Vervanging rupsvoertuigen Korps Mariniers

Gestart door delarey, 25/09/2020 | 18:13 uur

Lex

Citaat van: Kornet43 op 26/09/2020 | 21:21 uur
Ja, de JLTV past ook in een landingsvaartuig want hij is niet breder dan een Leopard! De US Marines gaan trouwens ook onbemande JLTV's aanschaffen!
Dank.

Kornet43

Ja, de JLTV past ook in een landingsvaartuig want hij is niet breder dan een Leopard! De US Marines gaan trouwens ook onbemande JLTV's aanschaffen!

ridivek

Waarom die fasinatie voor die Amerikaanse troep?
Gelukkig worden de trackvoertuigen wel Europees.

Lex

Citaat van: Kornet43 op 26/09/2020 | 18:58 uur
De JLTV past gewoon in een standaard oceaan container en kan hangend aan een Chinook getransporteerd worden!
Ook in een landingsvaartuig?

Kornet43

De JLTV past gewoon in een standaard oceaan container en kan hangend aan een Chinook getransporteerd worden!

Huzaar1

Citaat van: Parera op 25/09/2020 | 18:16 uur

Ik schat de kans groot in dat de mariniers kiezen voor de Oskosh JLTV als wielvoertuig.


Hoezo? Ik niet, past nergens zomaar in of op. Veel te breed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Kornet43 op 25/09/2020 | 19:49 uur
Goede plannen, alleen  nu nog de Laro's vervangen door de JLTV! Dus nog 200 JLTV's bijbestellen a.u.b. !
Niet elke Laro hoeft een JLTV te worden.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Kornet43

Geen Iveco's a.u.b! Geef die gebakjes maar aan de landmacht!  :devil:

Parera

Citaat van: Kornet43 op 25/09/2020 | 19:49 uur
Goede plannen, alleen  nu nog de Laro's vervangen door de JLTV! Dus nog 200 JLTV's bijbestellen a.u.b. !
Extra voertuigen zitten waarschijnlijk in beide contracten wel opgenomen, en ik vermoed dat ook de Laro's wel meegenomen worden in het wielvoertuigen project of misschien worden die wel vervangen door een aantal Iveco's die de KL ook ontvangt.

Kornet43

Goede plannen, alleen  nu nog de Laro's vervangen door de JLTV! Dus nog 200 JLTV's bijbestellen a.u.b. !

Parera

Een (kleine) uitbreiding van het aantal voertuigen voor de mariniers!



Ik schat de kans groot in dat de mariniers kiezen voor de Oskosh JLTV als wielvoertuig.

delarey

#1
https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/09/25/nieuwe-rupsvoertuigen-voor-mariniers

CitaatHet Korps Mariniers krijgt vanaf 2024 de beschikking over 124 nieuwe rupsvoertuigen. Deze vervangen een deel van de verouderde Bandvagn 206- en Viking-voertuigen. Dat meldde staatssecretaris Barbara Visser gisteren aan de Tweede Kamer.

Rijden momenteel 127 Bv-206 en 73 BvS10 rond. Worden dus vervangen door 124 nieuwe rupsvoertuigen en nog eens ± 100 pantserwagens (mogelijk JLTV) die uit de behoeftestelling van het DVOW-project zijn ontvlochten.