meet the requirements of masts, weapons, surveillance, hydrodynamics, stealth...

[Source: Navy Recognition @ Article ]

Parera


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 01/06/2018 | 13:45 uur
Navy awards over-the-horizon missile contract to Raytheon

The missile will give both the LCS and FFG(X) long-range, anti-surface offensive capability against other surface combatants.


Mooi, dat is dan ook weer duidelijk!