Centraal corona/ COVID-19 topic

Gestart door Enforcer, 23/02/2020 | 11:49 uur

Ace1

Citaat van: Admiral Halsey op 26/03/2020 | 07:23 uur
Op dit moment is Zr.Ms. Karel Doorman aan het opwerken en bevindt zich in fase SARC3, zie https://twitter.com/kon_marine/status/1242116285607096325.

Dat is bekend, tijdens het Ebola virus was Dman zich ook aan het opwerken en werd toen ook ingezet.

Admiral Halsey

#552
Citaat van: Ace1 op 26/03/2020 | 00:00 uur
Ik hoor een gerucht over dat de DMAN mogelijk naar de west zou gaan ivm coronavirus. Wie weet hier iets meer over?

Op dit moment is Zr.Ms. Karel Doorman aan het opwerken en bevindt zich in fase SARC3, zie https://twitter.com/kon_marine/status/1242116285607096325.

Parera

Citaat van: Ace1 op 26/03/2020 | 00:00 uur
Ik hoor een gerucht over dat de DMAN mogelijk naar de west zou gaan ivm coronavirus. Wie weet hier iets meer over?

Gerucht heb ik ook gehoord, ik zal eens iets uitzetten.

Lex

Citaat van: Ace1 op 26/03/2020 | 00:00 uur
Ik hoor een gerucht over dat de DMAN mogelijk naar de west zou gaan ivm coronavirus. Wie weet hier iets meer over?
Per wanneer?

Ace1

Ik hoor een gerucht over dat de DMAN mogelijk naar de west zou gaan ivm coronavirus. Wie weet hier iets meer over?

Lex

Auto's van personeel Tilburgs ziekenhuis leeggeroofd: 'Extra wrang'

TILBURG - Verschillende medewerkers van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg kwamen dinsdagmiddag voor een onaangename verrassing te staan toen zij terugkeerden na een lange dag hard werken. Verschillende auto's waren opengebroken en leeggeroofd.

,,Aan alle kanten werd hulp aangeboden en we ontvangen de afgelopen dagen veel hartverwarmende steunbetuigingen in de strijd tegen het coronavirus. Dan is het extra wrang dat sommige mensen geen boodschap hebben aan het goede werk dat de vele zorgverleners verrichten", aldus een woordvoerster van het ziekenhuis tegen het Brabants Dagblad.

Tuig
Het ziekenhuis doet aangifte van de auto-inbraken. De vernielingen zijn op camerabeelden vastgelegd en die worden aan de politie overhandigd. ,,En dat dit tuig niet met zijn handen van andermans bezittingen af kan blijven", aldus de woordvoerster.

Telegraaf, 24-03-2020, 22:22

Huzaar1

Citaat van: Lex op 25/03/2020 | 23:14 uur
Het virus neemt daar flink toe. En ja NL media berichten daar niet over, ondanks oproepen vanuit de regio.

Ja, bijzondere boel daar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 25/03/2020 | 23:00 uur
Ik weet zeker dat het qua IC capaciteit goed komt. Ik maak me veel meer zorgen om de carib.
Het virus neemt daar flink toe. En ja NL media berichten daar niet over, ondanks oproepen vanuit de regio.

Huzaar1

Ik weet zeker dat het qua IC capaciteit goed komt. Ik maak me veel meer zorgen om de carib.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

bergd

Vooral de Nederlandse vereniging voor ic maakt zich zorgen over de capaciteit zo zo zag ik vandaag tijdens de briefing in de Tweede Kamer. Maar ook mooi om te horen dat de voorzitter van IC een pluim gaf aan Defensie over het vertrouwen, rust en expertise wat ze uitstralen. Dat gaf hem enige geruststelling wat ze hard nodig hebben.

Huzaar1

Citaat van: Lex op 25/03/2020 | 20:53 uur
Ik hoop van ganser harte dat de stabilisering zal leiden tot een neerwaartse spiraal, maar vind het nog te vroeg om aan de hand van dit bericht over te gaan tot een jubelstemming.

Het is nog te vroeg om te juichen. Er zijn ook externe factoren die roet in het eten kunnen gooien. Maar ik heb goede hoop, aan het eind van de week weten we meer. Ik las de verhalen in dr volkskrant over Spanje..dat daar verpleegpersoneel gewoon is vertrokken. En militaire zoekploegen bejaarden dood in hun bed vonden.

Het is daar misschien, ook voor Italie, een signaal de boel eens echt te organiseren als het op zorg en discipline aankomt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 25/03/2020 | 20:07 uur
Zo ver gaat het allemaal niet komen Admiraal ,er is tenslotte al een stabilisering merkbaar, de piek is berekend, we komen in de huidige setting een paar honderd bedden tekort die er in een paar weken allemaal worden bijgeplust.
Ik hoop van ganser harte dat de stabilisering zal leiden tot een neerwaartse spiraal, maar vind het nog te vroeg om aan de hand van dit bericht over te gaan tot een jubelstemming.

Huzaar1

Lekker dit van de Belgen, hadden ze wel mogen communiceren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Onder personeel van Koninklijke Marine is onrust ontstaan, na coronabesmetting op Belgisch fregat waar zij onderhoudswerk deden

DEN HELDER
Onder personeel van de Koninklijke Marine in Den Helder is onrust ontstaan, nu bekend is dat een bemanningslid van het Belgische fregat Leopold I het coronavirus heeft.

Zo zouden medewerkers van de marine vorige week aan boord zijn geweest van de Leopold I, toen deze op woensdag 18 maart in de haven in Den Helder lag. Naar verluidt moesten ze daar een mankement verhelpen en zijn zij niet ingelicht over de corona-besmetting aan boord. Nadat de Belgische Defensie woensdag bekendmaakt dat een militair op het fregat een corona-besmetting heeft, heerst er onrust onder personeel van de Marine.

Woordvoerder Paul Middelberg van de Koninklijke Marine bevestigt dat medewerkers in Den Helder onderhoudswerkzaamheden hebben verricht. ,,Voor ons is het nieuws ook vers. De Dienst Materiƫle Instandhouding (DMI) zoekt nu uit wanneer er mensen van ons aan boord zijn geweest. En wie. En of dat gelijktijdig is met de besmette Belgische opvarende. Dat soort zaken willen we eerst weten, voordat er nog meer onrust ontstaat. En voordat we eventueel actie moeten gaan ondernemen.''

Onduidelijk is nog of de Belgische militair in Den Helder aan land is gebracht met het schip of per helikopter. ,,Ook dat zoeken we uit. Is de militair hier in de haven geweest of per helikopter naar het NWZ-ziekenhuis in Den Helder gevlogen?'

NHD, 25-03-2020, 19:30

Huzaar1

Citaat van: Admiral Halsey op 25/03/2020 | 19:30 uur
NOS: "Als alle IC-bedden bezet zijn, wie worden er dan niet meer opgenomen?".

Jij geilt volgens mij ook echt op dit soort apocalyps berichten lijkt het.
Zo ver gaat het allemaal niet komen Admiraal ,er is tenslotte al een stabilisering merkbaar, de piek is berekend, we komen in de huidige setting een paar honderd bedden tekort die er in een paar weken allemaal worden bijgeplust. Nog even wachten, de mayakalender geeft vanzelf wel weer een ander panorama momentje.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"