Vervanging C-130 Hercules

Gestart door Ace1, 21/09/2020 | 17:50 uur

Sparkplug

Citaat van: Parera op 31/12/2023 | 13:52 uurDat moet dan wel duiden op ''extra taken'' voor de nieuwe kisten. De term ''MC'' word in de VS gebruikt voor de C-130's (MC-130) speciale missie toestellen voor het ondersteunen van de SOF eenheden.

De meest moderne variant is de MC-130J Commando II, deze kunnen naast het leveren van transport / airdrop capaciteit ook helikopters van de SOF in de lucht bij tanken. Gaan we dan toch deze capaciteit toevoegen op de C-390's? Het zou wel aansluiten bij de aankoop van de H225M Caracals.

De M-prefix staat binnen de Amerikaanse militaire luchtvaart voor Multi-mission. SOF is maar 1 van deze missie types. Afwachten wat voor extra kit(s) zal worden aangeschaft.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#483
Citaat van: silvester herc op 31/12/2023 | 12:26 uurVolgens het Engelse luchtvaart blad AFM van december wordt de type aanduiding van de C-390 voor onze RNLAF MC-390.

Dat moet dan wel duiden op ''extra taken'' voor de nieuwe kisten. De term ''MC'' word in de VS gebruikt voor de C-130's (MC-130) speciale missie toestellen voor het ondersteunen van de SOF eenheden.

De meest moderne variant is de MC-130J Commando II, deze kunnen naast het leveren van transport / airdrop capaciteit ook helikopters van de SOF in de lucht bij tanken. Gaan we dan toch deze capaciteit toevoegen op de C-390's? Het zou wel aansluiten bij de aankoop van de H225M Caracals.

silvester herc

Volgens het Engelse luchtvaart blad AFM van december wordt de type aanduiding van de C-390 voor onze RNLAF MC-390.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Embraer verstevigt banden met Nederlandse industrie

ROTTERDAM – Vliegtuigbouwer Embraer heeft donderdag (30 november) een voorlopige samenwerkingsovereenkomst (MoU) getekend met het Netherlands Industries for Defense & Security (NIDV). Het akkoord in hoofdlijnen moet leiden tot een grotere inbreng van Nederland in de producten van Embraer, dat specifiek de C390 Millennium en A-29 Super Tucano noemt.

Embraer werkt op meerdere terreinen al samen met Nederlandse bedrijven en kenniscentra, maar zegt die relatie te willen intensiveren. Voor de Braziliaanse fabrikant liggen er kansen in Nederland. Het bedrijf wil graag een voorlopig verkoopakkoord voor vijf C-390-transportvliegtuigen aan Nederland omzetten in een definitieve deal.

Volgens Embraer geeft het MoU structuur aan "een gezamenlijk raamwerk gericht op het verkennen van aanvullende kansen die aansluiten bij de prioriteiten van de Nederlandse Defensie-industriestrategie". Centraal doel daarbij zijn bijdragen van 'het Nederlandse ecosysteem' aan de toeleveringsketen van het Embraer C-390-programma voor exportmarkten. Naast Nederland hebben ook enkele andere Europese landen zich voor de C-390 bij Embraer gemeld.

De MoU werd van Braziliaanse zijde getekend door topman Bosco da Costa Junior van Embraer Defence & Security, die eerder dit jaar in een interview zei dat Nederland ook belangstelling voor de A-29N Super Tucano heeft. Nederland is op zoek naar een nieuw basistrainingsvliegtuig voor de opleiding van militaire vliegers, maar de A-29N is een toestel voor een later stadium in de opleiding. Het kan bovendien gebruikt worden voor lichte aanvalstaken.

https://www.pilootenvliegtuig.nl/2023/11/30/embraer-verstevigt-banden-met-nederlandse-industrie/

Harald



'Het schaalmodel is binnen, in 2026 moet de eerste echte Embraer C-390M in Nederland landen'

https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2023/05/column-commandant-commit

Harald

Citaat van: StrataNL op 09/05/2023 | 20:54 uur
Ach het is grijs in ieder geval....
Of toch liever een camo ? ..  ;)

StrataNL

Ach het is grijs in ieder geval....
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Kleurstelling lijkt me te donker voor de KLU, lijkt meer op die van Hongarije. Ook die van Portugal wordt lichter van kleur. Kleur van de huidige Hercs zijn ook lichter

Portugal

Hongarije



Parera

De uitvergrote versie van de foto

silvester herc

#474
Mijn bezoek aan Brazili? begon vandaag hier in S?o Paulo, het zakelijk centrum van het land. Een uitstekende plek voor de start van mijn bezoek, dat ik deels samen met Nederlandse bedrijven en kennisinstituten doe
De goede handelsrelatie tussen Brazili? en Nederland stond dan ook centraal vandaag, en dan met name de groene transitie, waar 🇳🇱 en 🇧🇷 elkaar bij kunnen helpen. Dit kwam uitgebreid aan bod tijdens onze ontmoeting met gouverneur
@tarcisiogdf
. Hierbij spraken we onder meer over het handelsklimaat, de energietransitie, infrastructuur en water, en wetenschap en innovatie. Bij@FGVBrazil en @usponline
(een vooraanstaande universiteit in Zuid-Amerika) ging ik in gesprek met studenten over internationale ontwikkelingen, duurzaamheid en klimaat. Ook brachten we een bezoek aan het bedrijf @embraer
, dat onder meer commerci?le en militaire vliegtuigen maakt.
bron Mark Rutte twitter
https://twitter.com/MinPres/status/1655709178986471425
Als ik goed gekeken heb op de grote foto is het model al in Nederlandse Luchtmacht kleuren   ;) ik als Hercules fan effe slikken >:( al is het nog steeds bij belangstelling het contract teken duurt nog al effe wie weet wil economische zaken meer compensatie orders of zitten er ook nog Chinese onderdelen in want de ondertekening duurt wel erg lang!! ;

Harald

Premier Rutte begint economische missie in Brazili?  (zoals te verwachten was)

Met een handelsdelegatie in zijn kielzog begint premier Mark Rutte een driedaagse reis door Brazili?. Het bezoek staat in het teken van de goede samenwerking tussen de beide landen.

Op de eerst dag in S?o Paulo bezoekt Rutte vliegtuigfabrikant Embraer. Defensie is van plan bij dit bedrijf transportvliegtuigen te kopen.

.../....

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20230508_14406486?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_content=/

silvester herc

Citaat van: Huzaar1 op 15/04/2023 | 20:52 uur
Wat ga je met je tijd doen als er geen herculessen meer zijn silvesterherc?
Niks aan de hand de laatste vlucht van de laatste 336 sq Hercules is zoals het  er nu voorstaat gepland voor 2032 nou dan ben ik ook al een stukje ouder en er vliegen nog genoeg andere  landen binnen de Navo met de Hercules ook een paar landen hebben pas de J versie aangeschaft tel er 30 jaar bij op dan als ik geluk heb er nog ben nou dan is het wel  mooi geweest  ;)

Huzaar1

Wat ga je met je tijd doen als er geen herculessen meer zijn silvesterherc?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

silvester herc

Citaat van: StrataNL op 15/04/2023 | 15:30 uur
Wat heeft Pakistan hiermee te maken?
Dat is heel simpel komt van diezelfde Herculessen van onze Zuiderburen een Hercules staat in een Museum in  Belgi? en diverse Herculessen gaan of zijn al in Pakistan meer bedoel ik er niet mee dus zijn er toch nog iets van twee Brandstoftanks overgekocht door Nederland . ;)