Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Sparkplug op 08/09/2018 | 14:29 uur
KF41

best protected mobile boardroom: (dure boardroom  ;D )


"the Lynx KF41 interior is still a mock-up"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Parera op 08/09/2018 | 00:43 uur
Ziet er uit als de RMG 7.62 van Rheinmetall; een MG3 met 2 extra lopen.



Overigens zie ik op dit plaatje weer de munitiekist ernaast... Dus moet je alsnog naar buiten als die leeg is. En zo te zien gaat daar hooguit een kistje of 3, 4 in.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 08/09/2018 | 12:48 uur
De MG4 is 5,56x45mm en de MG5 is 7,62x51mm. Zou niet voor 5,56x45mm als kaliber gaan.

Mijn fout dat moest natuurlijk MG5 zijn dan.  ;D

Sparkplug

Citaat van: Parera op 08/09/2018 | 12:44 uur
Daar heb je gelijk in maar onze 18 Leo's gebruiken de MG-3 maar dat is natuurlijk maar een klein deel van de voertuigen en ik verwacht ook niet dat bij een keuze voor nieuwe voertuigen we de MG-3 of MG-4 niet gaan kiezen en het gewoon bij de MAG houden.

De MG4 is 5,56x45mm en de MG5 is 7,62x51mm. Zou niet voor 5,56x45mm als kaliber gaan.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: A.J. op 08/09/2018 | 12:12 uur
De MG-3 (hogere vuursnelheid dan de MAG) klanten willen dit hebben, daarom zeg ik ook dat het voor ons niet interessant is omdat wij de MAG hebben.

Het concept is idd interessant, maar het oververhitten is voor de MAG niet van toepassing.

Daar heb je gelijk in maar onze 18 Leo's gebruiken de MG-3 maar dat is natuurlijk maar een klein deel van de voertuigen en ik verwacht ook niet dat bij een keuze voor nieuwe voertuigen we de MG-3 of MG-4 niet gaan kiezen en het gewoon bij de MAG houden.

A.J.

Citaat van: Parera op 08/09/2018 | 12:06 uur
Ik ga er vanuit dat Rheinmetall dit ontwikkeld heeft op basis van de vraag van een of meerdere ''klanten'' en het dus niet zomaar uit de lucht komt vallen.

De MG-3 (hogere vuursnelheid dan de MAG) klanten willen dit hebben, daarom zeg ik ook dat het voor ons niet interessant is omdat wij de MAG hebben.

Citaat
De exacte gedachte erachter weet ik niet maar ik vind het concept wel heel interessant en het oververhitten verhaal klinkt wel logisch in mijn ogen.

Het concept is idd interessant, maar het oververhitten is voor de MAG niet van toepassing.

Parera

Citaat van: A.J. op 08/09/2018 | 11:37 uur
Ik zie het nut er niet zo van in. Wij hebben de MAG waarbij je na twee kistjes (460 patronen) snelvuur (laden, trekker ingedrukt houden tot beide kistjes leeg) de loop moet wisselen indien de tactische omstandigheden dit toelaten. Op gronddoelen schiet je natuurlijk nooit op die manier maar schiet je met vuurstoten van 5 tot 10 patronen. Dat we dan op de schietbaan/ vredesomstandigheden altijd na twee kistjes de loop wisselen is alleen maar om een gelijkmatige slijtage te krijgen van beide lopen. Dat heeft niks met oververhitting te maken.

Op het moment dat je in crisisgebied zit en je met je MAG op gronddoelen loopt te vuren met de eerder genoemde vuurstoten kun je dat tot in lengte van dagen volhouden zonder dat je loop oververhit raakt.
Ik ga er vanuit dat Rheinmetall dit ontwikkeld heeft op basis van de vraag van een of meerdere ''klanten'' en het dus niet zomaar uit de lucht komt vallen. De exacte gedachte erachter weet ik niet maar ik vind het concept wel heel interessant en het oververhitten verhaal klinkt wel logisch in mijn ogen.

A.J.

Citaat van: Parera op 08/09/2018 | 10:43 uur
Moet wel kunnen denk ik, het is een ontwikkeling die in principe niets anders doet dan het wisselen van een te warm geworden loop dus moet mogelijk zijn met meerdere ''moeder'' wapens.

Ik zie het nut er niet zo van in. Wij hebben de MAG waarbij je na twee kistjes (460 patronen) snelvuur (laden, trekker ingedrukt houden tot beide kistjes leeg) de loop moet wisselen indien de tactische omstandigheden dit toelaten. Op gronddoelen schiet je natuurlijk nooit op die manier maar schiet je met vuurstoten van 5 tot 10 patronen. Dat we dan op de schietbaan/ vredesomstandigheden altijd na twee kistjes de loop wisselen is alleen maar om een gelijkmatige slijtage te krijgen van beide lopen. Dat heeft niks met oververhitting te maken.

Op het moment dat je in crisisgebied zit en je met je MAG op gronddoelen loopt te vuren met de eerder genoemde vuurstoten kun je dat tot in lengte van dagen volhouden zonder dat je loop oververhit raakt.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 08/09/2018 | 10:23 uur
Ben benieuwd of dit systeem ook op de HK MG5 (v/h HK121) past.
Moet wel kunnen denk ik, het is een ontwikkeling die in principe niets anders doet dan het wisselen van een te warm geworden loop dus moet mogelijk zijn met meerdere ''moeder'' wapens.

StrategNL

Citaat van: Parera op 08/09/2018 | 00:43 uur
Ziet er uit als de RMG 7.62 van Rheinmetall; een MG3 met 2 extra lopen.
Check!..interessant.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 08/09/2018 | 00:43 uur
Ziet er uit als de RMG 7.62 van Rheinmetall; een MG3 met 2 extra lopen.



Ben benieuwd of dit systeem ook op de HK MG5 (v/h HK121) past.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: StrategNL op 08/09/2018 | 00:28 uur
3 loops coaxial 7,65mm?

Ziet er uit als de RMG 7.62 van Rheinmetall; een MG3 met 2 extra lopen.





Citaat
7.62mm MG3 + Two More Barrels + Motor = Rheinmetall Defence RMG 7.62

Rheinmetall Defence are developing a new 7.62mm medium machine gun called the RMG 7.62 which takes a unique approach to dealing with heat, the age-old machine gun nemesis. At first glance it looks like a small version of the M134 Minigun, but the RMG is no Minigun. Unlike the Minigun, with its insane rate of fire, the RMG is designed to fire at the relatively slow pace of 800 rounds per minute (the exact rate of fire is user adjustable). What it lacks in speed it makes up for in endurance. When its barrel gets over heated the electronics rotate the barrels, replacing the hot barrel for a cool one.

The three barrel system would obviously be unpractical for soldiers on the ground, but it is perfect for use with remotely controlled gun mounts where it is neither possible nor safe for the operator to swap barrels manually. This setup would allow the remote-controlled gun to fire a lot more rounds and take fewer breaks than would be possible with a conventional single-barrel machine gun like the MG3.

[Source: https://www.thefirearmblog.com ]