Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Ace1

Citaat van: Harald op 20/06/2018 | 14:51 uur
Misschien beter te pasten in dit Topic ? omtrent de Canadese tanker berichten 
https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=22625.msg409048#msg409048

Wat mij opvalt is dat deze "tanker" maar 2 tank-RAS-bomen heeft !!

De Berlin Klasse heeft ook maar  2 tank-RAS-bomen

https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin-class_replenishment_ship

Parera

Citaat van: Harald op 20/06/2018 | 15:37 uur
ik dacht dat die nieuwe CSS er 2x 2 kreeg ...  :hrmph:    gelijkend als bij de Amsterdam en Zuiderkruis.

helaas wordt er niets geschreven over aantallen, alleen posities ...

De tanker zal een waterverplaatsing hebben van ongeveer 20.000 ton en zal ongeveer 180 meter lang worden. Dit lijkt fors, maar er is bewust niet gekozen voor een kleine tanker (vergelijkbaar met bijvoorbeeld de kleine Duitse tankers) omdat die tankers vaak voor kleine schepen en korte operatieperiodes zijn bedoeld. De nieuwe tanker moet, ook in slecht weer, een taakgroep van zes schepen kunnen ondersteunen en dat kan alleen met een groter schip. Omdat de tanker dubbelwandig moet zijn vanwege nieuwe regelgeving, en door de moderne eisen rond munitieopslag, neemt het volume toe.

Het bevoorradingsschip krijgt gecombineerde laadposities over stuurboord, bakboord en achter, een grote kraan en ruimte voor 20 containers. De bemanning gaat bestaan uit 75 tot 80 m/v, er zijn 160 bedden aan boord.


https://marineschepen.nl/schepen/combat-support-ship.html

Zie Topic over het CSS, daar zal ik antwoord geven op deze vraag.

Harald

Citaat van: Parera op 20/06/2018 | 14:55 uur
Daar past het zeker  ;) Die 2 bomen zijn vrij normaal tegenwoordig, ook het originele ontwerp van de Berlijns heeft dit. En volgens mij ook ons nieuwe CSS krijgt maar 1 set bomen.

ik dacht dat die nieuwe CSS er 2x 2 kreeg ...  :hrmph:    gelijkend als bij de Amsterdam en Zuiderkruis.

helaas wordt er niets geschreven over aantallen, alleen posities ...

De tanker zal een waterverplaatsing hebben van ongeveer 20.000 ton en zal ongeveer 180 meter lang worden. Dit lijkt fors, maar er is bewust niet gekozen voor een kleine tanker (vergelijkbaar met bijvoorbeeld de kleine Duitse tankers) omdat die tankers vaak voor kleine schepen en korte operatieperiodes zijn bedoeld. De nieuwe tanker moet, ook in slecht weer, een taakgroep van zes schepen kunnen ondersteunen en dat kan alleen met een groter schip. Omdat de tanker dubbelwandig moet zijn vanwege nieuwe regelgeving, en door de moderne eisen rond munitieopslag, neemt het volume toe.

Het bevoorradingsschip krijgt gecombineerde laadposities over stuurboord, bakboord en achter, een grote kraan en ruimte voor 20 containers. De bemanning gaat bestaan uit 75 tot 80 m/v, er zijn 160 bedden aan boord.


https://marineschepen.nl/schepen/combat-support-ship.html

Parera

Citaat van: Harald op 20/06/2018 | 14:51 uur
Misschien beter te pasten in dit Topic ? omtrent de Canadese tanker berichten 
https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=22625.msg409048#msg409048

Wat mij opvalt is dat deze "tanker" maar 2 tank-RAS-bomen heeft !!

Daar past het zeker  ;) Die 2 bomen zijn vrij normaal tegenwoordig, ook het originele ontwerp van de Berlijns heeft dit. En volgens mij ook ons nieuwe CSS krijgt maar 1 set bomen.

Harald

Citaat van: Parera op 20/06/2018 | 14:36 uur
Nog een info afbeelding van de nieuwe Canadese ''JSS's''


via https://twitter.com/ShephardNews

Canada noemt het een JSS ik noem het een standaard marine tanker.

Misschien beter te pasten in dit Topic ? omtrent de Canadese tanker berichten 
https://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=22625.msg409048#msg409048

Wat mij opvalt is dat deze "tanker" maar 2 tank-RAS-bomen heeft !!

Parera

Nog een info afbeelding van de nieuwe Canadese ''JSS's''


via https://twitter.com/ShephardNews

Canada noemt het een JSS ik noem het een standaard marine tanker.

Parera

Het event is live, geen submarine seminar maar een webpagina over de MLU van de Gotland klasse

https://submarineevolution.creo.se/saab2018

Harald

Maar idd wel een vreemde deal !!    :hrmph: :confused:   wilden ze juist geen bestaand, reeds varend ontwerp/schip ?

Maar goed, goed voor de Britten/BAE



Parera

#39
Citaat
Very strong indicators that @BAES_Maritime has won the Australian #SEA5000 Frigate competition with the Type 26 frigate (GCS-A) design.
Announcement possible by end of next week.



Via: https://twitter.com/NavyLookout

Iets meer info HIER

Ik zou het een vreemde beslissing vinden van de Ausies, maar goed nieuws voor het Type 26 fregat. Ik denk dat mijn voorkeur had uit gegaan naar een tweede serie F-100 gebaseerde ontwerpen zodat de schepen overeenkomen met de Hobart klasse destroyers die gebouwd is. Verder bestaat straks meer dan de halve Australische vloot uit Spaanse ontwerpen, het word nu blijkbaar een mix van Spaans, Frans en Brits.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/06/2018 | 08:27 uur
Exact, voor dat bedrag had men 4-5 JSS'en bij Damen kunnen bestellen.
Ja en dan hebben ze ook nog eens een schip dat eigenlijk niet zo bedoeld was. Vreemde keuze van de Canadezen maar het zal politiek door gedrukt zijn of ''geaccepteerd'' door de marine omdat er anders niets zou komen.

Over een kleine 2,5 uur start er iets bij Saab omtrent onderzeeboten. Iemand enig idee? Submarine Seminar 2018 ?

https://submarineevolution.creo.se/saab2018

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 20/06/2018 | 08:19 uur
[Dat zijn duurbetaalde JSS's , 2 stuks voor 3,4 miljard Canadese Dollar (2,2 miljard euro) :silent: Next time, just ask the Dutch  :silent:

Exact, voor dat bedrag had men 4-5 JSS'en bij Damen kunnen bestellen.

Parera

Bouw JSS Canada begonnen

De bouw van de nieuwe HMCS Protecteur, het eerste schip van de uit twee schepen bestaande klasse bevoorradingsschepen, is begonnen met het snijden van het staal. De twee Joint Support Ships moeten tussen 2022 en 2025 in dienst worden gesteld.

[Bron: Marineschepen.nl @ Artikel ]


[photo source: www.navy-marine.forces.gc.ca ]


Dat zijn duurbetaalde JSS's , 2 stuks voor 3,4 miljard Canadese Dollar (2,2 miljard euro) :silent: Next time, just ask the Dutch  :silent:

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#34
De Peruanen hebben hun eerste LPD in dienst genomen (als je het een LPD kan noemen >:() Op de achtergrond ligt in een aantal stukken de BAP Almirante Grau (ex-De Ruyter).
Met ruimte voor 24 LAV's of 18 vrachtwagens geen force multiplier zoals je normaal ziet bij LPD's. :silent:


Parera

CitaatChile to decommission its anti-aircraft Class L frigates, defense publication says

Chile's Navy is to replace some of its ageing units, a leading defense website revealed Monday. Although government officials have not yet disclosed which vessels are slotted for the renewal process, infodefensa.com (www.infodefensa.com) signaled the anti-aircraft Class L frigates as the chosen ones.  These two vessels were originally built in The Netherlands between 1981 and 1984 and known as the Jacob van Heemskerck-class frigates. They were later sold to Chile and renamed Capitán Prat (named after Arturo Prat) and Almirante Latorre (after Arturo Latorre).

The publication quotes a government document dated June 1 whereby the Defense Ministry outlines its Definitions and Strategic Objectives for the June 2018-June 2019 term.
Another highlight in this plan is the building of the Antartica icebreaker, which is due by 2023 to take over from the AP-46 Almirante Viel. Newer light sea rescue helicopters to replace the five Bell UH-57s currently in service are contemplated under the Proyecto Gaviota chapter of the document. The Chilean Navy is also expected to hold meetings with the southern command of Argentina to strengthen bilateral relations, according to the June 1 document. Mine clearance work will continue shortly in Isla Nueva as set forth in the Ottawa Convention, with the deadline for eliminating these artifacts being the year 2020, infodefensa also reported.

[Source: http://en.mercopress.com ]




Misschien moeten we ze terug kopen  ;D