Mildred wilde zelf een stoere man (Marinier)

Gestart door voorwaarts, 22/11/2003 | 08:18 uur

D819

Citaat van: Dennis op 22/11/2003 | 23:02 uur
Citaat van: justincase_71 op 22/11/2003 | 22:05 uur

Die van mij hebben aardig wat politieke inzichten en die worden niet gekleurd door een flutkrant als de telegraaf.


Foute opmerking ;D. Hebben we al hele discussies over gehad;)

Geeft geen pas! "Eigen keus" is typisch rechts geloel.
Een mens heeft niet altijd een keus.
Hij moet voor zijn gezin zorgen.
Geld is GVD een belangrijke factor.

Als ik mijn leven over kon doen, dat was ik na mijn tijd als milicien zeker in de Marine gebleven!
Het bedrijfsleven is gewoon een teringzooi!
Een asociale bende teringlijers, die elkaar de poten onder de stoel vandaan zagen!

Waar ik van baal, is dat op dit forum er ex militairen zijn, en militairen in werkelijke dienst, die met de baas meelullen.

Militairen zijn net als boeren, als ze niet kankeren, is er wat aan de hand!

En er is GVD wat aan de hand.

Trek er nou maar eens gewoon je bek over open!

Waarom moet ik als ouwe stomp milicien alles bij de politiek aankaarten ?!

Dag AIVD, dag bloemen, dag vlinders, dag Jan Peter, dag Japie!
Ga maar allemaal lekker slapen!

Clown Renard past wel op terwijl jullie slapen..


voorwaarts

#23
Opvoeden? Keep on dreaming,

Geef me de naam van één marinier die iets van een vlootboer aanneemt.

Juist de jaren '70 waren kenmerkend voor een relatief rustige periode binnen de krijgsmacht. Als er één generatie militairen hun schoenen heeft zitten poetsen is dat wel in de jaren '70 en '80 geweest.  

Ooit wel eens met doorgeladen wapen gelopen, strijdende partijen uit elkaar moeten houden of scherp om je oren gehad op die drijvende kroeg van je?

Maar ik zal nu ophouden ..... jij begon met verwijten :)

Hij die wind zaait .....

D819

Citaat van: justincase_71 op 22/11/2003 | 22:05 uur
CitaatJongeman,

Dankje voor UW compliment, al komt het wel wat denigrerend over.

Is het de bedoeling dat ik me ga verdedigen of wil je gewoon een stevige discussie aangaan?

Mij best ... wir fahren loss..... "Rasechte vlootbaal" :)

CitaatMariniers horen op zee thuis, en niet in een zandbak

Dan denk ik dat je de opdracht van het Korps Mariniers er maar even op na moet slaan. Waar jij het over hebt is dezelfde fout als die Telegraaf waar jij naar refereert ook altijd maakt. Ze denken dat mariniers matrozen en vv zijn.

Of denk je dat Mariniers nog steeds met een voorlader en enterhaak in het ra zitten. Van welke planeet kom je?


Ja, zo is het wel leuk geweest.
Je hebt dus blijkbaar een hele tijd in Doorn en Rotterdam schoenen zitten poetsen..   ;D

Ik heb als matroos in de jaren 70 gevaren, en daar hebben we zelfs sommige mariniers toch nog op kunnen voeden.

Dat heb jij blijkbaar gemist!

Monique


[/quote
Het Korps is veel leuker dan welke baan die je maar kan krijgen, mijn partner klaagde niet, net als jullie dat niet tegen je man doen. Ik zag alleen hoeveel zij opmoest geven en hoe onmenselijk zwaar zij het had tijdens mijn afwezigheid, als ik na een lekker weekje veld, aan het stappen was in Noorwegen (ok, ok, misschien 3 à 4 weekenden, van de 10 weken, niet)

Is het misschien wel eens in je op gekomen dat er vrouwen kunnen zijn die er wel goed mee om kunnen gaan. Die ondanks hun zorgen en eventueel verdriet gewoon prima het zaakje kunnen laten draaien bij afwezigheid van hun man juist omdat het zeer zelfstandige vrouwen zijn met een gelukkig huwelijk.
Ik ben het met je eens dat er best wel veel problemen zijn binnen de korpsrelaties maar dacht je dat dat niet in de burgermaatschappij voorkwam? Ook daar wordt voldoende vreemdgegaan en zit manlief voor zaken soms weken in het buitenland.
Ik heb er ondertussen bijna twintig jaar ervaring opzitten met mariniers en ik weet wel dat de ene marinier niet de andere is.

DvdW

#20
Citaat van: justincase_71 op 22/11/2003 | 22:05 uur

Die van mij hebben aardig wat politieke inzichten en die worden niet gekleurd door een flutkrant als de telegraaf.


Foute opmerking ;D. Hebben we al hele discussies over gehad;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

voorwaarts

#19
CitaatJongeman,

Dankje voor UW compliment, al komt het wel wat denigrerend over.

Is het de bedoeling dat ik me ga verdedigen of wil je gewoon een stevige discussie aangaan?

Mij best ... wir fahren loss..... "Rasechte vlootbaal" :)

CitaatMariniers horen op zee thuis, en niet in een zandbak

Dan denk ik dat je de opdracht van het Korps Mariniers er maar even op na moet slaan. Waar jij het over hebt is dezelfde fout als die Telegraaf waar jij naar refereert ook altijd maakt. Ze denken dat mariniers matrozen en vv zijn.

Of denk je dat Mariniers nog steeds met een voorlader en enterhaak in het ra zitten. Van welke planeet kom je?

Citaatdie gewoon heel stoer bij de koffieautomaat verkondigen, wat in de Telegraaf staat.

Dat koffieautomatengelul is ook bull, misschien dat jouw collega's er als een stel meelopers over staan te kletsen, geeft al aan wat voor niveau betrekking je nu hebt. Die van mij hebben aardig wat politieke inzichten, die worden niet gekleurd door een flutkrantje als de telegraaf.

Juist tijdens mijn Mariniersopleiding is mij bijgebracht dat je handtekening\eed\belofte voor het Korps een EIGEN KEUS is. Dat je daarmee, trouw aan de Koningin, gehoorzaamheid aan de wetten en onderwerping aan de krijgstucht beloofd of zweert. Zal iedere marinier dan denken dat onderwerping aan de krijgsttucht gewoon betekend dat je dan een soort humanitair werker wordt? hahaha dat wordt er tijdens het introbivak wel uitgeschopt.

Draaf er niet zo over door. Ik heb mijn conclussies getrokken en de bewuste keus gemaakt er uit te stappen; een anderen kiest voor blijven. Ik geef alleen wat achtergronden waarom ik eruit stap en waarom anderen er soms in blijven 'hangen'. Wie de schoen past trekt hem aan.

Dit onderwerp gaat primair over de beschuldiging dat de minister beter had moeten weten hoe gevaarlijk het daar is. Een burger (Justus) speelt de bal terug en zegt eigen keus, dikke bult. Misschien schat Justus beter in wat de taak van een marinier is als zijn eigen echtgenote. Dan is er toch iets fout gegaan met de communicatie tussen deze Marinier en zijn parter.

D819

#18
Getver!!

Eigen keus...

Jongeman, dat je meer dan 10 jaar marinier geweest bent, wil nog niet zeggen dat je daarom DE dooddoener moet gebruiken, die tegenwoordig populair is.

Nederlanders zijn over het algemeen meedraaiende flapdrollen, die gewoon heel stoer bij de koffieautomaat verkondigen, wat in de Telegraaf staat.

Een Marineman is normaal gesproken een heel stuk wijzer, maar misschien dat je al die jaren in Doorn of Rotterdam hebt gezeten..  ;D

Nu zit ik als rasechte vlootbaal mijn bezorgdheid te uiten over wat er met onze dappere Mariniers gesold wordt, en nu komt een ex-Marinier aanzetten met..

EIGEN KEUS!!!!

Dat schiet zo niet op hè !!

Waarom moeten Matrozen bij Mariniers nou toch altijd belangrijke zaken met de paplepel naar binnen gieten ?
Dit bewijst toch weer, dat het leven op land de grijze cellen laat verdorren! En dat is toch zeker het geval in een woestijn!  ;D

Mariniers horen op zee thuis, en niet in een zandbak!
Is dat duidelijk!?

voorwaarts

#17
Citaat van: Monique op 22/11/2003 | 20:18 uur
Zo te horen ken jij aardig wat marinegezinnen of niet soms.?!!!


Ja wel hoor, drie, maar ben van plan om de vierde heel te houden.

Mijn inzicht in het Korps? Dienstplichtig, KVVer en daarna een aantal jaar beroeps Marinier (> 10 jaar in totaal), 6x noorwegen, 4x uitzending. Na 3, op het Korps stukgelopen relaties en ontelbare voorbeelden van mijn maten die ik ook relatie na relatie zag verslijten, had ik er met 2 kids weinig zin in om mijn huidige relatie (met kinderen) ook zo tot een einde te laten komen. Ik ben er dus uitgestapt na een studie van 3 jaar. Dit hoofdzakelijk om mijn vrouw ook een kans te geven op een 'enigzins' eigen leven. Wat mijn persoonlijke keus had geweest .... In dienst blijven natuurlijk. Ik heb mezelf ook meerdere malen vervloekt dat ik deze stap heb genomen maar realiseer me wel dat het 'zeker in deze tijd' voor MIJN gezin de beste stap is geweest. Het Korps is veel leuker dan welke baan die je maar kan krijgen, mijn partner klaagde niet, net als jullie dat niet tegen je man doen. Ik zag alleen hoeveel zij opmoest geven en hoe onmenselijk zwaar zij het had tijdens mijn afwezigheid, als ik na een lekker weekje veld, aan het stappen was in Noorwegen (ok, ok, misschien 3 à 4 weekenden, van de 10 weken, niet) Over het algemeen is het korps gewoon 'geestelijk' ontspannen en is de stress niet een fractie van wat een 'alleenstaande' marinevrouw en haar kinderen moeten doorstaan. In de burgermaatschappij gingen mijn ogen pas goed open. Je moet 'kortgezegd' je meters maken....doe je dit niet vlieg je eruit....tegenwoordig héél snel. Bij het korps is een stempel 'ziel', een slechte beoordeling en de eindrang van Sergeant, je enige consequentie. Je eruitschoppen doen ze niet.

Ik zie de bui nu al hangen .... ik heb het over stappen en dat doen Mariniers natuurlijk niet. Dit zijn professionele mannen die opkomen tegen het onrecht in de wereld. Dat ik het over stappen in Noorwegen heb getuigt er al van dat het Korps blij mag zijn van mij af te zijn. Misschien is dit wel het beeld dat de Marine(man) wil scheppen bij het thuisfront.
CitaatZoals een Formule-1-coureur het tegen zijn vrouw vooral over zijn veilige rijstijl heeft, zal Roel de marinier het hebben over missies, vrede, mensenrechten, over goed zorgen voor je jongens. Roel heeft het niet over zijn krijgersinstinct (Aanwezig! Welzeker!), Roel zal praten over dingen die nu eenmaal moeten gebeuren en dat toch iemand het moet doen. Ja, dat kan best wezen, maar dat betekent natuurlijk niet dat juist Roel het moet doen.

Een missie is zeker geen fun, het is bloedserieus werken, daar doe je het voor. Je denkt toch niet dat Mariniers bijna elke maand op de schietbaan liggen om goed te kunnen scoren tijdens een biatlon. Nee, ze leren op romp-, kop- en borstschijven (al dan niet bewegend) schieten omdat dit de vormen zullen zijn die zij tijdens een gevechtsituatie in hun vizier krijgen. Een missie is zeker niet te vergelijken met een oefening die hoofdzakelijk geweldig zijn, zowel in het veld als op de wal heb ik het bijna iedere oefening perfect naar mijn zin gehad. Mbt tot de missies heb ik ook eea mogen meemaken, van intensief en tricky (Cambo1) tot een beetje rondtouren in een laro en jezelf doodvervelen in Bosnië (SFOR) Ze hebben nu weer een behoorlijke manlijke job in Irak. Het valt me persoonlijk nog reuze mee dat er niets is gebeurt. Houden zo!

Waar die Justus het over had met dienstplichtigen waren al die mannen die in Normandie aan land kwamen. Dit heeft niets te maken met de dienstplichtigen van het Korps die destijds als OVW'er naar NieuwGuinea gingen, dit waren geen dienstplichtigen meer maar werden niet meer opgeroepen omdat ze in NieuwGuinea dienden. Trouwens, de naam zegt al genoeg, OorlogsVrijWilligers. Het heet nu iets anders; heeft een mooi modern naampje gekregen, BBT (Beroeps Bepaalde Tijd). Het formulier waar zijn handtekening onder staat is gewoon hetzelfde gebleven.

Wat mij in al die Korps jaren is opgevallen is dat veel mariniers 'bang' zijn voor de grote boze burgerwereld en durven die stap niet te nemen. Hoe graag ze dit ook willen. Natuurlijk is er ook een aanzienlijk deel van het personeelsbestand die de tijd van hun leven hebben en vinden dat het thuisfront zich maar aan hun geneugten moeten aanpassen.

Ik veroordeel niemand die erin blijft, ook mariniers zijn nodig. Ik geef alleen net als die Justus, aan dat het tekenen in een beroepsleger 'EIGEN KEUS' is dat je niet mag zeuren dat een minister een situatie 'verkeerd' inschat. Hiermee ben ik het ook met die column schrijver zijn opmerking eens: "maar moet het dan Roel zijn". ofwel waarom voelt hij zich geroepen?

Allemaal eigen verantwoording en dat zegt defensie ook als je relatie met problemen terug(of helemaal niet) komt uit een inzetgebied, er zijn voldoende voorbeelden door de media gegeven dat defensie zich er zo goedkoop mogelijk vanaf maakt als 'onze jongens' iets overkomt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

EIGEN KEUS!!!

Voldoende zo?


mokkeltje

Zeg justincase_71, jij weet wel veel van het leven van een mariniersvrouw. Ik zie het persoonlijk niet zo.
Wat zijn die andere leuke baantjes waar hij uit kan kiezen? Vertel.
En hoezo gaan ze elk weekend in Noorwegen stappen? En die oefeningen die in het weekend doorgaan? (komt bijna elk jaar op TV)
En hoezo geen carriere? Heb ik geen zin in. Ik werk toevallig in de verpleging en werk dus onregelmatig, dat is dus makkelijk. En verder heb ik veel steun van familie.
Ik weet niet hoor, maar als je er niets over weet, dan moet je er ook niet over beginnen.

Monique

Zo te horen ken jij aardig wat marinegezinnen of niet soms.?!!!

René

even een reactie aan justincase_71

Als je geen verstand van zaken hebt, moet je niet zo op de voorgrond gaan staan met je mening!

1. Je weet niets van de training in Noorwegen, die gaan ook in de weekenden gewoon door.
2. Ja beroeps mariniers hebben vrijwillig gekozen voor dit vak, en je verwijst naar de tijd van de dienstplichtigen, ook deze jongens tekende vrijwillig voor het Korps mariniers!
3. En zo kunnen we nog even doorgaan, je mag natuurlijk altijd je mening vertellen echter wel met inhoud!

Citaat
Waar gaat dit over ??!!

Ik ben het helemaal met Monique eens!

D819

Citaat van: justincase_71 op 22/11/2003 | 18:17 uur
CitaatDaar maak ik me als ex-Marineman buitengewoon kwaad over

Renard,
Wat is de rede dat jij eruit bent gestapt?



Ik hoefde niet langer..
Ghe ghe...  ;D

voorwaarts

#12
CitaatDaar maak ik me als ex-Marineman buitengewoon kwaad over

Renard,
Wat is de rede dat jij eruit bent gestapt?


D819

Ik begrijp dat allemaal heel goed, en Marinemensen staan ook altijd achter elkaar. Het punt is nu juist, dat de columnist Justus van Oel een artikel in de Volkskrant volkomen uit zijn verband gerukt heeft.
Het is meer dan erg, dat hij een gewoon gezin op die manier op een vervelende en beledigende manier weg zet!

Daar maak ik me als ex-Marineman buitengewoon kwaad over.

Los daarvan, vind ik het toch nonsens wat de regering beslist heeft.
De Nederlandse Marine is te goed om door incapabele politici gecommandeerd te worden!

voorwaarts

#10
CitaatHoe zou een brandweerman het vinden om alleen maar katten uit bomen te halen en nooit geen brand te blussen?

Absoluut k^&te, maar hij hoeft geen katten uit de boom te halen. Als hij met dit argument komt weet je wel direct wat jouw plaats is.  Er zijn natuurlijk ook wel andere leuke baantjes te vinden maar dat kost moeite, meer moeite als de droombaan die hij nu heeft. Niemand wil elk uur van zijn vrije tijd gaan leren....maar waar een wil is is een weg. Mariniers <===> Doorzettingsvermogen. Moet lukken dus.....of ga je beweren dat een studentje meer doorzettingsvermogen heeft als een Marinier.

Als hij dit niet van plan is wordt dus van jou verwacht:
-  Dat je jouw hele cariere opgeeft; (of kan je die baan van je houden met 2 peutertjes en een vent die, zo nu en dan, 3 tot 6 maanden weg is?)
-  Jij het halve jaar als non leeft;  
-  Dat jij nauwelijks kan sporten of stappen; (jij moet vaak hemel een aarde bewegen om een oppas te zoeken, als hij weer eens  'lekker' in Noorwegen zit (want dat is het) om na een weekje skieen, bijna elk weekend 'maximaal' met de mannen te kunnen stappen)  
- etc, etc, maar je bent slim genoeg om dit aan te vullen.

Gezien jouw instelling en liefde voor hem had jij dus allang brandweerauto's of de schoenen van brandweermannen gepoetst. Ben jij daarvoor getraind?

Wat ik hier mee wil zeggen: liefde moet natuurlijk wel van 2 kanten komen en helemaal als je kinderen van hem krijgt, is het in mijn ogen niet zo netjes, dat hij van jou verwacht dat jij de hele opvoeding op je neemt en jij jezelf wegcijfert. Kinderen neem je samen .... en zijn niet iets om jou zoet te houden of in een crèche te stoppen.

Of je moet geen kinderen nemen, zelf ook voor de Marine tekenen en samen, lang leve de lol, tussen alle oefeningen door, even het bed delen. Maar van een echte relatie is hier meestal geen sprake. De ene doet net alsof hij niet weet dat de ander vreemdgaat en vv.

Maar weer even terug naar het onderwerp. Wat heeft dit met die Justus te maken? Ik denk alles, als je man tijdens een actie wat overkomt moeten jullie niet naar de minister of het beleid gaan wijzen.

CitaatNee, Mildred, je moet de klacht leggen waar die hoort. Bij je man. Punt uit.
Hij heeft zijn handtekening ergens voor gezet en jij weet dat hij geen bureaumannetje is. Daar val je ook niet op. Het is maar net hoe jullie de risico's inschatten; het bureaumannetje kan ook worden doodgereden op de A2 op weg naar z'n werk. De afgelopen decennia zijn er veel meer mariniers in hun vrije tijd verongelukt als tijdens dienst. In feite is het dus 'safer' om ze weg te sturen.....één nadeel, het kan zo omslaan omdat vrijheidsstrijder' Abdoelah van 14 jaar uit Al'Klepperistan het nodig vindt om zijn Kalashnikov leeg te schieten op de (in zijn ogen) imperialistische bezetter, die toevallig de vader van jouw kinderen is. Of Patriotte Fahima, 21 jaar, die "Insh'Allah" haar truck vol TnT IN het hoofdkwartier parkeert waar hij net koffie zat te drinken.

Waar is het risico hoger? Dat is de inschatting die hij zelf maakt. ZELF!! Hoe egoïstisch dit ook klinkt