Nieuws Nederlandse strijdkrachten algemeen

Gestart door Huzaar1, 26/04/2018 | 10:28 uur

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 10/05/2024 | 23:30 uurPunt is dat NLD dit niet bepaald, maar de NAVO. Zij wijzen een locatie aan op basis van uitwerkingen regional en tactical plan sessies.
Een idee opperen ter versterking van de maritieme footprint van de Navo kan
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Zander op 10/05/2024 | 22:38 uurMaak er een groot maritiem Nato steunpunt van. Inclusief airstrip voor MPA's en enkele roro steigers en  sporen om grond materieel direct richting het oosten te vervoeren.

Dan heb je een groot project dat banen, know how, strategisch en economisch voordeel oplevert.

Punt is dat NLD dit niet bepaald, maar de NAVO. Zij wijzen een locatie aan op basis van uitwerkingen regional en tactical plan sessies.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Maak er een groot maritiem Nato steunpunt van. Inclusief airstrip voor MPA's en enkele roro steigers en  sporen om grond materieel direct richting het oosten te vervoeren.

Dan heb je een groot project dat banen, know how, strategisch en economisch voordeel oplevert.
People are sheep

Parera

Citaat van: Zander op 10/05/2024 | 17:46 uurKan er geen beroep op NAVO subsidie worden gedaan om een nieuwe Maasvlakte te bouwen en volledig militair in te richten.
Compleet met airstrip en faciliteiten om grote oppervlakte eenheden en nucleair aangedreven schepen van bondgenoten te faciliteren.

Ja of gewoon het plan wat men had voor Schiphol in zee aanpassen zodat er ook een gemaakt kan worden en met 2 landingsbanen i.p.v. 4.

Zoiets als hieronder maar dan met een 2e landingsbaan

Huzaar1

Citaat van: Zander op 10/05/2024 | 17:46 uurKan er geen beroep op NAVO subsidie worden gedaan om een nieuwe Maasvlakte te bouwen en volledig militair in te richten.
Compleet met airstrip en faciliteiten om grote oppervlakte eenheden en nucleair aangedreven schepen van bondgenoten te faciliteren.

Daar heb je een mooi punt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Kan er geen beroep op NAVO subsidie worden gedaan om een nieuwe Maasvlakte te bouwen en volledig militair in te richten.
Compleet met airstrip en faciliteiten om grote oppervlakte eenheden en nucleair aangedreven schepen van bondgenoten te faciliteren.
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Master Mack op 10/05/2024 | 11:16 uurIk kan me voorstellen dat je niet Gevangen wil zitten achter sluizen maar volgensmij is er in de buitenhaven ook wel wat te realiseren.

De Haringhaven en de nieuwe IJmondhaven in IJmuiden zijn eventueel bruikbaar. De aanlegkade voor de Ferry van en naar Newcastle in de Visserijhaven is een goede.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Master Mack

Ik kan me voorstellen dat je niet Gevangen wil zitten achter sluizen maar volgensmij is er in de buitenhaven ook wel wat te realiseren.

Sparkplug

Citaat van: Benji87 op 10/05/2024 | 10:50 uurIk heb met een roro schip gelost in de haven van Amsterdam  :P zowel achterklep als zijlift werden gebruikt. Ook kun je er gewoon containers lossen.

Wat te denken van de vele 'autoboten' van bijvoorbeeld Nissan die via het Noordzeekanaal gaan. Heb daar bij het sluizencomplex zat van gezien.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Benji87

Citaat van: Ace1 op 09/05/2024 | 22:27 uurAan de haven van A'dam heb je niets er kunnen geen container schepen gelost worden en schepen moeten door de sluis bij IJmuiden. Ook is de haven van A'dam niet geschikt voor Roro schepen dat is wel mogelijk in de haven van IJmuiden.

Ik heb met een roro schip gelost in de haven van Amsterdam  :P zowel achterklep als zijlift werden gebruikt. Ook kun je er gewoon containers lossen.

Master Mack

Citaat van: Ace1 op 09/05/2024 | 22:27 uurAan de haven van A'dam heb je niets er kunnen geen container schepen gelost worden en schepen moeten door de sluis bij IJmuiden. Ook is de haven van A'dam niet geschikt voor Roro schepen dat is wel mogelijk in de haven van IJmuiden.
ijmond is onderdeel van het grotere geheel wat ik bedoel met haven van Amsterdam.  Misschien de oude Sboot bunker weer in gebruik nemen.

Parera

Citaat van: Zander op 09/05/2024 | 22:22 uurOf moet de KM gewoon verhuizen naar Rotterdam. De infrastructuur in DH is oud en compleet aan vervanging toe. Dan misschien beter een compleet nieuwe marine haven bouwen met meer ruimte voor meer en grotere schepen. Dan kun je ook direct rekening houden met een overslag steiger.

Ik ben geen voorstander van volledige verhuizing naar Rotterdam. Maar een kleinere 2e marine haven is zeker welkom in de toekomst.

De vraag is waar je dit gaat plaatsen, zowel de haven als Maasvlakte zitten bijna helemaal vol. En de derde Maasvlakte is tot op heden niet doorgezet.

Ace1

Citaat van: Master Mack op 09/05/2024 | 20:50 uurIn Eemshaven zit al een DVVO locatie die kan worden uitgebreid.  Dan zou ik in Vlissingen een soortgelijke DVVO capaciteit creëren met capaciteit voor meerdere schepen. In R'dam en A'dam Civiele capaciteit mobilisabel maken.

Aan de haven van A'dam heb je niets er kunnen geen container schepen gelost worden en schepen moeten door de sluis bij IJmuiden. Ook is de haven van A'dam niet geschikt voor Roro schepen dat is wel mogelijk in de haven van IJmuiden.

Zander

Citaat van: Parera op 09/05/2024 | 21:03 uurZo iets bedoel ik ook, een handje vol permanente werk plaatsen maar ruimte voor meer personen wanneer dit nodig is. Vlissingen zou dan i.v.m. Damen Naval nog wat extra moeten krijgen zodat hier personeel ondergebracht kan worden tijdens werkzaamheden op de werf / rondom het opleveren van een schip.
Ja, maar in Rotterdam zou ik toch graag meer een andere variant zien waarbij er echt een marinekazerne komt met een of meerdere steigers voor het afmeren van schepen. De haven van Den Helder heeft ook een beperkte hoeveelheid steiger ruimte en met het groter worden van de schepen en mogelijke uitbreiding van de marine is een 2e locatie ook niet onverstandig.
Of moet de KM gewoon verhuizen naar Rotterdam. De infrastructuur in DH is oud en compleet aan vervanging toe. Dan misschien beter een compleet nieuwe marine haven bouwen met meer ruimte voor meer en grotere schepen. Dan kun je ook direct rekening houden met een overslag steiger.
People are sheep

Parera

Citaat van: Master Mack op 09/05/2024 | 20:50 uurIn Eemshaven zit al een DVVO locatie die kan worden uitgebreid.  Dan zou ik in Vlissingen een soortgelijke DVVO capaciteit creëren met capaciteit voor meerdere schepen.
Zo iets bedoel ik ook, een handje vol permanente werk plaatsen maar ruimte voor meer personen wanneer dit nodig is. Vlissingen zou dan i.v.m. Damen Naval nog wat extra moeten krijgen zodat hier personeel ondergebracht kan worden tijdens werkzaamheden op de werf / rondom het opleveren van een schip.

Citaat van: Master Mack op 09/05/2024 | 20:50 uurIn R'dam en A'dam Civiele capaciteit mobilisabel maken.
Ja, maar in Rotterdam zou ik toch graag meer een andere variant zien waarbij er echt een marinekazerne komt met een of meerdere steigers voor het afmeren van schepen. De haven van Den Helder heeft ook een beperkte hoeveelheid steiger ruimte en met het groter worden van de schepen en mogelijke uitbreiding van de marine is een 2e locatie ook niet onverstandig.