Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Oorlogsvis

#278
Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 13:29 uur
Snap ik wel, maar de munitie is groter dan die van de voorganger en zal dus meer ruimte innemen. Ik weet niet wat de inschatting is hoe lang men het zonder bevoorrading met de huidige 35mm kan volhouden in een vuurgevecht? Maar zonder wijziging van de layout van het voertuig zal dat dus met deze nieuwe vuurmond nog een stuk korter worden omdat men dan simpelweg minder munitie van dit type kan meenemen dan die van haar voorganger.

Maar Parera heeft al antwoord gegeven op mijn vraag zie ik: thx!  ;)
Hoeveel gaat een CV90 met een 50mm kanon er meenemen dan ongeveer ? 40 stuks ?...voordeel is wel met zo'n 50mm uranium round blaf
je volgens mij wel door alles heen...ook door de oudere tank modellen volgens mij

Harald

Citaat van: Harald op 06/06/2019 | 09:37 uur
https://twitter.com/nicholadrummond/status/1136335037765509120

I spoke to Northrop Grumman about their new XM913 50 mm Bushmaster chain gun at #RUSILWC It seems likely that it will have a depleted uranium APFSDS anti-armour round with significantly greater penetration than the UK's CT40 cannon.

Interessante ontwikkelingen in de VS, het lijkt er op dat de 50mm serieus genomen wordt als toekomstig kaliber ipv 30 mm
Goede ontwikkeling, als de US Army doorzet en voor 50mm gaat, dan zie ik onze 35mm ook vervangen worden door 50mm in de toekomst.

Nieuwe munitie wordt al ontwikkeld voor groter penetratie-vermogen.

Sparkplug

#276
Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 13:29 uur
Snap ik wel, maar de munitie is groter dan die van de voorganger en zal dus meer ruimte innemen. Ik weet niet wat de inschatting is hoe lang men het zonder bevoorrading met de huidige 35mm kan volhouden in een vuurgevecht? Maar zonder wijziging van de layout van het voertuig zal dat dus met deze nieuwe vuurmond nog een stuk korter worden omdat men dan simpelweg minder munitie van dit type kan meenemen dan die van haar voorganger.

In het geval van een onbemande toren zal er toch naar de afmetingen van de toren moeten worden gekeken. Een compacte onbemande toren zet qua ruimte ook weinig zoden aan de dijk.

Ben benieuwd naar de verhouding tussen 50mm (50x319mm?) en 40mm CTA.

Edit. XM913 heeft 50x228mm en Bushmaster III heeft de 50x319mm optie.

https://s3-us-west-2.amazonaws.com/maven-user-photos/warriormaven/land/xj1PRXAJeEGdkMiokL25vA/fNrhQv50vEaBR8qyC8-mSw

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Citaat van: Sparkplug op 06/06/2019 | 12:55 uur
Naast automatisch vuren (200rpm), kan er ook enkelschots en met bursts worden geschoten.

Snap ik wel, maar de munitie is groter dan die van de voorganger en zal dus meer ruimte innemen. Ik weet niet wat de inschatting is hoe lang men het zonder bevoorrading met de huidige 35mm kan volhouden in een vuurgevecht? Maar zonder wijziging van de layout van het voertuig zal dat dus met deze nieuwe vuurmond nog een stuk korter worden omdat men dan simpelweg minder munitie van dit type kan meenemen dan die van haar voorganger.

Maar Parera heeft al antwoord gegeven op mijn vraag zie ik: thx!  ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 12:50 uur
Is zo'n ding nog wel functioneel in te zetten op een AFV-voertuig met een bemande koepel? En dan bedoel ik niet of het kan, want dat geloof ik wel, maar ... dergelijke hulzen en dan in een chaingun met een vuursnelheid tot 200 RPM... dan ga je snel door je shells heen kan ik me voorstellen en kan ik me ook voorstellen dat de grootte van deze projectielen ook een serieuze impact gaat hebben op het aantal dat je in een voertuig kunt opslaan.

Is het dan niet logischer om dan mogelijk wat ruimte te besparen door de koepel onbemand te maken, waardoor je (speculatief, dat wel) meer shells mee kunt nemen en dus langer actief aan vuurgevechten e.d. kunt deelnemen?

Volgens mij is het Amerikaanse plan ook om de koepel onbemand te maken.

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 12:50 uur
Is zo'n ding nog wel functioneel in te zetten op een AFV-voertuig met een bemande koepel? En dan bedoel ik niet of het kan, want dat geloof ik wel, maar ... dergelijke hulzen en dan in een chaingun met een vuursnelheid tot 200 RPM... dan ga je snel door je shells heen kan ik me voorstellen en kan ik me ook voorstellen dat de grootte van deze projectielen ook een serieuze impact gaat hebben op het aantal dat je in een voertuig kunt opslaan.

Naast automatisch vuren (200rpm), kan er ook enkelschots en met bursts worden geschoten.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Is zo'n ding nog wel functioneel in te zetten op een AFV-voertuig met een bemande koepel? En dan bedoel ik niet of het kan, want dat geloof ik wel, maar ... dergelijke hulzen en dan in een chaingun met een vuursnelheid tot 200 RPM... dan ga je snel door je shells heen kan ik me voorstellen en kan ik me ook voorstellen dat de grootte van deze projectielen ook een serieuze impact gaat hebben op het aantal dat je in een voertuig kunt opslaan.

Is het dan niet logischer om dan mogelijk wat ruimte te besparen door de koepel onbemand te maken, waardoor je (speculatief, dat wel) meer shells mee kunt nemen en dus langer actief aan vuurgevechten e.d. kunt deelnemen?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 06/06/2019 | 12:17 uur
Dat schiet het huidige kanon toch ook?

Bijna alle Bushmaster types schieten met 200 rpm. Uitzonderingen zijn de MK52, de .50 en de M230.

https://www.northropgrumman.com/Capabilities/AutomaticWeapons/Pages/default.aspx
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: StrataNL op 06/06/2019 | 12:17 uur
Dat schiet het huidige kanon toch ook?

Ja maar je ziet het niet altijd dat een groter kaliber ook een zelfde vuursnelheid heeft als het kleinere kaliber.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Via @nicholadrummond

Citaat
I spoke to Northrop Grumman about their new XM913 50 mm Bushmaster chain gun at #RUSILWC It seems likely that it will have a depleted uranium APFSDS anti-armour round with significantly greater penetration than the UK's CT40 cannon. (Images: @Krisosbornko)







200 RPM klinkt niet verkeerd  :angel:

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Two contenders to be shortlisted for Australia's Land 400 Phase III requirement

Two of the four confirmed contenders bidding to replace the Australian Army's M113AS4 armoured personnel carriers (APCs) with up to 450 modern infantry fighting vehicles (IFVs) at a cost of AUD10–15 billion (USD7–10.4 billion) are to be shortlisted in the third quarter of 2019.

The two downselected competitors for Project Land 400 Phase III will then undertake an extensive risk mitigation activity (RMA), Major General David Coghlan, head of the newly formed armoured vehicle division in the Department of Defence's (DoD's) Capability Acquisition and Sustainment Group (CASG), said during an industry briefing on 22 May.

Although the detailed RMA schedule was not disclosed, it is expected to conclude with the submission of best and final offers and final evaluation.

[Source: Janes.com ]

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Trophy (Rafael) en Iron Fist (IMI) komen allebei uit Israel
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation