Vervanging C-130 Hercules

Gestart door Ace1, 21/09/2020 | 17:50 uur

silvester herc

#474
Mijn bezoek aan Brazili? begon vandaag hier in S?o Paulo, het zakelijk centrum van het land. Een uitstekende plek voor de start van mijn bezoek, dat ik deels samen met Nederlandse bedrijven en kennisinstituten doe
De goede handelsrelatie tussen Brazili? en Nederland stond dan ook centraal vandaag, en dan met name de groene transitie, waar 🇳🇱 en 🇧🇷 elkaar bij kunnen helpen. Dit kwam uitgebreid aan bod tijdens onze ontmoeting met gouverneur
@tarcisiogdf
. Hierbij spraken we onder meer over het handelsklimaat, de energietransitie, infrastructuur en water, en wetenschap en innovatie. Bij@FGVBrazil en @usponline
(een vooraanstaande universiteit in Zuid-Amerika) ging ik in gesprek met studenten over internationale ontwikkelingen, duurzaamheid en klimaat. Ook brachten we een bezoek aan het bedrijf @embraer
, dat onder meer commerci?le en militaire vliegtuigen maakt.
bron Mark Rutte twitter
https://twitter.com/MinPres/status/1655709178986471425
Als ik goed gekeken heb op de grote foto is het model al in Nederlandse Luchtmacht kleuren   ;) ik als Hercules fan effe slikken >:( al is het nog steeds bij belangstelling het contract teken duurt nog al effe wie weet wil economische zaken meer compensatie orders of zitten er ook nog Chinese onderdelen in want de ondertekening duurt wel erg lang!! ;

Harald

Premier Rutte begint economische missie in Brazili?  (zoals te verwachten was)

Met een handelsdelegatie in zijn kielzog begint premier Mark Rutte een driedaagse reis door Brazili?. Het bezoek staat in het teken van de goede samenwerking tussen de beide landen.

Op de eerst dag in S?o Paulo bezoekt Rutte vliegtuigfabrikant Embraer. Defensie is van plan bij dit bedrijf transportvliegtuigen te kopen.

.../....

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20230508_14406486?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_content=/

silvester herc

Citaat van: Huzaar1 op 15/04/2023 | 20:52 uur
Wat ga je met je tijd doen als er geen herculessen meer zijn silvesterherc?
Niks aan de hand de laatste vlucht van de laatste 336 sq Hercules is zoals het  er nu voorstaat gepland voor 2032 nou dan ben ik ook al een stukje ouder en er vliegen nog genoeg andere  landen binnen de Navo met de Hercules ook een paar landen hebben pas de J versie aangeschaft tel er 30 jaar bij op dan als ik geluk heb er nog ben nou dan is het wel  mooi geweest  ;)

Huzaar1

Wat ga je met je tijd doen als er geen herculessen meer zijn silvesterherc?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

silvester herc

Citaat van: StrataNL op 15/04/2023 | 15:30 uur
Wat heeft Pakistan hiermee te maken?
Dat is heel simpel komt van diezelfde Herculessen van onze Zuiderburen een Hercules staat in een Museum in  Belgi? en diverse Herculessen gaan of zijn al in Pakistan meer bedoel ik er niet mee dus zijn er toch nog iets van twee Brandstoftanks overgekocht door Nederland . ;)

StrataNL

Citaat van: silvester herc op 15/04/2023 | 13:03 uur
Twee bandstof tanks voor RNLAF Herculessen zijn overgenomen van de Belgische Luchtmacht
Na Pakistan die completen Herculessen overgenomen hebben heeft onze RNLAF voor hun vier Herculessen van het 336 sq twee reserve bandstof tanks overgenomen van de Belgische Luchtmacht die nu vliegen met de A400M foto?s en info van Verbeeck Serge Seppe daar voor onze dank !!
https://c-130herculesvrienden.nl/?p=1185
Wat heeft Pakistan hiermee te maken?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

silvester herc

Twee bandstof tanks voor RNLAF Herculessen zijn overgenomen van de Belgische Luchtmacht
Na Pakistan die completen Herculessen overgenomen hebben heeft onze RNLAF voor hun vier Herculessen van het 336 sq twee reserve bandstof tanks overgenomen van de Belgische Luchtmacht die nu vliegen met de A400M foto?s en info van Verbeeck Serge Seppe daar voor onze dank !!
https://c-130herculesvrienden.nl/?p=1185

StrataNL

Citaat van: silvester herc op 10/04/2023 | 13:10 uur
Ik heb het niet over de capaciteit aanzich van de C-390 ik heb het over dat er veel meer Navo Landen vliegen met de Hercules en dat er veel meer van gebouwd worden een combinatie van twee type zoals de Duitsers en de Fransen hebben zelfs  drie type ideaal voor speciale operatie zelfs de Belgen willen naast hun A400m ook nog een kleinere type  😉
Omdat de A400M een veel te groot (en te duur) apparaat is vergeleken met de C130....

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat meerdere NAVO landen NL zullen volgen en op niet al te lange termijn ook de Herks vervangen door de C-390M.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

silvester herc

Citaat van: Huzaar1 op 10/04/2023 | 12:15 uur
Ik krijg het vermoeden dat je je persoonlijke fascinatie aan het verwarren bent met een objectief oordeel. Ik geloof ook 100% dat de Embraer de betere keuze is geweest.
Ik heb het niet over de capaciteit aanzich van de C-390 ik heb het over dat er veel meer Navo Landen vliegen met de Hercules en dat er veel meer van gebouwd worden een combinatie van twee type zoals de Duitsers en de Fransen hebben zelfs  drie type ideaal voor speciale operatie zelfs de Belgen willen naast hun A400m ook nog een kleinere type  😉

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 10/04/2023 | 12:15 uur
Ik krijg het vermoeden dat je je persoonlijke fascinatie aan het verwarren bent met een objectief oordeel. Ik geloof ook 100% dat de Embraer de betere keuze is geweest. 

Mooi dat iemand die werkzaam is bij DMO met mij eens is dat de Embraer C-390 de betere keuze is.

Huzaar1

Citaat van: silvester herc op 07/04/2023 | 23:03 uur
Voorlopig gaat de verkoop en levering van de nieuwe J versie harder dan die van C-390 ik heb het nu niet over de capaciteit  die is verschillend maar dat er veel meer landen met de J versie vliegen binnen de Navo en daar buiten Australi?  besteld weer opnieuw  J versie en Indonesi? heeft sinds kort de eerste splinternieuwe J versie in dienst genomen ik zie het net zoals met de F35 daar worden er veel meer van verkocht dus bij veel meer landen in dienst dus kun je meer aan gezamenlijk onderhoud doen !

Ik krijg het vermoeden dat je je persoonlijke fascinatie aan het verwarren bent met een objectief oordeel. Ik geloof ook 100% dat de Embraer de betere keuze is geweest. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 08/04/2023 | 09:15 uur
De tijd van de viermotorige toestellen is voorbij kijk naar de Boeing 747 en de Airbus A380 die worden beiden niet meer geproduceerd. Op  dit  moment wordt de C-130 nog geproduceerd maar over 10 jaar is het een achterhaald toestel.

Dat geldt ongetwijfeld voor het kleine en middelgrote spul... maar het moment komt dat toestellen als C-17 en C-5 naar de firma Gillette gaan, of dit soort modellen worden vervangen door 2 pitters is nog maar de vraag.

Ace1

#462
Citaat van: silvester herc op 07/04/2023 | 23:03 uur
Voorlopig gaat de verkoop en levering van de nieuwe J versie harder dan die van C-390 ik heb het nu niet over de capaciteit  die is verschillend maar dat er veel meer landen met de J versie vliegen binnen de Navo en daar buiten Australi?  besteld weer opnieuw  J versie en Indonesi? heeft sinds kort de eerste splinternieuwe J versie in dienst genomen ik zie het net zoals met de F35 daar worden er veel meer van verkocht dus bij veel meer landen in dienst dus kun je meer aan gezamenlijk onderhoud doen !

De tijd van de viermotorige toestellen is voorbij kijk naar de Boeing 747 en de Airbus A380 die worden beiden niet meer geproduceerd. Op  dit  moment wordt de C-130 nog geproduceerd maar over 10 jaar is het een achterhaald toestel.

silvester herc

#461
Citaat van: Ace1 op 06/04/2023 | 20:20 uur
Bij de C-130 zullen de H versies en J versies die eind jaren 90 begin 2000 aangeschaft zijn  binnen 10-15 jaar wereldwijd uit gefaseerd gaan worden want het ontwerp dateert van de jaren 50 vorige eeuw je kunt het ontwerp niet blijven updaten. Bij de C-390 en de tweemotorige Airbus A200/A410M is dat wel het geval en je kun daarmee ook meer vervoeren.
Voorlopig gaat de verkoop en levering van de nieuwe J versie harder dan die van C-390 ik heb het nu niet over de capaciteit  die is verschillend maar dat er veel meer landen met de J versie vliegen binnen de Navo en daar buiten Australi?  besteld weer opnieuw  J versie en Indonesi? heeft sinds kort de eerste splinternieuwe J versie in dienst genomen ik zie het net zoals met de F35 daar worden er veel meer van verkocht dus bij veel meer landen in dienst dus kun je meer aan gezamenlijk onderhoud doen !

Ace1

#460
Citaat van: silvester herc op 06/04/2023 | 13:30 uur
Nou pas twee landen is toch een vreemde eend zoals ik al eerder melde zelfs een Black Hawk en een grote container heb ik wel eens zien laden in een Hercules en als je gaat oefenen in Amerika of Canada of samen een opdracht gaat uitvoeren dan is het makkelijker als alleen die paar landen die met de C-390 vliegen dat bedoel ik eigenlijk!

Bij de C-130 zullen de H versies en J versies die eind jaren 90 begin 2000 aangeschaft zijn  binnen 10-15 jaar wereldwijd uit gefaseerd gaan worden want het ontwerp dateert van de jaren 50 vorige eeuw je kunt het ontwerp niet blijven updaten. Bij de C-390 en de tweemotorige Airbus A200/A410M is dat wel het geval en je kun daarmee ook meer vervoeren.