Heeft u een vraag?

Gestart door -Peter-, 08/01/2003 | 15:56 uur

mackenzie

#223
Maar is er dan helemaal geen mogelijkheid op dit forum om dergelijke dingen te vragen?  

Het ziet er naar uit dat ik geen reactie meer krijg. Ik neem aan dat u mijn reactie hierboven wel gelezen hebt, maar niet gereageerd heeft omdat het misschien in uw optiek niet belangrijk was. Normaal doe ik dit niet, maar ik wil hier toch nog even op doorgaan...

Het lijkt wel iets typisch nederlands om niet te helpen. Ik onderzoek meerdere Europese landen wat betreft hun defensie, maar ik heb nog niet zo weinig hulp gekregen als van Nederland. Dit i.t.t. Duitsland en Spanje en zelfs Frankrijk is nog bereidwilliger. Het Nederlandse Defensie Ministerie geeft als antwoord dat ze niet willen helpen omdat ze zoveel meer aanvragen van studenten en andere onderzoekers krijgen. Maar Frankrijk of Duitsland niet dan? Het geluk heb ik dat ik wat mensen van binnen ken, maar als buitenstaander via de officiele kanalen word je gewoon uberhaupt niet geholpen. Het lijkt dat er eenzelfde tendens op dit forum bestaat (ook weer i.t.t. tot andere buitenlandse defensie fora). Ook het zonder enige notificatie in de vergetelheid doen werpen van mijn topic is toch wel enigszins opmerkelijk aangezien het een serieuze vraag betrof voor een serieus afstudeeronderzoek. En sinds wanneer is wetenschappelijk onderzoek louter gericht op persoonlijk gebruik? Ik wil mijn onderzoek absoluut niet belangrijker maken dan het is, een afstudeeronderzoek, maar ik neem het wel serieus!

Ik snap dat het een discussieforum is, maar wanneer is iets niet louter gericht op persoonlijk gebruik? Als ik een vraag stel over het Korps Mariniers dan is dat toch ook louter persoonlijk gericht op het verkrijgen van informatie? Of mag ik eigenlijk dan helemaal geen vragen stellen? Of moet ik iedereen gaan pm-en? Misschien dat mensen heel makkelijk wat boeken of andere literatuur weten waar ik informatie uit kan putten. Wat is daar het probleem van? Misschien is het maken van een apart forumonderdeel hier een optie voor? Ik wil hier echt niet expres moeilijk doen, maar ik vind dit echt een beetje vervelend. Ik hoop dat u dat kunt begrijpen...


KapiteinRob

Citaat van: mackenzie op 26/06/2012 | 14:23 uur
Ik heb gisterenavond een nieuw topic geplaatst in het NLDA forum over mijn master thesis. Is mijn vraag ergens heen verplaatst?

mackenzie.

het topic is door mij verwijderd, daar het n.m.m. geen doel had een discussie te initieren doch louter gericht was op het verkrijgen van informatie voor persoonlijk gebruik.

Rob
Forumbeheerder

mackenzie

Ik heb gisterenavond een nieuw topic geplaatst in het NLDA forum over mijn master thesis. Is mijn vraag ergens heen verplaatst?

mackenzie.

onderofficier

Citaat van: Lex op 15/05/2012 | 23:34 uur
Je hebt aan het einde geen [*/quote] geplaatst, maar [*quote]
Dat had ik al gevonden  zie bericht:

Citaat van: onderofficier op 15/05/2012 | 23:04 uur
Ik zie het, het is het verschil in de afsluitende [*/quote]      daar moet ik opletten   want deze [*quote]  staat er ook in  en dan gaat die mijn antwoord alszijnde citaat zien als ik die gebruik en niet de eerste................     

maar toch bedankt   :-*
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: onderofficier op 15/05/2012 | 22:37 uur
Als ik Smash wilt citeren en daaronder reageer krijg ik telkens het volgende:
Hoe kan dit? 
Je hebt aan het einde geen [*/quote] geplaatst, maar [*quote]

onderofficier

#218
Citaat van: Lex op 15/05/2012 | 22:53 uur
Beantwoord dit je vraag?

Nee, want dat was de vraag niet.
De vraag is hoe komt het dat mijn antwoord in het roze komt te staan als zijnde citaat ( ik citeer dus niemand want het is mijn antwoord) als ik reageer op de reactie van Smash  

Ik zie het, het is het verschil in de afsluitende [*/quote]      daar moet ik opletten   want deze [*quote]  staat er ook in  en dan gaat die mijn antwoord alszijnde citaat zien als ik die gebruik en niet de eerste................     



 

 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: onderofficier op 15/05/2012 | 22:37 uur
Als ik Smash wilt citeren en daaronder reageer krijg ik telkens het volgende:
Hoe kan dit? 
Jullie zien dat dan mijn antwoord als zijnde citaat wordt neergezet. 
Dat is eenvoudig. De eerste maal wordt het volledige citaat gebruikt:  
[*quote author=onderofficier link=topic=29.msg270325#msg270325 date=1337114224*]
Als je enkel "citaat" te zien krijgt, dan wil dat zeggen dat er enkel [*quote] gebruikt is ipv de volledige in het voorbeeld.
De  * horen in het voorbeeld niet thuis, zijn ter illustratie om het te verduidelijken.
Beantwoord dit je vraag?

onderofficier

Als ik Smash wilt citeren en daaronder reageer krijg ik telkens het volgende:
Hoe kan dit? 
Jullie zien dat dan mijn antwoord als zijnde citaat wordt neergezet.   

Citaat van: 5m@sh_1up op 15/05/2012 | 18:24 uur
Het valt op dat jij telkens onzin loopt te brallen, zonder dat je ergens verstand van hebt. Je praat totale bullshit, vervolgens reageer je verbaasd als iemand dat jou vertelt.   
Citaat

Het antwoord wordt dan als zijnde citaat neergezet.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Ben nieuw op dit intressante forum maar begrijp sommige regels niet.
Een bericht van mij over deze zaak verwijzend naar een petitie forum wordt onmiddelijk verwijderd en als spam aangezien? reclame?

Verwijzing naar een andere site anders dan voor bronvermelding wordt beschouwd als spam en derhalve verwijderd.

Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Ook een interessante link naar een discussie op nu nl  over de nieuwste ontwikkelingen in dit drama wordt als reclame gezien en verwijderd
Moet ik dit dan met copy/paste hier publiceren?  Of mag er ueberhaupt niet naar andere bronnen en sites verwezen worden?

Het DF is een discussieplatform, dus je mag hier over van alles en nog wat (maar hoofdzakelijk over defensie) discussiëren. De discussie vanaf hier naar een ander site "trekken" wordt als spam beschouwd en verwijderd.

Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Of mag er ueberhaupt niet naar andere bronnen en sites verwezen worden?

In principe dus alleen in het kader van bronvermelding.

Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Mijn taalgebruik is netjes en ik heb een hele normale mening over deze zaak en verwoord die op een nette manier

Inderdaad, alleen was je in deze iets niet duidelijk. Hopelijk nu wel.

Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Woon in een vrij land waar fora discussies en verwijzen naar bronnen gelukkig mogelijk zijn nietwaar?

Verwijzen naar bronnen is zoals gezegd zelfs noodzakelijk bij het plaatsen van berichten waar vervolgens op dit forum over verder gediscussieerd kan worden. Prima als men elders ook discussieert, maar de verwijzing naar die discussie wordt in principe als spam gezien.

Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Verwacht PM van collega met uitleg over dit handelen.

Ik heb ervoor gekozen om op deze manier en zichtbaar voor een ieder met dezelfde vragen in dit topic te reageren.


Citaat van: Kapitein op 10/05/2012 | 16:12 uur
Of heeft men hier carriere meelezers vrees?

Dat moet een ieder voor zich bepalen.

Ace1

Citaat van: marcovaane op 30/04/2012 | 11:45 uur
hallo,

mijn naam is marco vaane. ik heb bij de landmacht gewerkt van 1993 tot 2008. nu ben ik bezig om als zelfstandige te gaan werken maar ik heb een verklaring nodig en loonstroken van de periode dat ik als onderofficier heb gewerkt bij de defensie. met wie moet ik contact leggen om een verklaring te kunnen krijgen.

mvg, marco


misschien even contact opnemen met het onderdeel waar je hebt gediend?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: marcovaane op 30/04/2012 | 11:45 uur
hallo,

mijn naam is marco vaane. ik heb bij de landmacht gewerkt van 1993 tot 2008. nu ben ik bezig om als zelfstandige te gaan werken maar ik heb een verklaring nodig en loonstroken van de periode dat ik als onderofficier heb gewerkt bij de defensie. met wie moet ik contact leggen om een verklaring te kunnen krijgen.

mvg, marco


Je hebt wellicht je jaaropgaves nog (ook ivm met de belastingteruggave) en klaar ben je.

marcovaane

hallo,

mijn naam is marco vaane. ik heb bij de landmacht gewerkt van 1993 tot 2008. nu ben ik bezig om als zelfstandige te gaan werken maar ik heb een verklaring nodig en loonstroken van de periode dat ik als onderofficier heb gewerkt bij de defensie. met wie moet ik contact leggen om een verklaring te kunnen krijgen.

mvg, marco

-Peter-

#211
Als het bekend is welke specifieke advertenties de problemen geven dan hoor ik dit graag even via PB. In dat geval kan ik deze blokkeren zodat deze niet langer weergegeven worden. Momenteel staan de geplaatste advertenties allemaal weer op alleen tekst, ik weet niet of dit helpt, maar hoor dit graag. Mogelijk is dit namelijk ook een oplossing.

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

SMI de Boer

Citaat van: -Peter- op 17/03/2012 | 14:17 uur
De advertenties zijn helaas noodzakelijk om het DF in de lucht te houden. Zonder advertenties lopen de kosten te hoog op. De advertenties zijn niet van invloed op login gegeven welke op de pc zijn opgeslagen. Deze staan hier volledig los van.
Dat laatste weet ik, het is ook afhankelijk van welke advertentie het is, bij die van veva geen enkel last. het is continue bij een ander. en ga mij nou niet vertellen dat je niet weet wat het gevaar van die externe dingen is en wat voor bagger er met mee kan komen.

Mocht je die adv zelf ook irri vinden heb je misschien de mogelijkheid om me eens een -bij benadering- financieel overzicht te PBen... Ik kan je misschien in een keer van je adv afhelpen... Als het alleen om sitehosting en dataverkeer gaat  ken ik de tarieven van XXL
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

-Peter-

De advertenties zijn helaas noodzakelijk om het DF in de lucht te houden. Zonder advertenties lopen de kosten te hoog op. De advertenties zijn niet van invloed op login gegeven welke op de pc zijn opgeslagen. Deze staan hier volledig los van.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...