Vervanging C-130 Hercules

Gestart door Ace1, 21/09/2020 | 17:50 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 08/04/2023 | 09:15 uur
De tijd van de viermotorige toestellen is voorbij kijk naar de Boeing 747 en de Airbus A380 die worden beiden niet meer geproduceerd. Op  dit  moment wordt de C-130 nog geproduceerd maar over 10 jaar is het een achterhaald toestel.

Dat geldt ongetwijfeld voor het kleine en middelgrote spul... maar het moment komt dat toestellen als C-17 en C-5 naar de firma Gillette gaan, of dit soort modellen worden vervangen door 2 pitters is nog maar de vraag.

Ace1

#462
Citaat van: silvester herc op 07/04/2023 | 23:03 uur
Voorlopig gaat de verkoop en levering van de nieuwe J versie harder dan die van C-390 ik heb het nu niet over de capaciteit  die is verschillend maar dat er veel meer landen met de J versie vliegen binnen de Navo en daar buiten Australi?  besteld weer opnieuw  J versie en Indonesi? heeft sinds kort de eerste splinternieuwe J versie in dienst genomen ik zie het net zoals met de F35 daar worden er veel meer van verkocht dus bij veel meer landen in dienst dus kun je meer aan gezamenlijk onderhoud doen !

De tijd van de viermotorige toestellen is voorbij kijk naar de Boeing 747 en de Airbus A380 die worden beiden niet meer geproduceerd. Op  dit  moment wordt de C-130 nog geproduceerd maar over 10 jaar is het een achterhaald toestel.

silvester herc

#461
Citaat van: Ace1 op 06/04/2023 | 20:20 uur
Bij de C-130 zullen de H versies en J versies die eind jaren 90 begin 2000 aangeschaft zijn  binnen 10-15 jaar wereldwijd uit gefaseerd gaan worden want het ontwerp dateert van de jaren 50 vorige eeuw je kunt het ontwerp niet blijven updaten. Bij de C-390 en de tweemotorige Airbus A200/A410M is dat wel het geval en je kun daarmee ook meer vervoeren.
Voorlopig gaat de verkoop en levering van de nieuwe J versie harder dan die van C-390 ik heb het nu niet over de capaciteit  die is verschillend maar dat er veel meer landen met de J versie vliegen binnen de Navo en daar buiten Australi?  besteld weer opnieuw  J versie en Indonesi? heeft sinds kort de eerste splinternieuwe J versie in dienst genomen ik zie het net zoals met de F35 daar worden er veel meer van verkocht dus bij veel meer landen in dienst dus kun je meer aan gezamenlijk onderhoud doen !

Ace1

#460
Citaat van: silvester herc op 06/04/2023 | 13:30 uur
Nou pas twee landen is toch een vreemde eend zoals ik al eerder melde zelfs een Black Hawk en een grote container heb ik wel eens zien laden in een Hercules en als je gaat oefenen in Amerika of Canada of samen een opdracht gaat uitvoeren dan is het makkelijker als alleen die paar landen die met de C-390 vliegen dat bedoel ik eigenlijk!

Bij de C-130 zullen de H versies en J versies die eind jaren 90 begin 2000 aangeschaft zijn  binnen 10-15 jaar wereldwijd uit gefaseerd gaan worden want het ontwerp dateert van de jaren 50 vorige eeuw je kunt het ontwerp niet blijven updaten. Bij de C-390 en de tweemotorige Airbus A200/A410M is dat wel het geval en je kun daarmee ook meer vervoeren.

silvester herc

Citaat van: Ace1 op 06/04/2023 | 11:58 uur
Hoezo een vreemde eend in de Navo? Navo land Portugal vliegt aan het eind van het jaar  met de eerste C-390 en ook Navo land Hongarije gaat met de C-390 vliegen. Doordat je overstapt van een viermotorig toestel naar een tweemotorig toestel zijn de exploitatie kosten op jaarbasis lager, plus de C-390 kan een Boxter vervoeren dat kan een C-130 niet. Dat is een van de lessen die defensie van Afghanistan geleerd heb dat je moet kijken naar een toestel wat bepaalde type pantserwagens kan vervoeren die in het inventaris zitten. Kijk niet met een C-130 bril, ik kijk naar de aanschaf van het juiste materiaal wat defensie nodig heeft.
Nou pas twee landen is toch een vreemde eend zoals ik al eerder melde zelfs een Black Hawk en een grote container heb ik wel eens zien laden in een Hercules en als je gaat oefenen in Amerika of Canada of samen een opdracht gaat uitvoeren dan is het makkelijker als alleen die paar landen die met de C-390 vliegen dat bedoel ik eigenlijk!

Ace1

#458
Citaat van: silvester herc op 06/04/2023 | 11:03 uur
Oh die heb ik niet maar zo lang er niet getekend is kijk of je de ene type beter vind dan de ander ik vind het wel vreemd dat men prat gaat op de samenwerking met Duitsland over gezamenlijk aanschaf dat terwijl de Duitsers pas de J in dienst hebben genomen daar bij vergeleken is de 390 een vreemde eend binnen de NAVO of doe net zoals Belgi? van plan is nog een andere lichter type erbij aanschaffen voor Special Force!!

Hoezo een vreemde eend in de Navo? Navo land Portugal vliegt aan het eind van het jaar  met de eerste C-390 en ook Navo land Hongarije gaat met de C-390 vliegen. Doordat je overstapt van een viermotorig toestel naar een tweemotorig toestel zijn de exploitatie kosten op jaarbasis lager, plus de C-390 kan een Boxter vervoeren dat kan een C-130 niet. Dat is een van de lessen die defensie van Afghanistan geleerd heb dat je moet kijken naar een toestel wat bepaalde type pantserwagens kan vervoeren die in het inventaris zitten. Kijk niet met een C-130 bril, ik kijk naar de aanschaf van het juiste materiaal wat defensie nodig heeft.

silvester herc

Citaat van: Ace1 op 06/04/2023 | 09:47 uur
De aanschaf gaat met brieven van A t/m D zie de aanschaf van de neuwe ASW Fregatten. Je heb toch niet de illusie dat defensie nog een draai naar C-130's gaat maken?
Oh die heb ik niet maar zo lang er niet getekend is kijk of je de ene type beter vind dan de ander ik vind het wel vreemd dat men prat gaat op de samenwerking met Duitsland over gezamenlijk aanschaf dat terwijl de Duitsers pas de J in dienst hebben genomen daar bij vergeleken is de 390 een vreemde eend binnen de NAVO of doe net zoals Belgi? van plan is nog een andere lichter type erbij aanschaffen voor Special Force!!

Ace1

#456
Citaat van: silvester herc op 04/04/2023 | 10:07 uur
Vind opvallend dat het contract van ons land
voor de C-390 nog steeds niet getekend is Oostenrijk speelt het slim gaat bij meer kandidaten op de koffie😉 of gaat het het bij ons ook achter de schermen net zoals bij de verassende aanschaf van Puls raketsysteem inplaats van het Himars systeem wat pittigen onderhandelingen bleken te zijn dit effe terzijde!

De aanschaf gaat met brieven van A t/m D zie de aanschaf van de neuwe ASW Fregatten. Je heb toch niet de illusie dat defensie nog een draai naar C-130's gaat maken?

Lynxian

Haha, dat mag natuurlijK!

Harald

Citaat van: Lynxian op 05/04/2023 | 12:14 uur
Deze render staat toch ook al bovenaan deze pagina?

:big-smile:  ... tja, ik vind gewoon lekker mooi

Lynxian

Deze render staat toch ook al bovenaan deze pagina?

Harald


silvester herc

Vind opvallend dat het contract van ons land
voor de C-390 nog steeds niet getekend is Oostenrijk speelt het slim gaat bij meer kandidaten op de koffie😉 of gaat het het bij ons ook achter de schermen net zoals bij de verassende aanschaf van Puls raketsysteem inplaats van het Himars systeem wat pittigen onderhandelingen bleken te zijn dit effe terzijde!

Parera

Citaat van: Harald op 04/04/2023 | 09:22 uur
Ik denk dat de C-390 een serieuze kanshebber is !
https://twitter.com/Bundesheerbauer/status/1642738695349628930?cxt=HHwWhMDTsfmIl8wtAAAA

NL vertaling :
C-130 opvolger nieuws: 4-5 vliegtuigen worden aangeschaft; vereisten enz. 20t draagvermogen, bijtanken in de lucht moet mogelijk zijn, 1-vlootsysteem, contractondertekening in de 1e helft van 2024, levering uiterlijk 2030.

De Airbus C-295 voldoet binnen alle kaders aan de eisen, al is het maar minimaal met een 700 kg meer dan de eis. De C-390 zit ruim 6000 kg boven de minimale eis, daarnaast denk ik dat de KC-390/C-390 een kist is van meer waar voor je geld dan de kleine C-295. Maar Oostenrijk is klassiek erg op de Europese aankopen gericht dus dat kan nog wel eens in ding worden.

Harald

Citaat van: Harald op 30/03/2023 | 13:54 uur
Oostenrijk ook serieus ge?nteresseerd in C-390 !



Ik denk dat de C-390 een serieuze kanshebber is !

CitaatNeuigkeiten zur C-130-Nachfolge: Es werden 4-5 Flugzeuge beschafft; Anforderungen ua. 20t Gewichtskapazit?t, Luftbetankung muss m?glich sein, 1-Flottensystem, Vertragsunterzeichnung im 1. HJ 2024, Zulauf sp?testens 2030.
https://twitter.com/Bundesheerbauer/status/1642738695349628930?cxt=HHwWhMDTsfmIl8wtAAAA

NL vertaling :
C-130 opvolger nieuws: 4-5 vliegtuigen worden aangeschaft; vereisten enz. 20t draagvermogen, bijtanken in de lucht moet mogelijk zijn, 1-vlootsysteem, contractondertekening in de 1e helft van 2024, levering uiterlijk 2030.