Kapitale blunders bij Defensie

Gestart door zzzzzmura, 03/12/2003 | 11:30 uur

D819

#4
Hmmm..

Ik heb wel eens van een kennis een verhaal gehoord, dat zijn bedrijf ingehuurd werd, om in een bepaald land een straalverbinding op te zetten, richting Nederland.
Voor een onderdeel van de krijgsmacht, wat op dat moment in dat land aan het oefenen was. Waarom ?
De Nederlandse bevelhebber wilde met zijn GSM naar zijn vrouw kunnen bellen...

Kosten... een paar miljoen..

Nee, het was NIET de Marine.
Sodeju!


zzzzzmura

Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Billy Rosewood

Op vliegbasis Soesterberg is een Aullouette 3 op een paal geplaatst.
Buiten het feit dat dit een vrij nutteloze actie is als de basis op korte termijn sluit zat er nog een addertje onder het gras.
Men was "vergeten" dat er nog een motor met alle olie erin in het toestel zat en dat begon na verloop van tijd uit het toestel te druppelen.
Gevolg was dat de vijver onder het toestel vervuild was en dus schoongemaakt moest worden met alle kosten van dien en het toestel moest weer van de paal gehaald worden.
Na het verwijderen van de motor is hij ondertussen weer teruggezet op de paal.

zzzzzmura

Weet toevallig iemand nog leuke anekdotes over blunders die defensie heel veel geld gekost hebben. Een soort over de Balk idee maar dan van defensie. ;D ;D ;D
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.