Opvolger C-130 Hercules

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 08/02/2019 | 22:42 uur

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/04/2019 | 18:06 uur
Dat is wel een dingetje...

Hopelijk komen ze bij defensie snel tot een goede nieuwe CAO want je hebt immers zo weinig aan nieuwe spullen die je niet kan gebruiken.

Gaat lastig worden gezien de veel vacatures die op diverse banen websites staan en ik kan bij mijn werkgever €1000 bruto verdienen als ik iemand weet te werven voor mijn werkgever daar zijn natuurlijk wel bepaalde voorwaarden aan verbonden. Ik zie defensie het nog niet doen om werknemers te belonen met €1000 bruto als deze iemand weten te werven.

Parera

#81
Citaat van: andré herc op 27/04/2019 | 09:45 uur
Klopt Jurrien wat ik er van weet staat de J versie hoog op het verlang lijstje en dan een paar meer maar alle type passeren de revu het is nog koffie dik kijken !

Heb jij een inzicht in welke types nu bekeken worden? En welk ''extra'' aantal denkt de KLU aan? uitbreiden tot 6 stuks?

- C-130J
- A-400M ?
- ?

Als dit natuurlijk naar buiten kan/mag.

andré herc

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/04/2019 | 17:44 uur
Als de aan de KLu vraagt wat ze willen hebben als Hercules vervanger dan zullen ze zeggen: "nieuwe Herculessen, maar dan een paar meer".
Klopt Jurrien wat ik er van weet staat de J versie hoog op het verlang lijstje en dan een paar meer maar alle type passeren de revu het is nog koffie dik kijken !
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 26/04/2019 | 17:59 uur
Dan dient de KLu toch eerst te zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel.  ;D

Dat is wel een dingetje...

Hopelijk komen ze bij defensie snel tot een goede nieuwe CAO want je hebt immers zo weinig aan nieuwe spullen die je niet kan gebruiken.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/04/2019 | 17:44 uur
Als je aan de KLu vraagt wat ze willen hebben als Hercules vervanger dan zullen ze zeggen: "nieuwe Herculessen, maar dan een paar meer".
Dan dient de KLu toch eerst te zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel.  ;D

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 26/04/2019 | 17:48 uur
Ik vindt de KC-390 toch een interessante als C-130 vervanging en het voldoet aan de Navo eisen.

Is ook een interessante kist.

Ace1

#76
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/04/2019 | 17:44 uur
Als de aan de KLu vraagt wat ze willen hebben als Hercules vervanger dan zullen ze zeggen: "nieuwe Herculessen, maar dan een paar meer".

Ik vindt de KC-390 toch een interessante als C-130 vervanging en het voldoet aan de Navo eisen.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Als de aan de KLu vraagt wat ze willen hebben als Hercules vervanger dan zullen ze zeggen: "nieuwe Herculessen, maar dan een paar meer".

Ace1

#74
Citaat van: Stoonbrace op 26/04/2019 | 11:03 uur
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik voorstander wordt van een BENESAM in de lucht. Zowel bij de jacht- als de transportvloot. Met de huidige BE-LUX bestelling van 8 A400m zijn de noden van de hele BENELUX afgedekt, mits toevoeging van een vloot kleinere transporttoestellen. Ik denk in eerste instantie aan de MC-27J. Die zouden dan meteen deels de MPA-nood van Nederland (en mogelijk ook van BE) afdekken.

Kun je beter een C-295 kopen.

Ik heb even een vergelijking tussen de C-295 en de C-27J gevonden.

Comparing C295 vs. C-27J as tactical transport aircraft
We'll try to asses the main contenders in the segment of intratheater airlifters on the base of technical facts. The C295is a design from the nineties (first flight 1998) and the C-27/NATO G-222 from the sixties (first flight 1970).

1. CABIN

Length (m): C295 has 15.73 vs. C-27J has 10.53 --> C295 has the best mark
Floor Area (m2): C295 has 37.12 vs. C-27J has 25.8 --> C295 has the best mark
Volume (m3): C295 has 64 vs. C-27J has 58 --> C295 has the best mark
Troops: C295 has 71 vs. C-27J has 46 --> C295 has the best mark
Paratroops: C295 has 50 vs. C-27J has 32 --> C295 has the best mark
Pallets (88" x 108"): C295 has 5 vs. C-27J has 3 --> C295 has the best mark
Stretchers: C295 has 24 vs. C-27J has 18 --> C295 has the best mark
Roller System: C295 has 4 row (like C-130) vs. C-27J has 3 --> C295 has the best mark

2. PERFORMANCE

Range (nm): C295 has 3000 vs. C-27J has 3000 --> Equal marks
Runway required (ft / 5000kg / 1000nm): C295 has 2290 vs C-27J has 2750 --> C295 has the best mark, it has better STOL capability.
Trips needed for deployment of Rapid Reaction Force - unpaved runway (800 troops / 200 t in 48h): C295 has 37 vs. C-27J has 89 --> C295 has the best mark
Soft Runway Capability (CBR): C295 has 2 vs. C-27J has 4 --> C295 has the best mark
Payload range (t): C295 has 9 vs. C-27J has 9 --> Equal marks
Fuel consumption (max. ferry range / litre): C295 has 7700 vs. C-27J has 12300 --> C295 has the best mark, it offers fuel savings and therefore cost savings.
Endurance:  C295 has 12 hours vs. C-27J has 10 --> C295 has the best mark, it offers 2 hours more search and rescue time.
MMH/FH: C295 has 1.14 vs. C-27J has > 7 --> C295 has the best mark
FAA Certified: C295 YES vs. C-27J NO --> C295 is the only fully certified 
Maritime proven:  C295 (and CN235) is used in more than 12 countries vs. C-27J  not one--> C295 is the clear winner.

Conclusion:
According to the previous technical data, I think that is clear that C295 is superior than C-27J.


Beyond these facts, the superior multi-role C295 is proven in:

- Troop / paratrooper transport
- Cargo (pallets / equipment)
- Medical evacuation
- SAR
- Maritime patrol
- Passengers

The C295 multi-functionality makes it the superior choice as intratheater transport aircraft. No other tactical airlifter in its category can claim its clear advantages and versatility.

Important information/facts:

What is about the system prize and the maintenance costs in general between this both types?
General: The history shows, that the G-222 / C/27 Spartan had difficulties. It was a high manitnance aircraft. All users had enormous problems to keep them in service. I remember to hear that the C-27 is the ideal transport aircraft for airshows, but not for the real tasks.

Further information: 
The C295 offers the best value for users, with lower acquisition and direct operating costs than any other aircraft in its category. The C295 is cheaper to purchase, maintain and operate than the C-27J. The C-27J's fuel and maintenance needs give it operational costs that are over 60% more expensive than the C295's.
The Spartan burnt much more fuel per hour than the C295 (as much as 60 per cent more), which meant the C295 could save as much as $300 million on fuel over the 30-year lifespan of a 10-aircraft fleet.

A greater endurance of 12 hours allows the aircrew to remain on-scene longer, collect more information, support other assets, and track targets for longer periods of time.

The C295 has more modern aerodynamics and non-hydraulic flight controls than the C-27J Spartan.

It's the only two-engine aircraft in its class that can carry five pallets, providing additional flexibility for intra-theater lift, with a cargo cabin that is the largest of any medium-sized military transport. The C295 can hold a "Hummer" wheeled vehicle with free space to spare. Since C295 has a longer fuselage it can carry more cargo pallets than the C-27J. C295 comes with a nifty pallet loading system, and is cheaper to maintain and fly.


C295's ease of maintenance and low life cycle cost, as well as its operational capabilities represent a clear advantage over any other competitor.

https://flaps-aviacion-aviation-luftfahrt.blogspot.com/2012/01/comparing-airbus-c295-vs-alenania-c-27j.html

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 26/04/2019 | 13:42 uur
Ja, dat is het net. Wij krijgen simulatoren en de hele support structure voor 8 bakken. Zou te gek zijn dat NL daar nog eens een aparte orga naast gaat zetten voor 2-4 toestellen.

Nee moeten we niet doen, zonde van het toch al beperkte geld. Beter dat geld investeren in een extra toestel voor meer capaciteit dan in alles dubbel aankopen terwijl dat in Belgie staat.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 26/04/2019 | 13:32 uur
Ja oke, maar ik heb het over aankoop daar maakt het geen verschil bij wie we ze kopen. Als Nederland voor de A400M kiest komt er toch wel een samenwerking met Belgie. En we werken ook samen via EATC.

Ik ben wel voor een sterkere samenwerking met de BE-LUX voor de A400M's, gebruik maken van de middelen die er staan in Melsbroek. Ik weet niet of Belgie eigen simulatoren en alles rondom de opleidingen krijgt zo ja kan Nederland daar gebruik van maken.

Ja, dat is het net. Wij krijgen simulatoren en de hele support structure voor 8 bakken. Zou te gek zijn dat NL daar nog eens een aparte orga naast gaat zetten voor 2-4 toestellen.

Parera

#71
Citaat van: Stoonbrace op 26/04/2019 | 13:18 uur
Behalve dat je ze morgen hebt én je er bij nood 5 extra ter beschikking kan krijgen.

Ja oke, maar ik heb het over aankoop daar maakt het geen verschil bij wie we ze kopen. Als Nederland voor de A400M kiest komt er toch wel een samenwerking met Belgie. En we werken ook samen via EATC.

Ik ben wel voor een sterkere samenwerking met de BE-LUX voor de A400M's, gebruik maken van de middelen die er staan in Melsbroek. Ik weet niet of Belgie eigen simulatoren en alles rondom de opleidingen krijgt zo ja kan Nederland daar gebruik van maken.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 26/04/2019 | 13:13 uur
Dat kan het maakt niet uit of wij ze van Belgie of Duitsland of Airbus gaan afnemen. Zijn de Belgische A400M's uitgerust met refueling rods om zelf bijgetankt te worden ? Dat is in mijn ogen wel een minimale eis voor de KLU. Volgens mij is dit standaard voor elke A400 maar weet het niet zeker.

Behalve dat je ze morgen hebt én je er bij nood 5 extra ter beschikking kan krijgen.

Parera

#69
Citaat van: Stoonbrace op 26/04/2019 | 13:10 uur
Ja, neem gewoon over, dan. Zoals gezegd: BeNeSam in de lucht.
Dat kan het maakt niet uit of wij ze van Belgie of Duitsland of Airbus gaan afnemen. Zijn de Belgische A400M's uitgerust met refueling rods om zelf bijgetankt te worden ? Dat is in mijn ogen wel een minimale eis voor de KLU. Volgens mij is dit standaard voor elke A400 maar weet het niet zeker.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 26/04/2019 | 12:59 uur
Mooi dat jullie er dus ''teveel'' besteld hebben maar ik verwacht niet dat de KLU die zelfstandigheid gaat opgeven. En met 2 A400M's kunnen ze een deel van de C-130 capaciteit invullen, ik weet dat mensen op het forum hier niets hebben met de A400M maar het is wel goed voor de aansluiting bij BE-LUX en ook bij onze andere buur Duitsland.

Ja, neem gewoon over, dan. Zoals gezegd: BeNeSam in de lucht.