Beau van Erven Dorens maakt programma met veteranen

Gestart door bergd, 24/07/2018 | 18:00 uur

Zander

Citaat van: Ros op 26/07/2018 | 22:57 uur
En dus........volg de kudde  :silent:
De hele kudde heeft hieromtrent de zelfde mening ja.
Misschien moet je iets gaan doen aan je toon.
People are sheep

Ros

Citaat van: Zander op 26/07/2018 | 22:55 uur
Volwassen en inhoudelijk ben je negatief!
Iedereen zegt dat.

En dus........volg de kudde  :silent:

Zander

Citaat van: Ros op 26/07/2018 | 22:30 uur
Omdat ik selectief reageer op een aantal onderwerpen die mij interesseren ben ik gelijk  negatief ? Ik heb net als menig ander forumlid een mening die ik geef waar je het niet mee eens hoef te zijn. Reageer volwassen en inhoudelijk en misschien worden we het  eens dat we het niet met elkaar eens zijn.
Volwassen en inhoudelijk ben je negatief!
Iedereen zegt dat.
People are sheep

Ros

Citaat van: Poleme op 26/07/2018 | 18:13 uur
Hopelijk zal deze TV serie er aan bijdragen dat psychiatrische aandoeningen en PTSS in het bijzonder meer maatschappelijk aanvaarding en begrip zullen krijgen.
Daarnaast hoop ik dat deze serie er toe bijdraagt dat mogelijke PTSS patiënten niet meer te lang hiermee blijven rondlopen met alle gevolgen voor hen zelf en hun direct omgeving.   Maar juist bijvoorbeeld bovengenoemd traject of een alternatief (desnoods particulier) traject gaan doorlopen.

Maatschappelijke aanvaarding is er, denk ik, best wel. Het gaat om de kennis die de doorsnee burger niet heeft over de persoon in kwestie als deze opmerkelijk of maatschappelijk niet aanvaardbaar gedrag vertoont. Ga je dan meteen denken aan PTSS ? En het is zeker niet te vergelijken met een uitzending over een hospice of TBS instelling. Bij een hospice weet je hoe het gaat aflopen en in een TBS instelling zit je niet voor zweetvoeten. Bij PTSS komt veel meer bij kijken.

De mensen die een groter risico lopen om PTSS te krijgen moeten juist door de werkgever goed worden geschoold net als de naasten van de mensen met een verhoogd risico. Zij kennen de mensen het beste en kunnen herkennen als iemand niet meer de 'oude' is.


Ros

Citaat van: Zander op 26/07/2018 | 22:10 uur
Echter jij bent nagenoeg altijd negatief.
Dat is waarom veel leden hier doodziek van je gelul worden.

Omdat ik selectief reageer op een aantal onderwerpen die mij interesseren ben ik gelijk  negatief ? Ik heb net als menig ander forumlid een mening die ik geef waar je het niet mee eens hoef te zijn. Reageer volwassen en inhoudelijk en misschien worden we het  eens dat we het niet met elkaar eens zijn.

Zander

Citaat van: Ros op 26/07/2018 | 16:29 uur
Ik reageer gewoon op wat mij allemaal naar het hoofd word geslingerd. Keertje wat anders dan niet reageren  en denken......laat maar. Mijn beheerders functie heb ik zelf neergelegd en heeft (nog steeds) niets te maken met mijn bijdrage als forumlid.

Goed gezien, waren wij het het doorlopend met elkaar eens was het geen forum.
Het is ook fijn dat men het niet altijd eens is.
Echter jij bent nagenoeg altijd negatief.
Dat is waarom veel leden hier doodziek van je gelul worden.

En nu terug naar het topic!
People are sheep

Lex

Gezien de discussie is dit geheel ondergebracht is een separaat topic.

Lex
Algeheel beheerder

Poleme

Citaat van: Ros op 25/07/2018 | 21:29 uur
Er zijn legio signalen die allemaal op een andere manier, dus ook verkeerd, door de ontvanger kunnen worden geïnterpreteerd. Ken je de achtergrond van de persoon in kwestie niet heb je ook niets aan de conclusies die je eventueel zou trekken op basis van signalen. En dit kan verkeerd uitpakken. Het is niet zo relatief makkelijk als de symptomen van bijvoorbeeld een beroerte; mond, spraak arm. Het is eerder van belang dat naasten van militairen  goed  worden voorbereid en geholpen worden. En dit is de taak van de werkgever, Defensie in dit geval.

Kijkend naar de oorzaken van PTSS en de bijbehorende symptomen lijkt het mij een 'leuke' aandoening om te hebben. Best wel aardig om dan met Beau dan de coachingsreis van je leven te maken.  Is de juiste diagnose wel gesteld, is geen spraken van een andere psychische aandoening ?
Het is natuurlijk een vorm van emo TV, maar Beau en RTL zullen donders goed beseffen dat een eventueel effect-bejag, lees sensatie-bejag zich tegen hen zal keren.
Beau heeft in eerdere programma's waarin hij o.a. een hospice en een TBS instelling bezocht, laten zien dat hij hiermee goed weet om te gaan.

Dan de PTSS gevallen bij Defensie.  Er zijn PTSS patiënten die al tijdens hun dienstverband bij MinDef al de symptomen ontwikkelden, maar die door hen zelf, kameraden en leidinggevenden niet werd herkend !  Zo is er het voorbeeld van een man die na een uitzending naar Bosnie (rond 2000) agressief gedrag ging vertonen.
MinDef EN de betreffende man zelf, want je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid in deze, kwamen niet op het idee om contact te zoeken met het centraal aanmeld punt (CAP) van het Veteranen Instituut (VI).   Het CAP zal in dit geval dan een maatschappelijk werker de mogelijke patient een bezoek brengen voor een intake-gesprek.
Het beste wat je dan kunt doen is via die CAP maatschappelijk werker een doorverwijzing aan te vragen voor een intake bij de Stichting Centrum '45.
Om de een of andere reden/ redenen werd betreffende agressieve man toch niet doorverwezen.  Ondanks dat Centrum '45 een cursus "Omgaan met agressie" heeft.
Zij zijn een autoriteit op het gebied van PTSS en hebben jarenlange ervaring met de behandeling van veteranen, er zijn er die zeggen dat de behandeling daar beter is dan die van de MGGZ / CMH (Militaire Geestelijke Gezondheidszorg / Centraal Militair Hospitaal).
Deze Bosnie veteraan werd uiteindelijk door MinDef ontslagen en kreeg ook eens geen uitkering.

Daarnaast is er een categorie veteranen die pas PTSS krijgt nadat zij MinDef hebben verlaten.  Hier gebeurt het dan nogal eens dat volgens MinDef er geen causaal (oorzakelijk) verband is tussen PTSS en ervaringen uit een vroeger MInDef dienstverband.   Daar sta de je dan.

Ik bleef, net als vele anderen te lang doorlopen met PTSS.  'Het gaat vanzelf wel over, het slijt wel'.    FOUT, dat doet het niet.  Het is zelfs zo dat een zo spoedig mogelijke behandeling juist er voor zorgt dat die PTSS beter te behandelen is.

Ik hoop dat Beau juist wel kandidaten zal vinden.  Desnoods maken ze de kandidaten onherkenbaar en vervormen ze de stemmen.
Hopelijk zal deze TV serie er aan bijdragen dat psychiatrische aandoeningen en PTSS in het bijzonder meer maatschappelijk aanvaarding en begrip zullen krijgen.
Daarnaast hoop ik dat deze serie er toe bijdraagt dat mogelijke PTSS patiënten niet meer te lang hiermee blijven rondlopen met alle gevolgen voor hen zelf en hun direct omgeving.   Maar juist bijvoorbeeld bovengenoemd traject of een alternatief (desnoods particulier) traject gaan doorlopen.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Mourning

Citaat van: Ros op 26/07/2018 | 16:29 uur
Ik reageer gewoon op wat mij allemaal naar het hoofd word geslingerd. Keertje wat anders dan niet reageren  en denken......laat maar. Mijn beheerders functie heb ik zelf neergelegd en heeft (nog steeds) niets te maken met mijn bijdrage als forumlid.

Goed gezien, waren wij het het doorlopend met elkaar eens was het geen forum.

Het issue is dat jij het vrijwel nooit eens bent met vrijwel het hele forum en alles anders wenst te zien en daarbij vrijwel alles in twijfel trekt. Dan heeft het meer weg om uit principe 'de uniekeling te willen zijn' en waar het ook over gaat een tegengestelde, geisoleerde, mening in te willen nemen.

Dan hebben we het niet meer over gewoon discussieren op een forum m.i..
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: A.J. op 26/07/2018 | 14:25 uur
Is dit nu gewoon een act van je? Gewoon op alle mogelijke manieren dwars liggen en de boel frustreren omdat je beheerder af bent?

Ik reageer gewoon op wat mij allemaal naar het hoofd word geslingerd. Keertje wat anders dan niet reageren  en denken......laat maar. Mijn beheerders functie heb ik zelf neergelegd en heeft (nog steeds) niets te maken met mijn bijdrage als forumlid.

Citaat van: Mourning op 26/07/2018 | 15:41 uur
Nee, A.J., dat heet "niet met de kudde meelopen"... dat snap je toch wel, duhhhhh... 

Goed gezien, waren wij het het doorlopend met elkaar eens was het geen forum.

Mourning

Citaat van: A.J. op 26/07/2018 | 14:25 uur
Gooi jezelf toch weg vent.

Is dit nu gewoon een act van je? Gewoon op alle mogelijke manieren dwars liggen en de boel frustreren omdat je beheerder af bent?

Nee, A.J., dat heet "niet met de kudde meelopen"... dat snap je toch wel, duhhhhh...  :dead: :dead: :dead:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Ros op 26/07/2018 | 12:41 uur
Niet zo vreemd......

Militair of niet, onbelangrijk. Gaat mij om de mensen die hierdoor getroffen worden, en die nu in een reality show, docu-drama mee mogen doen om het RTL volk te vermaken.

Gooi jezelf toch weg vent.

Is dit nu gewoon een act van je? Gewoon op alle mogelijke manieren dwars liggen en de boel frustreren omdat je beheerder af bent?

Ros

Citaat van: Zander op 26/07/2018 | 08:21 uur
Wel gek dat niemand dat hier begrijpt.

Niet zo vreemd......

Citaat van: Huzaar1 op 26/07/2018 | 09:26 uur
Maar jij springt nu in de bres van de getroffen militair met PTSS. Pleur toch op.

Militair of niet, onbelangrijk. Gaat mij om de mensen die hierdoor getroffen worden, en die nu in een reality show, docu-drama mee mogen doen om het RTL volk te vermaken.

Huzaar1

#19
Citaat van: Ros op 25/07/2018 | 13:33 uur
Ga je niet met de kudde mee ben je gelijk (weer) negatief.....

Iemand die PTSS heeft ondergaan en er weer bovenop is gekomen en zij die er nog dagelijks mee geconfronteerd worden zullen echt niet  met de spreekwoordelijke bek op TV willen komen. Stel je eens voor dat je daags na de uitzending op straat aangesproken kan worden met een onhandige opmerking die weet wat bij je los kan maken en met zware gevolgen. En zoals Poleme al stelde, er rust een maatschappelijke taboe op. Maatschappelijk draagvlak voor PTSS versterken ? Er zijn zoveel vormen van PTSS dat het voor de doorsnee burger niet eens te begrijpen is....het is geen griep.

RTL heeft een commercieel belang bij een uitzending die zij willen maken, onvoldoende kijkcijfers is onvoldoende inkomsten. Iemand die reageerde op de oproep om deel te nemen liet weten het best wel 'leuk' te zullen vinden om mee te doen  :dead:

Wat een gebral :cute-smile:
Dit is gewoon de realiteit, of het nu PTSS is of verslaving. Beiden kunnen er niet altijd iets aan doen. Maar jij springt nu in de bres voor de getroffen militair met PTSS. Pleur toch op.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Ros op 25/07/2018 | 22:43 uur
Die reis heb ik al gemaakt, niet voor mijzelf, maar voor een naaste. Ik weet redelijk veel wat de aandoening betreft, de diagnose stelling en wat diegene moet doormaken die PTSS heeft. Mijn opmerkingen waren eerder cynisch bedoeld, wat voor de hand zou moeten liggen om te begrijpen.
Wel gek dat niemand dat hier begrijpt.
People are sheep