Opvolging Gulfstream IV

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/01/2019 | 07:43 uur

Parera

Citaat van: StrataNL op 26/09/2019 | 08:15 uur
Is de bijtank functie zo cruciaal voor het gebruik dan?

Nee maar het had wel de enigste tijd geweest dat die capaciteit had kunnen worden toegevoegd aan het toestel.

Het had defensie en de overheid ook een uniek le capaciteit gegeven voor zo een kleine luchtmacht (voor de vliegende commando centrale bij nood).

StrataNL

Citaat van: Parera op 26/09/2019 | 08:04 uur
Jammer weer dat voor de journalist het verschil in stoelen een belangrijkere verandering is dan de raket verdediging en vliegbereik.

Ik hoopte eerst op de eis. Bij tanken in de lucht maar dat gaat er niet inzitten. Gemiste kans bij de gulfstream vervanging en ph-Gov aankoop.
Is de bijtank functie zo cruciaal voor het gebruik dan?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/09/2019 | 07:48 uur
Defensie onthult wensenlijst nieuwe vipkist

https://www.telegraaf.nl/t/1404966150/ via @telegraaf

Jammer weer dat voor de journalist het verschil in stoelen een belangrijkere verandering is dan de raket verdediging en vliegbereik.

Ik hoopte eerst op de eis. Bij tanken in de lucht maar dat gaat er niet inzitten. Gemiste kans bij de gulfstream vervanging en ph-Gov aankoop.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie onthult wensenlijst nieuwe vipkist

https://www.telegraaf.nl/t/1404966150/ via @telegraaf

Harald

In dit vliegtuig vliegt koning Willem-Alexander vanaf nu rond https://www.nu.nl/274579/video/in-dit-vliegtuig-vliegt-koning-willem-alexander-vanaf-nu-rond.html (via @NUnl)

Gelijk maar een tweede bestellen.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/06/2019 | 22:09 uur
E.J. vd Meulen ✈‏ @ejvandermeulen · 1 u1 uur geleden 

Royal Netherlands Air Force NAF11 inbound homebase after  a breakdown in Mali
Ik vraag mij af wat de bijzonderheden hieromtrent zijn, omdat de kist eerder deze avond geland is te Geneve.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/06/2019 | 22:09 uur
E.J. vd Meulen ✈‏ @ejvandermeulen · 1 u1 uur geleden 

Royal Netherlands Air Force NAF11 inbound homebase after  a breakdown in Mali

:confused: Weer kapot gegaan? Ik wist dat het toestel in Mali stond voor bezoek van Sigrid Kaag, Bijleveld moest met een Duitse A400M naar Brussel vanuit Berlijn. Kon ze gelijk snuffelen aan een het toestel  :angel:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

E.J. vd Meulen ✈‏ @ejvandermeulen · 1 u1 uur geleden 

Royal Netherlands Air Force NAF11 inbound homebase after  a breakdown in Mali


jurrien visser (JuVi op Twitter)


MasterChief1971

Wat een niveau weer, joh...

Ten eerste ben je wel degelijk geïnformeerd (komt steeds vaker terug bij antwoorden op kamervragen á raison van 3500 pleuro),
ten tweede is de "morele" framing hier gewoon stuitend.
En dit vertegenwoordigt ons, dan... man, man, man...
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Lex

Het bericht dat Defensie de vervanging van de Gulfstream vervroegt

Antwoord op vragen van de leden Sneller en Belhaj over het bericht 'Defensie vervroegt vervanging vipvliegtuig'

Kamerstuk, 08-02-2019

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 24/01/2019 | 15:11 uur
En mocht je op grote hoogte een tegenstander met hittezoekende raketten treffen, dan is er sowieso iets goed fout gegaan.
Precies.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 24/01/2019 | 14:50 uur
Op grote hoogte heeft zo'n kist niet zoveel aan flares want daar komt geen manpads.

En mocht je op grote hoogte een tegenstander met hittezoekende raketten treffen, dan is er sowieso iets goed fout gegaan.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Parera op 23/01/2019 | 23:59 uur
Omdat de kist op bezoek gaat in missie gebieden zoals Irak, Mali en andere plaatsen waar de minister of andere VIP's naar toe moeten. En soms is er in die gebieden dreiging van MANPADS en daartegen moet je je kunnen beschermen tijdens landen en starten. Voor grotere hoogte kan je hooguit gebruik maken van flares maar dat gaat me weer te ver voor een VIP kist.
Op grote hoogte heeft zo'n kist niet zoveel aan flares want daar komt geen manpads.

CitaatDaar is wel een systeem voor te vinden, ze kunnen het ook met voertuigen poolen binnen de krijgsmachtdelen dus met een vliegtuig moet ook wel op te lossen zijn.
Tussen krijgsmachtdelen is wat anders dan tussen ministeries.

CitaatGeen AF-1 maar eerder een communicatie hoofdkwartier voor als er iets aan de hand is op de grond. Niet perse voor de premier maar op dat moment de persoon die de aansturing doet dit kan ook een commandant der strijdkrachten zijn.
Volgens mij hoeft zo'n kist niet van defensie te zijn om als HQ te dienen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 23/01/2019 | 18:38 uur
Waarom per sé zelfverdedigingsmiddelen? Die heb je alleen nodig op lage hoogte (start en landen). Als er een Buk op je af komt heeft DIRCM geen zin.
Omdat de kist op bezoek gaat in missie gebieden zoals Irak, Mali en andere plaatsen waar de minister of andere VIP's naar toe moeten. En soms is er in die gebieden dreiging van MANPADS en daartegen moet je je kunnen beschermen tijdens landen en starten. Voor grotere hoogte kan je hooguit gebruik maken van flares maar dat gaat me weer te ver voor een VIP kist.

Citaat van: StrataNL op 23/01/2019 | 18:38 uur
Hoe wil je dat doen dan, declareren? Wie gaat dat controleren en beheren?
Daar is wel een systeem voor te vinden, ze kunnen het ook met voertuigen poolen binnen de krijgsmachtdelen dus met een vliegtuig moet ook wel op te lossen zijn.

Citaat van: StrataNL op 23/01/2019 | 18:38 uur
Vliegend hoofdkwartier a la AF1 voor de premier hoeft het m.i. geen defensiekist te zijn.
Geen AF-1 maar eerder een communicatie hoofdkwartier voor als er iets aan de hand is op de grond. Niet perse voor de premier maar op dat moment de persoon die de aansturing doet dit kan ook een commandant der strijdkrachten zijn.