Amerikaanse politiek

Gestart door Benji87, 20/12/2023 | 20:06 uur

Wie gaat er winnen deze verkiezingen?

Biden
11 (64.7%)
Trump
6 (35.3%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 05/04/2024 | 22:04 uur

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 05/03/2024 | 17:43 uurDat wist hij nog niet denk je? Het netto resultaat is na trump een veel assertiever en zelfverzekerder noord korea.
Dat zal hij best weten, maar Trump was wel de die hem rechtstreeks ermee bedreigde, toen kim met zijn beruchte rode knopje dreigde en daarbij zei en ik heb er nog veel meer dus weg ben je zo wie zo, dat had nog geen van Trumps voorgangers zo duidelijk gezegd.
Trump is idd behoorlijk van padje af maar ook hij wil niet dood.
En vwb die 2% norm heeft hij gewoon gelijk we moeten eens leren onze eigen broek op te houden.

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 05/03/2024 | 17:41 uurMaar Trump heeft ook Kim duidelijk gemaakt dat het MAD principe ook voor hem geldt.

Dat wist hij nog niet denk je? Het netto resultaat is na trump een veel assertiever en zelfverzekerder noord korea.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 05/03/2024 | 17:29 uurDit had allemaal anders kunnen zijn maar door Trump vond Kimjongun en NK hernieuwd vertrouwen in het pad naar totale escalatie en ontwikkeling van systemen die ze op een troon hebben gezet. Waterstofbom komt eraan.
Maar Trump heeft ook Kim duidelijk gemaakt dat het MAD principe ook voor hem geldt.

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 05/03/2024 | 15:56 uurHadden we anders verwacht?

Dit had allemaal anders kunnen zijn maar door Trump vond Kimjongun en NK hernieuwd vertrouwen in het pad naar totale escalatie en ontwikkeling van systemen die ze op een troon hebben gezet. Waterstofbom komt eraan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Enforcer op 05/03/2024 | 13:17 uurEn Rusland met wapens en munitie ondersteunt.
Hadden we anders verwacht?

Enforcer

Citaat van: Huzaar1 op 05/03/2024 | 13:15 uurDie handelsoorlog die enorme consequenties heeft gehad... en alles ook voor ons heeft verandert zonder dat we dat wilden.

Of die andere shit zooi waar Trump ons aan heeft geholpen; Noord Korea.

Sinds meneer zijn liefdesverklaring naar Kim Jong Un stuurde zitten we met een over assertief terroristen staatje dat nu beschikt over hypersonische raketten en nucleaire wapen productie.

En Rusland met wapens en munitie ondersteunt.

Huzaar1

#86
Die handelsoorlog die enorme consequenties heeft gehad... en alles ook voor ons heeft verandert zonder dat we dat wilden.

Of die andere shit zooi waar Trump ons aan heeft geholpen; Noord Korea.

Sinds meneer zijn liefdesverklaring naar Kim Jong Un stuurde zitten we met een over assertief terroristen staatje dat nu beschikt over hypersonische raketten en nucleaire wapen productie.

Lui ala Oorlogsvis vinden dat topwerk.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Benji87

Citaat van: Umbert op 05/03/2024 | 11:12 uurNou omdat geen van de partijen zich richt op de grijze meerderheid en zich vooral richt op de luidruchtige minderheid aan hun kant van het politieke spectrum, die ook nog eens handig zijn in het bespelen van de media.
En als zovaak blijkt dat links hier beter in is als rechts, dat zal wel komen omdat hun organisatie structuur meer op een militaire lijkt dan die in het rechtse spectrum waar de opbouw algauw een een sticker van extreem opgeplakt krijgt,door hun meer zichtbare gebruiken, links slaagt erin om dit meer verborgen te houden.
Maar eigenlijk doet Biden op dit moment hetzelfde als Trump, waar Trump het moto MAGA heeft en voor bondgenoten minimaal 2% BNP voor defensie wil, doet Biden dit op gebied van chips (verbod export van high end chip productiemachines naar China) maar daar hoor je niemand echt over, en dat Rusland al een zelfde regeling, sinds 2014 aan de pantalon heeft hangen die zelfs strenger is vindt iedereen nu normaal. Uiteindelijk gaat het altijd weer wat kunnen we er aan verdienen met zo weinig mogelijk effort.

Hoho, die handelsoorlog met China heeft trump zelf gestart trouwens. Die is 2018 begonnen met het heffen van tarieven op vanuit China ingevoerde goederen.

Umbert

Citaat van: Benji87 op 05/03/2024 | 08:35 uurWat trump zegt en wat trump doet licht mijlenver uit elkaar. Als ik zijn speeches hoor dan snap ik volkomen dat mensen op hem stemmen. Maar ik ben zijn stunts nog niet vergeten toen hij in het Witte Huis zat. Ik verbaas me er dan nog over dat er mensen zijn die wederom met hem in zee willen gaan.

Overigens is het vandaag super Tuesday, de kans is vrij groot dat we vanaf morgen weten wie de definitieve kandidaten zullen zijn.

Nou omdat geen van de partijen zich richt op de grijze meerderheid en zich vooral richt op de luidruchtige minderheid aan hun kant van het politieke spectrum, die ook nog eens handig zijn in het bespelen van de media.
En als zovaak blijkt dat links hier beter in is als rechts, dat zal wel komen omdat hun organisatie structuur meer op een militaire lijkt dan die in het rechtse spectrum waar de opbouw algauw een een sticker van extreem opgeplakt krijgt,door hun meer zichtbare gebruiken, links slaagt erin om dit meer verborgen te houden.
Maar eigenlijk doet Biden op dit moment hetzelfde als Trump, waar Trump het moto MAGA heeft en voor bondgenoten minimaal 2% BNP voor defensie wil, doet Biden dit op gebied van chips (verbod export van high end chip productiemachines naar China) maar daar hoor je niemand echt over, en dat Rusland al een zelfde regeling, sinds 2014 aan de pantalon heeft hangen die zelfs strenger is vindt iedereen nu normaal. Uiteindelijk gaat het altijd weer wat kunnen we er aan verdienen met zo weinig mogelijk effort.

Benji87

Citaat van: Huzaar1 op 05/03/2024 | 10:00 uurIk denk dat het Trump en Biden wordt ;)

Dat denk ik ook voor bijna 99,9% wel maar goed je kan pas uitsluiten totdat het definitief is ;)

Huzaar1

Citaat van: Benji87 op 05/03/2024 | 08:35 uurWat trump zegt en wat trump doet licht mijlenver uit elkaar. Als ik zijn speeches hoor dan snap ik volkomen dat mensen op hem stemmen. Maar ik ben zijn stunts nog niet vergeten toen hij in het Witte Huis zat. Ik verbaas me er dan nog over dat er mensen zijn die wederom met hem in zee willen gaan.

Overigens is het vandaag super Tuesday, de kans is vrij groot dat we vanaf morgen weten wie de definitieve kandidaten zullen zijn.

Ik denk dat het Trump en Biden wordt ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Benji87

Wat trump zegt en wat trump doet licht mijlenver uit elkaar. Als ik zijn speeches hoor dan snap ik volkomen dat mensen op hem stemmen. Maar ik ben zijn stunts nog niet vergeten toen hij in het Witte Huis zat. Ik verbaas me er dan nog over dat er mensen zijn die wederom met hem in zee willen gaan.

Overigens is het vandaag super Tuesday, de kans is vrij groot dat we vanaf morgen weten wie de definitieve kandidaten zullen zijn.

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 04/03/2024 | 20:04 uurHoezo ? ...gewoon je 2 % ...liever meer natuurlijk van je BNP aan defensie uitgeven, Dat Trump harde uitspraken heeft daarmee wil hij gewoon de Europese reg leiders aanzetten om hun defensie uitgaven te verhogen. En als hij het
gewoon lief vraagt zoals Amerika al jaren heeft gedaan dan geven ze hier in Europa de miljarden liever uit aan
klimaat oplossingen en andere domme hobbies dan aan wapens.

Alsof daarmee de kous af is, hoe krijg je dit soort onzin uit je mond.

Trump doet wat hem die dag het beste uitkomt en laat het land en al zijn belangen stikken. Slechtste wat Amerika kan overkomen. De dommen komen in de meerderheid, maar dat is niet gek na een paar decennia macdonalds en smartphone mentaliteit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

#79
Citaat van: Oorlogsvis op 04/03/2024 | 20:01 uurTrump is het beste wat er gaat komen dit jaar ....

De man is totaal gestoord en een gemiddelde puber heeft meer kwaliteit in zich dan deze man.

Dat je dit na alles wat hij heeft gedaan kunt uitspreken vind ik gewoonweg dom.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 01/03/2024 | 15:29 uurAls die clown weer president wordt, dan wordt Europa bijna gedwongen om een gezamenlijke EU krijgsmacht op te tuigen.

Hoezo ? ...gewoon je 2 % ...liever meer natuurlijk van je BNP aan defensie uitgeven, Dat Trump harde uitspraken heeft daarmee wil hij gewoon de Europese reg leiders aanzetten om hun defensie uitgaven te verhogen. En als hij het
gewoon lief vraagt zoals Amerika al jaren heeft gedaan dan geven ze hier in Europa de miljarden liever uit aan
klimaat oplossingen en andere domme hobbies dan aan wapens.