'Israël moet kernwapens opgeven voor vrede'

Gestart door -Peter-, 12/12/2003 | 19:09 uur

DvdW

Citaat van: DEMIAN op 05/05/2005 | 00:21 uur
je heb een beetje gelijk ok dat geef ik toe maar je heb mijn vragen nog niet beantwoord ikweet dat het moeilijk is en dat is gewoon zo en met alle respect ik heb nix tegen je nix tegen joden nix tegen islamieten dus zecht niet dit soort dingen.

Als je nog een keer wat zegt over Israël, lees dan eerst een geschiedenisboek en niet die verhaaltjes van Stormfront.

daar kan ik het dus niet mee vinden nogmaals ik heb nix tegen jou of je ding als je iets dwars zit zeg het dan gewoon.
er zit mij wel degelijk iets dwars en dat is dat jij het lef hebt om een Land (met woorden) aan te vallen terwijl je er geen snars van weet, en dat neem ik jou kwalijk.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

je heb een beetje gelijk ok dat geef ik toe maar je heb mijn vragen nog niet beantwoord ikweet dat het moeilijk is en dat is gewoon zo en met alle respect ik heb nix tegen je nix tegen joden nix tegen islamieten dus zecht niet dit soort dingen.

Als je nog een keer wat zegt over Israël, lees dan eerst een geschiedenisboek en niet die verhaaltjes van Stormfront.

daar kan ik het dus niet mee vinden nogmaals ik heb nix tegen jou of je ding als je iets dwars zit zeg het dan gewoon.

DvdW

#29
Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 19:35 uur
Tenzij daar iemand in zo'n buurland het zot in zijn kop krijgt.
Dat al 3x is gebeurd.....
in 1948, toen Israël zich onafhangelijk verklaarde werd het binnengevallen door Libanon, Syrië, jordanië, Egypte en Irak.... En Israël won!
in 1967, toen Israël werd binnengevallen door Egypte, Syrië, Jordanië en Libanon.... En Israël won!
in 1973, toen Israël werd aangevallen op haar allerheiligste dag (Jom Kippoer) door Egypte en Syrië...En Israël won!

Citaat
oke weet je van het begin van heb bestaan af eerst waren de britten er toen kwamen er veel joden heen om dat ze zich nergens gerespecteerd voelden ze ijste ernaa het land op ze trapte de britten eruit die overgens snel vertrokken toen vielen ze de palastijnen aan die massaal vluchten het land was toen een tiende van wat het nu is het was kortom mini toen kwam de oorlog met de buurlanden die ze snel en makkelijk wonnen daarbij hebben ze veeeel grond gebied veroverd wat nu israel is dus het is een feit dat israel bestaat uit afgepakt en veroverd grondgebied ze tekende ok een verdrag waarin staat dat de palastijnen een stukje grond zouden krijgen en een staat mochten oprichten dat is voor 1% gebeurt het grond hebben ze in prensipe nooit gehad want er lopen nu israelise militairen rond en mogen ze niet bepalen wat er hun grond gebied gebeurt dat is de rede van de aanslagen en gevechten tussen de palestijnen en de bezetters
dan zwijg ik nog over de muur enzo en de rest wat nooit te vergeven valt voor de palastijnen wat zij allemaal hebben moeten memaken dus er klopt nix van je verhaal dat ze niet agresief zijn enzo ze hebben de meeste slachtoffers gemaakt.
Cursus palastijnse/arabische propaganda spuien les 1 door Dr. Demian.... Kom op zeg, word een keer wakker!!!!
Het israelitisch volk woonde daar al 4000 jaar! Er zijn zat bronnen die dat bevestigen. Ook de Gaza en de West Bank zijn gewoon Israelisch grondgebied, wettig verkregen door de Israelische staat. Israel is zelfs bereid om die op te geven!!!! Kan je van je palastijnse vriendjes niet zeggen. De palastijnen hebben meerdere malen in de jaren 60 en 70 kansen gehad om een eigen staat te stichten en die hebben ze allemaal geweigerd! Zij kregen zelf toen Israel werd gesticht de beste gedeeltes van het land terwijl Israel het moest doen met een woestijn... Nee, lekker eerlijk.

En die "muur" is ten eerste geen muur slechts +/- 3 procent is muur (en slechts op die plaatsen waar palastijnse terroristen de gebouwen gebruiken om op Israelische burgers te schieten), de rest is hekwerk. En sindsdien dat hek er staat zijn de tegengehouden aanvallen gigantisch gestegen.  Als je nog een keer wat zegt over Israël, lees dan eerst een geschiedenisboek en niet die verhaaltjes van Stormfront.

Bronnen:
http://www.hoor-israel.org/Geschiedenis%20in%20een%20notendop/con_dut.html

http://www.conceptwizard.com/info.html

http://www.hasbara.nl/
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Balic

#28
''van mij moeten ze hun kern-wapens opgeven. Niemand kan ze daar wat maken toch???

Israël wil niemand aanvallen, en hun buren ook niet meer. Tenzij daar iemand in zo'n buurland het zot in zijn kop krijgt.''


Enige wat ik begreep uit je verhaal...

Ik denk dat Israël nog altijd voorbereid moet zijn op een eventueele aanval aangezien het een Joods land is omringt door Moslim landen en die 2 gaan niet samen. Ook hebben ze nog altijd last van opstandige Palestijnen + terroristen.



KapiteinRob

Demian,

Zou je in ieder geval mij een plezier willen doen en af en toe ergens in je relaas een punt of misschien zelfs een komma te plaatsen? Ik wil niet muggenziften, maar het is voor mij een grote abacadabra op deze manier......

BVD - Lenoir

demian

van mij moeten ze hun kern-wapens opgeven niemand kan ze daar wat maken toch???

Isral wil niemand aanvallen, en zijn buren ook niet meer. Tenzij daar iemand in zo'n buurland het zot in zijn kop krijgt.

oke weet je van het begin van heb bestaan af eerst waren de britten er toen kwamen er veel joden heen om dat ze zich nergens gerespecteerd voelden ze ijste ernaa het land op ze trapte de britten eruit die overgens snel vertrokken toen vielen ze de palastijnen aan die massaal vluchten het land was toen een tiende van wat het nu is het was kortom mini toen kwam de oorlog met de buurlanden die ze snel en makkelijk wonnen daarbij hebben ze veeeel grond gebied veroverd wat nu israel is dus het is een feit dat israel bestaat uit afgepakt en veroverd grondgebied ze tekende ok een verdrag waarin staat dat de palastijnen een stukje grond zouden krijgen en een staat mochten oprichten dat is voor 1% gebeurt het grond hebben ze in prensipe nooit gehad want er lopen nu israelise militairen rond en mogen ze niet bepalen wat er hun grond gebied gebeurt dat is de rede van de aanslagen en gevechten tussen de palestijnen en de bezetters
dan zwijg ik nog over de muur enzo en de rest wat nooit te vergeven valt voor de palastijnen wat zij allemaal hebben moeten memaken dus er klopt nix van je verhaal dat ze niet agresief zijn enzo ze hebben de meeste slachtoffers gemaakt.

demian

Ranger87

Annan eist verbeteringen in nucleair verdrag
NEW YORK - Het internationale verdrag dat wereldwijd de ontwikkeling en verspreiding van kernwapens moet regelen, is verouderd. In verband met nieuwe dreigingen en technologische ontwikkelingen moet het verdrag in orde worden gebracht.


Dat stelde secretaris-generaal Annan van de Verenigde Naties (VN) maandag in New York. Hij sprak aan het begin van de internationale vergadering bij de VN over het zogeheten non-proliferatieverdrag (NPV) uit 1970.

Het verdrag staat onder grote druk, concludeerde Annan. Hij riep de internationale gemeenschap op de overeenkomst te versterken "voordat de kloof tussen belofte en prestatie onoverbrugbaar wordt".

Volgens de secretaris-generaal kan de wereld uitsluitend door volledige nucleaire ontwapening ontsnappen aan het gevaar van een "militaire atoomcatastrofe". "Een wereld vrij van atoomwapens biedt de enige garantie dat kernwapens niet worden ingezet", benadrukte de VN-leider.

Annan eiste van de voormalige rivalen uit de Koude Oorlog dat ze hun nucleair arsenaal verkleinen. Hij uitte de hoop dat er binnenkort slechts honderden, en niet meer duizenden kernkoppen voorhanden zijn.

Al voor het begin van de conferentie, die bijna vier weken gaat duren, was duidelijk geworden dat veel landen het 35 jaar oude verdrag niet meer effectief vinden. Aan de ene kant streven steeds meer staten het bezit van kernwapens na, of zij worden daarvan verdacht. Aan de andere kant houden de 'erkende' kernwapenstaten zich niet aan hun belofte hun kernwapenarsenalen te vernietigen.

Ook is er het internationaal terrorisme dat aan kernwapens probeert te komen. Bovendien lijkt er sprake te zijn van een toenemende smokkel en illegale verkoop van nucleaire technologie.

De Verenigde Staten willen het vooral hebben over de stijgende spanning rond Iran en Noord-Korea. Iran dreigt de verrijking van uranium te hervatten. Noord-Korea zou binnenkort een ondergrondse kernproef willen uitvoeren. Het communistische regime liet zondag nog een raket voor de korte afstand testen.

Bijna alle landen in de wereld zijn lid van het non-proliferatieverdrag. Alleen Pakistan, India en Israël, die eigen kernwapens ontwikkelden, voelden niets voor het NPV. Noord-Korea, dat kort geleden verklaarde over kernwapens te beschikken, stapte begin 2003 uit het verdrag.

Aan de vooravond van de conferentie demonstreerden in New York tienduizenden mensen tegen kernwapens. Onder de deelnemers waren de burgemeesters van Nagasaki en Hiroshima, twee Japanse steden die aan het einde van de Tweede Wereldoorlog vrijwel werden weggevaagd door een atoombom. Burgemeester Akiba van Hiroshima startte een internationale campagne voor de afschaffing van kernwapens. Hij riep burgemeesters van over de hele wereld op zich aan te sluiten.

.....................................................................


wat een droogkloten  >:(

Balic

Citaat van: DRDRAGO op 25/01/2005 | 20:29 uur
ben tegen alle nbc wapens.

 maar israel moet de bestaande wapens weg doen. Maar alleen als de arabische landen dat ook doen.

 

En wat is de rede dat je tegen NBS wapes bent? (ik neem aan dat je kernwapens bedoeld?) En wil je dat alleen Israël ze weg doet of alle landen die deze wapens hebben?

Ikzelf ben niet tegen nucleaire wapens aangezien ze in mijn ogen perfecte dreigingsmiddelen zijn, ik durf zelfs te zeggen dat ze zorgen dat het enigszins rustig blijft in de wereld, stel dat we ze niet hadden, dan is de keuze om bijvoorbeeld de VS binnen te vallen voor een land als Noord-Korea snel gemaakt...


DvdW

Citaat van: DRDRAGO op 25/01/2005 | 20:29 uur
maar israel moet de bestaande wapens weg doen.
Deze discussie doet mij een beetje denken aan tekening die ik op internet tegenkwam:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DRDRAGO

ben tegen alle nbc wapens.

 maar israel moet de bestaande wapens weg doen. Maar alleen als de arabische landen dat ook doen.

 
I'm the good, the bad and you're just ugly

Ros

Neen, een grootschalige actie zie ik ook niet (weer) komen.  Israel zal wel het slachtoffer blijven van kleinschalige aanslagen. Een oplossing voor dit probleem is m.i. niet voorhanden.

KapiteinRob

Citaat van: BE_Maarten op 22/01/2005 | 09:52 uur
Isral wil niemand aanvallen, en zijn buren ook niet meer. Tenzij daar iemand in zo'n buurland het zot in zijn kop krijgt.

In de nabijheid van Israel liggen een aantal landen met lieden aan de macht of waar gekken zomaar aan de macht zouden kunnen komen die volgens mij wel uit zijn op vernietiging van de staat Israel. Waarom ze dat nog niet daadwerkelijk (weer) hebben geprobeerd laat zich raden; de afschrikmacht van Israel, mede door het bezit van atoomwapens.

BE_Maarten

Moest Israel tot een vergelijk komen met Palestijnen (beiden doen dus water in de wijn) en ze ontdoen zich van hun kernbommen dan is de situatie daar onmiddelijk geneutraliseerd. Isral wil niemand aanvallen, en zijn buren ook niet meer. Tenzij daar iemand in zo'n buurland het zot in zijn kop krijgt. Oplossing: israel binnen trekken in de NATO. Ze mogen in de buurlanden gek zijn, zo gek dat ze de NATO op hun dak halen zijn ze nooit.

Volgens mij een mogelijke denkpiste voor de oplossing van het conflict in het midden oosten.

Maarten

GW

Een poosje geleden, nog voor de oorlog in Irak, zat ik netwerk te kijken. Het vliegdekschip van de Britten bleek via schotland naar Irak te zijn gegaan. Volgens velen omdat het Britse vliegdekschip daar kernwapens opgehaald zou hebben.
Toen hadden ze bij netwerk iemand van TNO erbij gehaald en die beweerde dat zo'n atoombom alleen een gigantische drukgolf zou veroorzaken. Maar geen schadelijk nucleaire straling waar de bevolking onder zou kunnen lijden. Het zou dus geen hiroshima 2 worden.
Kan dat waar zijn??

CPrime

CitaatKlopt...het is het plan van Sharon.........of het ook het plan van Israel is weet ik zo net niet.

Wel van vele Israeli's. Maar dat word weer overschaduwd door de onenigheid over dat plan binnen Sharon's eigen partij.