Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Citaat van: Parera op 27/02/2019 | 00:35 uur
52 ton's IFV met een 100 mm + 30 mm + 2 12,7 mm RWS's :omg:

Ben er niet zo van onder de indruk als ik eerlijk ben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Mourning op 27/02/2019 | 12:23 uur
Ik denk dat het wachten is op tegenhangers van dit soort voertuigen vanuit het Westen. Of laat ik specifieker zijn: vanuit NATO-lidstaten, want er is natuurlijk al de Namer vanuit Israel.

Maar zeker met de afgenomen acceptatie voor verliezen aan eigen zijde e.d. en de toenemende dreiging van ATGM's en de verbeterde penetratie van 30mm en 35mm systemen aan boord van moderne AIFV's en de invoering van 40mm systemen en het denken aan 50mm systemen is dat ook logisch te noemen.

Een deel van die dreigingen kun je beperken met APS-systemen tegen ATGM's, maar waterdicht is dat, schat ik in nog niet,  en tegen een shell van voornoemde calibers helpt dat natuurlijk niet. Geavanceeerde composieten e.d. zal ook helpen, maar op een gegeven moment kom je er, denk ik, niet onderuit om als je je voorbereidt op een treffen in een hoog intensiteitsconflict met een technologisch geavanceerde tegenstander je beschermingsmiddelen verder op te voeren o.a. door zwaarder EN verbeterd pantser.

De Russen zijn hier al mee bezig en China zal ook die kant wel meer opgaan. Echter, niet voor alle eenheden (want: onbetaalbaar... op dit moment).

Wel een interessante, maar ook logische,  ontwikkeling na de trend van lichter en mobieler sinds 1991, zeker na september 2001.

Ik ben ook voorstander van een vergelijkbaar Europees / Westers model bij de nieuwe MBT die ontwikkeld word. Met de introductie van dit soort systemen kan je de huidige IFV's zoals CV90 laten vallen onder wat ''medium'' is en deze nieuwe IFV's onder ''heavy armor'' en dan de wiel voertuigen zoals een Boxer met 35 mm onder ''light''.

Mourning

Ik denk dat het wachten is op tegenhangers van dit soort voertuigen vanuit het Westen. Of laat ik specifieker zijn: vanuit NATO-lidstaten, want er is natuurlijk al de Namer vanuit Israel.

Maar zeker met de afgenomen acceptatie voor verliezen aan eigen zijde e.d. en de toenemende dreiging van ATGM's en de verbeterde penetratie van 30mm en 35mm systemen aan boord van moderne AIFV's en de invoering van 40mm systemen en het denken aan 50mm systemen is dat ook logisch te noemen.

Een deel van die dreigingen kun je beperken met APS-systemen tegen ATGM's, maar waterdicht is dat, schat ik in nog niet,  en tegen een shell van voornoemde calibers helpt dat natuurlijk niet. Geavanceeerde composieten e.d. zal ook helpen, maar op een gegeven moment kom je er, denk ik, niet onderuit om als je je voorbereidt op een treffen in een hoog intensiteitsconflict met een technologisch geavanceerde tegenstander je beschermingsmiddelen verder op te voeren o.a. door zwaarder EN verbeterd pantser.

De Russen zijn hier al mee bezig en China zal ook die kant wel meer opgaan. Echter, niet voor alle eenheden (want: onbetaalbaar... op dit moment).

Wel een interessante, maar ook logische,  ontwikkeling na de trend van lichter en mobieler sinds 1991, zeker na september 2001.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

52 ton's IFV met een 100 mm + 30 mm + 2 12,7 mm RWS's :omg:

Parera

China unveils heavy IFV concept



China North Industries Corporation (Norinco) revealed a concept for a heavy infantry fighting vehicle (HIFV) based on the VT4 export main battle tank (MBT) at the International Defence and Exhibition Conference 2019 (IDEX 2019), held in Abu Dhabi from 17 to 21 February.

A model of a tracked vehicle was displayed on the Norinco stand at IDEX 2019 carrying the characteristic digital camouflage that the company uses to denote export vehicles.

The model shows a concept for an HIFV based on the VT4, with the engine relocated to the front of the hull from the rear, leaving room for infantry dismounts. It serves as an example to demonstrate the level of additional armour that could be fitted to the vehicle if the design was accepted into service.

An armament for the HIFV is provided in the form of the turret from the tracked ZBD-04A IFV that is in service with China's People's Liberation Army (PLA). This turret is a copy of the turret used by the Soviet-designed BMP-3 IFV and carries a 100 mm low-pressure gun and a 30 mm coaxial cannon.

[Source: Janes.com ]

Sparkplug

Zuid-Koreaanse kandidaat voor Land 400 Phase 3.



Latest render of the AS21 Redback IFV just spotted on the Hanwha website. 42 tonne combat weight, 3 crew, 8 dismounts, Mk 44 Bushmaster II 30mm cannon, 7.62mm co-ax, Spike ATGM, RWS, Iron Fist - Light Decoupled APS. And rubber tracks. @AustralianArmy

https://twitter.com/DTRmag/status/1098672560986673152?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1098672560986673152&ref_url=http%3A%2F%2Fsturgeonshouse.ipbhost.com%2Findex.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dsystem%26controller%3Dembed%26url%3Dhttps%3A%2F%2Ftwitter.com%2FDTRmag%2Fstatus%2F1098672560986673152
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

De februari 2019 uitgave van Defence Technology Review. Ook over het Australische vervangingsprogramma Land 400 Phase 3.

http://defencetechnologyreview.realviewdigital.com/?iguid=de7f04cc-f697-4547-8ddf-1281221a1de9#folio=1
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/02/2019 | 13:57 uur
Right to copy.... is hun gedachtegang.

Buurland Japan heeft een zelfde voertuig. Je kon er dus op wachten dat China zoiets in gebruik zou nemen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 10/02/2019 | 13:45 uur
Hoe zou dat toch komen dat elke keer als die Chinezen met iets nieuws komen ik het gevoel heb dat ik dit al eerder gezien heb......  :angel: [/sarcasme]

Right to copy.... is hun gedachtegang.

DvdW

Hoe zou dat toch komen dat elke keer als die Chinezen met iets nieuws komen ik het gevoel heb dat ik dit al eerder gezien heb......  :angel: [/sarcasme]
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Parera

Images emerge of new Chinese 8×8 assault gun



Images have emerged showing what appears to be a new Chinese 8×8 assault gun equipped with a 105 mm main armament and a remote-controlled weapon station reportedly being trialled at what local media identified as the Baicheng Weapons Test Centre in northeastern China.

First released in late January by state-owned China Central Television (CCTV), the images show that the platform's chassis appears to be based on a new development of that used in the Type 09 (the export version of which is known as VN1) family of wheeled armoured vehicles supplied by China North Industries Corporation (Norinco).

In November 2018 an image had emerged on Chinese online forums showing the new chassis armed with a radar-directed 35 mm anti-aircraft cannon. The new chassis seems to be lower than that used by the VN1 armoured vehicle, although it features the same front-engine configuration. The lower height suggests that the new platform has a lower centre of gravity, thus providing more stability when equipped with heavy weapon systems.

No official information has yet to emerge about the designation, size, and performance of the new assault gun. That said, the CCTV images suggest that, given the small size of the 105 mm gun turret, the platform may use an auto-loading system for shells and gun-launched missiles. The assault gun chassis also makes generous use of externally mounted armour that could be upgraded when needed.

[Source: Janes.com ]

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1


Huzaar1

Citaat van: Parera op 30/01/2019 | 01:02 uur
Nee ik zie een KF41 Lynx met 120 mm kanon als mogelijkheid voor het DFP.


De hele reden dat de CV90 het niet wordt is omdat we geen Launching cust. Willen zijn... en dan stel jij een basisvoertuig voor waar nog niet eens een productielijn voor bestaat.

Als Duitsland ze afneemt gaat NL pas kijken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 30/01/2019 | 00:34 uur
Je ziet oude britse omgebouwde C2's als DFP.

Right.

Oud nieuws, en dikke nee.

Nee ik zie een KF41 Lynx met 120 mm kanon als mogelijkheid voor het DFP.