Kristallnachtherdenking in teken van nieuw antisemitisme

Gestart door -Peter-, 09/11/2003 | 19:56 uur

zzzzzmura

Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

zzzzzmura

Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

DvdW

 :) ok maar soms weet je niet wat je wel en niet serieus mot nemen:D
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

oud_zijde

Citaat van: Dennis op 13/11/2003 | 15:54 uur

Beetje respect mischien?
dude, ik ben zelf (in principe) protestants ... neem niet altijd alles te serieus op ok?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Ton de Zwart op 13/11/2003 | 15:56 uur

Noem Hem dan liever een vermeende opstandeling tegen het Romeins gezag, dat klinkt wat vriendelijker.
En Hij naaide die Romeinse man juist een oor aan, die een ander afgehakt had....
hmz nu je het zegt ja ... dat blaast wel gaten in mijn 'theorie' zeg :X

Jezus plakte dat oor er idd zo weer aanvast ... never mind forget I said that :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

#36
Citaat van: oud_zijde op 13/11/2003 | 15:42 uur
ik zeg het je Jezus was een terrorist!
kanme ook een verhaal herinneren dat 1 van zijn kameraden een romeins oor afhakte oid op de tempelberg?

Noem Hem dan liever een vermeende opstandeling tegen het Romeins gezag, dat klinkt wat vriendelijker.
En Hij naaide die Romeinse man juist een oor aan, die een ander afgehakt had....

DvdW

Citaat van: oud_zijde op 13/11/2003 | 15:42 uur
ik zeg het je Jezus was een terrorist!

kanme ook een verhaal herinneren dat 1 van zijn kameraden een romeins oor afhakte oid op de tempelberg?


Beetje respect mischien?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ton de Zwart

Citaat van: Dennis op 13/11/2003 | 14:48 uur
Waar staat dat dan? Zweep? Welke vertaling hebbie dan?

Statenvertaling, Johannes 2

Ik citeer:
En het pascha der Joden was nabij, en Jezus ging op naar Jeruzalem.
14 En Hij vond in den tempel, die ossen, en schapen, en duiven verkochten, en de wisselaars daar zittende.
15 En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om.
16 En Hij zeide tot degenen, die de duiven verkochten: Neemt deze dingen van hier weg; maakt niet het huis Mijns Vaders tot een huis van koophandel...

Einde citaat.....

oud_zijde

ik zeg het je Jezus was een terrorist!

kanme ook een verhaal herinneren dat 1 van zijn kameraden een romeins oor afhakte oid op de tempelberg?

gniffel ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

Citaat van: Ton de Zwart op 12/11/2003 | 21:26 uur
Citaat van: Dennis op 12/11/2003 | 18:39 uur
[Hij heeft die tollenaars niet helemaal beurs gemept ofzo hoor! Hij heeft wel een paar van die kraampjuhs gemolt.

Dennis, niet de bijbel gaan vervalsen hoor! Het begint altijd met kleine onjuisheden en het eindigd in een nieuwe godsdienst als je niet uitkijkt!!!

Tollenaars waren belastingheffers en die pleegden zich, bewust van hun underdogstatus, achter in de tempel of synagoge op te houden, zichzelf op de borst rammend en verontschuldigende dingen zeggend.

Waar het bij dat stukje geweld om ging, waren geldwisselaars. Dat zijn dus lieden die ook met geld omgaan maar anders dan tollenaars hoewel ze beiden schurken waren.  Deze lieden werden met tafeltjes, geld en hun vege lijf door Jesus met een eigengemaakte zweep te tempel uit gemept.  Zo staat het in de bijbel....

Waar staat dat dan? Zweep? Welke vertaling hebbie dan?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ton de Zwart

Ach Rein, wie de neus past zette hem op. Had je liever Marijnisse met die neus op gezien?  
Ik mag die Mat anders wel, en zo dom is hij niet hoor.  Dat hij dit grapje uithaalde is niet erg. Er mag in die kamer wel eens een vrolijke noot klinken of te zien zijn. Over het algemeen krijgt een fatsoenlijk mens het zuur van die volksvertegenwoordigers.....

D819

Citaat van: Ton de Zwart op 12/11/2003 | 21:26 uur
Citaat van: Dennis op 12/11/2003 | 18:39 uur
[Hij heeft die tollenaars niet helemaal beurs gemept ofzo hoor! Hij heeft wel een paar van die kraampjuhs gemolt.
Dennis, niet de bijbel gaan vervalsen hoor! Het begint altijd met kleine onjuisheden en het eindigd in een nieuwe godsdienst als je niet uitkijkt!!!

Dennis zal heus niet de eerste, en ook niet de laatste zijn.  ;D
Zelf denk ik, dat de stripverhalen van Asterix en Obelix nog het meest waarheidsgetrouwe beeld uit die tijd weerspiegelen.

Wat moet ik anders zeggen, als ik Mat Herben met een clownsneus op zijn fok in de Tweede Kamer zie staan ?!

Dat dom figuur, begrijpt niet eens, dat een clownsneus niks met carnaval van doen heeft!




Ton de Zwart

#28
Citaat van: Dennis op 12/11/2003 | 18:39 uur
[Hij heeft die tollenaars niet helemaal beurs gemept ofzo hoor! Hij heeft wel een paar van die kraampjuhs gemolt.

Dennis, niet de bijbel gaan vervalsen hoor! Het begint altijd met kleine onjuisheden en het eindigd in een nieuwe godsdienst als je niet uitkijkt!!!

Tollenaars waren belastingheffers en die pleegden zich, bewust van hun underdogstatus, achter in de tempel of synagoge op te houden, zichzelf op de borst rammend en verontschuldigende dingen zeggend.

Waar het bij dat stukje geweld om ging, waren geldwisselaars. Dat zijn dus lieden die ook met geld omgaan maar anders dan tollenaars hoewel ze beiden schurken waren.  Deze lieden werden met tafeltjes, geld en hun vege lijf door Jesus met een eigengemaakte zweep te tempel uit gemept.  Zo staat het in de bijbel....

zzzzzmura

Het is alleen zo jammer als je iemand wel eens aanspreekt op zijn gedrag dat je dat met de dood moet bekopen. :(
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

DvdW

Citaat van: Ton de Zwart op 11/11/2003 | 21:10 uur
Citaat van: Renard op 11/11/2003 | 18:13 uur
maar als enig aandringen niet helpt, dan wil ik wel eens een flinke wats uitdelen.
Natuurlijk gedoseerd.
Als je er over gaat praten, dan beginnen de problemen pas..

Zo moet het ook.  Heeft Paulus niet in een van zijn brieven gezegd; "Wie zijn kinderen lief heeft, kastijt hen"?

En de heer J. Christus was ook niet vies van een klein geweldje toen hij kwaad werd op de geldwisselaars.  Hij sloeg ze de tempel uit.....

Hij heeft die tollenaars niet helemaal beurs gemept ofzo hoor! Hij heeft wel een paar van die kraampjuhs gemolt.. :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

D819

Nou, Paulus was niet helemaal zuiver op de graat ;)

Dat Jezus de handel de tempel uit sloeg, kan ik wel billijken ;)



Ton de Zwart

#24
Citaat van: Renard op 11/11/2003 | 18:13 uur
maar als enig aandringen niet helpt, dan wil ik wel eens een flinke wats uitdelen.
Natuurlijk gedoseerd.
Als je er over gaat praten, dan beginnen de problemen pas..

Zo moet het ook.  Heeft Paulus niet in een van zijn brieven gezegd; "Wie zijn kinderen lief heeft, kastijt hen"?

En de heer J. Christus was ook niet vies van een klein geweldje toen hij kwaad werd op de geldwisselaars.  Hij sloeg ze de tempel uit.....

D819

Citaat van: Dennis op 11/11/2003 | 15:32 uur
Citaat van: zzzzzmura op 11/11/2003 | 15:12 uur
Helemaal mee eens Ton dat je het aan deze mensen wel kunt zien,maar ik bedoelde eigenlijk meer de autochtone groeperingen hier in nederland. Dat is een iets lastiger opgave om hier de geloofsstromingen uit elkaar te houden en dan heb ik het niet over de veluwe,das inderdaad vrij makkelijk.
Ik wou alleen aangeven waarom een skinhead,punker,hiphopper whatever niet gelovig zou kunnen zijn. En in de bijbel staat van heb een ander lief als jezelf,jammer dat nu daar zo weinig van terecht komt,christenen discrimineren net zo hard mee. Kortom helaas is het geloof een beetje hypocriete bende!!!!

Ik zei ook proberen. Zij moeten later voor God voor die daden verantwoording afleggen dus of ze het nu wel of niet doen is niet ons probleem...toch?

Jawel!

Is wel ons probleem.

Ik ben van huis uit katholiek, en in mijn opvatting is er het Christelijk dualisme. Ik ben zelf uiterst vriendelijk en correct, maar als enig aandringen niet helpt, dan wil ik wel eens een flinke wats uitdelen.

Natuurlijk gedoseerd.
Net zo veel kinetische energie, dat het in de botte hersens van de heiden blijft hangen waar het langs gaat.  ;D

De weg naar de wijsheid is lang en smal, maar een trap onder het achterste wil af en toe toch wel stimulerend werken.. ;)
Bij de Boedhisten vindt je dat ook terug.
Gewoon een mep met een stok op je schouder..
Zonder verder commentaar...

Als je er over gaat praten, dan beginnen de problemen pas..


(Dit stuk is ook ironisch, dit voor gebieden in Nederland, waar men geen humor-gen in zijn DNA streng heeft meegekregen)



D819

Citaat van: Ton de Zwart op 10/11/2003 | 23:44 uur
Citaat van: Renard op 10/11/2003 | 23:01 uur
Rij het met een paar tanks en zo maar helemaal tegen de vlakte.
Desnoods gebruik je munitie.
Lijkt me een aardig realistische oefening, hoe je met hooligans om moet gaan.

Geen echt linkse gedachte!  Zelfs geen laat Christelijke.....

Ach Ton, misschien moeten we links en rechts anders gaan definiëren ;)
Ik ben links, maar ik heb wel moeite met veel watjes, die zeggen links te zijn. Het zijn gewoon watjes, en daar is alles mee gezegd.

Zo is daar bij voorbeeld het opvoedkundig aspect.

Man zit in trein. Naast hem een vrouw, met zo'n pestjong die zijn schoenen op de bank legt. De man zegt er iets van, dat het niet netjes is.
Het joch reageert niet, en de moeder begint te raaskallen over waar hij zich mee bemoeit, dat we in een vrij land leven en zo..
"Ieder zijn vrijheid!"
"Ok", zegt de man, en hij geeft het joch een dreun.
Die weet ineens wel hoe hij fatsoenlijk moet gaan zitten.

Onlangs nog een joch met vrienden bij ons in de buurt in bezopen toestand tegen een boom beland. Ze liggen nu in het ziekenhuis.
Sommigen zeggen dan ook nog, dat degene die achter het stuur zat normaal nooit dronk, als hij nog moest rijden..
Ach ja, van mij mogen ze de stekker er uit trekken.
Stel voor dat zo'n joch bij jou binnen komt zetten.
Onder de drank en de drugs.

Nederland is veel te tolerant.

Ik ben voor een versoepelde schietinstruktie voor de politie.
Rechts extreme krakers in een voormalige kazerne ?

"U hebt 5 minuten om het gebouw te verlaten!
5 4 3 2 1... VUUR!"

Hoef je maar één keer te doen!

zzzzzmura

Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

DvdW

Citaat van: zzzzzmura op 11/11/2003 | 15:12 uur
Helemaal mee eens Ton dat je het aan deze mensen wel kunt zien,maar ik bedoelde eigenlijk meer de autochtone groeperingen hier in nederland. Dat is een iets lastiger opgave om hier de geloofsstromingen uit elkaar te houden en dan heb ik het niet over de veluwe,das inderdaad vrij makkelijk.
Ik wou alleen aangeven waarom een skinhead,punker,hiphopper whatever niet gelovig zou kunnen zijn. En in de bijbel staat van heb een ander lief als jezelf,jammer dat nu daar zo weinig van terecht komt,christenen discrimineren net zo hard mee. Kortom helaas is het geloof een beetje hypocriete bende!!!!

Ik zei ook proberen. Zij moeten later voor God voor die daden verantwoording afleggen dus of ze het nu wel of niet doen is niet ons probleem...toch?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

zzzzzmura

Moet kunnen een beetje humor op zijn tijd,ja het blijft natuurlijk nogal een pittig onderwerp :P
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Ton de Zwart

Tuurlijk snapte ik je wel zzzzzmura, maar ik maakte er een beetje satire van, een dolletje, om dit onderwerp wat van z'n lading te ontdoen....

zzzzzmura

Helemaal mee eens Ton dat je het aan deze mensen wel kunt zien,maar ik bedoelde eigenlijk meer de autochtone groeperingen hier in nederland. Dat is een iets lastiger opgave om hier de geloofsstromingen uit elkaar te houden en dan heb ik het niet over de veluwe,das inderdaad vrij makkelijk.
Ik wou alleen aangeven waarom een skinhead,punker,hiphopper whatever niet gelovig zou kunnen zijn. En in de bijbel staat van heb een ander lief als jezelf,jammer dat nu daar zo weinig van terecht komt,christenen discrimineren net zo hard mee. Kortom helaas is het geloof een beetje hypocriete bende!!!!
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Ton de Zwart

#16
Citaat van: zzzzzmura op 11/11/2003 | 13:30 uur
Vind het knap dat je aan iemands haardracht kan zien wat voor geloof hij/zij aanhangt...

Vaak wel.  Orthodoxe Joden dragen bij voorkeur pijpekrullen, de Amerikaanse Amish lange baarden.   Sikhs verbergen hun (lange) haar onder een tulband die ze nimmer afdoen, zal dus wel een mooi zooitje zijn daar onder.
RK nonnen werden kaalgeschoren.
NSB-ers ook trouwens.
Punkers spreken voor zich met hun hanekammen.
Nog niet zo lang geleden droegen linkse mannen lang haar, maar dat is inmiddels weer niet meer zo.
De haardracht van moslimvrouwen is onbekend, die verbergen het onder een hoofddoek.
Gereformeerden hebben (niet te) kort geknipte hoofden, althans de mannen, vrouwen dragen bij voorkeur een knotje en een montuurloze bril met rechthoekige glazen.
NH en RK is een uitstervend ras, die zijn er haast niet meer, alleen heel oude en die hebben geen haar meer.....  

DvdW

Citaat van: zzzzzmura op 11/11/2003 | 13:30 uur
Vind het knap dat je aan iemands haardracht kan zien wat voor geloof hij/zij aanhangt,dus een skinhead of punker is een heidene of zo?????

Je kunt et niet zien aan de kleding maar aan het gedrag. Weet niet of je ooit van de bijbel hebt gehoort maar daarin staat dat je je naaste(Maakt niet uit wat voor kleur/afkomst) moet liefhebben als jezellef. Een christen hoort te luisteren/leven naar deze regels en hoort daarom bijvoorbeeld niet mee te doen aan racisme!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

oud_zijde

de jodûh zijn agenten hier in Den Haag ... kun je echt wel herkennen aan hun klederdracht/hoofddeksels :P
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

zzzzzmura

Vind het knap dat je aan iemands haardracht kan zien wat voor geloof hij/zij aanhangt,dus een skinhead of punker is een heidene of zo????? En geloof beleid je niet door zondag in de kerk te gaan zitten hoor ;)
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

oud_zijde

dergelijke tips moet je aan de politie doorgeven reinaert

als zij er nix aan kunnen doen dan kan de painf dat ook niet ... althans dat kan wel maar dan slingeren de jodûh ze allemaal de bak in ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

Citaat van: zzzzzmura op 11/11/2003 | 10:04 uur
Wie weet geloven ze wel in God.
Als ze in God zouden geloven zouden ze geen skinhead zijn
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ton de Zwart

Citaat van: Dennis op 11/11/2003 | 09:58 uur
Neej die Skinheads dat zijn christelijke mensen >:( Ik zie ze elke zondag in de kerk....

Waar zitten ze dan? Vooraan? of achterin, bij de tollenaars?

zzzzzmura

Wie weet geloven ze wel in god,trouwens leuke kazerne was dat de constant gebrek kazerne. Prima eten daar!!!! ;D
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

DvdW

Neej die Skinheads dat zijn christelijke mensen >:( Ik zie ze elke zondag in de kerk....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ton de Zwart

Citaat van: Renard op 10/11/2003 | 23:01 uur
Rij het met een paar tanks en zo maar helemaal tegen de vlakte.
Desnoods gebruik je munitie.
Lijkt me een aardig realistische oefening, hoe je met hooligans om moet gaan.

Geen echt linkse gedachte!  Zelfs geen laat Christelijke.....

D819

Trouwens, de Landmacht kan wat sympathie bij me terugwinnen, als ze eens opruiming houden in het oude Constant Rebecque kazerne complex bij Eindhoven.
Er logeren al een hele tijd wat nazi skinheads.
In Eindhoven weten ze er eigenlijk geen raad mee.. De watjes.

Rij het met een paar tanks en zo maar helemaal tegen de vlakte.
Desnoods gebruik je munitie.
Lijkt me een aardig realistische oefening, hoe je met hooligans om moet gaan.

Als ik conmmandant van Oirschot was geweest, had ik al lang het dappere Painfbat met de bajonet op het geweer er in gestuurd!




D819

Citaat van: zzzzzmura op 10/11/2003 | 15:58 uur
Ahhh lekker mensen die durven te zeggen waar het op staat ;D ;D ;D

Ach, naarmate je ouder wordt, leer je te relativeren.
Ook komen er steeds meer archieven vrij, die geheim waren.
Ik heb van dichtbij meegemaakt, dat er bepaalde zaken erg snel weggewerkt werden..
Daarom heb ik niet zo'n hoge pet op van Nederlanders, en ben ik maar wat blij, dat ik in ieder geval in mijn diensttijd een jaar de frisse lucht op zee heb kunnen opsnuiven.

Een typisch verhaal was van vlak voor de oorlog.
Een Jood kwam bij een boer vragen of hij 2000 schoenen in dozen op de zolder op mocht slaan. Hij wilde het land uit.
De schoenen hebben heel de oorlog op de zolder gestaan, maar na de bevrijding kwam de Jood niet meer terug.
De boer ging toch eens kijken.. En kwam even later alle duivels uit de hel scheldend naar beneden gestormd!
Het waren alleen maar de linkerschoenen!
Wat een Jodenstreek!
Hij heeft nog een advertentie in de krant gezet..
Wie misschien 2000 schoenen te koop had...?

Het lijkt me een Broodje Aap verhaal, maar ik lag zowat onder de tafel van het lachen. Die boer was de vader van degene die het vertelde, en hij kon er helemaal niet om lachen...
Toen werd me duidelijk, dat als een Hollander zoiets deed, dan was het natuurlijk slim, maar als iemand anders hetzelfde deed, dan was het een Jodenstreek.

Ik heb sindsdien wel sympathie voor mensen, die niet gaan staan janken, maar er op timmeren als je in hun biertje spuugt...
Shalom ;)

zzzzzmura

Ahhh lekker mensen die durven te zeggen waar het op staat ;D ;D ;D
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Ton de Zwart

Citaat van: Renard op 09/11/2003 | 23:09 uur
Ik geef ze trouwens niet graag de kost, die "verzetshelden" die na de oorlog onderscheidingen kregen voor het "helpen ontsnappen" van Joden tegen betaling van fikse sommen geld en andere waardevolle zaken.
Het was in de meidagen van 1945 heel opmerkelijk, hoeveel lieden er plotseling in een blauwe overal met oranje armband om liepen.  De meesten hielden zich onledig met de held uithangen door al of niet vermeende "foute" Nederlanders op te pakken, kaal te knippen en vreselijk te mishandelen.
De wreedheden die de Duitsers 5 jaar uitgevoerd hadden werden klakkeloos geïmiteerd en zelfs overtroffen.  
 

D819

Het Politiek Correcte Circus draait weer op volle toeren.

De snottercultuur is blijkbaar niet uit te roeien in Nederland.

Ik geef ze trouwens niet graag de kost, die "verzetshelden" die na de oorlog onderscheidingen kregen voor het "helpen ontsnappen" van Joden tegen betaling van fikse sommen geld en andere waardevolle zaken.
Het wordt eens tijd, dat Nederland eens met zichzelf in het reine komt!

Ik zeg nu maar gewoon waar het op staat.
Nederland redeneerde voor de oorlog precies hetzelfde over Joden en Zigeuners, als wat veel Nederlanders nu over Moslims denken.

Het was daarom niet zo heel onlogisch dat Pim Fortuyn meteen met het fascisme werd vereenzelvigd. Maar meteen onstond een overdonderend gehuil van alle bruinhemden in Nederland, die jarenlang onder de stoeptegels hadden gezeten.

Ze zijn er nu wel weer onder het plaveisel teruggestopt, en nu maakt de politiek correcte goegemeente de ongeloofelijke fout, om op de oude voet denken door te kunnen gaan.

Een Jood durft zijn keppeltje niet te dragen!
Niet te geloven! Wat een argument!
Willen ze dan ook al in Nederland met UZI's rond gaan lopen!?

Ik voel me ook niet erg veilig in sommige stadsbuurten, en daarom kom ik daar liever ook helemaal nooit!

Niet l.ullen over nieuw antisemitisme!
Het is nooit weggeweest!

-Peter-


Uitgegeven: 9 november 2003 08:40
Laatst gewijzigd: 9 november 2003 12:20

AMSTERDAM - Zondag is in Amsterdam de herdenking van de Kristallnacht, 65 jaar geleden. De nacht 9 November 1938 was het moment waarop het nazi-geweld tegen de joden begon. De herdenking van deze nacht is door het Centraal Joods Overleg (CJO) aangegrepen om op te roepen tot een appèl tegen opkomend antisemitisme.

Moslims en christenen geven gehoor aan de oproep van het CJO. Vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap, rooms-katholieke kerk en de protestantse kerken zullen zondagmiddag bij de herdenking bij het Monument Joods Verzet 1940-1945 aan de Amstel in Amsterdam zijn.

Steeds vaker komen incidenten waarbij joden worden lastig gevallen, bedreigd of mishandeld aan het licht. Joden durven daardoor soms hun keppeltje niet meer te dragen. Precieze oorzaak is niet aan te geven voor het opkomend antisemitisme. Toch lijkt het Midden-Oostenconflict een belangrijke factor.

Mensen lijken in sommige gevallen het onderscheid tussen de staat Israël en het joodse volk niet te maken en houden alle joden verantwoordelijk voor de toestand in het Midden-Oosten. Het CJO wil waarschuwen tegen jodenhaat en zoekt daarvoor zoveel mogelijk en zo breed mogelijke steun.

Bij de Kristallnachtherdenking zal eurocommissaris F. Bolkestein spreken, burgemeester J. Cohen, voorzitter D. Cohen Paraira van het CJP, adjunct-directeur van het CIDI H. Hisrchfeld en S. Yüksel van het Contactorgaan Moslims en Overheid spreekt namens de islamitische gemeenschap.

De fractievoorzitters Verhagen (CDA), Van Aartsen (VVD), Dittrich (D66), Herben (LPF) en Vos (GroenLinks) hebben aangekondigd naar Amsterdam te komen. Evenals FNV-voorzitter L. de Waal, D. Buojoufi van de overkoepelende Marokkaanse moskeeorganisatie, Y. Hartog en M. Sini van de stichting Islam & Burgerschap en M. Ayranci van het Inspraakorgaan Turken in Nederland.

[bron: www.nu.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...